Guy De Herdt (Erik Goris)

Gesloten
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Guy De Herdt (Erik Goris)

Bericht door Luc »

Tenzij ze de oorbel toevallig op stofzuigt zonder het te zien, maar dat zal wel niet. Tja, Guyke, ge hangt eraan, dat detail had je over het hoofd gezien :mrgreen: !
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Luc schreef:Tenzij ze de oorbel toevallig op stofzuigt zonder het te zien, maar dat zal wel niet. Tja, Guyke, ge hangt eraan, dat detail had je over het hoofd gezien :mrgreen: !
ik ben benieuwd 8) eindelijk een doorbraak?
0 x
cdupont
Nog geen rang

Bericht door cdupont »

Het loopt echt de spuigaten uit zenne met dat onderzoek naar de dader van Fiens moord. Lijkt erop of de makers van Thuis absoluut niet willen dat die Guy ontmaskerd wordt ! Hij had al lang in 't kasjot moeten zitten, maar bij de politie (en dan voornamelijk da wijf die het onderzoek leidt) willen ze precies niet dat Guy de dader is. Met hun ervaring moet het toch wel al duidelijk geweest zijn dat diene totaal ni op zijn gemak zit als die ondervraagd wordt. Iedereen wordt tot in het belachelijke verdacht gemaakt (cfr. Rafael), maar als het over Guy gaat dan worden de meest verdachte zaken totaal genegeerd, aja want Guy kan het toch niet zijn zeker ! Het begint mij echt serieus te ergeren! Bij die Rafael werd minuut per minuut nagekeken wat hij die avond gedaan had, maar voor de Guy lijkt da totaal niet nodig te zijn. Die wordt direct op zijn woord geloofd, zonder het even grondig na te checken zoals bij Rafael bijvoorbeeld. Ze doen er echt om, om hem niet te moeten ontmaskeren, en da begint serieus tegen te steken!
Maar oef, tijdens de aflevering van vandaag heeft Katrien eindelijk die oorbel gevonden in Guy zijn appartement, dus daarmee zal hij dan toch eindelijk "haangen". Tenzij ze bij Thuis ook hier weer iets gaan voor uitvinden, waardoor Guy toch weer opnieuw door de mazen van het net glipt, ik hoop van niet, want dat zou er echt over zijn zenne. ALs hij hierdoor nog niet gesnapt wordt, dan kan hij evengoed voor de politie hun eigen ogen een moord plegen, ze zouden hem nog niet verdacht vinden ! Maar dit zal wel de druppel zijn die hem aan de haak hangt e, want de Jens heeft al een ganse week zitten doordrammen hoe belangrijk het vinden van die oorbel wel is om te weten wie de dader is. Dus nu Katrien die oorbel gevonden heeft, is de zaak eindelijk rond. En Katrien die zegt dat Fien haar beste vriendin was, en die ooo zo erg inzit met het leed van Jens. Wel , als da toch allemaal zo is, waarom zei ze dan niet vandaag tegen Jens dat ze die oorbel gevonden had. Ik bedoel, als ze toch zo inzit met hem, dan moet ze toch ook weten dat het voor Jens heel belangrijk is om te weten wat er nu echt gebeurd is en wie de dader is. Maar neen, ze zit daar bij hem, Jens toont haar een foto van Fien met die oorbellen aan, haren euro "valt" en ze beseft dat dat de oorbel van Fien was die ze gevonden heeft, maar wat doet ze ? Awel, ze laat de Jens gewoon maar verder sudderen in zijn eigen leed, in plaats van die jongen te zeggen wat ze weet om op die manier hem toch wat minder in de onwetendheid te laten. NU, ik zou nog kunnen begrijpen dat de schok voor haar zelf ook groot was, toen ze het besefte van die oorbel bij Jens, dus het kwam misschien niet meteen bij haar op om het te zeggen, maar wat ik niet zou kunnen begrijpen is dat ze daarna het wat later ook nog altijd niet aan de Jens zou vertellen, want moest dat gebeuren, dan kan je Katrien geen vriend noemen van Jens, dat is dan wel duidelijk ! Daarom verwacht ik wel dat ze het Jens in de volgend aflevering wel zal vertellen, wie het op zijn beurt aan Tim zal vertellen, en eenmaal de politie het weet, zal de zaak dan toch eindelijk rond zijn !
Oef, want de zaakje is nu wel al lang genoeg uitgerokken geweest, de Guy zijn geluk moet toch één keer op zijn e, want ge kunt wel sjans hebben in het leven, maar die heeft al sjans voor tien man gehad met dat onderzoek naar de dader van Fien.
Ik zal blij zijn, dat hij volgende week eindelijk in de boeien zal geslagen worden, want met die oorbel ligt het er nu wel vingerdik op dat hij het is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Klein detailke: Katrien weet niet dat die oorbel vermist is en weet ook niet dat Jens dat wèl weet.

Dat 'unieke stuk' waar Jens altijd zat over door te drammen is ook maar een prulletje in werkelijkheid he - Fien had ze ook nog maar PAS gekregen voor haar verjaardag, 't is nu ook weer niet dat Fien daar al jàren mee rondliep he!

Het had even goed een oorbel van Mayra kunnen zijn.

En wat het onderzoek betreft: is het in het echte leven anders dan? ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Rieka schreef:
satine schreef:Klein detailke: Katrien weet niet dat die oorbel vermist is en weet ook niet dat Jens dat wèl weet.

Dat 'unieke stuk' waar Jens altijd zat over door te drammen is ook maar een prulletje in werkelijkheid he - Fien had ze ook nog maar PAS gekregen voor haar verjaardag, 't is nu ook weer niet dat Fien daar al jàren mee rondliep he!

Het had even goed een oorbel van Mayra kunnen zijn.

En wat het onderzoek betreft: is het in het echte leven anders dan? ;)
Ik hoop van wel!
Geloof me, dat is niet zo.
'Speurders' zoals dat dan heet, zijn ook maar mensen en die gaan heel vaak gewoon op hun buikgevoel voort (en zijn vaak te beroerd om achteraf toe te geven dat ze er naast zitten).
Wij hebben 'een geval' gehad in de familie, dat heeft die man bijna alles gekost wat hij had, gezin, job, huis, reputatie... het had echt niet veel gescheeld.
En toen kwamen ze er achter dat wat hij van in het begin vertelde, gewoon de waarheid was - en degene die hij 'niet zuiver op de graat' noemde, maar die nooit ondervraagd werd, heeft uiteindelijk met zijn zatte kop in het café zichzelf voorbij gepraat, anders was het misschien wel nooit uitgekomen....

Dus ik vind het feit dat ze 'Held Guy' niet nog eens ondervragen, niet zo ongewoon, hij zal ook wel connecties hebben buiten Boons, toch?
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

satine schreef: Geloof me, dat is niet zo.
'Speurders' zoals dat dan heet, zijn ook maar mensen en die gaan heel vaak gewoon op hun buikgevoel voort (en zijn vaak te beroerd om achteraf toe te geven dat ze er naast zitten). Wij hebben 'een geval' gehad in de familie, dat heeft die man bijna alles gekost wat hij had, gezin, job, huis, reputatie... het had echt niet veel gescheeld. En toen kwamen ze er achter dat wat hij van in het begin vertelde, gewoon de waarheid was - en degene die hij 'niet zuiver op de graat' noemde, maar die nooit ondervraagd werd, heeft uiteindelijk met zijn zatte kop in het café zichzelf voorbij gepraat, anders was het misschien wel nooit uitgekomen.... Dus ik vind het feit dat ze 'Held Guy' niet nog eens ondervragen, niet zo ongewoon, hij zal ook wel connecties hebben buiten Boons, toch?
Helemaal mee eens.
In het écht leven duurt het soms veel langer eer men een dader vat, terwijl die soms dan zelfs nog een moord pleegt of andere misdaad opnieuw begaat.

Op wat cdupont schreef.
Je mag niet vergeten dat Thuis vaak traag gaat. Maar in dit geval met Guy gaan ze sneller dan vaak in real life. (en dat is maar goed ook of het zou nog jaren duren) Je moet maar eens enkele recente zaken bekijken. Het zal je snel voor de ogen duizelen. En je mag ook niet vergeten dat wij als kijkers meer weten dan de personages in Thuis. En dat Katrien niet meteen iets aan Jens zegt dat lijkt me correct. Ze wil eerst uitzoeken of het klopt wat ze denkt. Tenslotte heeft haar moeder een relatie met de dader (wat niemand nog niet weet) en je gaat niet zomaar iemand beschuldigen van iets als je niet zeker bent. Als je dat wel doet loop je het risico een goede vriend kwijt te raken of ruzie te hebben met de hele familie voor niets als wat je denkt fout is. Het enige wat hier onrealistisch kan zijn is dat in real life veel mensen niet eerst nadenken voor ze doen of beschuldigen. En ook ik ben van mening dat het niet zo raar is dat ze Guy niet meer ondervroegen. Hij is iemand die bekend staat als een lieve man, een held zelfs. Daar kijken ze ook in real life minder snel naar dat is nu eenmaal de realiteit. Ik herinner me nog levendig een zaak waarbij men de verdachte liet begaan omdat hij super geliefd was in zijn dorp, op het werk enz. En toch heeft deze persoon meerdere mensen vermoord. Waarbij ze hem zelfs hadden kunnen vatten na de eerste moord maar dat niet gebeurd is omdat enkele politiechefs te macho bezig waren en ieder voor zich werkte en niets werd doorgegeven omdat ze allemaal apart wilde scoren zodat die man nog moorden heeft kunnen begaan. Dus denk zeker niet dat men in Thuis fouten maakt.

Maar het is waar het verhaal rond Guy mag gaan eindigen maar bij mij komt dat vooral omdat ik hem een ambetante kop vin hebben :D en nie zo'n goe acteur ;)
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

voor mij mag het verhaal rond Guy ook eindigen maar niet omwille van de acteur, die speelt die rol zeker niet slecht :clap:
0 x
Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis »

Kijk naar het onderzoek in verband met Annick, Shana en Kevin. Als Ronald Janssen Shana en Kevin niet had vermoord, denk ik niet dat de moord op Annick Van Uytsel opgelost was geraakt...

En hij stond bekend als een lieve man. Ze hebben daar ook wel grote fouten gemaakt, maar in het onderzoek bij Fien hier ook he. Het is helaas nog niet zo onrealistisch. Ze hebben zelfs een van mijn kennissen bij de laatste vijf verdachten gerekend (hij was op het feestje, had een fiets meegehad in zijn busje, die fiets was gestolen en die van Annick was nog niet terug, dus die fietssporen waren verdacht, hij was rond dezelfde tijd weggegaan, ... ) Maar hij was toch onschuldig. Ik vraag mij vooral af wat er dan door uw hoofd gaat als ge onschuldig zijt en altijd maar vragen moet gaan beantwoorden...
0 x
fan_van_marianne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door fan_van_marianne »

Dat Guy maar snel verdwijnt uit de serie :bye:
0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
cdupont
Nog geen rang

Bericht door cdupont »

Briseis schreef:Kijk naar het onderzoek in verband met Annick, Shana en Kevin. Als Ronald Janssen Shana en Kevin niet had vermoord, denk ik niet dat de moord op Annick Van Uytsel opgelost was geraakt...

En hij stond bekend als een lieve man. Ze hebben daar ook wel grote fouten gemaakt, maar in het onderzoek bij Fien hier ook he. Het is helaas nog niet zo onrealistisch. Ze hebben zelfs een van mijn kennissen bij de laatste vijf verdachten gerekend (hij was op het feestje, had een fiets meegehad in zijn busje, die fiets was gestolen en die van Annick was nog niet terug, dus die fietssporen waren verdacht, hij was rond dezelfde tijd weggegaan, ... ) Maar hij was toch onschuldig. Ik vraag mij vooral af wat er dan door uw hoofd gaat als ge onschuldig zijt en altijd maar vragen moet gaan beantwoorden...

Ik denk dat dat de zaak is waar ganja op doelde
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

vind het wel grappig dat Ronald Janssen er nu telkens bijgesleurd wordt hier. :)
ieder moordonderzoek in Thuis duurt zo lang. Alleen weten we nu al vooraf wie de dader is, wat het voor ons mss minder spannend maakt.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

cdupont schreef: Ik denk dat dat de zaak is waar ganja op doelde
Klopt ;)

lord F. schreef:vind het wel grappig dat Ronald Janssen er nu telkens bijgesleurd wordt hier. :)
Grappig zou ik dat niet durven noemen.
Verder naar mijn gevoel logisch omdat die kerel bekend stond als een toffe man net zoals Guy.

In ieder geval nog eventjes en we zijn er vanaf ;) en ik blijf benieuwd hoe iedereen (de personages) er op gaan reageren.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

allez "grappig" >> denk dat iedereen intussen wel ieder detail weet van de zaak Ronald Janssen dat dat hier niet nog eens allemaal moet opgerakeld worden.

die moordzaak mag wat mij betreft nog even blijven duren, want toch liever dat dan pakweg de verhuisperikelen ten huize Bastiaens.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hij had zijn antwoord wel klaar en zo vreemd was dat antwoord niet. Katrien is gezwicht voor zijn toch wel logische verklaring
Ze had toch beter die oorbel terug kunnen vragen, want je weet maar nooit.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat antwoord was inderdaad niet zo vreemd, maar ergens vind ik het sowieso naief dat ze Guy netjes gingen vragen hoe die oorbel daar kwam... Hadden ze verwacht dat hij zomaar even zou bekennen ofzo?
Katrien was er beter gewoon mee naar Tim gestapt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten