Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
Heb nog nooit zo'n triestige koffietafel gezien! Wat een armoezaaiers bedoening was dat! En wat me ook opvalt: iedereen is daar zo onder de indruk van dat overlijden, maar niemand maar dan ook niemand die dat mens ooit gezien heeft of er een band mee heeft. Het is inderdaad misschien voor Joren, maar toch...ik vind het er wat over!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Goh Daffy, triestige koffietafel... Het is maar wat je zelf wil he. In West-Vlaanderen is/was het de gewoonte om aan een serieus aantal mensen een warme maaltijd aan te bieden. Maar steeds meer wordt er in familiekring afscheid genomen. Voor mij hoeft dat ook echt niet hoor. En een uitvaart waar alleen met bloemetjes gegooid wordt ook niet. De goeie vrienden die ik heb kunnen samen met mijn man en dochter een vat (of iets anders) gaan drinken op mijn kosten en zich krom lachen met de fratsen die we vroeger uithaalden. Mijn moeder is dement en weet het toch niet meer, de helft van mijn "familie" zie ik nooit want die hebben het veel te druk en de andere helft wil ik niet zien. Voor degenen die wel een uitvaart en een maaltijd willen, vooral doen wat je zelf wil. En als ik op een uitvaart word uitgenodigd ga ik uit respect voor de familie. Elk zijn goesting daarin zeg ik dan.
1 x
-
jeff
- Nog geen rang
- x 48
Hannah moet van haar papa Tim nog huiswerk gaan maken.
Een paar dagen voor de kerstvakantie begint, nog huiswerk voor de kinderen???
Blijkbaar kunnen ze bij Thuis niet echt iets geloofwaardigs verzinnen om iets duidelijk te maken aan Hannah (dat het voorlopig genoeg is geweest met wat op de drums te slaan)
Een paar dagen voor de kerstvakantie begint, nog huiswerk voor de kinderen???
Blijkbaar kunnen ze bij Thuis niet echt iets geloofwaardigs verzinnen om iets duidelijk te maken aan Hannah (dat het voorlopig genoeg is geweest met wat op de drums te slaan)
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
" En wat me ook opvalt: iedereen is daar zo onder de indruk van dat overlijden, maar niemand maar dan ook niemand die dat mens ooit gezien heeft of er een band mee heeft. Het is inderdaad misschien voor Joren, maar toch...ik vind het er wat over!"
Klopt, plotseling kent iedereen Jorens ma. En iedereen krijgt zomaar verlof op t werk hoewel ze in de verste verte geen familie zijn.
Klopt, plotseling kent iedereen Jorens ma. En iedereen krijgt zomaar verlof op t werk hoewel ze in de verste verte geen familie zijn.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Als er een ouder van een collega overleed, dan gingen wij met alle collega's naar de begrafenis niettegenstaande wij de overledene ook niet kenden. Is nog altijd een teken van respect
Het is een feit dat de meeste aanwezigen bij een (kerkelijke) begravenis de overledene niet of amper kende. Het is meer uit symphatie voor één van de nabestaanden dat men gaat. Of klink ik hier ook weer heel "ouderwets"
in deze ruwe onvriendelijke tijd. 
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Bij ons gaan ze zelfs niet naar begrafenissen van collega's.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat vind ik niet in elk gevalmartha schreef: wo 28 dec 2022, 12:44 Het is meer uit symphatie voor één van de nabestaanden dat men gaat. Of klink ik hier ook weer heel "ouderwets"in deze ruwe onvriendelijke tijd.
![]()
Maar het is wat jij zegt; als het een ouder van een collega betreft. Zoiets moet door de werkgever dan wel ondersteund worden, anders kun je wel lastig vrij krijgen voor zoiets, aangezien dat (hier toch) niet wettelijk geregeld is en in het uiterste geval een heel team aan collega's op de begrafenis staat. Dan moet er toch een balans gezocht worden tussen de menselijke kant (zo'n collega kan uiteraard alle steun gebruiken), en het werk wat je ook vaak niet zomaar kunt laten liggen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog vrienden en kennissen die zo'n collega waarschijnlijk wel graag hadden willen steunen, maar op zo'n korte termijn ook niet altijd vrij kunnen krijgen.
Maar al bij al hangt er dus veel af van de werkgever, en ik zou het zelf ook wel fijn vinden als die begrip opbrengt voor het feit dat mensen graag afscheid willen nemen of iemand willen steunen. Binnen het mogelijke, uiteraard.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Misschien niet maar iedereen kent wel Joren !!!johan1969 schreef: di 27 dec 2022, 09:43 Klopt, plotseling kent iedereen Jorens ma. En iedereen krijgt zomaar verlof op t werk hoewel ze in de verste verte geen familie zijn.
0 x
http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
2 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Thilly vertrekt alweer met de Noorderzon. Zonder opzegtermijn op haar werk, zonder aanpassing van het huurcontract, gewoon zonder boe of ba. En niemand die er iets tegenin brengt.
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
zelfde geldt voor Waldek. Wat gebeurt er met zijn appartement?? Misschien kunnen Rosa en Vivke erin trekken!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ja, maar Waldek vertrek (nog) niet halsoverkop. Die heeft nog tijd om alles te regelen.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Leootje had vandaag zogzegd schrik van Lowieke, maar daar merkte ik toch weinig van.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Hoe wilt ge aan zo'n klein manneke uitleggen dat hij , voor zijn rol in de serie, bang moet spelen ???Dat kindje doet het zo goed en is zo spontaan !johan1969 schreef: ma 09 jan 2023, 22:07 Leootje had vandaag zogzegd schrik van Lowieke, maar daar merkte ik toch weinig van.
2 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Dat een kindje van 3 jaar al zo goed kan babbelen. Er zullen wel uitzonderingen zijn maar de mijne kon dat in elk geval nog niet 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Mijn nichtje kon dat met haar 3 jaar ook al (en echt ooit uitspraken waarbij wij met z'n allenheidiw schreef: di 10 jan 2023, 11:23 Dat een kindje van 3 jaar al zo goed kan babbelen. Er zullen wel uitzonderingen zijn maar de mijne kon dat in elk geval nog niet![]()
Haar broertje dan weer helemaal niet, want die boeide dat niet zoveel; praten. Maar die hebben ze dan weer nooit hoeven leren fietsen, want hij reed daar vanaf de eerste keer zonder zijwieltjes mee weg.
Daar zit blijkbaar toch een groot verschil in tussen het ene of het andere kind. Wel heel erg grappig en boeiend om te zien.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..