Iedereen zegt steeds dat we zo vaak op het verkeerde been worden gezet, dus dat we niet teveel moeten ophangen aan tijdstippen; dus als Emma iets doet en we meteen daarna iemand anders zien die mogelijk de chatter is, dat beide scenes niet perse gelijktijdig in real time zijn enzo.
Het is net zo waarschijnlijk dat als we een chat bericht zien van Gui en dan aansluitend (waar vaak ook een andere scene tussendoor is gekomen) een handeling van Emma (naar een afspraak gaan of zoiets als aan dat schouderbandje zitten - wat we overigens niet omlaag zien gaan, dus het ging misschien niet verder) dat Emma inmiddels een ander kontakt aanspreekt en we dus ook gemanipuleerd worden om te menen dat het steeds dezelfde is.
W.b. dat schouderbandje, zelfs als het Waldek of een andere goedbedoelende volwassene is en Emma het doet omdat ze iets wil bewijzen aan die persoon zou die het hebben kunnen stoppen via de chat. Dat hebben we niet gezien, dus we weten niet hoever het is gegaan en ook niet van wie het uitgegaan is.
Ik denk nog steeds dat er 2 verschillende types achter dit plot steken. Haar teksten met Gui komen me eigenlijk helemaal niet verliefd over - toch niet zoals ze vertelde aan Jana. Een meidje van 14 zou veel meer zwijmelen tijdens het chatten en ze ziet er mij toch teveel als een koele kikker uit achter die notebook. En zoals ze met Jens was en ook aan Jana vertelde was het veel emotioneler.
Zucht, maar dat kan dus ook weer manipulatie zijn!