Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: di 07 dec 2021, 14:13 Juist. Maar later hebben ze het afzonderlijke Taxibedrijf van Femke en Simonne opgeheven en in De Withoeve gevoegd.
Dat taxibedrijf is nu Taxi Nancy - een éénmanszaak met Nancy als enige werknemer. Zij nam het klantenbestand over en één auto. Het gebouw zélf is nog steeds in handen van de Withoeve.

Peter Vlerick achterhaalt later enkele donkere praktijken waarmee Luc bezig is. Hij verzamelt voldoende bewijsmateriaal en zet zo Luc onder dwang al zijn bezittingen aan hem te schenken. Daarmee wordt ook het gebouw van Taxi Leo, en diens aandelen in het bedrijf, van hem.

In februari 2020 doen Femke en Simonne de boeken dicht om op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen. Nancy De Grote koopt één van de wagens en neemt ook het klantenbestand over om haar eigen taxibedrijfje genaamd Taxi Nancy te beginnen.

https://nergensbeterdanthuis.fandom.com ... i/Taxi_LEV
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 07 dec 2021, 22:47 Dat taxibedrijf is nu Taxi Nancy - een éénmanszaak met Nancy als enige werknemer. Zij nam het klantenbestand over en één auto. Het gebouw zélf is nog steeds in handen van de Withoeve.

Peter Vlerick achterhaalt later enkele donkere praktijken waarmee Luc bezig is. Hij verzamelt voldoende bewijsmateriaal en zet zo Luc onder dwang al zijn bezittingen aan hem te schenken. Daarmee wordt ook het gebouw van Taxi Leo, en diens aandelen in het bedrijf, van hem.

In februari 2020 doen Femke en Simonne de boeken dicht om op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen. Nancy De Grote koopt één van de wagens en neemt ook het klantenbestand over om haar eigen taxibedrijfje genaamd Taxi Nancy te beginnen.
Dat is niet hetzelfde bedrijf zoals je quote aangeeft. Nancy begon haar eigen zelfstandig taxibedrijf. Ze kocht zelfs één taxi over.

En zoals ik eerder al te kennen gaf hadden Femke en Simonne al een tijd geen zelfstandig taxibedrijf meer. Op een gegeven moment hebben zat in de Withoeve samengebracht en op het einde baatten ze dan de taxidienst van de Withoeve uit. In februari 2020 is deze dan opgedoekt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: di 07 dec 2021, 23:41 In februari 2020 is deze dan opgedoekt.
Dan zijn we het eens hé :yup:

BOT - Kan me vergissen, maar tijdens het gesprek met Tom kreeg ik de indruk dat Peter stilaan begint te beseffen dat hij water bij de wijn moet doen om het voor Vic zo rimpeloos mogelijk te doen verlopen. Hopelijk kan hij dit ook zo communiceren naar Femke toe. Dat hij - ondanks aandringen van Tom - weer niet durfde bellen naar Femke, belooft helaas niet veel goeds. Wat bezielt die gast toch?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: wo 08 dec 2021, 00:14 Hopelijk kan hij dit ook zo communiceren naar Femke toe.
Vrees dat het weer te laat zal komen zoals gewoonlijk. Altijd vol hoop, maar er komt nooit niks van. De brief van Karin en de advocaat van Femke zouden wel weer eens roet in het eten kunnen strooien! :yup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dat hij nu nog altijd niet doorheeft dat Karin de vrouw achter de schermen is die de vechtscheiding stuurt?

Zou het kunnen dat hij zich altijd voordeed als intelligent, maar in feite een behoorlijk dom ventje is? Zoals in "de Withoeve achterlaten" en "zo snel mogelijk een huis zoeken, want dat zal de rechter prima vinden" en "fulltime als advocaat gaan werken speelt in mijn voordeel". Whot? :doh:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Het is duidelijk dat hij al heel lang niet meer echt gewerkt heeft als advocaat, of als gelijk wat. In Thuis wordt natuurlijk ook een compleet vertekend beeld gegeven van de job: ff naar kantoor, ff naar de rechtbank en 's avonds op tijd naar huis. Zelfs zodanig op tijd om aan de schoolpoort te kunnen staan. Ofwel zal hij heel veel mogen inhalen als Vic slaapt ofwel zal hij niet veel zaken hebben.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

heidiw schreef: do 09 dec 2021, 07:45 ofwel zal hij niet veel zaken hebben.
't Is vooral datte!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dat wordt leuk als Peter en Karin moeten samenwerken op kantoor, of alleen al gewoon samenzitten !
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

johan1969 schreef: za 25 dec 2021, 11:34 Dat wordt leuk als Peter en Karin moeten samenwerken op kantoor.
Ik denk dat Karin daar niet meer kan werken, na haar laatste stunt. Ze zal binnenkort de bazin van de Withoeve worden, precies dat waarvoor Tamara en Nancy zo vreesden. Ze heeft er onlangs tegen Nancy trouwens naar gehint.

Peter van zijn kant is sinds kort fulltime in dienst bij Tom én tegelijk belangrijker (net als Dries) voor het kantoor, want zij mogen nog wél pleiten voor de rechtbank.
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Tiboko schreef: za 25 dec 2021, 11:53 Ik denk dat Karin daar niet meer kan werken, na haar laatste stunt.
Tja, dat zou inderdaad wel eens kunnen.
Maar misschien kan Tom ook beter niet vergeten dat het huis waarin hij woont van Karin is - en ze zijn niet getrouwd.
Ze hebben dus allebei troeven in handen.
Tiboko schreef: za 25 dec 2021, 11:53 Ze heeft er onlangs tegen Nancy trouwens naar gehint.
Aan de andere kant leeft Karin voor de advocatuur en is haar schorsing ook niet levenslang.
Ik denk dat ze vooral Nancy wou jennen.

Maar dit is het topic van Peter...
En die mag blij zijn dat hij Tom als vriend heeft, zijn enige vriend ook blijkbaar.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk niet dat Karin zich actief gaat bemoeien met het reilen en zeilen van de Withoeve, ze kent er niks van en ik denk dat ze eerder 'een stille vennoot' gaat worden.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Stiekem geniet ik ervan dat Karin Peter zo geklopt heeft. Hijzelf is ook niet vies van zo'n dingen.
Jammer voor Vic uiteraard. Een 50/50 regeling is beter of zelf de 'om-de-beurt-nesting' zoals Nancy het noemt...
Maar hij is jaloers dat Kobe daar rond hangt en moest zonodig Femke voor blok zetten.
Femke is ook geen heilig zieltje, maar Peter heeft het toch zelf gezocht.
2 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: za 25 dec 2021, 11:53 Ik denk dat Karin daar niet meer kan werken, na haar laatste stunt.
Ik denk eerder dat Peter daar niet meer zal kunnen werken gezien Karin aandeelhouder is en hij maar gewoon werknemer. Tenzij Tom de aandelen van Karin overgekocht zou hebben door haar schorsing maar daar weet ik niets van.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: zo 26 dec 2021, 20:23 gezien Karin aandeelhouder is en hij maar gewoon werknemer.
Karin heeft haar aandelen verkocht na die stunt met Tania, Tom heeft haar daarna helpen royeren (samenzwering Tom, Peter én Dries) en wilde niet meer samenwerken, omdat ze het kantoor na al die wanpraktijken in een slecht daglicht stelde. Met dat geld (plus wellicht een lening) heeft ze later het huis van Steven gekocht. Bovendien werkt ze nu deeltijds als assistente op het kantoor, terwijl Peter net een fulltime contract als advocaat heeft getekend. Als Tom dat nu zou opzeggen, zal hij een zware schadevergoeding moeten betalen. En Tom wéét dat Peter deze job nodig heeft om Vic te kunnen blijven zien, zodoende...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: zo 26 dec 2021, 20:37 Karin heeft haar aandelen verkocht na die stunt met Tania, Tom heeft haar daarna helpen royeren (samenzwering Tom, Peter én Dries) en wilde niet meer samenwerken, omdat ze het kantoor na al die wanpraktijken in een slecht daglicht stelde.
Dank je om dit op te klaren, die verkoop van de aandelen was mij ontgaan. Maar dan nog, er is nog altijd zoiets als een proefperiode bij een arbeidscontract (alhoewel die regels ook regelmatig veranderen), dus kan Tom wel degelijk een einde maken aan het contract van Peter. En als Tom maar een halve hersencel gebruikt zal hij toch heel goed beseffen dat het hele kantoor draait op het werk van Karin.
0 x
Plaats reactie