Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Fifieke
Nog geen rang

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door Fifieke »

mijnheer Tim is inspecteur nu, hij heeft toch examen gedaan :D?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

in Thuis gaat alles ook wat sneller hé wat carrière maken betreft ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
alena
Nog geen rang

Bericht door alena »

De politie krijgt tijdens de ondervraging van Luc een telefoontje, waarin gezegd wordt dat de brand niet in de kamer ontstond waar Freddy lag. En hop, ineens is Luc niet meer verdacht en vertrekt de politie weer. Doet het er dan ineens niet meer toe wat Freddy met een hoofdwonde op die kamer lag te doen? Dat blijft toch een verdachte zaak?

En ik vind het vreemd dat de resultaten van het onderzoek zo kwistig rondgestrooid worden. Verloopt zo'n onderzoek normaal niet in het geheim? Waarom mag Luc bv. meteen weten in welke kamer de brand ontstaan is? :-?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

alena schreef:De politie krijgt tijdens de ondervraging van Luc een telefoontje, waarin gezegd wordt dat de brand niet in de kamer ontstond waar Freddy lag. En hop, ineens is Luc niet meer verdacht en vertrekt de politie weer. Doet het er dan ineens niet meer toe wat Freddy met een hoofdwonde op die kamer lag te doen? Dat blijft toch een verdachte zaak?

En ik vind het vreemd dat de resultaten van het onderzoek zo kwistig rondgestrooid worden. Verloopt zo'n onderzoek normaal niet in het geheim? Waarom mag Luc bv. meteen weten in welke kamer de brand ontstaan is? :-?
Dat slaat in mijn ogen ook allemaal als een tang op een varken.. :-?
En bovendien, zoals hier elders volgens mij ook al eens gezegd is, waarom moet Marianne mee in de politiecombi voor gewoon wat aanvullende informatie? :wtf:
Alles om wat sensatie te scheppen, blijkbaar. :boo:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Alena en Christel,
Dat is precies wat ik bedoelde. Het ging mij niet om de snelheid van het onderzoek, want ik snap ook wel dat je dat niet realistisch kunt doen - duurt weken, maanden, jaren soms.
Maar de politie liet meteen het achterste van de tong zien, begon met beschuldigen, feiten waren nog niet allemaal boven water (anders was dat telefoontje er niet geweest bij Luc), en i.p.v. feiten onderzoek waren ze al bezig met mensen als verdachte te behandelen en zelfs beschuldigen. Dat doe je pas als er een arrestatie is en men op bureau nader verhoord wordt.
En het verschil in hoe ze met Waldek en Luc omgingen t.o.v. Raf vond ik helemaal onlogisch; zeker als Raf ook nog eens blijkt opgenomen te worden met psychische problemen. Ik zou hem dan juist nader willen onderzoeken. Er was per slot een ander persoon bij betrokken in die kamer. Waarom hebben ze nooit met Femke gesproken?????

Trouwens, wie gelooft dat Raf echt is opgenomen? Ikke nie.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Amiche schreef:Alena en Christel,
Dat is precies wat ik bedoelde. Het ging mij niet om de snelheid van het onderzoek, want ik snap ook wel dat je dat niet realistisch kunt doen - duurt weken, maanden, jaren soms.
Maar de politie liet meteen het achterste van de tong zien, begon met beschuldigen, feiten waren nog niet allemaal boven water (anders was dat telefoontje er niet geweest bij Luc), en i.p.v. feiten onderzoek waren ze al bezig met mensen als verdachte te behandelen en zelfs beschuldigen. Dat doe je pas als er een arrestatie is en men op bureau nader verhoord wordt.
En het verschil in hoe ze met Waldek en Luc omgingen t.o.v. Raf vond ik helemaal onlogisch; zeker als Raf ook nog eens blijkt opgenomen te worden met psychische problemen. Ik zou hem dan juist nader willen onderzoeken. Er was per slot een ander persoon bij betrokken in die kamer. Waarom hebben ze nooit met Femke gesproken?????

Trouwens, wie gelooft dat Raf echt is opgenomen? Ikke nie.
Daar sluit ik me volledig bij aan...
Ik geloof alleen wel dat Rafael echt is opgenomen, want anders had Ann niet al die informatie over hem gehad. Voordat Ann daarmee kwam had ik ook mijn twijfels hoor, maar dat ene dingetje lijkt dan toch te kloppen.. ;)
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik heb nu net pas de laatste 2 aflev. gezien, dus dat wist ik nog niet. Ik kon het me zo slecht voorstellen, want hoe kan een knaap uit Spanje zomaar bij een instelling aankloppen en opgenomen willen worden. Daar gaan toch eerst allemaal voorgesprekken aan vooraf; en ik kan me ook niet voorstellen dat hij een verzekering heeft, dan wel geld om het prive te financieren. Zo simpel zijn die dingen niet. Vond het dus erg ongeloofwaardig en snapte ook niet dat Fem het zo maar voetstoots aannam. Enfin, het blijkt dus toch te kunnen en het hoe en wat wordt wijselijk achterwege gelaten. Prima, kan ik mee leven. We gaan niet op alle slakken zout leggen, hi hi.
Manisch-depressief, hmmm, ja, kan ik me wel iets bij voorstellen, dat heeft hij toch redelijk uitgebeeld. Ik vond het wel steeds bezopen dat Femke er niets op uitdeed toen ze merkte dat hij zich verbrandde. Medunkt dat je zoiets niet 'uitpraat', maar dat je daar hulp bij zoekt. Ze zei daar overigens ook niets over tegen Peter, toen hij vroeg of ze het nooit gemerkt had. Waarom doet ze daar toch steeds zo geheimzinnig over?
Maar het klopt dan toch weer niet dat Ann die informatie kon krijgen en nog minder dat zij het met Femke bespreekt. Waarom hebben ze het niet meteen via Ann laten lopen in het script? Was toch logischer geweest.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Wat volgens mij niet echt klopt, is dat de brandverzekering geen voorschotten uitbetaalt aan de gedupeerden.
Rosa en Jenny hadden toch een verzekering voor hun inboedel, kunnen we aannemen?
Dan betaalt die maatschappij toch een voorlopig onderkomen, nieuwe kleren, een dagbedrag als je zonder inkomen valt door de brand....
Maar kamperen in het taxibedrijf zal beter in het script passen waarschijnlijk :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Wat volgens mij niet echt klopt, is dat de brandverzekering geen voorschotten uitbetaalt aan de gedupeerden.
Rosa en Jenny hadden toch een verzekering voor hun inboedel, kunnen we aannemen?
Dan betaalt die maatschappij toch een voorlopig onderkomen, nieuwe kleren, een dagbedrag als je zonder inkomen valt door de brand....
Maar kamperen in het taxibedrijf zal beter in het script passen waarschijnlijk :lol:
Allicht, dat krikt het "zieligheidsgehalte" toch weer een beetje op. Bovendien moet Marianne toch ook nog iets te zeuren overhouden? :razz:
Maar als we het toch over de afwikkeling van de brand hebben: die rammelt sowieso aan alle kanten vind ik. ;)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat kan, denk ik, ook nooit volgens de regels gaan zoals in het gewone leven, net zo min als die rechtszaak en alles wat ervoor er erna plaats vindt. Dat kost te veel tijd (waar ze overigens bij Thuis niet zo'n probleem me hebben) en het is voor ons ook niet interessant.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Akkoord, dat niet alles in de realistische tijd kan gaan, maar dan nog kan wat er gebeurd realistischer zijn. Zoals met die huisvesting: de ene dag zitten ze (letterlijk) in zak en as in de verbrande zooi en de volgende dag zitten ze in een klein tijdelijk huisje of een pension, wat de inboedelverzekering heeft geregeld.
Trouwens, wat zou een deurwaarder hebben moeten doen in zo'n situatie? Is dat misschien een ander soort funktionaris dan in NL? Ik dacht dat het alleen met belasting- en betalingszaken van doen had. Voor krakers wordt toch de politie uitgestuurd? Leuk, hadden we Tim weer in aktie kunnen zien.
Nog zoiets onlogisch. Een agentje dat zowel verkeersboetes schrijft als moorden oplost. Wat er ook gebeurt in Thuisland, Tim is erbij! Maar ja, verder heeft ie al zo weinig aktie. Toevallig kon laatst de verpleegster iets doen aan zijn onderbuikgevoel - nou 't werd weer ns tijd, ha ha. En Stijn maar balen. Wanneer gaat ie naar Londen, pleaeaeasseeeeeeeeee.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Thuis hoeft voor mij ook echt geen "Het Leven Zoals Het Is" te zijn, maar iets meer realisme zou echt wel mogen vind ik. Voorheen kon dat toch ook gewoon, dus waarom nu niet meer?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat is een goeie vraag.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Amiche schreef: Trouwens, wat zou een deurwaarder hebben moeten doen in zo'n situatie? Is dat misschien een ander soort funktionaris dan in NL? Ik dacht dat het alleen met belasting- en betalingszaken van doen had. Voor krakers wordt toch de politie uitgestuurd?

Nog zoiets onlogisch. Een agentje dat zowel verkeersboetes schrijft als moorden oplost.
Bij ons dienen deurwaarders niet alleen voor belastingen.
Ze worden ook ingezet bij huurders die niet willen betalen en bij zaken dat je ergens schulden hebt die je niet wil betalen, bv je koopt ergens iets maar je wil niet betalen. Of je wil je huur niet betalen maar dan moet er nog een vrederechter aan te pas komen en pas later als huurder blijft weigeren kan er politie bij komen.
Maar in dit geval kan een deurwaarder dan enkel vaststellingen doen van zgn overtredingen maar die man kan het trio er dan niet uit zetten behalve wanneer hij er de politie bij haalt en dan nog als Leo dan zegt dat hij toestemming gaf aan het trio om daar te wonen - dan kunnen ze het als kraken beschouwen omdat Leo huurt van Marianne - Maar dan nog zou het niet simpel zijn want dan moet er in Marianne haar contract staan dat Leo niet mag onderverhuren. En meteen uitzetten kan een deurwaarder niet alleen daar heeft hij de politie en het vredegerecht voor nodig - en dan nog lig je niet op 1 dag buiten maar wordt er een datum afgesproken dat de persoon in kwestie moet ophoepelen. Dus idd er zitten haken en ogen aan het hele verhaal. Of Marianne is toch niet zo slim als ze doet uitschijnen :mrgreen:

En wat betreft Tim.
Die was eerst gewoon agentje en na het examen (van tijdje terug) is hij inspecteurtje ;)
Maar dan nog zal het met de werkelijkheid wel van geen kanten kloppen, maar daar weet ik niets vanaf.
0 x
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

Het probleem van waar woont Luc na de scheiding met Rosa is ook opgelost :)
Hij woont dus blijkbaar in een hotel, dan rest mij de vraag waar blijft hij in godsnaam als dat geld vandaan halen?
Nu wil hij weer Sanitechniek kopen ...
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
Plaats reactie