Tamara Vereken (Tine Priem)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Re: Tamara Vereken (Tine Priem)

Bericht door satine »

Het is niet omdat ze het niet rond bazuint dat het niet gebeurd is. ;)

Maar inderdaad, dat laatste is zeker waar! :yup:
0 x
tisaltijdiets
Nog geen rang

Bericht door tisaltijdiets »

Ik vind het enorm irritant/kinderachtig/ongeloofwaardig dat een volwassen vrouw haar zwangerschap eerst met vriendinnen bespreekt ipv met haar partner. Ik zie een tienermoeder zoiets nog wel doen, maar dat doe je toch niet als je met je partner samenwoont en een 'serieuze' relatie hebt.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ja, dat vind ik eigenlijk ook best wel vreemd. Zoiets deel je inderdaad in de eerste plaats met je partner volgens mij.
Maar wat dat betreft loopt het in dat gemeenschapshuis wel vaker heel erg in elkaar over allemaal. Veel privacy is er sowieso niet, en het lijkt eigenlijk meer een soort "studentensituatie" dan een huis waar een paar volwassen stellen bij elkaar wonen. Wat dat betreft komen Sam en Tim nog het meest in de buurt van een "volwassen situatie" :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik laat me niet uit over Sam en Tim (ander topic).

Maar hoe dom moet je zijn om in de gemeenschapsruimte waar ook Pauline regelmatig rondloopt eventjes met je blauwe baby t-shirt te gaan pronken.

We winsten dat Tamara niet meteen hoog scoort op de IQ-ladder, maar de manier waarop ze dit op zich happy moment weer met de brains van een 3-jarige aanpakt (sorry 3 jarigen, ik wil jullie niet beledigen) is echt frappant.

Hoi Bob, ik ga even strippen euh ja - écht ik ben zwanger :lol:

Er daarbij niet bij stilstaand dat het allemaal heel pril is (uit dat gesprek met Olivia bleek dat ze zelfs nog niet langs gegaan is bij de dokter), dat Bob op dit moment in zijn leven misschien geen baby wil, dat het eventueel de baby van Dries kan zijn, dat zij met haar levensstijl en job niet meteen de ideale moeder zal zijn én het koppel in een (vrij krappe) kamer in een gemeenschapshuis woont. Hoe gaan ze daar die baby de nodige zorg en stabiliteit geven.
0 x
Donderkop
x 435

Bericht door Donderkop »

Tamara is inderdaad niet van de snuggerste, maar ze stelt dan ook maar een jaar of twee ouder voor dan Olivia ( en die is 22). Stel dat Tamara 24 jaar is, dat is vrij jong. Een tienerzwangerschap is het niet, maar 24 is nu ook niet bepaald matuur te noemen (voor sommigen wel hé, maar niet in het geval van Tamara).

Bob is een stuk ouder (hij kan tien jaar ouder voorstellen) en hij zou beter moeten weten. Hij kent zichzelf goed genoeg. Als hij weet dat dergelijke 'verrassingen' bij hem slecht vallen, had hij er een knoop in kunnen laten leggen. Die operaties zijn omkeerbaar en hij kan zelfs zwemmers laten invriezen, voor de zekerheid.

Naar mijn gevoel ziet Bob de voordelen van Tamara (impulsief, spannend en misschien goed in bed), maar ziet hij niks op lange termijn en zeker geen kinderen (die zouden zijn IQ afwateren). Ik denk dat Bob hier niet recht in zijn schoenen staat. Die mens is niet perfect hé.

Bob had al met Tamara kunnen samenwonen, alleen, moest hij het menen. Hij hangt liever de eeuwige student uit met Lowie (die hij veel liever ziet dan Tamara).
Laatst gewijzigd door Donderkop op za 10 nov 2018, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef:Er daarbij niet bij stilstaand dat het allemaal heel pril is (uit dat gesprek met Olivia bleek dat ze zelfs nog niet langs gegaan is bij de dokter)
Moet ze dan wachten tot ze drie maanden zwanger is om het aan Bob te vertellen?
Paulien en Adil vertelden het ook meteen.
Tiboko schreef:dat Bob op dit moment in zijn leven misschien geen baby wil,
Dat kan best zijn, maar zo'n dingen gebeuren nu eenmaal - het is niet dat zij opzettelijk haar pil niet genomen heeft.
En hij was er ook bij - er bestaan nog altijd condooms als je echt zeker wil zijn.
Tiboko schreef:dat het eventueel de baby van Dries kan zijn
Het fabeltje dat je van kussen zwanger kan worden is al een tijdje achterhaald :mrgreen:
Wat er tussen die twee gebeurd is, weten we (voorlopig) niet.
Tiboko schreef:dat zij met haar levensstijl en job niet meteen de ideale moeder zal zijn én het koppel in een (vrij krappe) kamer in een gemeenschapshuis woont
Omdat ze in een café werkt?
Ik zie haar niet regelmatig dronken en ze rookt niet.
Onregelmatige uren, dat wel - maar niemand verplicht haar om de rest van haar leven in de Frens te werken.
Trouwens, Paulien werkt daar ook - ze is er zelfs de baas.
En ook zij woont met Adil in een kamer in een gemeenschapshuis.
Maar alleen bij Tamara zou dit een reden zijn om geen kind te krijgen? :denk:

Ik ben niet Tamara's grootste fan, maar ze is niet de domme bimbo die sommige mensen er van maken.
En dat bedoel ik in het algemeen - niets persoonlijks.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef:
Tiboko schreef:Er daarbij niet bij stilstaand dat het allemaal heel pril is (uit dat gesprek met Olivia bleek dat ze zelfs nog niet langs gegaan is bij de dokter)
Moet ze dan wachten tot ze drie maanden zwanger is om het aan Bob te vertellen?
Ik heb het natuurlijk niet over Bob. De ervaring van huisgenote Paulien (en nog vele anderen) bewijst dat je voorzichtig moet zijn met prille zwangerschappen, er kan altijd iets fout gaan.

Daarmee bedoel ik dat ze het (uiteraard) wél aan haar lief moet vertellen, maar daarom niet noodzakelijk meteen aan de rest van de wereld, wat ze overduidelijk van plan is (zodra Bob het eenmaal weet).

Olivia weet het intussen, Paulien nu ook, Kaat straks ook en dan de rest van de wereld.

Wat de rest betreft, de vraag is maar of ze sowieso een toekomst heeft met Bob, met wie de communicatie over belangrijke dingen (dat bleek ook na de flirt met Dries) in het verleden (en blijkbaar nu ook nog niet) optimaal verloopt.

In die optiek is van hem (of - Thuis kennende - mogelijk iemand anders) zwanger worden een risico.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Volgens ik zie lijkt Bob niet erg blij te zijn met de zwangerschap van Tamara en ik kan al raden waarom, Bob is een planner en alles moet kloppen tot op een microseconde dus ook die zwangerschap, hij had liever gehad dat Tamara en hij dat op voorhand bespreken en dan zou hij die zwangerschap kunnen inplannen in zijn schema.
Nu is Tamara "onverwachts" zwanger en Bob kennende hij zou wel eens in paniek schieten want dat is iets wat niet voorzien is in zijn scenario en dat zou zijn planning serieus in de war sturen en Bob kan zoals men weet niet met een onverwachtse situatie om.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hij moet even wennen. Komt wel goed.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef:Hij moet even wennen. Komt wel goed.
Dat denk ik ook. Maar ik hoop dat Tamara niet te overdreven ontgoocheld doet als ze merkt dat Bob niet meteen onvoorwaardelijk haar enthousiasme deelt.. Ik vrees voor veel onnodig drama. :oops:
0 x
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Devilex »

Komaan dat heeft
apestaart schreef:Volgens ik zie lijkt Bob niet erg blij te zijn met de zwangerschap van Tamara en ik kan al raden waarom, Bob is een planner en alles moet kloppen tot op een microseconde dus ook die zwangerschap, hij had liever gehad dat Tamara en hij dat op voorhand bespreken en dan zou hij die zwangerschap kunnen inplannen in zijn schema.
Nu is Tamara "onverwachts" zwanger en Bob kennende hij zou wel eens in paniek schieten want dat is iets wat niet voorzien is in zijn scenario en dat zou zijn planning serieus in de war sturen en Bob kan zoals men weet niet met een onverwachtse situatie om.
Dit is toch niet specifiek iets voor Bob? Wie zou er wel perfect mee om kunnen dat een kind totaal ongepland komt, op het moment dat je nog druk bezig bent met andere zaken op te bouwen of op orde te krijgen?

Wij hebben gedurende twee jaar bijna fulltime verbouwd aan onze woning, ieder weekend. Had mijn vrouw in die periode plots uit het niets aangekondigd dat ze zwanger was dan zou dat ook serieus ongepast gekomen zijn voor beiden.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Devilex schreef:
Komaan dat heeft
apestaart schreef:Volgens ik zie lijkt Bob niet erg blij te zijn met de zwangerschap van Tamara en ik kan al raden waarom, Bob is een planner en alles moet kloppen tot op een microseconde dus ook die zwangerschap, hij had liever gehad dat Tamara en hij dat op voorhand bespreken en dan zou hij die zwangerschap kunnen inplannen in zijn schema.
Dit is toch niet specifiek iets voor Bob? Wie zou er wel perfect mee om kunnen dat een kind totaal ongepland komt, op het moment dat je nog druk bezig bent met andere zaken op te bouwen of op orde te krijgen?

Wij hebben gedurende twee jaar bijna fulltime verbouwd aan onze woning, ieder weekend. Had mijn vrouw in die periode plots uit het niets aangekondigd dat ze zwanger was dan zou dat ook serieus ongepast gekomen zijn voor beiden.
Maar vele mensen kunnen toch nog met deze situatie om zonder in paniek te schieten en kunnen nog altijd improviseren iets wat Bob niet kan, voor het minste afwijking in zijn planning schiet hij al in paniek.
Bob moet eens leren beseffen dat in het leven niet altijd volgens planning kan lopen, er kan nog altijd van alles tussenkomen en het wordt tijd dat hij leert met een veranderde situatie om te gaan, leren om met die stress om te gaan en desnoods improviseren want anders zie ik Bob nog in een zenuwgesticht terechtkomen.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Zeker en vast, Bob is geen hopeloos geval.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Bob kennende, zal hij wel becijferen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. :mrgreen:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

martha schreef:Bob kennende, zal hij wel becijferen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. :mrgreen:
Eigenlijk zal het niet heel lang duren voor we meer weten.

Het is wachten tot ook Dries ontdekt dat Tamara zwanger is en dan weten we meteen of hij er eventueel iets mee te maken kan hebben. Spannend :)))

In afwachting. Na al haar ervaring met Bob heeft Tamara nog steeds niet door hoe hij in elkaar zit. Ze beseft niet dat op hem brullen of hem pushen averechts werkt. Net zoals Frank (met al die toestanden rond Kaat indertijd) heeft Bob heel wat tijd nodig om (in zijn ogen) slecht nieuws te verwerken. Uiteindelijk zal hij wel bijdraaien.

Helaas zijn we tegen dan wellicht weer 20 afleveringen verder of zo.
0 x
Gesloten