Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Christel »

Ganja schreef:En of dat nu wel of geen goede relatie is of was dat doet absoluut niets ter zake feit is hier dat een ander en zeker niet een moeder zich te moeien heeft met de relatie van iemand anders.
Maar een feit is ook dat een moeder altijd het beste wil voor haar kind (ook al draaft Marianne daar wel ontzettend in door), dus of dat een goede relatie is doet dan wel degelijk terzake.
En heeft Peggy trouwens niet ook een bom onder de moeder-zoon relatie gelegd, door Marianne's geheim te verklappen? ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Christel schreef:
Ganja schreef:En of dat nu wel of geen goede relatie is of was dat doet absoluut niets ter zake feit is hier dat een ander en zeker niet een moeder zich te moeien heeft met de relatie van iemand anders.
Maar een feit is ook dat een moeder altijd het beste wil voor haar kind (ook al draaft Marianne daar wel ontzettend in door), dus of dat een goede relatie is doet dan wel degelijk terzake.
ik vind van niet - ik heb tot hiertoe geluk gehad, maar moest 1 van mijn kinderen thuis komen met iemand die mij niet of minder ligt, dan zou ik daar zeker geen punt van maken.
het is tenslotte mijn kind dan die er mee verder moet, niet ik.
en haar kind gelukkig zien, is dat niet wat elke moeder wil?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Als dat kind 17 is, is dat nog enigszins te snappen, maar Tom is een volwassen man (al zou je dat niet zeggen). Als moeder moet je je daar niet mee bemoeien, zeker niet op de manier van Marianne. Die maakt alles alleen maar erger.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat is allemaal zeker waar.
De een wil zijn kind gelukkig zien en is van mening dat ze hun eigen keuzes moeten maken om dat te bereiken. Marianne wil haar kind gelukkig zien en is van mening dat dit met Peggy niet gaat lukken.
Dat Marianne blijkbaar te dom is om te beseffen dat kinderen hun eigen leven moeten leiden (en inderdaad al helemaal op die leeftijd! :roll: ), wil nog niet zeggen dat ze niet het beste met hen voor heeft, toch?
Maar haar manier van doen is absoluut de mijne niet, laat dat duidelijk zijn. ;)
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Idd Tom is oud genoeg om uit zijn fouten te leren. Hij is geen 12 meer.
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Marianne die van haar troon tuimelt, t is niet alledaags :twisted:
hoogmoed komt voor de val :mrgreen: ik heb de indruk dat Marianne nog niet aan haar laatste vernedering en nederlaag toe is, dit is volgens mij pas het begin van de ellende!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Daar lijkt het wel op ja... Blijkbaar is het voor het gerecht inmiddels duidelijk dat ze schuldig is bevonden aan nalatigheid (ik vind het wel ontzettend vaag allemaal moet ik zeggen... :crazy: ), dus ze zal alles uit eigen zak mogen gaan betalen. Aangezien de fam. Verbeeck al fijntjes aangaf langs de kassa te willen passeren en ook Ter Smissen in deze staat lang niet zoveel op gaat brengen als wat Marianne ervoor betaald heeft, ziet het er voor haar niet bepaald goed uit.
En hoogmoed komt inderdaad voor de val, maar dat ze nu op deze manier opdraait voor alles vind ik allesbehalve eerlijk. :thumbdown:
0 x
Wallanderjunior
x 435

Christel schreef:Daar lijkt het wel op ja... Blijkbaar is het voor het gerecht inmiddels duidelijk dat ze schuldig is bevonden aan nalatigheid (ik vind het wel ontzettend vaag allemaal moet ik zeggen... :crazy: ), dus ze zal alles uit eigen zak mogen gaan betalen. Aangezien de fam. Verbeeck al fijntjes aangaf langs de kassa te willen passeren en ook Ter Smissen in deze staat lang niet zoveel op gaat brengen als wat Marianne ervoor betaald heeft, ziet het er voor haar niet bepaald goed uit.
En hoogmoed komt inderdaad voor de val, maar dat ze nu op deze manier opdraait voor alles vind ik allesbehalve eerlijk. :thumbdown:
ik vind ook niet dat ze voor alles moet opdraaien, dat is inderdaad niet eerlijk!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Is zij dan schuldig verklaard aan die brand? Anders moet ze toch niet aan die jongen (ben even zijn naam kwijt) betalen.
Is de hele zaak nu beslist? Blijkbaar wel, of niet?
0 x
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

jessie V. schreef:Is zij dan schuldig verklaard aan die brand? Anders moet ze toch niet aan die jongen (ben even zijn naam kwijt) betalen.
Is de hele zaak nu beslist? Blijkbaar wel, of niet?
Is Rafael ook niet schuldig aan de brand?
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ze is in ieder geval schuldig bevonden aan nalatigheid.
En omdat daardoor Freddy gestorven zou zijn is Marianne veroordeeld.

Maar de brand is veroorzaakt door Rafael en de dood van Freddy door Luc, hoezeer ik ook vind dat Marianne compleet fout zit toch vind ik niet dat zij daarvoor moet opdraaien.
Hoe ze zich gisteren als een verslagen vrouw in de armen van Geert legde... ik had er bijna mee te doen.
Dat vind ik net zo zalig aan dit personage: ze is een bitch, soms een compleet losgeslagen feeks, een ongelooflijke egoïst en opportunist - en heel soms zie je dan die heel menselijke en bijna breekbare Marianne....
Dikke pluim voor Leah en ook voor de schrijvers.
(die er soms een boeltje van maken, maar mij af en toe toch ook heel aangenaam kunnen verrassen). ;)
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Eigenlijk vind ik een personage als Marianne onmisbaar voor thuis. Voor mij is ze altijd de JR-Ewing (Dallas), de Alexis (Dynasty) geweest : het type dat zich zo hatelijk opstelt dat je niets anders kunt dan er van te houden. Marianne is een vrouw die haar kinderen niet kan lossen. Martine had dat ook met Sam en Sofie. Eigenlijk is Marianne flink gaan overdrijven eens er kleinkinderen waren wat ik heel vreemd vind, want vroeger was Marianne toch niet zo kindvriendelijk. En dat Marianne nu zo verslagen kijkt, ze heeft al voor grotere financiele problemen gestaan (toen ze werd opgelicht door Luc en Leontien) en ze bijna al haar geld kwijt was. Dus Marianne krabbelt terug. Alleen maar te hopen dat haar huwelijk niet kapot gaat want dan pas zal ze crashen denk ik.
0 x
Wallanderjunior
x 435

Marianne is een geboren feeks maar haar huwelijk met Geert gun ik haar nog wel, Geert is misschien de enige die af en toe tot haar kan doordringen en haar een beetje menselijk maakt :think:
nee, thuis zonder Marianne is als een café zonder bier :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ook van mij krijgt Leah een dikke pluim! Maar de schrijvers absoluut niet, ook al hebben ze mij de laatste tijd ook eindelijk weer een paar keer positief verrast door Marianne weer een menselijk kantje te geven. Maar dat werd ook wel hoog tijd. Marianne heeft het wel vaker uitgehangen, maar zo erg als de laatste paar seizoenen is het toch nooit geweest. Vroeger was ze hautain, kortzichtig maar vooral ook menselijk. De laatste paar seizoenen was het inderdaad een bitch, een egoist en af en toe zelfs een compleet losgeslagen feeks. Haar reacties waren soms op het idiote af, waardoor de vergelijking met een soort "freak" als Mathilde snel gemaakt was. Nu proberen de schrijvers dat weer om te draaien door haar groot onrecht aan te doen, wat ook wel te verwachten was natuurlijk, anders zou het personage Marianne helemaal om zeep geholpen worden. Maar dat doen ze dan weer op een compleet onbegrijpelijke manier door dat proces totaal niet toe te lichten. Sommige verhaallijnen worden nutteloos wekenlang uitgesponnen, maar dit wordt dan even tussen neus en lippen door achter gesloten deuren geregeld. Zo onlogisch als het maar zijn kan, het is weer eens alles voor de sensatie. Heel slecht vind ik...
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

martha schreef:Eigenlijk vind ik een personage als Marianne onmisbaar voor thuis. Voor mij is ze altijd de JR-Ewing (Dallas), de Alexis (Dynasty) geweest : het type dat zich zo hatelijk opstelt dat je niets anders kunt dan er van te houden.
Heel mooi weer gegeven. En het zou me niet verbazen dat Leah dit als een compliment beschouwt.
satine schreef: Dat vind ik net zo zalig aan dit personage: ze is een bitch, soms een compleet losgeslagen feeks, een ongelooflijke egoïst en opportunist - en heel soms zie je dan die heel menselijke en bijna breekbare Marianne....
Ook dit geeft mooi weer hoe het is. Weer woorden die Leah volgens mij wél als een compliment zal beschouwen.

Zonder Marianne geen thuis. (Zo zijn er natuurlijk nog wel enkele toppers niet weg te denken) ;)
0 x
Plaats reactie