In dit geval vind ik Dieter ook veruit het kinderachtigst, en ik vind ook zeker niet dat Nancy aan zijn grillen toe moet geven en verhuizen, hoor! Hij is niet helemaal goed bij zijn hoofd geloof ik, met de manier waarop hij op Vince reageert. Om over zijn gedrag bij Sam en Tim nog maar te zwijgen.
Maar zoals ze gisteren allebei smachtend

naar die telefoon zaten te kijken of de ander niet als-je-blieft wilde bellen, en dan allebei niet toe willen geven dat ze de ander missen... Best wel flauw eigenlijk, zeker als je ziet wat er aan die "romantische" (ik neem toch aan dat dat de bedoeling was van de scènes die ze ons lieten zien gisteren) flauwekul vooraf is gegaan.
Ik vind de reactie van Dieter op Vince echt op het irrationele af, eerlijk gezegd. Zelfs niet eens te vergelijken met iemand gewoon geen tweede kans willen geven, want ik heb van Dieter nog geen enkel argument gehoord waarvan ik dacht: "goh, dat is misschien logisch of dat kan ik ergens misschien een beetje begrijpen of herleiden naar wat er vroeger gebeurd is".
Hij roept, hij tiert, hij stelt zijn eisen; maar waarom?? Durft hij niet in Vince zijn buurt te komen? Wil hij niet dat anderen in zijn buurt komen? Heeft hij schrik dat Vince het hele dorp uit gaat moorden? Ik snap het écht niet...
En dat alles gewoon omdat Vince ooit een (toegegeven, wel een hele grote) fout heeft gemaakt? Want die heeft Dieter inderdaad ook gemaakt, dus hij zou dat in feite als geen ander moeten begrijpen.
Al bij al vind ik dat Dieter vooral heel raar gedrag laat zien, zoals hij dat de laatste tijd wel vaker doet. Net zoals zijn wereldvreemd gedrag bij Sam en Tim in huis nu, of zijn obsessie met dat optreden en zijn vals kattengejank op kleuterschoolniveau op zijn keyboard een tijdje geleden, bijvoorbeeld, waarbij ik me eerlijk gezegd echt al een paar keer heb afgevraagd of de lift bij hem wel helemaal tot boven gaat...