Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Bob Sleeckx (Christophe Haddad)

Bericht door Caligula »

Bob die luistert gewoon,stelt een paar vraagjes en trekt dan gewoon zijn logische (en ware) conclusie: 1+1=2 en dat zegt hij dan ook zonder enig probleem. Hij heeft geen probleem,voor hem is het zo klaar als een klontje. Het probleem zit bij Jana en Ellen. (En nu mss ook wel een beetje bij Bob...)
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Bon begint langzaam maar zeker toch een interessant persoon te worden.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Caligula schreef:Bob die luistert gewoon,stelt een paar vraagjes en trekt dan gewoon zijn logische (en ware) conclusie: 1+1=2 en dat zegt hij dan ook zonder enig probleem. Hij heeft geen probleem,voor hem is het zo klaar als een klontje. Het probleem zit bij Jana en Ellen. (En nu mss ook wel een beetje bij Bob...)
Bob luistert? :nope: Ik vind het eigenlijk raar dat Bob zijn schoonmoeder zo onder vuur legt om dingen te weten te komen over Jana. Het is toch aan Jana om haar vriend in te lichten over haar situatie en over gebeurtenissen uit het verleden?
Jana heeft eerder al aangehaald dat ze het nog te vroeg vond om daarover te vertellen en vroeg meer tijd.

Die keer dat Jana het huis uit vluchtte, door die onverwachte aanwezigheid van Luc, gaf ik nog een pluim aan Bob omdat hij zo geduldig was met haar.
Maar nu heeft hij het toch wel flink verknoeid, vind ik :razz: Het heeft niet zozeer te maken met zijn opmerking, wel dat hij Jana's wensen niet heeft gerespecteerd. :doh:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb Ellen nochtans duidelijk horen zeggen dat de vragen van Bob geen probleem waren.
Voor iemand met andere sociale vaardigheden dan die van ons, is dat dan ook letterlijk 'geen probleem'.
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

satine schreef:Ik heb Ellen nochtans duidelijk horen zeggen dat de vragen van Bob geen probleem waren.
Voor iemand met andere sociale vaardigheden dan die van ons, is dat dan ook letterlijk 'geen probleem'.
Inderdaad!! Dat is het hem nu juist. Je moet duidelijk zijn met Bob. Als je rond de pot gaat draaien vraag je om problemen.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

"de korte pijn" >> zoals hij dat zei was het precies alsof hij z'n ontslag ging krijgen. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sans »

Alles terug koek en ei :)
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Het personage blijft een lompe boer.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nee,hij is de logica zelve. En maar goed dat Jana dat blijkbaar begrepen heeft en het terug goedmaakt. Ik denk wel dat ze Bob meer en meer begint te begrijpen en alhoewel dat het soms storend is kan ze hem altijd vergeven omdat ze begrijpt hoe hij is.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Nee,hij is de logica zelve. En maar goed dat Jana dat blijkbaar begrepen heeft en het terug goedmaakt. Ik denk wel dat ze Bob meer en meer begint te begrijpen en alhoewel dat het soms storend is kan ze hem altijd vergeven omdat ze begrijpt hoe hij is.
Mee eens! Naarmate zijn personage zich meer ontwikkelt vind ik good old Bob een echte meerwaarde hebben ten opzichte van "sommige anderen met een baard en zonder takt" :whistle:
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Caligula schreef:Bob die luistert gewoon,stelt een paar vraagjes en trekt dan gewoon zijn logische (en ware) conclusie: 1+1=2 en dat zegt hij dan ook zonder enig probleem. Hij heeft geen probleem,voor hem is het zo klaar als een klontje. Het probleem zit bij Jana en Ellen. (En nu mss ook wel een beetje bij Bob...)
Ja, maar het is niet nodig om mensen met hun eigen gebreken te confronteren. Dat is nu de empathiekant die bij Bob totaal ontbreekt. Hij leek niet te beseffen dat dit voor Ellen kwetsend overkomt. Als hij zich dan toch wil informeren had hij dat net zo goed aan Jana kunnen vragen ipv zo direct aan Ellen.
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Oh, en een kleine raadgeving aan Bob: als je iemand hoort spreken over het ongeval van Lucas en ze vragen dingen als "Hoe is dat nu toch mogelijk!?" of "Waarom is dat nu toch gebeurd?" dan zijn dat retorische vragen, lanceer dan aub NIET in een aerodynamische verklaring van hoe een auto uit de bocht vliegt. :shhh:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Jules schreef:Oh, en een kleine raadgeving aan Bob: als je iemand hoort spreken over het ongeval van Lucas en ze vragen dingen als "Hoe is dat nu toch mogelijk!?" of "Waarom is dat nu toch gebeurd?" dan zijn dat retorische vragen, lanceer dan aub NIET in een aerodynamische verklaring van hoe een auto uit de bocht vliegt. :shhh:
Of als hij hoort over Jack zou ik het nog zien gebeuren dat hij Jana gaat uitvragen over ieder detail van die boiler. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja,ik denk wel dat de technische specificaties van die boiler hem zouden interesseren. Toch maar niet doen Bobke.
Nu wat Ellen betreft ze heeft zelf gezegd dat ze Bob's vragen niet genant vond. Nu kan het zijn dat ze gehoopt had dat het daarmee zou stoppen maar ze kent Bob niet. Bob denkt gewoon,ok dan maar,geen vuiltje aan de lucht en laten we dit relationeel probleem tussen moeder en dochter eens vlug uitklaren. Tja, Bob hé!
0 x
Potentia Principatum
Matthii
Nog geen rang

Bericht door Matthii »

Caligula schreef:Ja,ik denk wel dat de technische specificaties van die boiler hem zouden interesseren. Toch maar niet doen Bobke.
Nu wat Ellen betreft ze heeft zelf gezegd dat ze Bob's vragen niet genant vond. Nu kan het zijn dat ze gehoopt had dat het daarmee zou stoppen maar ze kent Bob niet. Bob denkt gewoon,ok dan maar,geen vuiltje aan de lucht en laten we dit relationeel probleem tussen moeder en dochter eens vlug uitklaren. Tja, Bob hé!
Maar Ellen kent Bob zo goed niet hé. Normaal stellen mensen bij de eerste ontmoeting zo geen vragen en als je dan niet weet hoe Bob is zal ze dit niet verwacht hebben.
0 x
Gesloten