OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
x 435

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door ikke »

Beste scenaristen,

Als jullie niet willen dat de kijkcijfers nog verder dalen, dan raad ik jullie ten stelligste af om Peggy nog een oogoperatie te laten ondergaan. Tenzij... het tweede oog nog onder handen moe(s)t worden genomen.
Maar dan vind ik het wel verbazend hoe goed ze al kan zien met maar één goed oog...
Kunnen we wat uitleg krijgen? Maar dan liefst kort en bondig.
Dank voor jullie aandacht.
mvg "ikke"
Laatst gewijzigd door ikke op vr 29 jan 2016, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
jamesbond
Nog geen rang

Bericht door jamesbond »

Euh, dit zou de tweede maal zijn ...
En wat die opmerking op het plots beter zien betreft. Ik heb die opmerking al vroeger gemaakt en toen duidde men mij de vinger met de boodschap dat ik ambetant deed
Trouwens, de bedoeling van dit topic is aan de scenaristen ter kennis te geven dat we het niet zien zoals ze bezig zijn, niet om een medische uitleg te krijgen die er niet is.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

De uitleg is vrij simpel: als er 2 geschikte patienten zijn geven ze aan elk een hoornvlies. Zo helpen ze 2 patienten ipv een.
Een oog is minder goed dan 2,maar beter dan geen. Met een oog verlies je 20-25% van je gezichtsveld en je dieptezicht is niet zo goed. Dus voor het gewone dagelijkse leven gaat dat er nog mee door.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jamesbond:" Trouwens, de bedoeling van dit topic is aan de scenaristen ter kennis te geven dat we het niet zien zoals ze bezig zijn"...
Ik richtte een brief aan de scenaristen, niet aan jou!
Enne, ik had het ook niet over PLOTS beter zien. Ik bedoelde dat Peggy al verbazend goed kan zien als ze nog maar aan één oog geopereerd is. En de medische uitleg van Caligula klopt ook wel, denk ik.

NB: IKKE opende dit topic, IKKE weet dus beter dan om het even wie wat IKKE wil(de) "bereiken" met deze open brieven.
Laatst gewijzigd door ikke op vr 17 apr 2015, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Beste scenaristen

Waarom gebeurt het dat in de laatste maanden de huidige personages plots belangrijke personages vernoemen die er niet meer in spelen? Vroeger gebeurde dat nooit en leken ze wel uit het geheugen gewist te zijn...
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
jamesbond
Nog geen rang

Bericht door jamesbond »

@ikke

Ge moet niet roepen, tieren, dat siert je niet

En of Peggy nu plots of geleidelijk aan beter ziet doet in fiete niets ter zake. Boodschap naar scenaristen is eerder: Probeer bij de scenario's toch nog wat respect op te brengen (lees herkenning, juistheid) voor zaken als een oog-operatie, donorschap.
Het is een realiteitssoap ? Indien ja, zijn wonderen eigenlijk wel niet van toepassing en ontsieren die gewoon de verhaallijn.
Meer wil ik niet door geven, meer willen ook anderen niet doorgeven. Maar de ene is al iets gebrekkiger (ik reken mezelf daar ok wel onder) om dit te dudien, te schrijven dan de andere.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Beste scenaristen,
Ik begin sterk te twijfelen of ik de seizoensfinale wel zal bekijken;
Dat gedoe met "Tom en Jerry" was eventjes leuk(1 aflevering) maar nu wordt het toch ronduit te belachelijk voor woorden.
Doe zo verder en "Thuis" zal nog meer kijkers verliezen....
Dat gedoe met Sam is ook niet te pruimen. In 't begin vroeg ze vlakaf aan iedere mogelijke kandidaat-moeder of zij haar moeder was en nu ze weet dat het Simonne is, wil ze liefst nog lang en ongelukkig rond de pot blijven draaien.
Wat scheelt er toch met jullie, schrijverkes???
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

^^ Vat zeer goed samen waar we ons momenteel aan ergeren! :clap:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Beste scenaristen,
Ik zie het nut niet in van het verlengen van het Thuisseizoen. Het lijkt er op dat het enkel dient/diende om bepaalde verhaallijnen onnodig te verlengen. Wat heeft dat voor zin?
Ik ben niet zeker dat jullie al onze commentaren lezen, maar jullie zouden mij ongelooflijk gelukkig maken om mij de zin van deze verlenging uit te leggen. Ben er eigenlijk zeker van dat er nog meerder thuiskijkers met deze vraag in hun maag zitten.
Jullie kunnen mij ook via pb een antwoord sturen als jullie dat liever niet openbaar doen.
Hopende op een antwoord, groet ik jullie vriendelijk.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ik hoop dat Thuis vanaf nu ieder jaar tot eind juni loopt.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Beste scenaristen,
Ik begrijp het niet, mijn nieuwsgierigheid is toch nog ietsiepietsie groter dan mijn ergernis over het nakende, meest spectaculaire, seizoenseinde ooit. Maar wat zal ik blij zijn als deze week ten einde is en ik mij rustig kan ergeren over alles wat jullie ons meegeven om op vakantie over na te denken(doodergeren)
Geeft Luc Bomans nu echt de fakkel door aan Peter als slechterik van dienst in het komende seizoen?
Gaat ie werkelijk zijn en Femke's wraak uitvoeren en Peggy al dan niet letterlijk overboord gooien?
Maar kom, we hebben al veel zever in "Thuis" overleefd, deze laatste dagen zal ik ook wel doorstaan.

Ik zie verlangend uit naar het beste seizoenseinde ooit...Hopelijk krijg ik volgend seizoen mijn zin?
MVG "Ikke"
PS: jullie ook een prettige, deugddoende, rustgevende vakantie gewenst!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ikke schreef:.Hopelijk krijg ik volgend seizoen mijn zin?
Hoop doet leven, nooit opgeven zelfs in zeer zwarte Thuis-tijden!
En ook hopen dat hun vakantie ze een klein,klein beetje dichter bij de realiteit brengen.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

De open brieven zijn bedoeld voor de dames/heren scenaristen. :whistle:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Ik ga ook eens mijn gram spuiten : lieve thuis-makers en maaksters : zorg er aub voor het volgende seizoen dat er geen spoilers overal opduiken, in de krant, op de sociale media.... Jullie kunnen dat voorkomen door heel zorgvuldig jullie figuranten te screenen en de medewerkers aan de catering, desnoods de WC-madammen. Jullie zullen mij, een thuis kijkster die vanaf de eerste aflevering kijkt en nog geen enkele gemist heeft, heel blij maken want nu is het absoluut niet meer leuk. Ik word nog graag verrast. Dank u wel.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

martha schreef:Ik ga ook eens mijn gram spuiten : lieve thuis-makers en maaksters : zorg er aub voor het volgende seizoen dat er geen spoilers overal opduiken, in de krant, op de sociale media.... Jullie kunnen dat voorkomen door heel zorgvuldig jullie figuranten te screenen en de medewerkers aan de catering, desnoods de WC-madammen. Jullie zullen mij, een thuis kijkster die vanaf de eerste aflevering kijkt en nog geen enkele gemist heeft, heel blij maken want nu is het absoluut niet meer leuk. Ik word nog graag verrast. Dank u wel.
uiteindelijk is het afwachten wat er van de geposte spoilers waarheid zal blijken. de thuis-makers kunnen natuurlijk niet vermijden dat bepaalde individu's zich schuldig maken aan het posten van verzinsels onder de noemer 'spoiler'. de makers kunnen het zelfs bewust doen om zo de kijkers te misleiden!
wat wel al vaststaat is dat de geslachtsverandering van franky voortijdig gelekt is, maar misschien is dat wel een bewust gedaan, anders was de schok in vlaanderen misschien wat té groot geweest :mrgreen:
maar, mocht blijken dat de spoilers heel veel waarheid bevatten ga ik wel een mail sturen naar de makers om hen erop te wijzen
0 x
Plaats reactie