OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Het wordt zo "ça ne va pas du tout" dat ik ermee gelachen heb ...Wie zijn die scenaristen ???
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Beste schrijvers,
Wordt het voor jullie niet eens tijd om andere oorden op te zoeken? Misschien een wereldreis voor sommigen, voor anderen een cursus "creatief schrijven" in het DKO....
Wat jullie er de laatste tijd van maken tart alles. Of zou het kunnen dat het jullie opdracht is de serie zo om zeep te helpen dat er geen kijkers meer overschieten en het de moeite niet meer loont ze nog verder te maken
Het overlijden van Kobe was nog te begrijpen, de aftakeling door ALS hebben we al eens gezien. Alles wat er dit seizoen al op volgde was helaas sinterklaas niet om aan te zien. Met als apotheose de "sterfscène" van Paulien.
Als verpleegkundige heb ik qua verwondingen mijn deel al in het lang en breed gehad dus veel deed het MIJ niet. Maar ik weet uit ervaring dat veel mensen stukken gevoeliger zijn op dat gebied en sommigen wellicht met moeite nog tot boven de pot geraakt zijn. En dan nog op een vrijdagavond wanneer de kinderen langer mogen opblijven.
Echt bravo want qua wansmaak hebben jullie jezelf overtroffen tot de 3e macht!
Wordt het voor jullie niet eens tijd om andere oorden op te zoeken? Misschien een wereldreis voor sommigen, voor anderen een cursus "creatief schrijven" in het DKO....
Wat jullie er de laatste tijd van maken tart alles. Of zou het kunnen dat het jullie opdracht is de serie zo om zeep te helpen dat er geen kijkers meer overschieten en het de moeite niet meer loont ze nog verder te maken
Het overlijden van Kobe was nog te begrijpen, de aftakeling door ALS hebben we al eens gezien. Alles wat er dit seizoen al op volgde was helaas sinterklaas niet om aan te zien. Met als apotheose de "sterfscène" van Paulien.
Als verpleegkundige heb ik qua verwondingen mijn deel al in het lang en breed gehad dus veel deed het MIJ niet. Maar ik weet uit ervaring dat veel mensen stukken gevoeliger zijn op dat gebied en sommigen wellicht met moeite nog tot boven de pot geraakt zijn. En dan nog op een vrijdagavond wanneer de kinderen langer mogen opblijven.
Echt bravo want qua wansmaak hebben jullie jezelf overtroffen tot de 3e macht!
4 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Beste scenaristen,
ook ik sluit me aan bij de andere commentaren hier, dat ik me afvraag wie er tegenwoordig eigenlijk verantwoordelijk zijn voor de scenario's bij Thuis.
Ik heb me dit al eerder afgevraagd, maar mijn verbazing wordt almaar maar groter en groter...
Het ongeval van Paulien spande wat mij betreft de Kroon in een lange lijst van onbegrijpelijke keuzes die jullie de afgelopen seizoenen al gemaakt hebben. Het was wansmakelijk bloederig, compleet inaccuraat (Google is jullie vriend, dus ik zou zeggen: Probeer het eens! Zie maar eens een tafel te vinden die niet van gehard glas is, bijvoorbeeld...), en vooral: totaal ongepast, zéker zo vlak voor de feestdagen.
De hele serie hangt tegenwoordig alleen nog maar aan elkaar van inconsistente en vergezochte verhaallijnen, idiote toevalligheden, egoïsme, bemoeizucht, vooroordelen, haat en nijd, liegen en bedriegen, confrontatie en escalatie. Kortom; een grote bult ellende.
Veel belachelijker en naargeestiger dan dit kan het waarschijnlijk allemaal niet meer gemaakt worden. Proficiat mensen, met deze bedenkelijke prestatie.

ook ik sluit me aan bij de andere commentaren hier, dat ik me afvraag wie er tegenwoordig eigenlijk verantwoordelijk zijn voor de scenario's bij Thuis.
Ik heb me dit al eerder afgevraagd, maar mijn verbazing wordt almaar maar groter en groter...
Het ongeval van Paulien spande wat mij betreft de Kroon in een lange lijst van onbegrijpelijke keuzes die jullie de afgelopen seizoenen al gemaakt hebben. Het was wansmakelijk bloederig, compleet inaccuraat (Google is jullie vriend, dus ik zou zeggen: Probeer het eens! Zie maar eens een tafel te vinden die niet van gehard glas is, bijvoorbeeld...), en vooral: totaal ongepast, zéker zo vlak voor de feestdagen.
De hele serie hangt tegenwoordig alleen nog maar aan elkaar van inconsistente en vergezochte verhaallijnen, idiote toevalligheden, egoïsme, bemoeizucht, vooroordelen, haat en nijd, liegen en bedriegen, confrontatie en escalatie. Kortom; een grote bult ellende.
Veel belachelijker en naargeestiger dan dit kan het waarschijnlijk allemaal niet meer gemaakt worden. Proficiat mensen, met deze bedenkelijke prestatie.
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
-
Icarus123
- Nog geen rang
- x 18
- x 49
Even gekopieerd:
Ik snap echt niet dat de scenaristen, met de lange staat van dienst van Tina in het achterhoofd, niet hebben gekozen voor een eervol afscheid, waarin ze nog eens kon laten zien wat voor topactrice ze is. Misschien overdrijf ik, maar als je als schrijver van Thuis niet inziet dat Paulien een mooier afscheid had verdiend, ben je dan wel de juiste persoon op de juiste plaats?
Als er dan iemand moest sterven in de escaperoom, waarom dan niet een toevallige passant?
Dat laatste is vooral wat mij tegen de borst stuit in deze wending. Men gooit een personage dat al vijftien jaar meedoet zomaar bij het grof huisvuil. Dit banaal afscheid is totaal respectloos ten opzichte van het personage, de actrice en de kijker, vind ik. Wat mij betreft de 'lelijkste'/banaalste dood die er al is geweest in Thuis (althans voor een personage dat er al zo lang in zit als Paulien). Dood van Jenny en Bianca waren ook belachelijk, maar die zijn 'off-screen' gestorven.Christel schreef: ma 19 dec 2022, 11:10 Met alle respect voor Tina, want dat vind ik wel een uitstekende actrice. Ik las ergens dat zij ook graag een ander afscheid voor Paulien had gewild, en dat kan ik me heel goed indenken...
Ik snap echt niet dat de scenaristen, met de lange staat van dienst van Tina in het achterhoofd, niet hebben gekozen voor een eervol afscheid, waarin ze nog eens kon laten zien wat voor topactrice ze is. Misschien overdrijf ik, maar als je als schrijver van Thuis niet inziet dat Paulien een mooier afscheid had verdiend, ben je dan wel de juiste persoon op de juiste plaats?
Als er dan iemand moest sterven in de escaperoom, waarom dan niet een toevallige passant?
4 x
-
frankeneddy1
- Poster rang 3

- x 121
- x 146
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
De vraag is natuurlijk ook waarom er elk jaar net voor Kerstmis in Thuis een dode moet vallen? Leuk voor de kijkcijfers en dat is het enige wat telt, of zijn er nog andere redenen waarom de scenaristen/makers die traditie ingevoerd hebben?
2 x
-
Bemay
- Nog geen rang
- x 2
Ik snap dat wel: omdat ze niet beter kunnen.Icarus123 schreef: ma 19 dec 2022, 21:14 Ik snap echt niet dat de scenaristen, met de lange staat van dienst van Tina in het achterhoofd, niet hebben gekozen voor een eervol afscheid, waarin ze nog eens kon laten zien wat voor topactrice ze is.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Misschien is het de bedoeling om de 'dure vogels' uit te schrijven zodat de serie maken goedkoper wordt... En dan de boel privatiseren ?
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Beste schrijvers,
Metejoor heeft een relatie en heeft afgelopen jaar genoeg bagger gehad door die Nederlandse roddelkroket.
Ik denk niet dat hij noch zijn vrouw opnieuw zitten te wachten op sappige verhalen in de boekskes over een relatie met Lynn (Viv).
Metejoor heeft een relatie en heeft afgelopen jaar genoeg bagger gehad door die Nederlandse roddelkroket.
Ik denk niet dat hij noch zijn vrouw opnieuw zitten te wachten op sappige verhalen in de boekskes over een relatie met Lynn (Viv).
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Inderdaad! Is dat nu nodig. En het is niet om deze reden dat ik hen n(de BV's ) wil weren uit Thuis. Ik ben diezelde gezichten a la Siska Schoeters, de Vermeire's, de Planckaerts en gans dat zootje zo beu gezien op m'n scherm dat ik ze niet nog eens wil zien opduiken in een soap!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Hij heeft die rol toch geaccepteerd!heidiw schreef: wo 08 mar 2023, 19:09 Beste schrijvers,
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
welke roddelkroket ?
Ik ben helemaal niet meer (en eerlijk gezegd ik ken Metejoor enkel van naam maar niet zijn muziek, ken zelfs geen enkel nummer van hem en ik weet het over geuren en smaken wordt niet gediscuteerd
)
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Heeft nochtans een enorme hit gehad met "één op een miljoen" en komt vaak op tv in de diverse VTM-showprogramma's.
Ik snap anderzijds ook niet goed waarom ze in één week tijd én Brusselmans én Joris VR moeten opvoeren, om nieuwe kijkers te winnen zeker ?
Ik snap anderzijds ook niet goed waarom ze in één week tijd én Brusselmans én Joris VR moeten opvoeren, om nieuwe kijkers te winnen zeker ?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Tsja, inderdaad, ik denk toch ook dat ze dat eerst met hem overlegd hebben en dat hij daar expliciet akkoord voor gegeven heeft... Ze gaan mensen toch niet met naam en toenaam publiekelijk door het slijk trekken als die personen daar geen trek in hebben?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..