Re: De Bomansen
Geplaatst: wo 23 sep 2009, 22:11
euh, rare logica van jou >> hoe minder klanten, hoe beter voor het bedrijf ?jessie V. schreef:Gelukkig hebben ze niet veel klanten blijkbaar, anders bestonden ze al lang niet meer.

euh, rare logica van jou >> hoe minder klanten, hoe beter voor het bedrijf ?jessie V. schreef:Gelukkig hebben ze niet veel klanten blijkbaar, anders bestonden ze al lang niet meer.
:roll2:Rieka schreef:Slimme klanten, hé, die van taxi Ter Smissen?Luc schreef:En wat ik ook raar vond is dat Leo afgelopen week zo een spel ervan maakte omdat hij moest bijspringen omdat Cois ziek was, terwijl Waldek en Frank daar ook waren. En dat terwijl ze vroeger al veel krapper in personeel zaten. En als Yvette aan de dispatch zit, komen er precies geen telefoons binnen.
Die bellen niet als ze weten dat ze die ouwe gekke doos aan de lijn riskeren te krijgen.
Euh, zou jij aan de telefoon gewoon eerlijk zeggen dat er een chauffeur naar z'n therapeut is ?jessie V. schreef:Inderdaad een nogal vreemde logica. Maar ik bedoelde te zeggen, stel dat daar ieder ogenblik de telefoon ging en ze moesten de klant afzeggen omdat de chauffeur naar de therapeut moest (of maar weer eens ziek was) dan zouden de mensen niet meer terug komen. De weinige klanten die ze nu hebben kunnen ze met een beetje kunst en vliegwerk nog van dienst zijn, dus misschien komen die nog wel een keer. Ik weet het is een beetje rare gedachtengang, maar het is ook een raar bedrijf. Toch?
Dat zal er dan toch aan liggen hoe lang het duurt voordat hij alsnog een taxi voor zijn deur kan verwachten, en bovendien hoe vaak dat zoiets voorvalt. Anders zal het voor die klant vooral klinken alsof hij beter een taxibedrijf met meer personeel (en dus een snellere service) kan bellen, lijkt me zo...lord F. schreef:Euh, zou jij aan de telefoon gewoon eerlijk zeggen dat er een chauffeur naar z'n therapeut is ?jessie V. schreef:Inderdaad een nogal vreemde logica. Maar ik bedoelde te zeggen, stel dat daar ieder ogenblik de telefoon ging en ze moesten de klant afzeggen omdat de chauffeur naar de therapeut moest (of maar weer eens ziek was) dan zouden de mensen niet meer terug komen. De weinige klanten die ze nu hebben kunnen ze met een beetje kunst en vliegwerk nog van dienst zijn, dus misschien komen die nog wel een keer. Ik weet het is een beetje rare gedachtengang, maar het is ook een raar bedrijf. Toch?![]()
Als er om zo'n reden iemand niet kan bediend worden vertel je gewoon aan die mens dat het zo druk is dat er even niemand vrij is. Dat klinkt voor die klant dan dat het een succesvol taxibedrijf is waar blijkbaar veel vraag naar is.
Vraag is natuurlijk hoeveel keer je een taxi nodig hebt als klant. Ik denk toch niet dat je snel vaste klant bent van één taxibedrijf. Allez, als ik een taxi neem is dat meestal maar heel sporadisch als het niet anders kan of omdat ik heel gehaast ben.Christel schreef: Dat zal er dan toch aan liggen hoe lang het duurt voordat hij alsnog een taxi voor zijn deur kan verwachten, en bovendien hoe vaak dat zoiets voorvalt. Anders zal het voor die klant vooral klinken alsof hij beter een taxibedrijf met meer personeel (en dus een snellere service) kan bellen, lijkt me zo...![]()
Dat dacht ik ook altijd, tot mijn ouders naast een taxibedrijf gingen wonen.lord F. schreef:Vraag is natuurlijk hoeveel keer je een taxi nodig hebt als klant. Ik denk toch niet dat je snel vaste klant bent van één taxibedrijf. Allez, als ik een taxi neem is dat meestal maar heel sporadisch als het niet anders kan of omdat ik heel gehaast ben.Christel schreef: Dat zal er dan toch aan liggen hoe lang het duurt voordat hij alsnog een taxi voor zijn deur kan verwachten, en bovendien hoe vaak dat zoiets voorvalt. Anders zal het voor die klant vooral klinken alsof hij beter een taxibedrijf met meer personeel (en dus een snellere service) kan bellen, lijkt me zo...![]()
Dus denk niet dat dat voor een klant veel uitmaakt voor een volgende keer.
Ja, een leugentje om bestwil (b.v. "al onze chauffeurs zijn naar de bijeenkomst van de AA") is vaak op z'n plaats.jessie V. schreef:Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te bedenken dat je niet tegen je klant moet zeggen dat de chauffeur naar de therapeut is!
:roll2:Bomanza schreef:Ja, een leugentje om bestwil (b.v. "al onze chauffeurs zijn naar de bijeenkomst van de AA") is vaak op z'n plaats.jessie V. schreef:Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te bedenken dat je niet tegen je klant moet zeggen dat de chauffeur naar de therapeut is!
Eigenlijk wel. Maar ik denk dat dat niet zo heel lang meer op zich laat wachten, als hij hoort wie er bij hem in huis zijn geweest en hoe die zich gedragen hebben. Dan zal de rest misschien ook snel genoeg uitkomen.Nickos schreef:Word het eens geen tijd dat Frank zich gaat moeien met zijn zoon en heel die affaire?