Het GROTE speculatie topic

Gesloten
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Het GROTE speculatie topic

Bericht door Shabba »

http://www.showbizzsite.be/soaps/detail ... 6887#Photo

hier staan wat foto's: je ziet mo en bianca afscheid nemen, volgens mij gaan ze naar marokko, maar dan zie je ze met leo en jenny, zouden die tegen dan een koppel zijn?

bram en franky: ja, ik wil niet in herhaling vallen, op de foto zie je ze plezier maken, dus kan alle kanten op.
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Shabba schreef:
bram en franky: ja, ik wil niet in herhaling vallen, op de foto zie je ze plezier maken, dus kan alle kanten op.
ze zingen gewoon: al wie da ni springt, is homofiel ...
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:http://www.showbizzsite.be/soaps/detail ... 6887#Photo

hier staan wat foto's: je ziet mo en bianca afscheid nemen, volgens mij gaan ze naar marokko, maar dan zie je ze met leo en jenny, zouden die tegen dan een koppel zijn?

Da mjin dju nie?! :laughing-rolling:
0 x
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

Maar heel dat Bram/Franky gedoe, dit klopt toch niet. Eigenlijk klopt heel dat homo verhaal niet. Hoe dat allemaal ingeblikt wordt is zo fake en kinderachtig. Ik heb vandaag echt enkele keren gedacht: de Franky, is die nu uit de kast gekomen of heeft hij net de gevangenis verlaten na een dubbele moord.

Bij mijn overgang van middelbaar naar hoger onderwijs kwam ik ineens van een school waar er bijna tot geen holebi's zijn naar een omgeving met ineens heel wat holebi's. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Hoe ze nu in thuis doen, is echt middeleeuws, clichéachtig en voorspelbaar.

Als ze nu gaan voor de verhaallijn:

Bram: Onee ik haat homo's
Franky: Onee ik ben homo.
Bram: Onee mijn vriendin is zwanger
Franky: Onee mijn vriend heeft aids
Bram: Onee ik denk dat toch niet op meisjes val.
Franky: Onee daar is Bram, O ja daar is Bram!

Dan weet ik wat ik de komende maanden wel ga doen en zeker weer niet ga doen om ietsje na achten. 8)
0 x
Afbeelding
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

kittykattenfan schreef:Maar heel dat Bram/Franky gedoe, dit klopt toch niet. Eigenlijk klopt heel dat homo verhaal niet. Hoe dat allemaal ingeblikt wordt is zo fake en kinderachtig. Ik heb vandaag echt enkele keren gedacht: de Franky, is die nu uit de kast gekomen of heeft hij net de gevangenis verlaten na een dubbele moord.

Bij mijn overgang van middelbaar naar hoger onderwijs kwam ik ineens van een school waar er bijna tot geen holebi's zijn naar een omgeving met ineens heel wat holebi's. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Hoe ze nu in thuis doen, is echt middeleeuws, clichéachtig en voorspelbaar.
Was het maar overal zo - geloof me, dat is niet het geval.
Zelfs niet in de grote steden... :cry:
Dus ik vrees dat het hele Bram/Franky gedoe wel klopt (zoals jij het hierboven beschrijft als zijnde 'niet' kloppend).
Ik wil daar niet over uitweiden op een zonnige dag als vandaag - maar holebihaat en geweld tegen holebi's is nog steeds actueel.
Misschien niet op alle scholen en dan hangt het er vanaf welke richting je volgt, mijn zoons zaten in een school waar wel meer vreemde vogels rondliepen, dus daar werden holebi's behandeld als de rest van de leerlingen - maar ga naar de doorsnee afdeling 'Hout en Bouw' of 'Automecaniek' en daar maken ze gehakt van homo's - ook nog in 2011.
Daar loopt het vol sukkels zoals Bram, jammer genoeg!!!!!
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

als je bv kunsthumaniora beeldende kunsten studeert, zul je zelden of nooit homohaat voelen, maar bij een studierichting genre houtbewerking of automechaniek is dat anders.
Net daarom zou ik Bram die latente gevoelens heeft een logische volgende stap vinden. In bepaalde milieus nemen mensen zich een houding aan om zich stoer voor te doen ook al hebben ze ergens wel homogevoelens.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Shabba schreef:als je bv kunsthumaniora beeldende kunsten studeert, zul je zelden of nooit homohaat voelen, maar bij een studierichting genre houtbewerking of automechaniek is dat anders.
Net daarom zou ik Bram die latente gevoelens heeft een logische volgende stap vinden. In bepaalde milieus nemen mensen zich een houding aan om zich stoer voor te doen ook al hebben ze ergens wel homogevoelens.
Maar er zitten er ook genoeg tussen die homo-bloed wel zouden kunnen drinken, bij wijze van spreken.
Niet elke homo-hater is een latente homo, verre van.
Zelfs Bram niet, hoe graag jij dat ook zou willen.
Want het staat nu wel ongeveer in elk topic - of ben je er nog een paar vergeten? :P :lol:
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

satine schreef:
Shabba schreef:als je bv kunsthumaniora beeldende kunsten studeert, zul je zelden of nooit homohaat voelen, maar bij een studierichting genre houtbewerking of automechaniek is dat anders.
Maar er zitten er ook genoeg tussen die homo-bloed wel zouden kunnen drinken, bij wijze van spreken.
Want het staat nu wel ongeveer in elk topic - of ben je er nog een paar vergeten? :P :lol:
en wat als bram dan toch zo blijkt te zijn? of werk je bij thuis en ken je de inhouden voor de toekomst al zo goed dat je dit zeker weet?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Shabba schreef:
satine schreef:
en wat als bram dan toch zo blijkt te zijn? of werk je bij thuis en ken je de inhouden voor de toekomst al zo goed dat je dit zeker weet?
als Bram zo blijkt te zijn, dan heb ik ongelijk :lol:
en die vraag kan ik ook aan jou stellen... ;)
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

2 loodgieters die homo zijn, laat het maar uit. Straks denken ze nog dat het een homoberoep is, terwijl homo's eerder in de zachtere sectoren werken (denk ik), wil dat nu ook niet veralgemenen natuurlijk.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Luc schreef:2 loodgieters die homo zijn, laat het maar uit. Straks denken ze nog dat het een homoberoep is, terwijl homo's eerder in de zachtere sectoren werken (denk ik), wil dat nu ook niet veralgemenen natuurlijk.
de zachtere sectoren zoals de wolindustrie en de matrassenverkoop of wa?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Crackers schreef:
Luc schreef:2 loodgieters die homo zijn, laat het maar uit. Straks denken ze nog dat het een homoberoep is, terwijl homo's eerder in de zachtere sectoren werken (denk ik), wil dat nu ook niet veralgemenen natuurlijk.
de zachtere sectoren zoals de wolindustrie en de matrassenverkoop of wa?
vind het net goed dat men ook eens toont dat het voorkomt in de niet clichéberoepen en men niet altijd een kapper ofzo moet vooropstellen.
Ik denk dat Marianne aanvaard heeft dat haar dochter lesbisch is, maar nu ze met iemand van vreemde origine zal afkomen, kan dat volgens mij wel weer voor strubbelingen zorgen.
Marianne kennende zal ze dat te min vinden en wel snode plannen smeden om haar buiten te pesten, zeker nu ze moeite zal hebben met het feit dat haar kleinzoon er van onder is gemuisd.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Werk je zelf in de loodgieterij en ben je bang dat hiermee je mannelijkheid in gevaar wordt gebracht? of was het om te lachen? Ik denk, ik HOOP het tweede! :lol:

Dit is in ieder geval het bewijs dat héél veel mensen wel zeggen dat ze geen problemen hebben met andersgeaarden, tot op een zekere hoogte.

Ze vinden homo's ok, zolang ze maar niet te dicht in hun buurt komen.
Ze vinden homo's ok, maar liefst niet van die verwijfde die teveel met hun handjes zwaaien (die bestaan OOK)
Ze vinden homo's ok, maar die zijn allemaal kapper, kunstenaar of mode ontwerper. Homo's die kiezen voor een beroep in de bouwsector of die elke zondag op een voetbalveld staan, BESTAAN NIET (stel je voor dat je samen met een homo in de douche staat en die constant op je staat te geilen!!!)

"ik heb niets tegen homo's maar ik ben zelf hetero" Dit is ook al zo'n cliché zin, die maar al te vaak gebruikt wordt. Je wilt enerzijds begrip opbrengen voor homo's maar tergelijkertijd ben je bang dat je door die reactie de indruk wekt, dat je er zelf één bent en dat wil je absoluut niet!

En ik begrijp Shabba wel, samen met al die andere homo's die plotseling naar thuis zijn beginnen kijken, dat hij hoopt op een relatie tussen Franky en Bram! 't Zou een mooi verhaal zijn als zou blijken dat twee niet stereotypes toch voor elkaar kiezen. Dat het thema ook es in een ander daglicht (geen cliché maar twee gewone jongens) geplaatst kan worden. Homo's vind je tenslotte overal....met diverse interesses, diverse hobby's, beroep, religie, uiterlijke kenmerken,.... Ik zit ook niet zo hoopvol te wachten tot er effectief iets gebeurt tussen Franky & Bram. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of er ooit iets ZAL gebeuren! Het is nog altijd een soap en kan alle kanten opgaan. En als blijkt van wel, weet dat geen enkele relatie in een soap van lange duur is, want dat zou ook maar saai zijn. Tenslotte merk ik ook weer op dat sommige mensen hopen op het volledig tegenovergestelde van wat Shabba wil. Waarom??? Omdat het niet past in jullie idee van homo zijn? *lees hierboven*
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

hannanaske schreef:
Werk je zelf in de loodgieterij en ben je bang dat hiermee je mannelijkheid in gevaar wordt gebracht? of was het om te lachen? Ik denk, ik HOOP het tweede! :lol:
Let op de 'ze' die Luc gebruikt - wat de doorsnee-kijker over Thuis denkt is niet per se wat hier op het forum gepost wordt. ;)
Dit is in ieder geval het bewijs dat héél veel mensen wel zeggen dat ze geen problemen hebben met andersgeaarden, tot op een zekere hoogte.
Als dit niet het geval zou zijn, dan waren hier geen topics over de geaardheid van Ann en Franky.
En ik begrijp Shabba wel, samen met al die andere homo's die plotseling naar thuis zijn beginnen kijken, dat hij hoopt op een relatie tussen Franky en Bram! 't Zou een mooi verhaal zijn als zou blijken dat twee niet stereotypes toch voor elkaar kiezen. Dat het thema ook es in een ander daglicht (geen cliché maar twee gewone jongens) geplaatst kan worden. Homo's vind je tenslotte overal....met diverse interesses, diverse hobby's, beroep, religie, uiterlijke kenmerken,.... Ik zit ook niet zo hoopvol te wachten tot er effectief iets gebeurt tussen Franky & Bram. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of er ooit iets ZAL gebeuren! Het is nog altijd een soap en kan alle kanten opgaan. En als blijkt van wel, weet dat geen enkele relatie in een soap van lange duur is, want dat zou ook maar saai zijn. Tenslotte merk ik ook weer op dat sommige mensen hopen op het volledig tegenovergestelde van wat Shabba wil. Waarom??? Omdat het niet past in jullie idee van homo zijn? *lees hierboven*
Ik vind de stelling 'homohater doet opeens coming-out en begint relatie met de homo die hij haatte om zijn geaardheid' te cliché.
Ik weet dat er wel meer personages een bocht van 180° hebben genomen in het verleden, maar daarom hoeft dat niet ook met Bram te gebeuren - dat 'borsten-en-billen'-man Bram opeens homo zou zijn, vind ik echt met zijn haren getrokken.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

satine schreef: Ik vind de stelling 'homohater doet opeens coming-out en begint relatie met de homo die hij haatte om zijn geaardheid' te cliché.
Ik weet dat er wel meer personages een bocht van 180° hebben genomen in het verleden, maar daarom hoeft dat niet ook met Bram te gebeuren - dat 'borsten-en-billen'-man Bram opeens homo zou zijn, vind ik echt met zijn haren getrokken.
Misschien ligt het wel aan mij, of ben ik gewoon héél naief, maar ik snap niet waarom je iemand zomaar zou haten! Die haat voor iemand komt toch meestal ergens vandaan?
Er zijn altijd mensen waarmee je niet overeen komt wegens teveel verschillen, manier van doen die je niet aanstaat,...dat heeft dan te maken met karaktertrekken waar je niet mee kunt omgaan. Maar écht haten? Dat zijn mensen die je ooit pijn hebben gedaan, die je kwetsen, die je vertrouwen hebben misbruikt. Ik vermoed dat die haatgevoelens ook meer met hem zelf te maken hebben dan met de Franky zelf! Daarom hoeft dat ook niet meteen te betekenen dat Bram zelf homo zal zijn, maar het kan wel.

Sowieso is het voor iedereen afwachten hoe het verhaal verder loopt. De grote uitdaging voor schrijvers is wel om de kijkers te manipuleren. Er kunnen nog zoveel dingen in de toekomst gebeuren en misschien loopt het nog helemaal anders af. Het leuke ervan is dat er verschillende meningen zijn hierover en die mogen ook bestaan, vind ik.

* Deel van bericht verwijderd door moderator - privé-zaken afhandelen per pb graag. *
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gesloten