Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Gesloten
Wiske
Nog geen rang
x 6

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Bericht door Wiske »

Captain Cuckoo schreef:Volgende lijn op zijn palmares: Bob is bereid te babysitten, dus kan goed met kinderen om.
De lijst met kwaliteiten van Bob wordt verontrustend lang... :denk:
Ik vond dat een goede zet van hem.
Net zoals met de verjaardag van Luc, dat hij Jana heeft overtuigd om daar toch iets te drinken.
Hij heeft een goede invloed vind ik.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Bob is het enige personage waar ik mij tot nu toe nog niet aan heb geërgerd.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Lazylady schreef:Bob is het enige personage waar ik mij tot nu toe nog niet aan heb geërgerd.
Dat is nu net mijn punt: een personage met (zo ver wij weten) uitsluitend kwaliteiten, iemand waaraan niemand zich ergert in Thuis? Wat wordt weer gezegd over stille waters?
0 x
Wiske
Nog geen rang
x 6

Bericht door Wiske »

Captain Cuckoo schreef:
Lazylady schreef:Bob is het enige personage waar ik mij tot nu toe nog niet aan heb geërgerd.
Dat is nu net mijn punt: een personage met (zo ver wij weten) uitsluitend kwaliteiten, iemand waaraan niemand zich ergert in Thuis? Wat wordt weer gezegd over stille waters?
Mmm :denk: Daar zit iets in...
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ha ha ik moet ineens aan de film Psycho denken ....
Bob wil niet dat ze zomaar binnenvallen bij zijn moeder, daar is voorbereiding voor nodig! :denk: :eek:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Als ze net zo is als hij (of nog erger) is dat best logisch. Niks onverwachts.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Inderdaad Jessie, Bob zal zijn stiptheid wel van iemand hebben.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Bob begint wat op mijn systeem te werken, ik vertrouw hem niet...
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Waarom allemaal zo wantrouwig? Misschien is Bob gewoon de typische structuurfreak?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik wantrouw Bob niet, ik vind hem een heel leuk personage. :yup:
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Wiske schreef:
Captain Cuckoo schreef:
Stille waters hebben diepe gronden, maar diepe gronden zijn niet altijd negatieve gronden.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Jules schreef:
Wiske schreef:
Captain Cuckoo schreef:
Stille waters hebben diepe gronden, maar diepe gronden zijn niet altijd negatieve gronden.
Probeert gij nu aan te kondigen dat perfecte Bob nog méér capaciteiten heeft? :roll:
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Zouden we zijn moeder nu te zien krijgen ? Ben wel benieuwd.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel ja,samen met de vluchtige moeder van Jana...
0 x
Potentia Principatum
JonasV91
Nog geen rang

Bericht door JonasV91 »

Beste mensen,

ik wil hier geen olie op het vuur gieten maar ik ben heel blij dat er eindelijk iemand zoals Bob in een veelbekeken programma op de Vlaamse televisie komt.

Zelf heb ik een lichte vorm van ASS oftewel het befaamde AutismeSpectrumStoornis. Had ik eerder gediagnosticeerd geweest werd het vermoedelijk het Syndroom van Asperger. Maar door de uitgave van de DSM-V is dit allemaal één pot nat geworden.

Ik kan bijzonder veel herkennen in het personage 'Bob' en ik ben er heel tevreden mee.
Tevreden, in die zin dat het personage de bedoeling heeft om personen die bijvoorbeeld minder sociaal vaardig zijn of die niet ten volle de 'gewone' gedragingen hebben in een beter daglicht te plaatsen.

Een korte uitleg over het autismespectrumstoornis is reeds veelvuldig te verkrijgen op vele site waaronder deze.

Ik ga me beperken tot een vergelijking met dementie, ik denk niet dat ik me daardoor op glad ijs zal bevinden:
Je hebt het spectrum, gaande van licht tot (heel) zwaar autisme. Dit kan je vergelijken met een persoon met beginnende dementie tot dementie in het eindstadium.

Als je licht autisme hebt ben je er soms wel degelijk van bewust dat je het met bepaalde zaken moeilijker hebt en dat maakt het soms bijzonder pijnlijk. Dit is dus wel te vergelijken met beginnende dementie. Je bent je bewust van jouw achteruitgang en dat maakt het ook een pijnlijke situatie.
Het feit bij deze lichte vormen is dat dit minder (snel) opvalt voor de buitenwereld. Enkel in situaties waarin het bij wijze van spreken getriggerd wordt.

Als er sprake is van een zwaardere vorm van autisme kan het gebeuren dat de persoon zich totaal niet bewust is van wat er moeilijker gaat en dan lijdt die persoon er niet per definitie onder. Hij heeft het besef niet. Dan komen we terug op de vergelijking met dementie en dan merken we op dit specifieke vlak een bijzondere gelijkenis. Namelijk dat men zich niet meer bewust is van het feit dat men bijvoorbeeld alles vergeet. Men is er zich niet meer bewust van en dat maakt dat zij er in sé niet onder lijden. Op mentaal vlak, ik wil natuurlijk niet kort door de bocht gaan maar de gelijkenissen zijn er wel degelijk. Het grote verschil met het lichte autisme is dat er veel sneller uiterlijk zichtbare aspecten zijn die duidelijk maken dat er iets aan de hand is.

Ik persoonlijk heb een lichte vorm van autisme maar ik heb wel een normale begaafdheid. Ik kan dus wel wat anderen kunnen maar soms op een andere manier door een andere manier van denken. Ik moet echt niet onderdoen t.o.v. anderen op het professionele vlak. Het persoonlijke vlak is helaas anders, maar misschien heb ik me nog niet in de goede omgeving gesitueerd.

Ik geraak wel gedegouteerd door bepaalde reacties.
Ik lees bijvoorbeeld dat iemand zijn/haar dochter niet zou laten daten met iemand zoals Bob. Dat maakt dat ik geen liefde mag krijgen of geven? Ik ben er 100% zeker van dat ik me met hart en ziel zal inzetten om jouw dochter alles te bieden wat ze wil. Ik durf zelfs nog meer beweren, namelijk dat ik, mocht ik die kans krijgen, haar beste partner zou proberen zijn. Ik ben realistisch genoeg om niet in sprookjes te geloven maar ik wil gerust de prins op het witte paard benaderen. Ik bedoel hiermee dat ik me inzet voor mensen die het waard zijn. Ik kan helaas niet beloven dat dit op een 'normale' manier verloopt. Wat in godsnaam is trouwens de definitie van 'normaal'? Ik zou me hard inzetten om ervoor te zorgen dat zij niets tekort zou komen. Wees a.u.b. niet zo kortzichtig en probeer een persoon te leren kennen, maar dan niet op basis van de eerste indruk.

Ik mag dan soms wereldvreemd overkomen, ik ben wel een mens. Ik ben een mens met gevoelens en dat is iets wat blijkbaar velen niet beseffen. Het is niet omdat we anders functioneren dat we niets te bieden hebben. Ik durf zelfs het tegendeel te beweren. Maar dan moeten die mensen wel de kansen krijgen die ze uiteindelijk wel verdienen.

Ik wil hier absoluut geen publiciteitscampagne lanceren maar ik had jullie er heel graag op attent gemaakt dat wij ook maar mensen zijn. Mensen zoals jullie, mensen die evengoed liefde willen en die liefde maar al te graag willen delen.

Misschien wel nog een laatste iets, voor diegene die het vorige gedeelte al gelezen heeft.
Sta open voor iemand met ASS, ADHD en eender welke beperking, handicap hoe je het in godsnaam ook wilt noemen. Probeer hen een stimulerende en ondersteunende omgeving te bieden indien nodig en je krijgt de prachtigste mensen die je je maar kan wensen. Je zal hen zien openbloeien en je zal verbaasd zijn over hun kunnen. Veel succes en dank bij voorbaat!

Met vriendelijke groeten,

Een Oost-Vlaams jongen uit de Vlaamse-Ardennen, 25 jaar en Jonas genaamd.
Een jongen die fier is op het feit dat hij niet random is.

P.s. Ik wil zeker en vast dit topic niet kapen, maar ik wou er wel even op reageren vanuit mijn standpunt. Ik hoop dan ook dat deze post niet plots verdwenen zal zijn. Zijn er vragen, dan ben ik zeker en vast bereid om die te beantwoorden. Excuses voor de wel heel lange post.
0 x
Gesloten