Bram Schepers (Bert Verbeke)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Re: Bram Schepers (Bert Verbeke)

Bericht door satine »

Nee, het zijn opzettelijke slagen en verwondingen zonder het doel om te doden.
Groot verschil!

En als Bram daar ooit zou voor moeten voorkomen, zal er geen enkele rechter zijn die met de omstandigheden geen rekening houdt.
Als Guy eerlijk was geweest was er weinig om mee rekening te houden.
0 x
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door eddy en nancy »

In principe zou Bram de enigste moeten zijn die de kant van Guy kiest. Hij moet begrijpen waartoe een mens in staat kan zijn als hij kwaad is.

Eddy
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Ik vind dat niet, Guy heeft Fien niet vermoord omdat hij kwaad was op haar, maar omdat hij het niet kon verkroppen dat zijn vrouw hem in de steek liet voor een andere vrouw.
Gekrenkte trots heet dat dan.

Ik vind die twee zaken totaal niet te vergelijken.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

satine schreef:Ik vind dat niet, Guy heeft Fien niet vermoord omdat hij kwaad was op haar, maar omdat hij het niet kon verkroppen dat zijn vrouw hem in de steek liet voor een andere vrouw.
Gekrenkte trots heet dat dan.

Ik vind die twee zaken totaal niet te vergelijken.
:thumbdown: Ik zal het nooit begrijpen... Fien kon daar ook helemaal niks aan doen, hé?

Ik vraag me af wat er was gebeurd als ze nog leefde... Volgens mij voelde ze wel iets voor hem en zeker aangezien ze soms woorden had met Jens. ;)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

eddy en nancy schreef:In principe zou Bram de enigste moeten zijn die de kant van Guy kiest. Hij moet begrijpen waartoe een mens in staat kan zijn als hij kwaad is.
Behalve dan dat Guy de moord op Fien toch een beetje in Bram z'n schoenen proberen te schuiven heeft. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik voel echt zó'n plaatsvervangende schaamte als ik die tegen iemand (behalve Luc) zie praten... :thumbdown:
lord F. schreef:Behalve dan dat Guy de moord op Fien toch een beetje in Bram z'n schoenen proberen te schuiven heeft. :)
Inderdaad! Is ook alweer een tijdje geleden...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Buiten dat Guy na de moord alle soorten van moeite heeft gedaan om zelf niet verdacht te worden, heeft Fien niks, maar dan ook echt helemaal niks gedaan om Guy ook maar enigzins uit te lokken. Het was inderdaad gewoon zijn gekrenkte trots die zijn stoppen deden doorslaan.

Als je dat tegenover het geval van Bram-Frank zet, waarbij Frank al maanden zijn best deed om het bloed onder Brams nagels uit te halen en vervolgens ook nog eens stiekum met de erfenis van Brams overleden vader ging lopen, dan vind ik toch ook dat die 2 op geen enkele manier met elkaar te vergelijken zijn hoor...

Als je het mij vraagt dan heeft Bram reden genoeg om Guy zo te behandelen, en dat geldt ook voor de rest daar bij Sanitechniek. Met Guy kan ik op geen enkele manier nog medelijden hebben. :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

In plaats van gekrenkte trots zou je ook aan wanhoop en verdriet kunnen denken. Zo goed kenden wij het personage Guy nog niet toen dit gebeurde. Ik wil niks goed praten, hoor! Het zijn maar gedachten.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

jessie V. schreef:In plaats van gekrenkte trots zou je ook aan wanhoop en verdriet kunnen denken. Zo goed kenden wij het personage Guy nog niet toen dit gebeurde. Ik wil niks goed praten, hoor! Het zijn maar gedachten.
Voor mij is moord niet goed te praten, om het even hoe het gebeurde.
't Zou heel anders geweest zijn als hij zijn "misdaad" niet had willen verstoppen. 't Is vooral dat wat niet goed te praten valt en daardoor is de dood van Fien meer dan een ongeval.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Maar als Bram Frank dood gestoken had?????????
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

jessie V. schreef:Maar als Bram Frank dood gestoken had?????????
Dan was dat ook moord.
Wat Bram deed valt ook niet goed te praten, maar hij werd wel tot het uiterste gedreven door Frank, remember?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat hij tot het uiterste gedreven werd is waar, maar daardoor zou zijn actie alleen geen moord met voorbedachte rade zijn., maar wel een moord. Ongeveer zoals dat van Guy? Ik bedoel, voor de strafmaat. Voor alle duidelijkheid ik zeg dit niet omdat ik een fan zou zijn van Guy. Ik vind alleen dat Bram minder van zijn neus moet maken tegen Guy. Voor hem heeft ook nog een ander de straf uitgezeten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Er wordt hier blijkbaar vergeten dat Bram zich wou gaan aangeven maar dat Franky echt wel alles gedaan heeft om dat te voorkomen?
Terwijl Guy maandenlang heeft gedaan alsof hij van niks wist - hij wenste Jens zelfs sterkte met alles, terwijl hij Fien nota bene zelf begraven had.
Ik blijf vinden dat je die twee niet kan vergelijken.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

satine schreef:Er wordt hier blijkbaar vergeten dat Bram zich wou gaan aangeven maar dat Franky echt wel alles gedaan heeft om dat te voorkomen?
Terwijl Guy maandenlang heeft gedaan alsof hij van niks wist - hij wenste Jens zelfs sterkte met alles, terwijl hij Fien nota bene zelf begraven had.
Ik blijf vinden dat je die twee niet kan vergelijken.
Dat vind ik dus ook, hoor.
En als je persé wilt vergelijken ivm de strafmaat: Guy verdient een veel groter straf omdat ie zichzelf niet aangaf en zijn misdaad probeerde te verbergen en anderen verdacht maakte.
En als we ervan uitgaan dat het een ongeluk was is hij strafbaar omdat ie geen hulp bood aan een mens in nood, misschien was Fien nog te helpen(te reanimeren). Op het niet verlenen van hulp staat ook straf, wjd?!
En dan nu terug over naar Bram?
Die handelde in een vlaag van woede en belde daarna de hulpdienst.
0 x
flupke
Nog geen rang

Bericht door flupke »

jessie V. schreef:In plaats van gekrenkte trots zou je ook aan wanhoop en verdriet kunnen denken. Zo goed kenden wij het personage Guy nog niet toen dit gebeurde. Ik wil niks goed praten, hoor! Het zijn maar gedachten.
Zo denk ik er ook over. Ik ga er nog altijd vanuit dat de dood van Fien een ongeluk was. Guy heeft nooit de intentie gehad haar iets aan te doen. Toen het gebeurd is, heeft hij gepanikeerd en daardoor verkeerde beslissingen genomen. Ieder mens die in een noodsituatie terecht komt reageert anders. Wat Guy gedaan heeft, valt absoluut niet goed te praten. Ergens heeft hij gehandeld uit een soort gevoel van zelfbehoud. En van de éne leugen is de andere gekomen.

Ik vind ook dat hij de hulpdiensten had moeten verwittigen (per slot van rekening wist hij als brandweerman goed genoeg hoe zoiets in zijn werk gaat). Hij heeft het uiteindelijk alleen maar een stuk erger gemaakt voor zichzelf.
0 x
Gesloten