Luc Bomans (Mark Willems)
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Re: Luc Bomans (Mark Willems)
Maar je moet niet iemand dood wensen als je hem intens haat.
Ik herinner mij de Eldorado-affaire, waar Luc zonder enige scrupules zijn zakken vulde voor het faillissement, ook al wist hij heel goed dat Frank en Simonne er volledig gepluimd zouden uitkomen.
Luc heeft ook altijd zijn kans gegrepen als hij die kreeg en als hij daarmee Frank een hak kon zetten, zoveel te beter.
Als dat geen haat is, dan is het op zijn minst toch een totaal gebrek aan respect en medeleven en een overdosis egoïsme.
Ik vind dat zeker even erg als zeggen dat je het jammer vindt dat iemand niet dood is, want daar heeft iemand anders verder geen nadeel van.
Het kwetst, maar ook niet meer dan dat.
Ik herinner mij de Eldorado-affaire, waar Luc zonder enige scrupules zijn zakken vulde voor het faillissement, ook al wist hij heel goed dat Frank en Simonne er volledig gepluimd zouden uitkomen.
Luc heeft ook altijd zijn kans gegrepen als hij die kreeg en als hij daarmee Frank een hak kon zetten, zoveel te beter.
Als dat geen haat is, dan is het op zijn minst toch een totaal gebrek aan respect en medeleven en een overdosis egoïsme.
Ik vind dat zeker even erg als zeggen dat je het jammer vindt dat iemand niet dood is, want daar heeft iemand anders verder geen nadeel van.
Het kwetst, maar ook niet meer dan dat.
0 x
- lml
- Nog geen rang
Luc wou geld achter over drukken van Eldorado vlak voordat het failliet ging, maar dat delen met iedereen die er bij betrokken was.
Walter Frans, Simonne, Frank, Leontien en hijzelf.
Het was Leontien die het geld voor hun twee wou houden. Hij wou z'n relatie niet in gevaar brengen en heeft er mee ingestemd, maar hij was er absoluut tegen.
Uit schuldgevoelens heeft hij toen het huis gekocht, zodat Simonne en Franky daar konden blijven wonen.
Dat is later door andere omstandigheden wat scheef gelopen, maar hij heeft Frank nooit dood gewenst.
Kijk maar eens naar deze twee filmpjes.
http://www.facebook.com/pages/Luc-Boman ... 2171153825
Walter Frans, Simonne, Frank, Leontien en hijzelf.
Het was Leontien die het geld voor hun twee wou houden. Hij wou z'n relatie niet in gevaar brengen en heeft er mee ingestemd, maar hij was er absoluut tegen.
Uit schuldgevoelens heeft hij toen het huis gekocht, zodat Simonne en Franky daar konden blijven wonen.
Dat is later door andere omstandigheden wat scheef gelopen, maar hij heeft Frank nooit dood gewenst.
Kijk maar eens naar deze twee filmpjes.
http://www.facebook.com/pages/Luc-Boman ... 2171153825
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat is waar, het was Leontien die toen aandrong.
Maar toch, mijn gevoel zegt dat het negatieve gevoel tov 'de broer' bij Luc even diep zit als bij Frank.
Meningen mogen verschillen he
't zou hier anders maar saai zijn! 

Maar toch, mijn gevoel zegt dat het negatieve gevoel tov 'de broer' bij Luc even diep zit als bij Frank.
Meningen mogen verschillen he

0 x
- Amiche
- Poster rang 2
Even voor de goede orde, heeft Frank vaak willens en wetens gefraudeerd en iemand ernstig letsel toegebracht uit eigenbelang? Ik heb de beginjaren gemist en weet alleen maar dat Frank een schuinsmarcheerder is w.b. de vrouwtjes (Luc trouwens ook) en dat ie behoorlijk aggressief kan zijn als hij onjuist meent te worden behandeld, maar de criminaliteit echt opzoeken ...? Dat is hoe ik tegen Luc aankijk. Die heeft al wat bij elkaar geknoeid en gemanipuleerd en Frank was daar wel vaak slachtoffer van.
Als ik het mis heb lees ik dat hier graag.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
-
- x 435
Ik denk dat je Frank juist beschrijft, evenals zijn lieve broer Luc.Amiche schreef:Even voor de goede orde, heeft Frank vaak willens en wetens gefraudeerd en iemand ernstig letsel toegebracht uit eigenbelang? Ik heb de beginjaren gemist en weet alleen maar dat Frank een schuinsmarcheerder is w.b. de vrouwtjes (Luc trouwens ook) en dat ie behoorlijk aggressief kan zijn als hij onjuist meent te worden behandeld, maar de criminaliteit echt opzoeken ...? Dat is hoe ik tegen Luc aankijk. Die heeft al wat bij elkaar geknoeid en gemanipuleerd en Frank was daar wel vaak slachtoffer van.
't Zijn beide niet echt lieverdjes, maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch liefst optrekken met Frank.
Die deugt ook niet, maar is makkelijker te doorzien.

0 x
- lml
- Nog geen rang
Luc is nog nooit met iets weg kunnen komen, Frank daarentegen wel. Hij krijgt uiteindelijk altijd z'n zin. Luc heeft op de één of andere manier altijd moeten boeten voor z'n daden.
Frank vindt zichzelf geweldig, hij is een egoïst en vindt anderen minderwaardig. En hij heeft bijna alle vrouwen besprongen die in Thuis rondgelopen hebben.
Luc heeft voor een soap niet zoveel vrouwen gehad. Voor zover ik me kan herinneren maar 4. En 3 van de 4 kwamen op hem af en niet andersom. En Simonne eigenlijk ook in het begin.
Iedere keer als Luc in de penarie zat, moet hij zichzelf er weer uittrekken. Daar krijgt hij nooit hulp bij. Begrijpelijk, maar toch. Hij kan dat tenminste.
Frank wordt altijd voor gezorgd. Hij kan niet eens voor z'n eigen zorgen. Hij wist niet eens hoe het werkte bij de wasserette. Daar moest Luc hem nog bij helpen.
Ik vind dat Frank totaal geen manieren heeft. Luc daarentegen wel. Ik heb ook vaak de indruk dat Frank jaloers is op Luc. Al zou ik bijgot niet weten waarom. Misschien omdat hij wel doorheeft dat Luc uiteindelijk psychisch sterker is dan hij.
Luc is niet te vertrouwen, maar hij heeft tenminste manieren en hij is charmant. Dat kun je van Frank niet zeggen.
Frank vindt zichzelf geweldig, hij is een egoïst en vindt anderen minderwaardig. En hij heeft bijna alle vrouwen besprongen die in Thuis rondgelopen hebben.
Luc heeft voor een soap niet zoveel vrouwen gehad. Voor zover ik me kan herinneren maar 4. En 3 van de 4 kwamen op hem af en niet andersom. En Simonne eigenlijk ook in het begin.
Iedere keer als Luc in de penarie zat, moet hij zichzelf er weer uittrekken. Daar krijgt hij nooit hulp bij. Begrijpelijk, maar toch. Hij kan dat tenminste.
Frank wordt altijd voor gezorgd. Hij kan niet eens voor z'n eigen zorgen. Hij wist niet eens hoe het werkte bij de wasserette. Daar moest Luc hem nog bij helpen.
Ik vind dat Frank totaal geen manieren heeft. Luc daarentegen wel. Ik heb ook vaak de indruk dat Frank jaloers is op Luc. Al zou ik bijgot niet weten waarom. Misschien omdat hij wel doorheeft dat Luc uiteindelijk psychisch sterker is dan hij.
Luc is niet te vertrouwen, maar hij heeft tenminste manieren en hij is charmant. Dat kun je van Frank niet zeggen.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Ik vind Luc een ongelofelijke bal. Hij weet precies hoe hij iemand een hak moet zetten. Luc vind ik alleen minder lomp en onbehouwen dan Frank. Luc weet precies waar en hoe hij zijn gram moet halen. Hij gaf Franky toch niet voor niets rijles daar waar Frank ook was? Ik durf met zekerheid te stellen dat Luc dankbaar gebruik heeft gemaakt van het feit dat Franky meer toenadering zocht tot Luc. Het is lief dat Luc zich bekommerd heeft om Franky maar ik geloof niet dat dit 100% voor de bestwil van Frany was. Luc zal Luc niet zijn als hij dit niet een klein beetje deed om zijn broer te jennen. Hoe dikwijls zegt Luc wel niet negatieve dingen over Frank tegen Franky? Franky laat zich gemakkelijk beïnvloeden door wat Luc allemaal tegen hem zegt.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- lml
- Nog geen rang
Het is Frank z'n eigen schuld dat hij z'n zoon aan het verliezen is. Als hij hem gewoon accepteert zoals hij is, zou er niets aan de hand zijn. Maar hij moet altijd z'n eigen zin hebben.
Luc is een opportunist en laat geen kans gaan als hij er één ziet.
Frank heeft Franky zelf in Luc z'n armen gedreven en hij laat die kans niet schieten. En voor het moment is het maar goed dat Luc hem opvangt. Dan heeft hij tenminste nog iemand. Want van z'n vader kan hij niks verwachten.
Luc is een opportunist en laat geen kans gaan als hij er één ziet.
Frank heeft Franky zelf in Luc z'n armen gedreven en hij laat die kans niet schieten. En voor het moment is het maar goed dat Luc hem opvangt. Dan heeft hij tenminste nog iemand. Want van z'n vader kan hij niks verwachten.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat denk ik ook, al zou Luc zoiets inderdaad nooit even hardop zeggen als Frank.satine schreef:Maar toch, mijn gevoel zegt dat het negatieve gevoel tov 'de broer' bij Luc even diep zit als bij Frank.
Hij heeft meer "manieren" naar de buitenwereld toe, maar diep vanbinnen verschillen die 2 niet eens zoveel van elkaar. Ze doen vanalles als ze er zelf maar beter van worden...
Ook ik zou uiteindelijk liever met Frank optrekken omdat hij inderdaad makkelijker te doorzien is, bij Luc zou je altijd op je hoede moeten zijn.
Neem bijvoorbeeld de vriendschap tussen Luc en Femke: toen puntje bij paaltje kwam en het om het geld van Mike ging, liet Luc Femke zonder problemen aan haar lot over, terwijl hij min of meer wist dat ze gevaar liep. En ook nu heb ik zo m'n twijfels bij de manier waarop hij Franky opvangt. Op dit moment lijkt het allemaal heel lief van Luc, maar wat heeft Franky daaraan als het achteraf allemaal op een uitrekening blijkt te zijn geweest? En dat zou iets zijn waar ik niet van zou verschieten...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 1
- x 15
Luc is een denker, iemand die mensen manipuleert en daar altijd zeer berekend in op gaat. Een man met twee gezichten. Terwijl Frank iemand is van de actie. Iemand die impulsief en soms heel aggresief reageert en met het hart op de tong leeft. Beiden zou ik niet graag als vriend hebben. Maar bij Frank weet je waar je staat, als hij "je maat" is dan zal dat niet rap veranderen. Terwijl Luc over lijken gaat.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Luc is altijd het favorietje van zijn moeder geweest (de betreurde Florke) en heel in het begin van Thuis was het al ruzie tussen Frank en Luc omdat Luc er met het geld van Frank vandoor was gegaan naar Amerika. En altijd is er die spanning geweest tussen Frank en Luc. Twee koppige keikoppen zijn het. En Luc is ook de "peter" van Franky en eigenlijk is Luc altijd heel lief geweest voor Franky. Die ene keer dat hij Franky gijzelde te na gesproken.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat is waar, maar sinds Franky onder andere mede eigenaar is van Sanitechniek, heb ik toch het idee dat Lucs motieven niet altijd helemaal zuiver zijn. Kan goed zijn dat hij het allemaal heel goed bedoelt hoor, maar door zijn karakter en acties uit het verleden zou je sowieso al gaan twijfelen.martha schreef:En Luc is ook de "peter" van Franky en eigenlijk is Luc altijd heel lief geweest voor Franky. Die ene keer dat hij Franky gijzelde te na gesproken.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Nog geen rang
-
- x 435
inderdaad, Luc is heel sluw en geniepig, hij is er met zijn oneerlijke praktijken al meer dan eens zonder kleerscheuren vanaf gekomen ...lelie schreef:Luc heeft altyd een verborgen agenda anders zou het Luc nie zyn
0 x
-
- Nog geen rang
Neem nu de dood van Freddy,daar komt hy totnogtoe goed mee weg...moet een heerlyke rol zyn om te spelen

0 x