Kobe Baert (Reynout Dekimpe)

Gesloten
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Re: Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Bericht door martha »

na het bierbrouwersverhaal (het slurfke) krijgen we nu de wijnbouw; laat me raden : de geschikte grond zal wel die van de withoeve zijn.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

martha schreef:na het bierbrouwersverhaal (het slurfke) krijgen we nu de wijnbouw; laat me raden : de geschikte grond zal wel die van de withoeve zijn.
't Kwam onlangs in "Over eten" ook: België wordt, dankzij de opwarming van de aarde nog een heus wijnland! Thuis is dus mee met de actualiteit! :clap:
0 x
Tegelprutser
Nog geen rang
x 10
x 3

Bericht door Tegelprutser »

Ik hoopte stiekem dat Roza & Co een wijngaard in Portugal zouden starten, Cuvée Snuiteke.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Neen, ze gaan dat doen op de grond van De Withoeve en Peter wil natuurlijk een graantje van meepikken.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Hij moet en zal een eigen zaak beginnen, maar zijne papa (die hij tot een jaar geleden niet kende) zal beslissen hoe waar en wanneer.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat is Kobe ten voeten uit, vind ik eerlijk gezegd. Op de een of andere manier echt een verwend "kereltje" qua gedrag, die het op geen enkele manier zelfstandig redt.

Zijn vader is zijn afgod, maar die praat hem dan ook 100% naar de mond. Stiefmama Rosa - die niks liever doet dan hem pamperen - is uiteraard zijn tweede favoriet. Er was hem dan ook alles aan gelegen om die 2 weer samen te brengen.

Dan is er nog biologische mama Karin die hij wel aanhoudt, maar die hij alleen ziet hangen als hij in de problemen zit of een keer duur uit eten wil. En als iets hem niet zint, dan schiet hij zodanig uit zijn slof dat iemand er zomaar een schedelbasisfractuur aan over kan houden.

Mijn favoriet gaat dat nooit worden, en ik krijg bijna permanent de kriebels als ik hem blij en zoetsappig bezig zie bij Rosa en Steven in huis. :sick: :silent: :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik hoop dat er eens een briefje in dat potje zit voor een kappersbeurt :think:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hoe en waar was Kobe ook weer opgegroeid? Bij oma?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

ja. Bij de moeder van Karin want zo is hij in Thuis terechtgekomen toen hij het rouwbericht van zijn grootmoeder bij Karin kwam afleveren
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Bedankt Martha. Ik weet het weer. :romance-kisscheek:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Ik begreep gisteren iets niet : Kobe die toch gewoon was 's nachts, in weer en wind, te gaan vissen bij "zijn" vijver, wist niet eens dat thermisch ondergoed en/of in laagjes kleding, helpen de koude te trotseren. Het was precies de omgekeerde wereld : pater Waldek die raad gaf aan Kobe op dat gebied.
0 x
tvx1
x 435

Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Bericht door tvx1 »

Ik dacht dat Kobe's wijngaard hoofdzakelijk machinaal ging geoogst worden. Ik heb echter geen enkele machine gezien.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Wat een iets te happy gedoe rond die druivenpluk :sick:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Kiki_Dee schreef: ma 23 sep 2019, 20:45 Wat een iets te happy gedoe rond die druivenpluk :sick:
Inderdaad... :mrgreen:
Dromerige Kobe en Rosa die samen gelukzalig naar het plafond zitten te staren omdat hun geliefde Steven het ook allemaal zo geweldig had gevonden, is er ook bij mij een beetje teveel aan, eerlijk gezegd... :oops: :sick: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

wat ik gisteren zo vreemd vond (eigenlijk hoort het in wat klopt niet in thuis) was het feit dat alle hens aan dek moest zijn om die druiven te plukken, zelfs de kabouters en Paulien werden opgetrommeld om daarna te gaan "afsluiten" met rondjes "pintjes" in de gelagzaal bij "Dieter" en vervolgens zagen we Kobe & Kaat naar huis wandelen, terwijl de zon nog scheen maw het bijlage nog niet donker was. Bij mijn weten zou het toch logischer geweest zijn, dat men de druiven bleef plukken zolang het nog daglicht is en vooral in deze periode is het al aan het duisteren rond 20uur maar neen, als ik het goed bekeek gisteren hadden ze al gedaan met hun werk, gok ik rond een uur of 17. Maar ze moeten wel morgen (dus vandaag) nog verder werken. :doh: En ik woon op de boerenbuiten en zie en hoor de landbouwmachines als de oogsttijd is aangebroken (van om het even wat) toch soms tot een kot in de nacht. Blijkbaar niet bij Waldek & Co.
0 x
Gesloten