Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door nounake »

In het Thuisdorp zijn de huizen elastisch : denk maar aan dat van Frank en Simonne ; als ge dat van buiten ziet is dat een klein huisje maar met hoeveel hebben ze daar al gelogeerd ? En toen sliep er niemand in de zetel .
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Niet onmogelijk hoor Nounake. Een klein ogend rijhuis met 2 of 3 niet al te grote slaapkamers en op zolder nog mogelijkheid om 2 kamers bij te maken is niet zo uitzonderlijk.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

de leeftijd van een personage in Thuis is relatief, dat weet ik... maar volgens mij klopt de leeftijd van Junes niet. Hij was 13 toen Adil in de soap begon, en nu zou hij 19 jaar zijn( hij was al een jaar van de school en had nog altijd geen werk).. maar Adil is toch nog maar 4 jaar in de soap? Of vergis ik me nu? Iemand die wel juist weet?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Hij was in ieder geval wat jonger dan Adil, dat herinner ik mij, maar hoe oud precies weet ik niet meer.
Ik heb het topic van Adil van rond die periode eens doorgespit, maar daar vind ik het niet terug.
Hopelijk weet iemand anders het wel?
0 x
Tsds
Nog geen rang
x 2

Bericht door Tsds »

Een ontslagbrief die gewoon overhandigd wordt... Kan echt niet. :doh:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tsds schreef:Een ontslagbrief die gewoon overhandigd wordt... Kan echt niet. :doh:
Misschien was 't maar een kopie(om Frank duidelijk te maken dat 't echt is?) en valt de aangetekende brief vandaag in z'n bus?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Een ontslagbrief wordt wel vaker gewoon overhandigd.
Ofwel wordt die dan nog eens apart aangetekend opgestuurd, ofwel tekent de werknemer ter plaatse voor ontvangst.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

satine schreef:Een ontslagbrief wordt wel vaker gewoon overhandigd.
Ofwel wordt die dan nog eens apart aangetekend opgestuurd, ofwel tekent de werknemer ter plaatse voor ontvangst.
Ik meen mij te herinneren dat een ontslagbrief aangetekend door de werkgever naar de werknemer moet gestuurd worden. Waarschijnlijk omdat dat een handtekening voor ontvangst nodig is als bewijs van kennisgeving.

Toen collega werknemer Waldek (op arrogante wijze) aan Frank een ontslagbrief gaf, had Frank beter rustig kunnen antwoorden dat hij op zijn beurt Waldek ontslaat. Hij is immers gedeeltelijk aandeelhouder, Waldek niet.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:Een ontslagbrief wordt wel vaker gewoon overhandigd.
Ik heb nog nooit een ontslag brief persoonlijk overhandigd gekregen, altijd via aangetekend schrijven.
En ik kreeg al meermaals mijn ontslag...De laatste keer(nu bijna 2 jaar geleden) door faillisement van de firma(en niet door mijn schuld)
Ben al bijna weer 1 jaar terug aan 't werk, mochten er mensen zijn die zich zorgen maken om mij. Ben amper 6 maand werkloos geweest.
:yup:

http://www.jobat.be/nl/artikels/ben-ik- ... ontslagen/
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Ik heb ook nog nooit een brief persoonlijk overhandigd gekregen, maar het gebeurt wel.
En dit is in het voordeel van de werknemer:
In de praktijk worden heel wat ontslag gegeven door een werknemer uit te nodigen op het bureau van de werkgever of diens gemachtigde, waarbij hij/zij te horen krijgt dat hij/zij ontslagen wordt. Hierna overhandigt de werkgever een schrijven aan de werknemer waaruit ontslag wordt gegeven en waarbij aan de werknemer gevraagd wordt dit ontslag voor akkoord te ondertekenen.

Een aldus gegeven ontslag is onregelmatig, in die zin dat hierdoor de werknemer weliswaar onmiddellijk ontslagen is en de arbeidsrelatie beëindigd is, maar dat de werknemer anderzijds ook ontslagen is om tijdens de opzeggingstermijn nog prestaties te leveren.

Hierdoor ontstaat dus een bijzonder gunstige situatie voor de werknemer en een ongunstige positie voor de werkgever.

De werknemer heeft bij een dergelijk gegeven ontslag recht om onmiddellijk de werkvloer te verlaten, er nooit meer terug te komen en volledig betaling te bekomen van de opzeggingsvergoeding die overeenstemt met het loon van de opzeggingstermijn.
Bron: http://www.elfri.be/het-ontslag-van-een ... e-werkgeve
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

En in dit geval is het zelfs niet de werkgever die de brief overhandigd maar een arbeider ....
0 x
Tsds
Nog geen rang
x 2

Bericht door Tsds »

Gewoon overhandigen maakt de kennisgeving absoluut nietig.
https://www.belgium.be/nl/werk/arbeidsc ... ag/ontslag
Indien de opzegging door de werkgever gegeven wordt, kan de kennisgeving op straffe van nietigheid slechts gebeuren:

bij aangetekende brief (de kennisgeving heeft uitwerking de derde werkdag na de verzending);
bij gerechtsdeurwaardersexploot (de kennisgeving heeft onmiddellijk uitwerking bij overhandiging van het exploot door de deurwaarder).
Opmerking: Wanneer hij een werknemer ontslaat, volstaat het voor de werkgever niet om hem de opzeggingsbrief te overhandigen. Hij is verplicht om hem kennis te geven van de opzegging bij aangetekende brief of bij deurwaardersexploot.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

We gaan er nu van uit dat ze Frank niet aangetekend ontslaan (wat ik stiekem hoop zodat hij ze ook nog een ferme k***t (sorry ongepast woord) kan aftrekken. Maar het postkantoor is pas morgen open hé. En eigenlijk is het maar zo netjes dat je er eerst persoonlijk van op de hoogte vn wordt gebracht.
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Is idd correct. Ontslag dient aangetekend te worden gegeven maar uit fatsoen wordt de betrokkene vooraf op de hoogte gebracht met een copy. geldt ook voor een 'blaam'. En een arbeider kan dit idd doen , mits goedkeuring van de overste.
HR hoeft tegenwoordig zelfs niet te worden ingeschakeld.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

een fatsoenlijk ontslag??? Nog maar zelden meegemaakt! :mrgreen:
0 x
Plaats reactie