Andreas Giebens (Pepijn Huysman)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Mama heeft blijkbaar schulden, dan wil je er niet nog meer...
Je zal maar zo'n moeder hebben.
Soms denk ik wel dat er redenen zijn dat Andreas zo teruggetrokken en verlegen is.
Niet meteen/alleen ASS of iets dergelijks (al kan dat een rol spelen natuurlijk), maar dingen die hij in zijn jeugd heeft meegemaakt.
Je zal maar zo'n moeder hebben.
Soms denk ik wel dat er redenen zijn dat Andreas zo teruggetrokken en verlegen is.
Niet meteen/alleen ASS of iets dergelijks (al kan dat een rol spelen natuurlijk), maar dingen die hij in zijn jeugd heeft meegemaakt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Je krijgt inderdaad de indruk dat Marie hem (om wat voor reden ook) probeert "klein" te houden. Met uitspraken als "het blijft wel een lening" en "in het middelbaar had je het ook al moeilijk". Dan is de vraag of hij nu enkel een diploma middelbaar heeft of daarna ook nog een opleiding volgde? Of heb ik iets gemist...
Anderzijds moet Peter natuurlijk ook realistisch advies geven. De opleiding die hij voorstelt is niet minnetjes (3 jaar of zo?) en wetend dat Andreas nu al al zijn vrije tijd aan al die knappe ontwerpen spendeert - hoe gaat hij dat kunnen combineren met zijn werk ?? Ter vergelijking: Britt heeft een bijbaantje, het is geen voltijdse job.
Verder ook wat rare timing, gezien het Academiejaar nu op zijn eind loopt en het volgende pas eind september begint. Wel véél tijd om na te denken, terwijl Andreas nu meteen in gang wil schieten...
Anderzijds moet Peter natuurlijk ook realistisch advies geven. De opleiding die hij voorstelt is niet minnetjes (3 jaar of zo?) en wetend dat Andreas nu al al zijn vrije tijd aan al die knappe ontwerpen spendeert - hoe gaat hij dat kunnen combineren met zijn werk ?? Ter vergelijking: Britt heeft een bijbaantje, het is geen voltijdse job.
Verder ook wat rare timing, gezien het Academiejaar nu op zijn eind loopt en het volgende pas eind september begint. Wel véél tijd om na te denken, terwijl Andreas nu meteen in gang wil schieten...
0 x
-
frankeneddy1
- Poster rang 3

- x 122
- x 146
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Voor zover ik het begrepen heb, heeft Andreas al een opleiding bouwkundig tekenaar achter de rug - misschien maakt dit een verschil dmv vrijstellingen voor bepaalde vakken?
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Hij zag al helemaal die studies zitten dank zij de hulp en motivatie van Peter. En dan komt daar Marie die hem bijna een schuldgevoel aanpraat als hij hierover begint. Z'n gezicht sprak boekdelen en de teleurstelling was er in boekdelen af te lezen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
Marleenfan
- Nog geen rang
- x 30
- x 11
ik denk dat Marie ongewild zo reageert. ik denk eerder dat ze slachtoffer is van iets en zo ook reageert om hem te beschermen…
0 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Ik vind het net mooi dat Peter er zo over denkt, hij ziet ook wel dat Andreas er wel toe in staat is, en volgens mij is dit een studie aan een open Universiteit, die start je wanneer je wil, is met modules, en daar hangt geen termijn aan vast, kun je op je eigen ritme doen (onze zonen doen al van hun middelbaar thuisonderwijs, dus ik weet wel hoe het in mekaar zit, moeilijker misschien om te leren, maar ook voor hun was dit beste optie met hun ASS en kunnen ze meer aan dan gewoon via school te leren)Tiboko schreef: za 26 apr 2025, 13:19 Anderzijds moet Peter natuurlijk ook realistisch advies geven. De opleiding die hij voorstelt is niet minnetjes (3 jaar of zo?) en wetend dat Andreas nu al al zijn vrije tijd aan al die knappe ontwerpen spendeert - hoe gaat hij dat kunnen combineren met zijn werk ?? Ter vergelijking: Britt heeft een bijbaantje, het is geen voltijdse job.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Ik heb een vriend die naast zijn dagjob ook universiteit deed via avondlessen. Ondanks heel wat faciliteiten van de werkgever (o.m. betaald blokverlof etc.) en universiteit bleken vooral de examenperiodes te zwaar. Al zijn vakanties en vrije weekends gingen op aan studeren en je moet echt een ijzeren gestel hebben om dat te overleven...
Wetende dat Andreas een (lichte?) vorm van ASS heeft, compliceert dit de zaken nog meer.
Zoals vaak is de kwestie hier niet of hij het qua hersenen aankan, want dàt stuk zal wel lukken, maar of hij het ook mentaal en fysisch aankan. Peter heeft makkelijk praten, hij ziet enkel de financiële kant van het verhaal - van Andreas' rugzak/geschiedenis weet hij totaal niks af.
Het verbaast me ook (alwéér) dat Andreas van vroeger geen vrienden/familie (via Brecht - een oma/neef...) heeft, het is ook precies of hij de voorbije 20 jaar onder een glazen stolp heeft geleefd. Hoezo nooit gemerkt bv dat zijn ma "leed" onder de toxische relatie met Gène? Of dat er financiële problemen waren...
Wetende dat Andreas een (lichte?) vorm van ASS heeft, compliceert dit de zaken nog meer.
Zoals vaak is de kwestie hier niet of hij het qua hersenen aankan, want dàt stuk zal wel lukken, maar of hij het ook mentaal en fysisch aankan. Peter heeft makkelijk praten, hij ziet enkel de financiële kant van het verhaal - van Andreas' rugzak/geschiedenis weet hij totaal niks af.
Het verbaast me ook (alwéér) dat Andreas van vroeger geen vrienden/familie (via Brecht - een oma/neef...) heeft, het is ook precies of hij de voorbije 20 jaar onder een glazen stolp heeft geleefd. Hoezo nooit gemerkt bv dat zijn ma "leed" onder de toxische relatie met Gène? Of dat er financiële problemen waren...
0 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Daar twijfel ik toch aan, hij was uiterst boos dat hij alles had moeten achterlaten, en dat hij nu een beetje zijn draai terug gevonden had, en dat Marie dit weer wou verbreken door halsoverkop te vertrekken.Tiboko schreef: di 29 apr 2025, 12:57 Het verbaast me ook (alwéér) dat Andreas van vroeger geen vrienden/familie (via Brecht - een oma/neef...) heeft
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Hij wordt voor een moeilijke keuze geplaatst: in het Thuisdorp blijven, z'n baan houden, misschien opportuniteit voor een mooie studie, z'n familie die wel meevalt. Tegenover kiezen voor z'n moeder en zoals ze zegt, niet riskeren dat haar hetzelfde overkomt zoals vroeger.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Wat ongewild grappige scène in Bar madame. Andreas die verlegen is en liever niet met onbekende mensen praat, gaat vragen om een job in een café - waar babbelen met "gasten" zowat het belangrijkste onderdeel van de job is.
Dan was hij toch beter naar de Withoeve, het ziekenhuis of het containerpark gegaan, daar heb je ook veel (studenten)jobs waar je achter de schermen (bij Waldek bijvoorbeeld) kunt werken...
Dan was hij toch beter naar de Withoeve, het ziekenhuis of het containerpark gegaan, daar heb je ook veel (studenten)jobs waar je achter de schermen (bij Waldek bijvoorbeeld) kunt werken...
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Ik zie hem daar al stuntelend serveren met z'n koptelefoon op z'n hoofd. Niet begrijpend als de mensen hem eens iets grappigs vertellen of trachten sociaal te zijn. Misschien is hij best nog onhandig ook, zou het beeld van een niet voor de job geknipte bar madam medewerker compleet maken.Tiboko schreef: do 01 mei 2025, 14:32 Andreas die verlegen is en liever niet met onbekende mensen praat
0 x
-
frankeneddy1
- Poster rang 3

- x 122
- x 146
Hij zei zelfs iets van, zichzelf vlug corrigerend, veel geluk want het (bingo) is een …
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Ik denk dat hij gewoon impulsief heeft gereageerd.
Mama heeft schulden die moeten afbetaald worden, hoe kan ik hier mee helpen - zonder verder stil te staan bij wat een job in een café eigenlijk inhoudt.
Het zou me trouwens niet verwonderen dat hij nog nooit alleen of met vrienden op café geweest is.
Mama heeft schulden die moeten afbetaald worden, hoe kan ik hier mee helpen - zonder verder stil te staan bij wat een job in een café eigenlijk inhoudt.
Het zou me trouwens niet verwonderen dat hij nog nooit alleen of met vrienden op café geweest is.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Als Marie haar zoon altijd maar voor alles "beschermd" heeft is het geen wonder dat hij nu is zoals hij is.
0 x