Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind wel dat Vicky dingen achter de rug van Peter ''regelt''. Dat ze naar n ander advocatenkantoor stapt na alles wat Peter en Silke hebben gedaan, vind ik wel heel ondankbaar.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Mja, als ik de keuze zou hebben tussen mijn kind of mijn vriend die (al dan niet gratis) iets voor mij doet, maar dat niet echt fatsoenlijk doet maar rustig afwacht, dan zou ik het ook weten.
Ze had hem dat inderdaad wel op voorhand kunnen vertellen, maar stel dat Ilias NIET voor meester Sterckens had gekozen, zou Peter ook gepikeerd gereageerd hebben.
Want uiteindelijk hadden noch Peter, noch Silke iets gevonden dat Ilias kon vrijpleiten.
Het was meer van 'we gaan proberen de bewijzen te weerleggen' en dat is lang niet altijd genoeg.
En door het feit dat hij gisteren ineens aan zichzelf twijfelde, weet hij dat zelf ook wel.
Hij heeft niet echt bijster veel gedaan, toch?
Tom houdt hem op alle vlakken tegen, maar dat heeft Peter nog niet door.
Dus eigenlijk heeft Tom ook schuld aan de breuk tussen Vicky en Peter.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk dat Peter toch wel vindt dat Tom zich raar gedraagt. Benieuwd of Marianne ontmaskerd wordt ...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Een zin is blijven hangen bij mij. Toen Sterckens zei: geen wonder dat het kantoor van Tom geen vooruitgang boekte. Vicky denkt waarschijnlijk dat Peter ook bewust dat onderzoek geboycot heeft. Het zal niet bij haar opkomen dat Peter niks wist van Marianne als moordenares. Omdat volgens haar Peter en Tom wel wat closer ingeschat zullen zijn dan in werkelijkheid. Ook Silke zal wel geschokt zijn. En dat allemaal door de houding van Tom.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Peter en Vicky zullen niet terug samen komen. Vicky was altijd nogal close met Vincent.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Het zou me verbazen dat Vicky - die mag ik hopen toch de beslissende stem heeft - haar advocaat gaat inruilen voor haar ex-gedetineerde die altijd liegt. Anderzijds bestaat de kans natuurlijk dat het niet echt meer goedkomt tussen Peter en Vicky, omdat hij het niet meer wil...

Tenslotte was zonder Sterckens die zaak ook opgelost geraakt, want 5' studeerwerk van superflik Dieter en al het prutswerk van Tim & co kon alweer de prullenmand in, intussen voor de 17de keer of zo ?? Normaal gezien moet Dieter nu dus opnieuw promotie krijgen.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Het einde van het advocatenkantoor is ingezet: Peter beëindigt de vriendschap tussen hem en Tom en neemt ontslag en zegt met duidelijke woorden dat hij met Tom niks te maken wil hebben en hem niet meer wil zien en Dries zal waarschijnlijk hetzelfde doen.
Het is al de tweede keer dat Peter zijn vriendschap met Tom verbreekt, de vorige keer was dat omdat Karin Eddy had verdedigd toen deze nog in de gevangenis zat omwille van Lucas dood.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Tiboko schreef: ma 16 okt 2023, 12:47 Het zou me verbazen dat Vicky - die mag ik hopen toch de beslissende stem heeft - haar advocaat gaat inruilen voor haar ex-gedetineerde die altijd liegt. Anderzijds bestaat de kans natuurlijk dat het niet echt meer goedkomt tussen Peter en Vicky, omdat hij het niet meer wil...
Ik vind dat Vicky en Vince toch veel gemeen hebben en niet enkel een zoon en dochter. Ze lijken ook terug naar mekaar toe te groeien.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Ik denk dat dit - wat Vicky betreft - toch vooral omwille van Febe is, die heel haar leven haar vader gemist heeft. Anderzijds denk ik dat er teveel gebeurd is om weer gewoon een koppel te worden. Bovendien is Vince nog altijd totaal onverantwoordelijk. Hij heeft zichzelf nog altijd niet onder controle (hij slaat mensen als het hem zo uitkomt...) en liegt hij dat hij zwart ziet. Iedereen rondom hem ziet dit, dus ook Vicky.

Peter heeft er ook geen belang bij om weer single te worden, ik vermoed dat hij eerstdaags de plooien met Vicky zal gladstrijken.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Tiboko schreef: di 17 okt 2023, 12:54 Hij heeft zichzelf nog altijd niet onder controle (hij slaat mensen als het hem zo uitkomt...) en liegt hij dat hij zwart ziet.
Inderdaad, niemand dat ook maar vragen stelde of die advocaat echt gratis werkte, zoals hij beweerde, en wie weet hoeveel hij die moet betalen, en voor wat, want Dieter heeft meer in gang gestoken dan die advocaat.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Gisteravond schoot het me opeens te binnen dat Peter indertijd Nina toch ook niet aangegeven heeft. Integendeel.
Toegegeven, daar zat niemand onschuldig in de gevangenis en er was geen dode gevallen, maar dat was toch ook verre van 'volgens het boekje'.
En ik begrijp zijn boosheid natuurlijk wel, maar wat 'veel tijd insteken' en zijn eigen integriteit betreft, mag hij toch wel wat aan zelfreflectie doen, zoals Christel ook al zei in het lappentopic.
Hij moet zeker niet de eerste steen gooien.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1491

Bericht door heidiw »

Heiliger dan de paus is hij zeker niet neen. Maar iemand niet aangeven voor fraude en iemand onschuldig in de gevangenis laten zitten voor moord/doodslag, dat kun je nu toch niet gaan vergelijken. Peter is er trouwens wel altijd eerlijk over geweest tegen Tom dat hij Nina had laten gaan, zelfs geholpen had. Terwijl Tom zweeg en Peter van het kastje naar de muur liep voor Ilias.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Ik vergelijk die twee dingen ook niet.
Ik heb het alleen wat moeilijk met het feit dat Peter doet alsof hij dag en nacht met de zaak van Ilias bezig was en zichzelf nu voordoet als het heilige boontje dat eerlijkheid hoog in het vaandel draagt terwijl we allemaal weten dat dit niet helemaal zo is.
En ik ben gaan fan van Peter, dat was al van in het begin toen hij ook tegen Sofie even ‘vergat’ te vertellen dat hij nog getrouwd was. En dat dit voor zijn vrouw blijkbaar nog geen afgesloten hoofdstuk was.
Dus ik geef meteen toe dat het k niet altijd de objectiviteit zelve ben. 🙂
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1491

Bericht door heidiw »

satine schreef: do 19 okt 2023, 14:16 ik ben gaan fan van Peter
Ik waarschijnlijk nog veel minder :lol:
Hij is echt het prototype van "doe wat ik zeg maar niet wat ik doe". En eerlijkheid... Hij weet hoe hij het woord moet uitspreken maar wat het betekent niet echt :mrgreen: behalve zoals ik zei, toen hij wel toegaf dat hij Nina had kunnen aangeven maar haar had laten gaan (maar dat heeft hij denk ik alleen tegen Tom toegegeven).
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: do 19 okt 2023, 16:23 behalve zoals ik zei, toen hij wel toegaf dat hij Nina had kunnen aangeven maar haar had laten gaan (maar dat heeft hij denk ik alleen tegen Tom toegegeven).
Dat was ook wel echt de enige keer dat hij min of meer eerlijk is geweest, inderdaad... :mrgreen:

Peter's leven hangt verder aan elkaar van leugens en bedrog, en hij heeft de mensen vooral ook nooit ontzien, ook niet degenen die dicht bij hem stonden. Ik vond dat jarenlang liegen over Nina en Jasmine tegenover Femke bijvoorbeeld, echt wel shockerend. Je moet het maar kunnen...

En wat te denken van de manier waarop hij Eddy destijds volledig alleen op heeft draaien voor het ongeluk van Lucas, terwijl zijn eigen aandeel daarin toch ook aanzienlijk was? Hij heeft dat tegenover Femke wel (schoorvoetend) toegegeven, maar verder tegenover niemand. De vriendschap met Tom werd uit het raam gekieperd omdat zijn kantoor Eddy zou gaan verdedigen, en Eddy heeft vervolgens alle bagger alleen over zich heen gekregen. Die man is daar jarenlang echt niet goed van geweest en draagt er eigenlijk nog steeds de gevolgen van.

Alleen al om die reden had ik het gisteren toch echt wel heel erg lastig met Peter's hoge dramaqueen-gehalte. Hij gedroeg zich bijna alsof hij zélf wekenlang voor niks vast gezeten heeft door Tom's schuld... :razz: ;)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie