Chapeau voor Marianne dus! Qua klasse is ons Geertje nogal hard achteruit geboerd blijkbaar...
Dit personage krijgt van mij een pluim
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Re: Dit personage krijgt van mij een pluim
Vanavond krijgt Marianne een pluim van mij. Terwijl ze vrij zwaar bewapend was, met een grote handtas en een paar stevige krukken, heeft ze zich toch netjes in kunnen houden tegenover Hélène, zelfs na die rotopmerking over die schadevergoeding (extra ongepast als je komt vieren dat je kleindochter net terug thuis is na 5 maanden en het per slot van rekening niet eens over jouw geld gaat, maar dat terzijde).
Chapeau voor Marianne dus! Qua klasse is ons Geertje nogal hard achteruit geboerd blijkbaar...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ranske
- Poster rang 4

Als dat er niet dik bovenop lag weet ik het niet meer. Helene mag dan de biologische grootmoeder zijn,Christel schreef:Chapeau voor Marianne dus! Qua klasse is ons Geertje nogal hard achteruit geboerd blijkbaar...
Marianne heeft 10 x meer tact voor die kleinkinderen dan dat goedkoop wijf dat denkt dat de wereld
rond haar draait.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Pas op, ik twijfel! Ze was precies zelf de ster aan't uithangen omdat ze op reis is geweest. Ik had niet de indruk datChristel schreef:extra ongepast als je komt vieren dat je kleindochter net terug thuis is na 5 maanden
Judith & Emma véél aan bod kwamen.
Toen Marianne antwoordde : "ach, 't is es iets anders dan de moezel" had ik gehoopt dat ze daaraan zou toevoegen: "maar da's niets vergeleken met Australië"
Dat mens denkt precies dat de evenaar door haar gat loopt.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Caligula
- Poster rang 5

Ik vind dat jullie toch een beetje kort door de bocht gaan hoor (opletten voor de vangrails). Plots wordt Marianne afgeschilderd als de verongelijkte miserabele onbevlekte onschuld en Helène als een kwaadaardige niets ontziende feeks. Ja,zeg.
Niet een klein,klein beetje overdreven?
Ik denk dat Marianne met plezier en zonder medelijden Helène in de pan zou hakken als ze maar kon.
Ik denk dat Marianne met plezier en zonder medelijden Helène in de pan zou hakken als ze maar kon.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
En ik vind het vooral "fascinerend" dat deze discussie blijkbaar elke keer gevoerd moet worden zodra er iets negatiefs over Hélène gezegd wordt, of iets positiefs over Marianne...Caligula schreef:Ik vind dat jullie toch een beetje kort door de bocht gaan hoor (opletten voor de vangrails). Plots wordt Marianne afgeschilderd als de verongelijkte miserabele onbevlekte onschuld en Helène als een kwaadaardige niets ontziende feeks. Ja,zeg.
Marianne en Hélène zijn 2 aparte personages, allebei verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.
Gisteren hakte Marianne niemand in de pan (vandaar de pluim), terwijl Hélène zich niet bepaald van een sympathieke kant liet zien (vandaar het commentaar). Dat is wat er staat, niet meer en niet minder...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Juist ja, ik bekijk het niet alleen van dag tot dag maar ook meer globaal. En dan...
0 x
Potentia Principatum
-
Robin23
- Nog geen rang
- x 2
Voor mij krijgen Waldek & Peggy een dikke pluim!
Peggy is héél de week al fantastisch bezig waardoor ik ze echt een natuurlijk menselijk personage vind, eentje met goede en slechte eigenschappen.
En ook Waldek die doorhad dat het héél moeilijk moet zijn voor Peggy om Peter en Femke voor haar gezicht een intiem momentje te zien beleven.
Doe zo voort, Peggy!
Peggy is héél de week al fantastisch bezig waardoor ik ze echt een natuurlijk menselijk personage vind, eentje met goede en slechte eigenschappen.
En ook Waldek die doorhad dat het héél moeilijk moet zijn voor Peggy om Peter en Femke voor haar gezicht een intiem momentje te zien beleven.
Doe zo voort, Peggy!
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Een pluim voor Olivia die Lowie vraagt om Jana te doen verhuizen.
Hoe kwetsend voor Olivia om gezellig aan tafel te zitten met Jana die niet weg te branden is.
Doet die dat express of wat ?
Hoe kwetsend voor Olivia om gezellig aan tafel te zitten met Jana die niet weg te branden is.
Doet die dat express of wat ?
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Een pluim omdat ze haar vriendin wil doen verhuizen, maar wel meteen met het bedriegende vriendje - dat haar tweede keuze vindt - de koffer induiken?
Het feit dat ze Jana buiten wil verdient geen pluim, het onderstreept alleen haar eigen onzekerheid.
En Jana woont daar ook, ze betaalt even goed huur als Olivia, waarom zou ze zich nu moeten opsluiten in haar kamer als Lowie dat niet hoeft te doen?
Die selectieve vergiffenis in Thuis, ik zal het waarschijnlijk nooit begrijpen.
Het feit dat ze Jana buiten wil verdient geen pluim, het onderstreept alleen haar eigen onzekerheid.
En Jana woont daar ook, ze betaalt even goed huur als Olivia, waarom zou ze zich nu moeten opsluiten in haar kamer als Lowie dat niet hoeft te doen?
Die selectieve vergiffenis in Thuis, ik zal het waarschijnlijk nooit begrijpen.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Als het kwetsend is om met Jana aan tafel te zitten, waarom is het dan niet pijnlijk om met Lowie in bed te liggen?
Ik snap Olivia niet; Jana is niet de enige die haar verraden heeft, Lowie was daar net zo schuldig aan...
Als het kwetsend is om met Jana aan tafel te zitten, waarom is het dan niet pijnlijk om met Lowie in bed te liggen?
Ik snap Olivia niet; Jana is niet de enige die haar verraden heeft, Lowie was daar net zo schuldig aan...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Dat is damage control. Lowie moet ze wel vergeven, of ze is hem voorgoed kwijt.Christel schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.
Jana vergeven ligt veel moeilijker, omdat ze Jana in haar moeilijke momenten (vertrek Bram, daarna al die toestanden met de stalker, met Toon etc) altijd gesteund heeft. De vraag is of Jana beseft wat ze haar vriendin heeft aangedaan, want zoals ze daar onbekommerd gezellig aan de ontbijttafel (?) zat te studeren, lijkt het alsof ze haar 'verraad' intussen al lang vergeten is.
De emoties die Jana wel had toen Toon haar zogezegd had afgewezen, zijn er duidelijk niet wanneer het om iemand anders gaat. Integendeel, ze hangt weer het slachtoffer uit, die hengelt naar sympathie.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Misschien zou het daarom wel interessant zijn als Olivia het hele verhaal kent:
Dat Lowie en Jana hebben staan kussen de avond van het feest in de Z&Z, toen Lowie pas hààr vriendje was.
Dat Jana niet in het studentenhuis wou komen wonen omdat Lowie en zij nog steeds gevoelens voor elkaar hadden.
Dat het niet zo was dat Jana van de vakantie van Olivia gebruik heeft gemaakt om Lowie snel te verleiden - toen Olivia nog thuis was hebben ze ook al het bed gedeeld.
Ik wil zeker Jana niet goed praten, ze heeft zeker dingen gedaan die ze beter had gelaten.
En Olivia is inderdaad vaak voor haar een grote steun geweest.
Maar dat Olivia zich zo snel opnieuw in de armen van Lowie gooit, zonder gesprek, zonder te willen weten hoe, wat en waarom - dat vind ik op zijn zachtst uitgedrukt vreemd.
Ze is tweede keuze en ik vind dat ze het recht heeft dit te weten.
Als Jana enthousiast had gereageerd op Lowie's bekentenis, was Olivia gewoon aan de kant geschoven.
En ik begrijp dat ze Jana niet meer in haar buurt wil.
Maar Jana verwijten dat ze 'casual' aan tafel zit... ze woont daar ook, ze betaalt ook huur... wat moet ze dan doen?
Onder een steen kruipen in de tuin?
Olivia komt er nog wel achter hoe de vork echt aan de steel zit.
Of tenminste, dat hoop ik.
Want ze is een leuke jongedame - OK, een beetje druk soms
- maar ze verdient beter dan dit.
Dat Lowie en Jana hebben staan kussen de avond van het feest in de Z&Z, toen Lowie pas hààr vriendje was.
Dat Jana niet in het studentenhuis wou komen wonen omdat Lowie en zij nog steeds gevoelens voor elkaar hadden.
Dat het niet zo was dat Jana van de vakantie van Olivia gebruik heeft gemaakt om Lowie snel te verleiden - toen Olivia nog thuis was hebben ze ook al het bed gedeeld.
Ik wil zeker Jana niet goed praten, ze heeft zeker dingen gedaan die ze beter had gelaten.
En Olivia is inderdaad vaak voor haar een grote steun geweest.
Maar dat Olivia zich zo snel opnieuw in de armen van Lowie gooit, zonder gesprek, zonder te willen weten hoe, wat en waarom - dat vind ik op zijn zachtst uitgedrukt vreemd.
Ze is tweede keuze en ik vind dat ze het recht heeft dit te weten.
Als Jana enthousiast had gereageerd op Lowie's bekentenis, was Olivia gewoon aan de kant geschoven.
En ik begrijp dat ze Jana niet meer in haar buurt wil.
Maar Jana verwijten dat ze 'casual' aan tafel zit... ze woont daar ook, ze betaalt ook huur... wat moet ze dan doen?
Onder een steen kruipen in de tuin?
Olivia komt er nog wel achter hoe de vork echt aan de steel zit.
Of tenminste, dat hoop ik.
Want ze is een leuke jongedame - OK, een beetje druk soms
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ze zou zich beter eens afvragen wat ze dan precies kwijt is, in plaats van zich helemaal te fixeren op het verraad van Jana. Iemand die haar niet eens graag genoeg ziet om haar trouw te blijven. Nu al niet...Tiboko schreef:Dat is damage control. Lowie moet ze wel vergeven, of ze is hem voorgoed kwijt.
Beter alleen, dan eenzaam in een relatie. Maar Olivia lijkt de realiteit - dus dat ze zowel haar beste vriendin als haar vriendje kwijt raakt als ze eerlijk naar de situatie kijkt - nog niet onder ogen te willen of kunnen zien. In die zin is het inderdaad damage comtrol voor haar, maar op den duur is ze daar helemaal niks mee...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Hmm, ja maar het probleem is dat Olivia Lowie graag ziet. En dat is een belangrijk gegeven. Nu kan je discuteren over het feit of Lowie het al dan niet verdient, dat is wat anders. Maar ze ziet hem graag.
0 x
Potentia Principatum
-
ranske
- Poster rang 4

Lowie gaf de kamer aan Dimi en Olivia wou Jana. Olivia verdient een kans om- hoe fout Lowie ook was-Caligula schreef:Hmm, ja maar het probleem is dat Olivia Lowie graag ziet. En dat is een belangrijk gegeven. Nu kan je discuteren over het feit of Lowie het al dan niet verdient, dat is wat anders. Maar ze ziet hem graag.
samen te herbeginnen. Ze krijgt een pluim omdat ze ervoor kiest te vechten door open haar gevoelens
te bekennen inplaats van de dramaqueen uit te hangen om Lowie door schuldgevoelens terug te krijgen.
Maar zelfs al zou ze Jana vergeven is verder samenwonen ondenkbaar. Jana staat heus niet op straat,de
schoon-grootouders tonen dat ze er altijd welkom is.
Olivia is in alle opzichten eerlijk en open zichzelf en dat is positief. Damage controle ?
Alles kan in Thuis maar wat vroeg om daar al meteen van uit te gaan.
0 x