Robin Bomans (Kobe Debie)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Raar maar ik heb zo'n beetje haat liefde verhouding bij die jongen. Zoals hij alles vanzelfsprekend vindt om een volle frigo te vinden voor z'n ontbijt, de luiwammes uithangt als hij moet opruimen,....en dan is hij toch wel weer lief en behulpzaam voor Britt. Moeilijk geval!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik vraag me af wat hij nu met zijn leven van plan is - gaan werken zonder diploma? Als hij daar ooit zin gaat voor krijgen.
Het zou wel eens kunnen tegenvallen wat hij gaat verdienen in zijn geval en welke 'interessante' job hij gaat vinden. Of wordt hij een expert in bitcoins en dan op die manier stinkend rijk voor de rest van zijn leven?
Gelukkig is Thérèse veel nuchterder, die heeft dan ook heel haar jeugd gevoeld wat het is om te moeten knokken om er te komen, ook aan het einde van de maand.
Hopelijk kan zij hem de realiteit doen inzien.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Je zou denken "hij moet eerst eens met zijn kop tegen de muur lopen, dan komt hij wel tot bezinning..." maar dat is intussen al tig keer gebeurd en nog zien we geen verandering...

In zijn beleving is werken voor losers (al "gunt" hij Therese wel een job, blijkbaar :smile: ) en dus gaat hij proberen om van zijn "beleggingen" te leven. Benieuwd hoe dat gaat aflopen.
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Soms echt wel een ettertje hoor. Ik vraag mij af hoeveel uren die strafstudie zou gekregen hebben. Waarschijnlijk iedere zaterdag :lol:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik vind de houding van Tom zo erg niet oké, dat ik de neiging had om partij te trekken voor Robin - maar daar zijn toch ook zware kosten aan.
Hoe hij dacht van eventjes in de rapte zijn 'job' bij Feniks terug op te eisen en met open armen ontvangen te worden... :thumbdown:

En ondertussen vindt hij zichzelf zo verantwoordelijk en volwassen - hij heeft nog een hele weg af te leggen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Totaal geen realiteitszin, die jongen. Gezelliger zal het er trouwens niet op worden ten huize Niels, nu die steeds meer optrekt met Stan. Ik vraag me trouwens af waar die intussen woont, wellicht bij Tom en Judith?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Ja Robin is een ettertje en heeft nog niet veel realiteitszin
Maar kan je hem dat echt verwijten?
Hij is pas 18, voor de wet volwassene maar in realiteit een bakvis. Op de vlucht opgegroeid en zijn moeder op jonge leeftijd verloren. Niet meer gewenst door een ijskoude stiefzus. Zijn halfzusje moeten achterlaten. Dan bij Tom terechtgekomen, een arrogante kwal die eigenlijk alleen zichzelf graag hoort en ziet. Een oma met torenhoge eisen en verwachtingen die hij niet kan inlossen. Het gedoe met die rechter die Marianne later doodschoot (ben zijn naam kwijt). Het verraad van Karin, die hij wel vertrouwde. Enzovoort enzoverder.
Je moet zijn gedrag niet goedkeuren, je moet alleen verder durven kijken naar de oorzaak. Er zijn er al voor veel minder ontspoord.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Uiteraard! Robin heeft zeker geen benijdenswaardige jeugd gehad!
En het feit dat Tom nu helemaal niets meer met hem te maken wil hebben, maakt het alleen maar erger.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Maar dit alles praat niet goed natuurlijk dat hij ook een vreselijke attitude heeft tegenover mensen die hem wél derde en vierde kansen gaven, zoals Judith.

Je kunt je niet blijven verschuilen achter een vreselijke jeugd en "zie wat mijn pa me aandoet". Niels gaf hem onderdak en hij misdraagt zich ook tegenover hem schaamteloos (jeanetten-uitspraak etc). Zelfs Thérèse die hem uit de goot haalde krijgt regelmatige een zware steek.

En serieus - dit verwend nest bij de vuilkar, ik denk dat ze hem daar na ëén ronde buiten zwieren.

Begrip is goed, maar ergens stopt het.
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Allee, Robin is al na 1 week ontslagen waarom verwondert mij dat niet?
Ik wist wel dat hij daar niet lang ging werken deze job is gewoon niet geschikt voor hem.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Welk beroep zou er wel geschikt zijn voor hem? Ik vrees dat het lang zal duren eer hij een beroep vindt dat aan al zijn eisen voldoet.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jessie V. schreef: di 30 sep 2025, 12:05 het lang zal duren eer hij een beroep vindt dat aan al zijn eisen voldoet.
100 meter stilzitten en videogames spelen! Misschien toch nog even overwegen om z'n studie voort te zetten in een richting die hem ligt?? Media, websites produceren,...??p
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie