Rosa Verbeeck (Annick Segal)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

johan1969 schreef: di 26 mar 2024, 09:26 Rosa leek wel het 'waarheidsserum' te hebben gedronken, zoals in Liar Liar. Ze kan enkel zeggen wat ze denkt en niet liegen of dingen verbloemen.
Als er een bloeding/klonter schade aanricht is dit helaas het gevolg. Dan vallen alle remmingen weg.
Maar eigenlijk, is dat erg? Het werd hoog tijd dat iemand eens onverbloemde waarheden vertelt ipv altijd dat rond de pot draaien. Nu wordt er eindelijk eens gezegd wat veel kijkers denken. Enfin, mijn gedacht he
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Mja, dan ben ik niet 1 van die 'veel kijkers'.
Frank is zelf een ongelooflijk saaie vent die liever op zijn luie kont zit en klaagt, dan dat hij zelf actie onderneemt.
Ook al heeft Simonne al aangegeven dat dit niet het leven is wat ze wil.
Ik zie hem daar nog staan snotteren toen Simonne zei dat ze niet terug ging naar Finland en bij hem zou blijven. Maar voor de rest kiest hij - zoals al van in het begin - de gemakkelijke weg.
Een ander zal het allemaal wel doen...

Dus voor mij heeft Rosa niet 'de waarheid' gesproken. Zij heeft gezegd wat zij denkt dat 'haar waarheid' is.
Of denkt ze echt dat Frank ook zo'n goeie partij zou zijn als zij terug gaat werken en elke avond moe thuis komt? Als ze niet meer mee pinten gaat pakken wegens geen energie of goesting?
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 26 mar 2024, 10:27 Of denkt ze echt dat Frank ook zo'n goeie partij zou zijn als zij terug gaat werken en elke avond moe thuis komt? Als ze niet meer mee pinten gaat pakken wegens geen energie of goesting?
Denk ook dat daar heel erg het schoentje wringt en dat Rosa op dit moment zeker niet de hele "waarheid" ziet.

Verder weet ik niet zo goed in hoeverre ik haar dat kwalijk neem, want die bloeding heeft toch wel overduidelijk schade aangericht.
Rosa had dit voor haar hersenbloeding, volgens mij nooit zo gedaan.
Pijnlijke situatie wel, ook dat ze net bij dit ongelukkige koppel is belandt en dat Frank zich niet in heeft kunnen houden. Ze verliest een hoop qua vriendschap door deze actie, en gelet op de toekomst en het feit dat ze nog herstellende is van een hersenbloeding die dit misschien veroorzaakt heeft, vind ik dat echt wel sneu voor haar.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

heidiw schreef: di 26 mar 2024, 10:21 Rosa leek wel het 'waarheidsserum' te hebben gedronken, zoals in Liar Liar. Ze kan enkel zeggen wat ze denkt en niet liegen of dingen verbloemen.
Als er een bloeding/klonter schade aanricht is dit helaas het gevolg. Dan vallen alle remmingen weg.
Maar eigenlijk, is dat erg? Het werd hoog tijd dat iemand eens onverbloemde waarheden vertelt ipv altijd dat rond de pot draaien. Nu wordt er eindelijk eens gezegd wat veel kijkers denken. Enfin, mijn gedacht he
Ik wist niet dat 'niet kunnen liegen' of gewoon zeggen wat je denkt een gevolg was van zo'n bloeding. Anderzijds, het is niet alleen Simone's fout dat haar huwelijk flopte of dat ze de schijn ophielden. Frank is ook niet echt n boeiende partner, en wanneer hebben Frank en Simone nog eens iets leuks samen gedaan ?
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik verschoot toch als ik zag dat dat onmens van een Rosa nog in het appartement van Simonne woont !! Ik dacht toch echt dat Simonne haar ergens anders gedropt had , bij pater Waldek bv...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

nounake schreef: wo 27 mar 2024, 13:37 Ik verschoot toch als ik zag dat dat onmens van een Rosa nog in het appartement van Simonne woont !! Ik dacht toch echt dat Simonne haar ergens anders gedropt had , bij pater Waldek bv...
Volgens mij heeft Simonne het te druk met het beseffen van Frank's aandeel in dit alles en de treurige staat van haar huwelijk, om iets aan de aanwezigheid van Rosa te doen...
Ik geloof ook niet dat ze vooralsnog zin heeft om zelf weer in dat appartement bij Frank te gaan wonen, dus zal het haar misschien niet eens uitmaken dat Rosa daar nog rondloopt?

De manier waarop Rosa reageert - alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is en er eigenlijk niks aan de hand is verder - maakt voor mij nog maar eens duidelijk dat ze echt last heeft van restverschijnselen van haar hersenbloeding.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Vergis u niet: Rosa die Simonne hoorns zet door met Frank te vogelen, dat is een masterplan om Jenny na al die jaren te wreken :D
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Nadat ze jaren geleden zelf met de man van Jenny, haar zus, de lakens deelde? :whistle:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Valiezen pakken en huiswaarts, waar dat ook mag zijn. Ze is genoeg hersteld om met poetshulp, maaltijd aan huis, thuisverpleging etc haar plan te trekken.
3 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

nounake schreef: wo 27 mar 2024, 13:37 Ik verschoot toch als ik zag dat dat onmens van een Rosa nog in het appartement van Simonne woont !! Ik dacht toch echt dat Simonne haar ergens anders gedropt had , bij pater Waldek bv...
Ik dacht nu toch ook dat Rosa terug in de Withoeve of zo ging wonen. Nee, Simone gaat op hotel en Rosa mag bij Frank blijven wonen ??? De kat bij de melk zetten ! En 'pater' Waldek ? Bronstige beer Waldek ja :-).
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: do 28 mar 2024, 08:31 Valiezen pakken en huiswaarts, waar dat ook mag zijn. Ze is genoeg hersteld om met poetshulp, maaltijd aan huis, thuisverpleging etc haar plan te trekken.
Inderdaad...
Het lijkt erop dat haar kwartje aan het vallen is nadat Frank tegen haar snauwde dat ze haar nooit in huis hadden moeten nemen, dus misschien vertrekt ze nu zelf wel.
2 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: di 26 mar 2024, 10:27 Frank is zelf een ongelooflijk saaie vent die liever op zijn luie kont zit en klaagt, dan dat hij zelf actie onderneemt.
Ook al heeft Simonne al aangegeven dat dit niet het leven is wat ze wil.
Zoals ik al eerder zei, Frank en Simonne leefden dus echt als broer en zus naast mekaar, zoals Roza aangaf, en heel de toestanden een tijdje terug met Simonne en Dirk, hebben dat er niet beter op gemaakt. Die twee kunnen mekaar niet missen, maar geen 1 van de twee kan het nog spannend maken, vandaar dat Frank waarschijnlijk met iemand anders (Roza dus) wel losser is. Dit is nu echt eens iets uit het leven gegrepen, zo ken ik veel gezinnen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

[/quote]
Christel schreef: do 28 mar 2024, 10:34 Het lijkt erop dat haar kwartje aan het vallen is
Het zou gaan tijd worden! simonne moest allang het initiatief genomen hebben en haar buiten gezet hebben. Niet als een schoteldoek afgedropen zijn en het rijk aan die 2 gelaten hebben. Rosa kan inderdaad al voor haar zelf zorgen en hopelijk laat ze de eer aan zichzelf en pakt haar valiezen. Ze heeft daar niks meer te zoeken en heeft het verkorven in dat huis. Ook Sam gunt haar geen blik meer. Dus hopelijk trekt ze de juiste conclusie en gaat ze terug op zichzelf wonen waar ze elke avond party's voor zichzelf kan geven.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Dus de kans is groot dat Rosa opnieuw aan het werk gaat - in de shop of in de wijnbar.
Als ze daar dan ook ongeremd uit de hoek komt tegen de klanten, kunnen we misschien nog eens lachen. :D
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 04 apr 2024, 09:54 Als ze daar dan ook ongeremd uit de hoek komt tegen de klanten, kunnen we misschien nog eens lachen. :D
:lol: :lol: :lol:
Dat was ook het eerste waar ik gisteren aan dacht tijdens dat telefoontje met Femke. :twisted: :lol:
Ook wel leuk dat ze goede vriend Waldek dan weer wat vaker tegenkomt! :thumbup:
Kan nog voor interessante situaties zorgen, zeker na hun...uhm..."gesprekje" van een tijdje geleden... :angel: :mrgreen:
1 x
Plaats reactie