Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door satine »

Maar zeggen dat iemand snel moet komen, zodat de persoon in kwestie in paniek naar het ziekenhuis scheurt, lijkt mij ook verre van ideaal.
Want ze bellen zelden voor een wonderbaarlijke genezing.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

karen87 schreef:Je gaat toch niet over de telefoon zeggen: "uw moeder is dood" dat is naar mijn mening niet echt tactvol. zo iets zeg je toch niet over de telefoon?
Komaan zeg. Wat wil je dat ze zeggen? Is er een verschil over de telefoon (zonder leuk wachtmuziekje) of gaat ge gewoon zeggen dat hij snel moet komen? Hoe ongerust gaat de man dan wel niet zijn denk je?
Je moet gewoon de realiteit onder ogen zien,punt.
Jaren geleden ben ik op zondagmorgen opgebeld door het ziekenhuis om te zeggen dat mijn schoonvader overleden was. Ik heb mijn (ex) vrouw zachtjes kunnen wakker maken om het haar te vertellen.En dat was goed. En het was heus wel heel tactvol gedaan. Belangrijk is dat de dierbaren zo snel mogelijk worden ingelicht en dat is per tf. Zou je mss facebook of twitter willen?
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Toch niet zo raar? Toen een grootmoeder van me lang lang geleden gestorven was deden ze die mededeling ook via de telefoon toen we net terug thuis kwamen van het ziekenhuis.
Maar geef toe, als ze je opbellen dat je dringend naar het ziekenhuis moet komen zonder verdere info weet je ook wel hoe laat het is en kunnen ze het evengoed al vertellen. :)

Edit: mijn reactie was dus op karen87. Had de laatste pagina hier nog niet gezien op m'n smartphone.;-)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

heidiw schreef:Van mijn hele carrière nog nooit meegemaakt dat familie dagen aan een stuk -op de gang zit te waken ipv aan het ziek- of sterfbed. Was er nu echt niemand beschikbaar die een halve dag in een bed kon liggen?
Dat is nu eens goed gezegd, lees het maar schrijvertjes.
Besparingen ?
Even in de schoenen van Bob, hoe voelt het wetend dat je haar laatste uren in de gang zat ?
Als Jana hem naar huis doet gaan, maar direkt terug loet hij eerst nog helpen met de afwas :boo:
Het klopt niet dat Bob zelfs nu niet nee durft zeggen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
ikke schreef:
tvx1 schreef:
lord F. schreef:Mja, vroeger was dat mss zo maar sowieso trouw je tegenwoordig in de meeste gevallen maar voor de show voor de kerk. Zelfs niet-katholieken trouwen soms voor de kerk.
Zou het dus niet echt als een fout zien.
Zo gemakkelijk gaat dat echt niet hoor. Ze zijn daar nog altijd redelijk streng over binnen de kerk. Ik weet uit ervaring dat ze zelfs een kind geen eerste communie laten doen als het niet gedoopt is.
Ook daarin zijn ze al veel "losser" dan vroeger,en dat weet ik ook uit ervaring :yup:
Ik denk dat het nu eerder zo is dat men principieel niet wil gedoopt worden en communie wil doen.
Maar een eerste communie noemt tegenwoordig ook een lentefeest zeker?
Dopen en communies zijn echt wel nog steeds schering en inslag.
Caligula schreef:
karen87 schreef:Je gaat toch niet over de telefoon zeggen: "uw moeder is dood" dat is naar mijn mening niet echt tactvol. zo iets zeg je toch niet over de telefoon?
Komaan zeg. Wat wil je dat ze zeggen? Is er een verschil over de telefoon (zonder leuk wachtmuziekje) of gaat ge gewoon zeggen dat hij snel moet komen? Hoe ongerust gaat de man dan wel niet zijn denk je?
Je moet gewoon de realiteit onder ogen zien,punt.
Jaren geleden ben ik op zondagmorgen opgebeld door het ziekenhuis om te zeggen dat mijn schoonvader overleden was. Ik heb mijn (ex) vrouw zachtjes kunnen wakker maken om het haar te vertellen.En dat was goed. En het was heus wel heel tactvol gedaan. Belangrijk is dat de dierbaren zo snel mogelijk worden ingelicht en dat is per tf. Zou je mss facebook of twitter willen?
Inderdaad. Mijn vader is ook telefonisch verwittigd toen zijn moeder plots overleed (door zijn zus notabene, en zijn op haar beurt door de buurman). En toen mijn nonkel en tante jaren een geleden een auto-ongeluk hadden dat zij niet heeft overleefd is iedereen ook telefonisch verwittigd. Hun kinderen, de moeder van mijn tante alsook de moeder, broers (waaronder mijn vader) en zus van mijne nonkel. Iedereen.
0 x
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

Hoe heet de man van Charité nu eigenlijk? Zij spreekt over een AdaN maar dat wordt vertaald als AdaM. Nu zal een Franstalige Adam anders uitspreken dan Adan.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Renée schreef:Hoe heet de man van Charité nu eigenlijk? Zij spreekt over een AdaN maar dat wordt vertaald als AdaM. Nu zal een Franstalige Adam anders uitspreken dan Adan.
Ik denk dat dat ligt aan de Franse manier van uitspreken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Lazylady schreef:Ik denk dat dat ligt aan de Franse manier van uitspreken.
Idd, in het Frans wordt de klemtoon in dit geval op de laatste lettergreep gelegd en wordt de laatste letter weinig of niet uitgesproken, Adaa(n,m) dus terwijl bij ons de klemtoon ligt op de eerste lettergreep A-dam dus.
0 x
Potentia Principatum
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Lazylady schreef:
Renée schreef:Hoe heet de man van Charité nu eigenlijk? Zij spreekt over een AdaN maar dat wordt vertaald als AdaM. Nu zal een Franstalige Adam anders uitspreken dan Adan.
Ik denk dat dat ligt aan de Franse manier van uitspreken.
De naam Adam wordt in het Frans inderdaad uitgesproken als [a.dɑ̃] (een ~ boven een klinker verandert het in fonetisch schrift in een nasale klank), zonder uitgesproken medeklinker op het einde. Mocht de naam Adan bestaan in het Frans zou het puur volgens de regels van de fonetiek exact uitgesproken worden zoals Adam. :)
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Waarom ontving Tim Rosa niet in het gedeelte van het "studentenhuis" waar hij met zijn gezin woont?
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Captain Cuckoo schreef:Waarom ontving Tim Rosa niet in het gedeelte van het "studentenhuis" waar hij met zijn gezin woont?
Omdat daar geen keuken is voor de bijhorende koffie.
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Seraph schreef:
Captain Cuckoo schreef:Waarom ontving Tim Rosa niet in het gedeelte van het "studentenhuis" waar hij met zijn gezin woont?
Omdat daar geen keuken is voor de bijhorende koffie.
Omdat Rosa daar niet was voor Tim, maar wel voor Bob? ;)
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 86

Bericht door catherine »

Hoe is Adam (al of niet met nieuwe identiteit) België kunnen binnenreizen? Die geraakt toch niet aan een visum? Want daar is heel wat voor nodig om dat als Malinees te kunnen krijgen. Klopt niet, tenzij hij met een vluchtelingenboot is gekomen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

catherine schreef:Hoe is Adam (al of niet met nieuwe identiteit) België kunnen binnenreizen? Die geraakt toch niet aan een visum? Want daar is heel wat voor nodig om dat als Malinees te kunnen krijgen. Klopt niet, tenzij hij met een vluchtelingenboot is gekomen.
Ik weet het niet. De vraag is: met wat voor paspoort is hij naar hier gekomen? Mss was het wel geen Malinees paspoort.We weten bvb dat je met een Marrokaans paspoort België zomaar kunt binnenwandelen.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

catherine schreef:Hoe is Adam (al of niet met nieuwe identiteit) België kunnen binnenreizen? Die geraakt toch niet aan een visum? Want daar is heel wat voor nodig om dat als Malinees te kunnen krijgen. Klopt niet, tenzij hij met een vluchtelingenboot is gekomen.
Hij heeft toch een andere identiteit aangenomen? Wss was dit één van de redenen daarvoor. En het is nu niet dat er enige controle is aan onze landsgrenzen.
0 x
Plaats reactie