Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Bericht door satine »

tvx1 schreef:Ik zag eerst je bedanking van soapseut die zei dat Sam beter helemaal niets gezegd had aan Tim
Zelfs dat staat er niet echt - maar wel dat ze 'niets had kunnen zeggen als ze niet wou dat Tim moeilijk ging doen'.
Maar goed, het is niet aan mij om hier uit te leggen hoe soapseut dit bedoelde, neem ik aan.

Ontopic:

ik begin mij toch ook echt af te vragen waarom Sam zo ontzettend bang is om mama te worden.
En vooral: waarom ze daar blijkbaar niks wil over lossen.
(maar ik heb de aflevering van gisteren nog niet gezien)
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

tvx1 schreef:
satine schreef:Ze ZOU het kunnen doen, maar ze heeft er voor gekozen om het wel tegen Tim te zeggen.
Dat vind ik eigenlijk al positief.

En het is niet omdat het wettelijk kan - een abortus zonder toestemming van de partner - dat ik hier achter sta.
Voor alle duidelijkheid.
Sorry dan voor het misverstand. Ik zag eerst je bedanking van soapseut die zei dat Sam beter helemaal niets gezegd had aan Tim en dan jouw bericht. Die twee samen gaven toch de indruk dat je daar achter stond. Vandaar dat ik dat dacht.
Ik bedoel ook niet dat ik daar zou achterstaan, maar tot nu toe doet Sam altijd haar zin, zonder veel rekening te houden met wie dan ook. Het zou me niet verwonderd hebben moest ze niks gezegd hebben. Communicatie is hoe dan ook niet haar sterkste kant. Maar ... ik heb het niet voor Sam.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik vraag me toch af of ze het veilig gedaan hebben toen. Ik veronderstel van wel?

Natuurlijk kan het altijd gebeuren, maar toch erger ik mij en vooral omdat Sam nu niet eens gewoon kan/wil praten en zeker omdat het met Tim is. (Een gast die eigenlijk veel te goed voor haar is, vind ik.)
Ze zit maar van die bange ogen te trekken en te huilen, maar nu eens gewoon zeggen wat er aan de hand is...! Ik vind het zelfs bijna kinderachtig. Tim heeft al zo vaak laten blijken dat ze hem alles kan vertellen, maar nee, ze blijft zich achter haar muur verschuilen. Triest vind ik (al is het natuurlijk wel goed dat ze al iets over haar kindertijd verteld heeft, dat wel). Als je nu geen partner hebt moet je het zelf weten, maar in dit geval gaat die vlieger natuurlijk niet op.
Laatst gewijzigd door Lazylady op wo 25 feb 2015, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Soapseut schreef:
Ik bedoel ook niet dat ik daar zou achterstaan, maar tot nu toe doet Sam altijd haar zin, zonder veel rekening te houden met wie dan ook. Het zou me niet verwonderd hebben moest ze niks gezegd hebben. Communicatie is hoe dan ook niet haar sterkste kant. Maar ... ik heb het niet voor Sam.
Ze is ook gewoon om de baas te zijn hé, om alle beslissingen te nemen. Waarschijnlijk moeilijk om dan anders te handelen in een relatie? :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik ben toch wel benieuwd waarom Sam doet zoals ze nu doet. Waarom is ze zo zeker van haar zaak en wil ze er niet over praten.Dat kan toch niet alleen zijn omdat ze in het bos is gevonden. Nou heb ik gemakkelijk praten, ik ben niet in het bos gevonden. Maar de houding die ze nu aanneemt en dan m.n. tegenover Tim begin ik toch lichtelijk onbegrijpelijk te vinden. Ik mocht Sam best wel. Maar dit begrijp ik niet.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Weer typisch Thuis. Problemen maken waar er geen hoeven te zijn. Dat ze gewoon met Tim er samen voor gaat. Verdomme toch!
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Caligula schreef:Weer typisch Thuis. Problemen maken waar er geen hoeven te zijn. Dat ze gewoon met Tim er samen voor gaat. Verdomme toch!
Die reactie vloeit voort van iemand die zelf vader gaat worden, da's duidelijk! :lol:

Denk dat het niet zo simpel is om er 'gewoon voor te gaan' als je niet klaar bent voor kinderen. 't Is wel triestig voor Tim natuurlijk die volledig wordt buitengesloten, maar 'k heb toch ook te doen met Sam hoor. Wel tof dat ze op Lena's steun kan rekenen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Ja oke, dat ze twijfelt en in paniek is kan ik nog goed inkomen. Het is ook niet niks 'ineens' zwanger zijn terwijl je dat eigenlijk niet wil.
Maar de manier waarop ze met Tim omgaat maakt me misselijk. De hele tijd beeld zonder klank terwijl hij toch moeite doet om 'openminded' met haar te praten.
Dat is gewoon kinderachtig.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Tim vormt een koppel met Sam dus vind ik dat hij evenveel recht heeft om mee te gaan naar die psycholoog. Ze zijn een koppel dus moeten ze er beide eruit geraken dat vergeet Sam blijkbaar wel eens en dat ze er moeite heeft met het feit dat ze zwanger is oké maar nee, ze sluit Tim overal buiten en hij moet er hem zomaar bij neerleggen als zij zegt dat ze het kind gaat weghalen dat ze in godsnaam met hem praat en voor 1 keer tenminste eens eerlijk is zeg, Tim heeft ook zijn gevoelens. Ik vind dit nu niet bepaald een mooie kant van haar dat ik te zien krijg. :thumbdown:
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Ik blijf erbij, als ze zijn mening niet nodig heeft, had ze beter niks gezegd en er in alle stilte haar plan mee getrokken. Ik zou dat gedrag niet bepaald goedkeuren, maar soms is "wat niet weet, niet deert" gewoon beter.
Ik weet wel dat we ons moeten afvragen waarom ze zo reageert, maar sommige mensen zijn gewoon drama queens. Zonder aanleiding... Want achtergelaten worden in het bos en dan geen kinderen willen, ik zie het verband niet echt.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Soapseut schreef:Ik blijf erbij, als ze zijn mening niet nodig heeft, had ze beter niks gezegd en er in alle stilte haar plan mee getrokken. Ik zou dat gedrag niet bepaald goedkeuren, maar soms is "wat niet weet, niet deert" gewoon beter.
En als Tim er dan per ongeluk toch achter gekomen was? Dan is het allemaal nog erger.
Nee, Sam zal er moeten mee leven dat ze in tegenstelling tot op het werk thuis niet alles zelf kan beslissen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

hannanaske schreef:Die reactie vloeit voort van iemand die zelf vader gaat worden, da's duidelijk! :lol:
Ik geef toe dat je daar een punt hebt :angel:
Maar toch, geef ook toe dat het weer typisch "Thuis-rekken" is.
Sam MOET gewoon met haar partner praten, anders los je niks op.Als het zo voortgaat gaat ze weldra terug alleen staan.
Ik zou zeggen (in RL dan hé) spit het uit! Maar het is Thuis...
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Allez, de baas heeft gesproken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:Allez, de baas heeft gesproken.
Heu, wie bedoel je?
Ik moet zeggen dat Sam vandaag serieus mijn voeten en sokskes begon uit te hangen. Thuis-rekkers,niet overdrijven hé,anders is de pret er af.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Sam schijnt te vergeten dat ze ook zonder met Tim verder moet. Zij denkt ik zwijg tegen hem en laat het wegnemen en daarmee is de kous af. Maar daarna moeten ze toch ook nog samen verder? Ze kan toch niet blijven zwijgen en weglopen van Tim ook na de abortus.
0 x
Gesloten