OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
taaigetje
Nog geen rang
x 13
x 34

Bericht door taaigetje »

BESTE PLOTSCHRIJVERS,
scroll even door naar 'speculaties', 'het grote thuis-fantasie topic'.
Misschien zou U toch ook eens kunnen proberen een iets positiever seizoenseinde bijeen te pennen. Zodat we met spanning maar toch blije inplaats van angstige verwachting naar het nieuwe seizoen kunnen uitkijken.
oké, mijn poging is er één van boeremie, maar ik ben dan ook maar een gewone doordeweekse kijker. Groetjes, :angelic-green:
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Beste scenaristen

Het zal voor u misschien een schok zijn om te horen, maar niet iedereen moet per se gekoppeld zijn om "gelukkig" door het leven te gaan. Want wat ik de afgelopen tijd heb gezien, is ronduit tenenkrommend. Simonne die kennelijk alle zelfrespect is verloren en Frank nog altijd zich aan haar wilt inbinden door hem af en toe te laten foefelen met Rosa, Femke , die kennelijk zo wanhopig is geworden , dat ze ondanks een duidelijke nee blijft doordrammen en pushen op Sunny, en Vince die zich ongepast mee moeit.

Niet iedereen moet gekoppeld worden , en al zeker niet als het toch maar van die totaal niet bij mekaar passende mensen. Laat nu eindelijk eens iemand happy single zijn.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Beste scenaristen,

gezien de verhaallijnen door de jaren heen en vooral de laatste tijd, zou ik jullie toch graag wat tips en wetenswaardigheden mee willen geven over het leven zonder een relatie. Ik heb soms een beetje het idee dat jullie maar weinig in contact komen met mensen die zo leven, namelijk, dus misschien hebben jullie hier iets aan? :)

Allereerst voelt single zijn niet als een vervelende ziekte of als het einde van je bestaan. Het heeft namelijk vele voordelen!
Zoals daar zijn: geen rondslingerende prullaria van een ander, geen hoofdpijnbehang wat je zelf spuuglelijk vindt, geen gevecht om de afstandsbediening, geen gekwebbel als je stilte nodig hebt, geen opdringerige schoonouders en pijnlijk gênante etentjes (of ingekaderde foto's van je schoonmoeder :mrgreen: ), elke avond de kans om lekker naar bed te gaan wanneer je zelf wilt, geen rammelende wekker als je zelf nog niet op hoeft, geen gevecht over wie welk deel van het dekbed gebruikt, geen uren durende discussies over wat je allemaal wel of niet gaat doen in het weekend, etc...
Kortom: het leven als single is soms wat vrijer en daardoor soms dus ook écht blijer. :happy-partydance:

Mochten jullie ooit schrik hebben dat er over een single niet zoveel te vertellen valt als over mensen die in een relatie zitten, dan kan ik jullie geruststellen: singles komen namelijk ook gewoon buiten. :yup:
Ze hebben gewoon werk, leiden gewoon een (sociaal) leven waarbij ze in contact komen met andere mensen, enz. Er valt dus meer dan genoeg over ze te vertellen.

Hopelijk gooien jullie in de toekomst nog ooit collectief jullie staaf- en schijfdiagrammen van de personages bij het grofvuil, zodat deze niet meer elke keer naarstig ingezet worden om in het vaste vijvertje naar een nieuwe partner te zoeken. Ik vind het persoonlijk namelijk soms een beetje ergerlijk om te zien dat vreemdgaan, liegen, bedriegen en gebruiken als een soort tijdelijk euveltje wordt gezien wat iemand vast wel afleert. :angel:

Laat die singles misschien eens van zich afbijten dat iedereen zich lekker met zijn/haar eigen zaken moet bemoeien, dat die goedbedoelde tips en datingapps ergens gestoken mogen worden waar de zon niet schijnt omdat ze 100x liever alleen zijn dan zich opnieuw (of zelfs door dezelfde persoon) te laten bedonderen. ;)
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

In dit topic ventileren forumleden kritiek op de verhaallijnen in Thuis en de geloofwaardigheid ervan.
Maar we weten tot nu toe niet wat de makers zelf van Thuis van deze kritiek vinden.
In volgend artikel vandaag op Vrtnws komen we dat wel te weten:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/11 ... n-kritiek/
En zo kunnen we lezen dat ze zelf van mening zijn dat ze wel goed bezig zijn met Thuis!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Verbaast je dat?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Beste scenaristen,
Het mag allemaal best wel een beetje spannend zijn maar willen jullie aub een beetje opschieten met het thuisbrengen van Polly en Leo?
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Beste scenaristen,

Het zou fijn zijn als er niet meer gedaan werd alsof mensen van 60 en ouder totaal wereldvreemd zijn. Ik ken bij mijn leeftijdsgenoten echt niemand die niet weet wat een bucketlist is. Straffer nog, we hebben er ook allemaal een.
De tijd dat alle mensen van die leeftijd zich alleen maar bezighielden met haakwerkjes en wat tuinieren, is echt wel voorbij.
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: di 29 okt 2024, 10:38 De tijd dat alle mensen van die leeftijd zich alleen maar bezighielden met haakwerkjes en wat tuinieren, is echt wel voorbij.
Ja, en we hebben de ervaring als pluspunt! Laat misschien nog eens een oudere personage iets spannends, nuttig, positief ervaren. Er is zoveel meer te doen dan aardappelen schillen, pinten zitten pakken op café en darts spelen! Marianne die een boek schreef was daar een goed voorbeeld van! Maar daar bleef het dan ook bij ! Ze kunnen ook heel goed worden in iets, vb. Suske met haar pottenbakken.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

daffy duck schreef: di 29 okt 2024, 10:51 Ze kunnen ook heel goed worden in iets, vb. Suske met haar pottenbakken.
Klopt, maar zelfs dat wordt geminimaliseerd tot 'Kijk eens wat een misbaksel ik weer gemaakt heb'
0 x
Plaats reactie