Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door satine »

Euhm... volgens de wet twee weken - geen twee maanden.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Aha, dus als ze een beetje voortmaken dan kunnen ze 26 juni nog net halen! :mrgreen:
Wel typisch dat ze nu ineens toch wil trouwen. 26 Juni zou mij (helaas ;) ) ook niks verbazen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Zoals we weten uit het recente verleden, loopt het in Thuis bij grote feesten altijd fout...

Dat accident van Simonne bij de trouw van F & T, de ontvoering van Lucas bij dat doopfeest, de blijde intrede van Frank op het trouwfeest van zijn broer...

Ik kijk er al naar uit :lol:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Briseis schreef:Dat kan niet op 26 juni, je moet eerst in ondertrouw gaan, en dat is dacht ik minimum 2 maanden voor je werkelijke trouwdatum :) Ik hoop althans dat Marianne slim genoeg is om te trouwen met scheiding van goederen. Je zou denken dat ze toch al genoeg heeft meegemaakt.
Wat is de precieze betekenis van "in ondertrouw gaan" ?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:
Briseis schreef:Dat kan niet op 26 juni, je moet eerst in ondertrouw gaan, en dat is dacht ik minimum 2 maanden voor je werkelijke trouwdatum :) Ik hoop althans dat Marianne slim genoeg is om te trouwen met scheiding van goederen. Je zou denken dat ze toch al genoeg heeft meegemaakt.
Dat bestaat al lang niet meer volgens mij. Dat is iets van de jaren (heel) stillekes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ondertrouw
Nu trouwen de mensen voor de wet, en daarna voor de kerk(maar lang niet meer altijd)
Marianne en William zijn dus gaan aangeven op 't stadhuis dat ze willen trouwen...en na 2à3 weken "uit te hangen" mogen ze dan trouwen. hip hip hoera!
Laatst gewijzigd door ikke op di 09 jun 2015, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef:
tvx1 schreef:
Dat bestaat al lang niet meer volgens mij. Dat is iets van de jaren (heel) stillekes.
Dat is te vergelijken met een officiële verloving.
Hmmm. Maar de anderen leken het hier te hebben over een wettelijke termijn die moet gerespecteerd worden. Zoiets als bij de koop van een huis.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Hoe typisch dat er Marianne nu weer niets gezegd wordt...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Op 19 juni al? Da's nog rapper dan ik had verwacht. Een week voor de seizoensfinale.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ja, ik had al gevreesd dat het tijdens de finale zou zijn... :crazy:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Lazylady schreef:Hoe typisch dat er Marianne nu weer niets gezegd wordt...
Ja dit was ronduit belachelijk. Ze zitten daar met 4, Ann,Mayra,Geert, Helène en niemand die iets over de intenties van Geert zegt. Gewoon belachelijk. En nieuwe topic over de meest belachelijke scenes van Thuis mss? :twisted: :boo:
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

tvx1 schreef:
ikke schreef:
tvx1 schreef:
Dat is te vergelijken met een officiële verloving.
Hmmm. Maar de anderen leken het hier te hebben over een wettelijke termijn die moet gerespecteerd worden. Zoiets als bij de koop van een huis.
Daar is inderdaad een wettelijke termijn aan verbonden.
Je moet dus je huwelijk op voorhand aanvragen, dan wordt dit aan het gemeente-/districtshuis bekend gemaakt en na een wettelijk vastgestelde termijn kan je dan trouwen.
Die tijd tussen die aanvraag en huwelijk is nodig om na te gaan of je niet al getrouwd ben met iemand anders, of dat er een andere reden is waarom je niet zou kunnen trouwen.
Daarom wordt dit ook 'uitgehangen' voor het grote publiek, in een daarvoor bestemde afgeschermde plaats aan de gevel (in een soort van kleine etalage).
De aanvraag doen om te trouwen heet 'in ondertrouw' gaan en gebeurt nog steeds.
Ik dacht dat die wettelijke termijn 10 dagen was, maar er zijn sites die spreken over 14 dagen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:De aanvraag doen om te trouwen heet 'in ondertrouw' gaan en gebeurt nog steeds.
Ik dacht dat die wettelijke termijn 10 dagen was, maar er zijn sites die spreken over 14 dagen.
Dat is juist dacht ik. Voor de rest zou ik het echt niet meer weten. Hier is het voor mij 40 jaar geleden en heu...ik weet het niet meer goed! Nu ben ik in Argentinië getrouwd en daar ging het vlotjes.
Back on topic: Voor Marianne-William zou het dus nog net de seizoensfinale kunnen zijn.
Dus zouden we al een jubilee hebben en een trouwfeest, wel...Thuis kennende... :whistle:
0 x
Potentia Principatum
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Caligula schreef: Back on topic: Voor Marianne-William zou het dus nog net de seizoensfinale kunnen zijn.
Dus zouden we al een jubilee hebben en een trouwfeest, wel...Thuis kennende... :whistle:
ik dacht gisteren de trouwdatum gehoord te hebben? 19 juni of was het juli? 19 juni is volgende week vrijdag
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

k de vis schreef:
Caligula schreef: Back on topic: Voor Marianne-William zou het dus nog net de seizoensfinale kunnen zijn.
ik dacht gisteren de trouwdatum gehoord te hebben? 19 juni of was het juli? 19 juni is volgende week vrijdag

volgens mij is het 19 juni, en aangezien het gisteren de 9de was, zullen ze een termijn van 10dagen "ondertrouw" hebben zeker...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

En is Marianne haar scheiding van Geert nu eigenlijk al uitgesproken?
0 x
Plaats reactie