Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Femke haar haat jegens Eddy blijft gehandhaafd, zij wil nog altijd dat hij uit de buurt van De Withoeve blijft.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik begrijp Femke wel, Eddy heeft die camionette gesaboteerd en daardoor is Lucas gestorven. Peter zijn aandeel daarin is voor jaar niet van belang, want Eddy heeft het gedaan, niet Peter
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Het is nu ook zo dat zij vindt dat de situatie van daarvoor niet veranderd of rechtgezet kan worden. Lucas is door zijn toedoen verongelukt en een redding maakt dit in haar ogen niet ongedaan of is niet sterk genoeg om de plooien wat glad te kunnen strijken. Hoe jammer het ook is voor Eddy, en dat beseft hij zelf maar al te goed.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Femke heeft dan ook niet echt n rol meer buiten 'aanhangsel' van Peter te zijn
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Thom schreef: do 06 feb 2020, 22:49 Het is nu ook zo dat zij vindt dat de situatie van daarvoor niet veranderd of rechtgezet kan worden. Lucas is door zijn toedoen verongelukt en een redding maakt dit in haar ogen niet ongedaan of is niet sterk genoeg om de plooien wat glad te kunnen strijken.
Inderdaad...
Ik heb eerlijk gezegd best wel een probleem gehad met de houding van Femke, en helemaal terecht vind ik het nog steeds niet van haar, maar ik kan haar wel begrijpen als ze zegt dat ze elke keer weer aan die periode en gebeurtenissen terugdenkt als ze Eddy ziet. Dat is een gevoel en begrijpelijke associatie waar zij uiteindelijk ook niks aan kan doen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Kiki_Dee schreef: do 06 feb 2020, 22:12 Peter zijn aandeel daarin is voor haar niet van belang, want Eddy heeft het gedaan, niet Peter
Nee, dat klopt.
En als ze toen zichzelf had toegestaan te beseffen had hoe groot Peter zijn aandeel daarin was - want dat was niet zomaar niks - dan had ze hun relatie moeten verbreken.
Dan had ze niet anders meer gekund.
En dan had ze niet meer de positie gehad die ze nu heeft.
Maar ze heeft alles weg gewuifd en in tranen haar Peter getroost en gezegd dat hij er niks mee te maken had.

Mijn sympathie voor Femke is al lang op.
Hoe erg ik het ook vind dat ze haar zoontje heeft moeten afgeven (want dat wens je niemand toe), ik vind haar voor de rest gewoon omhooggevallen.
En ook wel opportunistisch.
En ja, ze heeft zich uit 'de goot' omhooggewerkt tot wat ze nu is, maar dat is niet helemaal haar eigen verdienste.
Ze heeft ook gewoon mee geprofiteerd van de smerige manier waarop Peter Luc indertijd behandeld heeft.

En van daaruit vind het soms erg jammer dat ze niet eens kijkt wat ze zelf allemaal gedaan heeft in haar leven en hoe anderen hààr op termijn vergeven hebben.
Want door zo hysterisch te beginnen doen elke keer ze de naam 'Eddy' hoort, komt Lukas ook niet terug.
En verder doet ze soms alsof het Eddy allemaal niet kan schelen - wat zeker niet het geval is.

Ik kan dus blijkbaar minder begrip voor haar opbrengen dan andere mensen. ;)
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Eigenlijk ben ik het volledig met je eens wat Femke betreft, hoor, en ook mijn sympathie voor haar is nog maar heel minimaal aanwezig. Ik kan alleen de associatie tussen Eddy en de gebeurtenissen rond het ongeval van Lucas wel ergens begrijpen. Deze uitleg vind ik iig toch iets begrijpelijker dan het feit dat ze Eddy gewoon al jarenlang hysterisch alleen van iets de schuld geeft, waar haar chique echtgenoot net zo goed een groot aandeel in had.
Maar wat je zegt is wel waar; over de betrokkenheid van Peter heeft ze zich blijkbaar wél heel makkelijk heen kunnen zetten, en je zou je af kunnen vragen wat de reden daarvan is. Natuurlijk houdt ze van Peter, dus dan is vergeven makkelijker. En ze had met Eddy bovendien sowieso al geen mooie voorgeschiedenis, dus dat zal ook niet geholpen hebben.
Maar verder blijft het oneerlijk...
satine schreef: vr 07 feb 2020, 10:46 En ja, ze heeft zich uit 'de goot' omhooggewerkt tot wat ze nu is, maar dat is niet helemaal haar eigen verdienste.
Ze heeft ook gewoon mee geprofiteerd van de smerige manier waarop Peter Luc indertijd behandeld heeft.
Sterker nog; als je het mij vraagt is er maar bar weinig eigen verdienste aan dat omhoogwerken uit de goot. Alles wat ze zelf ondernomen heeft is tot nu toe nog geëindigd in een fiasco. Zowel die broodjeszaak als de Noorderzon hebben alleen maar handenvol geld gekost en zijn uiteindelijk op een groot financieel drama uitgelopen, waarna ze niks meer over had.
Ook nu in de Withoeve (waar zij en haar gelikte wederhelft inderdaad niet bepaald op een nette manier zijn aangekomen), zie ik haar maar weinig presteren. Als ze haar familie (en dan vooral Nancy) niet had gehad, dan had het er al dikwijls slecht voor haar uitgezien...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: vr 07 feb 2020, 11:03 Als ze haar familie (en dan vooral Nancy) niet had gehad, dan had het er al dikwijls slecht voor haar uitgezien...
Ja, ik zie haar ook veel rondlopen, maar van eens vriendelijk met de bezoekers praten is voor haar blijkbaar niet nodig. Ze kijkt nogal neer op mensen, in het bijzonder op den Eddy, maar ook toch wat op Nancy, Dieter, ...die voor haar eerder werknemers zijn dan haar familie die haar al zoveel geholpen hebben. Van dankbaarheid is er weinig sprake! :cry:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Had Femke nu echt verwacht dat Simonne ging toehappen om de taxi's fulltime te gaan doen? En wat werk zou ze dan gaan doen bij de Withoeve?
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik vermoed dat de taxi's volledig zullen stoppen en Tamara bij Bowie zal beginnen. Wat Simonne gaat doen, heb ik geen idee...
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Kiki_Dee schreef: za 08 feb 2020, 07:29 Wat Simonne gaat doen, heb ik geen idee...
Zij weet het ook nog niet. Maar ze zal nog een hele tijd blijven zagen en zoeken, vrees ik.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vermoed dat Simonne in de serie zo'n 60 jaar oud is, dus ff van job veranderen lijkt me niet zo logisch, maar in Thuis kan alles natuurlijk
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Simonne is volgens thuiswiki geboren op 25 augustus 1964, 55 jaar dus. Het zal idd niet eenvoudig zijn om een andere job te vinden. Ik vermoed dat ook zij naar Boowie zal verkassen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Femke en Simonne, angstwekkend hoe die 2 zomaar hun job kunnen opgeven om zich te heroriënteren. Femke kan nog in de Withoeve terecht, maar Simonne? Ik denk dat niemand staat te springen om beroep te doen op haar expertise die ze in de loop der jaren opgebouwd heeft.
Dat wordt leven van Franks pensioentje!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Ik hoop dat Femke er bij stil staat over wat er nu met Nancy gaat gebeuren nu de taxi's weg gaan vallen, want ik vind dat er wel heel licht over het lot van Tamara en Nancy gegaan wordt. Tamara zal wel elders kunnen beginnen, maar ik vrees toch een beetje voor Nancy. Ik heb het idee dat ze terug tot poetsvrouw gedegradeerd gaat worden.
0 x
Plaats reactie