Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

En welk verschil maakt dit voor het vonnis?
0 x
bragolin-01
Nog geen rang
x 13

Bericht door bragolin-01 »

satine schreef: zo 10 dec 2023, 14:27 En welk verschil maakt dit voor het vonnis?
Peter wilde aantonen dat Marianne Alexander heeft opgezocht met de bedoeling hem te vermoorden, uit wraak voor zijn aanhoudende pesterijen.
Nathalie heeft die redenering onderuit gehaald door te ontkennen dat er pestgedrag is geweest vanwege Alexander waardoor het motief en de voorbedachtheid wegvallen.
Op slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en gepleegd in een opwelling staan veel lichtere straffen dan op moord met voorbedachte rade.
In de plaats van meer dan 10 jaar opsluting die ze riskeert voor moord, heeft de procureur hier "maar" 30 maanden geeist. Veel kans dat ze hiebij nog wegens haar leeftijd en gezondheid vervroegd wordt vrijgelaten (met zoals bij Eddy een "enkelbewaarder")
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

In ieder geval denk ik niet dat dat voor Nathalie pleit ... Nu zal blijken dat zij (en haar man) nogal dominant en moeilijke mensen zijn, wat Mariannes verhaal bevestigt ...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

bragolin-01 schreef: zo 10 dec 2023, 15:11 Nathalie heeft die redenering onderuit gehaald door te ontkennen dat er pestgedrag is geweest.
Volgens mij ging het proces over de moord of doodslag door Marianne, het ging toch niet om getuigenissen e.d. over of Cosyns nu al dan niet een pester was :denk:

En zelfs "als" hij die pester was, zoals Peter zo duidelijk aangaf in zijn pleidooi, was dat nog geen excuus om hem dood te slaan. Overigens was dat pestgedrag voor de andere betrokken partijen (Tom, Dries...) blijkbaar niet zo extreem erg, anders hadden zij hetzelfde kunnen doen als Marianne.

We hebben hier ook enkel de versie van Marianne over wat er die bewuste avond al dan niet gezegd werd door Alexander. Op basis daarvan kan de rechtbank toch niet oordelen, het gaat wel degelijk over "was er intentie of niet" ??
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

bragolin-01 schreef: zo 10 dec 2023, 15:11 Peter wilde aantonen dat Marianne Alexander heeft opgezocht met de bedoeling hem te vermoorden, uit wraak voor zijn aanhoudende pesterijen...
Etc...
Zo ver was ik ook heus wel mee - mijn vraag was of het feit dat Peter daar als advocaat zat, of als gewone 'toeschouwer/bezoeker' invloed zou hebben op het vonnis van de rechtbank.
Wat Nathalie zei was inderdaad niet wat Peter als advocaat zijnde gepleit had.
Maar mijn reactie ging hierover:
johan1969 schreef: zo 10 dec 2023, 08:24 Het feit dat Peter ontslagen werd en Nathalie een zielig verhaaltje ophing, zullen niet in haar voordeel spelen.
Niemand weet of Nathalie anders had gereageerd en of Peter was tussengekomen als hij niet door haar ontslagen was.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

IK vind dit proces toch allemaal wat bij het haar getrokken. Er worden weinig feiten weergegeven, meer veronderstellingen en op basis daarvan wordt het wel heel moeilijk oordelen. Vond ook dat Dries nogal zwak overkwam als advocaat.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik vond het ook nogal mager (dat komt natuurlijk omdat de verhaallijn richting de dood van Alexander nogal zwak was, al is dat een persoonlijke mening). Ik herinner mij dat vroeger zo'n proces al eens heel uitgebreid en juridisch gedetailleerd aan bod kwam Thuis. Dat had ik ook wel graag gezien. Want persoonlijk ben ik niet echt meer mee met de juridische kant van de zaak.
daffy duck schreef: zo 10 dec 2023, 20:10 Vond ook dat Dries nogal zwak overkwam als advocaat.
Ik had ook graag een vurig advocatenpleidooi gezien, dat werkt altijd goed in fictie. Maar dan moet er wel voldoende inhoud zijn, wat hier duidelijk ontbreekt.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

daffy duck schreef: zo 10 dec 2023, 20:10 IK vind dit proces toch allemaal wat bij het haar getrokken. Er worden weinig feiten weergegeven, meer veronderstellingen en op basis daarvan wordt het wel heel moeilijk oordelen. Vond ook dat Dries nogal zwak overkwam als advocaat.
Klopt, heel weinig feiten of sprake van de crime scene ... Allemaal geruchten over stalking, pesten etc, wederzijdse verwijten die niet te controleren vallen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: ma 11 dec 2023, 08:58 Allemaal geruchten over stalking, pesten etc, wederzijdse verwijten die niet te controleren vallen.
Tot op zekere hoogte wel, want het pestgedrag van Alexander is zelfs tot in de media en in de rechtszaal geraakt en dat valt makkelijk te controleren.
Maar dat zegt allemaal nog niet persé iets over de reden waarom Marianne meende dat een gesprek met hem nog iets uit zou halen op dat allerlaatste moment, waarom ze effectief naar zijn kantoor toe gegaan is daarvoor, en ook niet wat er daar precies gezegd is waardoor ze hem geslagen heeft.
In die zin rammelt het in deze zaak, want er zijn inderdaad weinig tot geen feiten waar ze zich op kunnen beroepen wat Alexanders dood betreft.

Het zal dus uiteindelijk aankomen op de indruk die de rechtbank heeft van dader en slachtoffer, en die indruk was langs alle kanten toch redelijk hallucinant, vond ik. In die zin kan het volgens mij dan ook nog alle kanten uit :crazy: :mrgreen:

Maar ik moest wel lachen om het ongeluk van Peter en hoe hij daar uiteindelijk in de zaal zat, eerlijk gezegd. Als ik zie waarom hij deze zaak aangenomen heeft en hoe dat nu voor hem uitpakt, verdient hij in mijn ogen niet beter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, denk ik dan... :angel: :razz: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

johan1969 schreef: ma 11 dec 2023, 08:58 Allemaal geruchten over stalking, pesten etc, wederzijdse verwijten die niet te controleren vallen.
Mij stoort vooral de houding van Marianne, die blijk geeft (zelfs tot op het laatste moment voor de rechter) dat ze helemaal geen spijt heeft van de dood van die man, integendeel "hij kreeg zijn verdiende loon" - maar enkel spijt heeft dat zij met haar daad een aantal andere mensen heeft verdriet gedaan.

Als dit dan totaal ongestraft zou mogen passeren, dan vind ik het eigenlijk een aanfluiting van rechtvaardigheid.

Verder totaal akkoord met de rest dat Peter hier wél zijn verdiende loon kreeg :smile:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik geloof dat er terug wat bloeit tussen Peter en Femke, nu beiden weer single zijn ...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: di 23 jan 2024, 14:32 Ik geloof dat er terug wat bloeit tussen Peter en Femke, nu beiden weer single zijn ...
Naar Thuis-maatstaven zou dat zomaar kunnen :mrgreen:
Eigenlijk raar, want ze zijn op dit moment alleen overduidelijk vriendelijk tegen elkaar, maar goed...
Vermits niemand lang alleen is daar... :whistle:

Hoe dan ook hoop ik dat ze ons gaan verrassen en dat het eens niet die kant uit gaat, want ik zou het een jammerlijke wending vinden na alles wat er tussen die 2 is voorgevallen. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind dat ze toch terug heel goed overeenkomen ...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Maar goed overeenkomen is niet altijd genoeg - zeker niet als er in het verleden een grote vertrouwensbreuk geweest is doordat iemand er achter komt dat de ander al jaren lang iets belangrijks verzwijgt.
Maar het is Thuis natuurlijk en daar moeten ze vissen in de kleine vijver die ze hebben.
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Ik hoop eigenlijk dat ze niet terug samenkomen, want het is net verfrissend dat we een gescheiden paar zien dat goed met elkaar overeen komt en goed voor het gedeelde kind zorgt.
0 x
Plaats reactie