Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)
Ik hoop dat Femke geen domme dingen gaat doen. Ze keek zo raar op het einde.
0 x
Potentia Principatum
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Femke doet altijd domme dingen.
Dus ik denk dat het verloren hoop is.
Dus ik denk dat het verloren hoop is.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nu wacht ik wel op de verklaring van Femke. Ze moet toch gevoeld hebben dat ze bij het remmen plots geen remmen meer had (alle remolie weg). Goed ik wil niet moeilijk doen hé Femke,maar de handrem dan?
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Als ze zich dat allemaal nog weet te herinneren, tenminste...
Zoiets gebeurt in een kwestie van seconden, ze is zich waarschijnlijk een hoedje geschrokken om vervolgens volledig in paniek te schieten vanwege Lucas. Vlak na het ongeluk wist ze al niet eens meer wat er nou eigenlijk gebeurd was, dus het is maar de vraag of dat nog ooit duidelijk wordt voor haar.
Bovendien vraag ik me af of je dat merkt, als de remolie geleidelijk wegloopt. Gaan remmen dan ook geleidelijk slechter werken om het uiteindelijk niet meer te doen? Of blijven ze gewoon functioneren totdat de olie ineens helemaal op is? Dat zijn toch allemaal factoren die meewegen.
En dan nog: zo'n eventuele verklaring van Femke verandert niks aan het eindresultaat, helaas...
Zoiets gebeurt in een kwestie van seconden, ze is zich waarschijnlijk een hoedje geschrokken om vervolgens volledig in paniek te schieten vanwege Lucas. Vlak na het ongeluk wist ze al niet eens meer wat er nou eigenlijk gebeurd was, dus het is maar de vraag of dat nog ooit duidelijk wordt voor haar.
Bovendien vraag ik me af of je dat merkt, als de remolie geleidelijk wegloopt. Gaan remmen dan ook geleidelijk slechter werken om het uiteindelijk niet meer te doen? Of blijven ze gewoon functioneren totdat de olie ineens helemaal op is? Dat zijn toch allemaal factoren die meewegen.
En dan nog: zo'n eventuele verklaring van Femke verandert niks aan het eindresultaat, helaas...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Het mag duidelijk zijn dat zodra Femke merkte dat de situatie hachelijk werd, zij in reflex gehandeld heeft. Zelfs al was zij op de hoogte van wat te doen in dergelijk geval, paniek is meestal een slechte raadgever.Christel schreef:Als ze zich dat allemaal nog weet te herinneren, tenminste...
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Als je de handrem optrekt bij een redelijke snelheid slaat het achterste uit met risico op rondtollen en slippen, dus enkel aan te raden voor geoefende rallyrijders of als je slipcursus gevolgd hebt.Caligula schreef:Nu wacht ik wel op de verklaring van Femke. Ze moet toch gevoeld hebben dat ze bij het remmen plots geen remmen meer had (alle remolie weg). Goed ik wil niet moeilijk doen hé Femke,maar de handrem dan?
0 x
-
ikke
- x 435
Niet overdrijven, hé?! Op gewone wegen mag je geen hoge snelheid maken, en ik veronderstel dat Femke niet zot zal gereden hebben, dus had ze wel met de handrem kunnen werken. Maar dan moet je eerst 't verstand hebben om te weten dat je op de motor(werken met de "vitessen" of met de handrem kunt vaart minderen...heidiw schreef:Als je de handrem optrekt bij een redelijke snelheid slaat het achterste uit met risico op rondtollen en slippen, dus enkel aan te raden voor geoefende rallyrijders of als je slipcursus gevolgd hebt.Caligula schreef:Nu wacht ik wel op de verklaring van Femke. Ze moet toch gevoeld hebben dat ze bij het remmen plots geen remmen meer had (alle remolie weg). Goed ik wil niet moeilijk doen hé Femke,maar de handrem dan?
Best mogelijk dat Femke totaal verrast was, bijvoorbeeld in een bocht en geen tijd meer gehad heeft om verstandig te reageren.
Wij, als beste stuurlui, staan weer aan wal met onze eieren na Pasen...
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Tja we weten niet bepaald waar het accident gebeurd is. Als het in een schoolzone was, dan betwijfel ik of ze aan 30 overkop zou gaan maar op een ringweg is meestal wel 90 toegestaan en dat is geen overdreven snelheid. Van mij mag iemand best proberen hoor om aan 90 de handrem op te trekken maar ik zou het toch niet bepaald aanraden. Dat ze ook op de motor kon remmen klopt natuurlijk maar in paniek denk je niet zo goed na 
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Femke leidt een taxibedrijf. Zij is het die dergelijke wist-je-datjes aan haar chauffeurs had moeten bijbrengen.heidiw schreef:Tja we weten niet bepaald waar het accident gebeurd is. Als het in een schoolzone was, dan betwijfel ik of ze aan 30 overkop zou gaan maar op een ringweg is meestal wel 90 toegestaan en dat is geen overdreven snelheid. Van mij mag iemand best proberen hoor om aan 90 de handrem op te trekken maar ik zou het toch niet bepaald aanraden. Dat ze ook op de motor kon remmen klopt natuurlijk maar in paniek denk je niet zo goed na
0 x
-
ikke
- x 435
Aheum, niet alle zakenvoerder weten alles van naaldje tot draadje over hun bedrijf...Captain Cuckoo schreef:Femke leidt een taxibedrijf. Zij is het die dergelijke wist-je-datjes aan haar chauffeurs had moeten bijbrengen.heidiw schreef:Tja we weten niet bepaald waar het accident gebeurd is. Als het in een schoolzone was, dan betwijfel ik of ze aan 30 overkop zou gaan maar op een ringweg is meestal wel 90 toegestaan en dat is geen overdreven snelheid. Van mij mag iemand best proberen hoor om aan 90 de handrem op te trekken maar ik zou het toch niet bepaald aanraden. Dat ze ook op de motor kon remmen klopt natuurlijk maar in paniek denk je niet zo goed na
Dus, Femke kan, samen met Simonne, een taxibedrijf leiden zonder een diploma automechanica op zak te hebben.
En voor een rijbewijs B moet je ook niet weten hoe de motor van een wagen ineen zit.
We zullen wel te weten komen wie er geprutst heeft met de camionette van bijna wijlen "Zus en Zo".
Femke was het zeker ook niet...Blijven kijken is de boodschap...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ik weet niet wat voor versnellingsbak dat karreke heeft, manueel of automatisch.heidiw schreef:Dat ze ook op de motor kon remmen klopt natuurlijk maar in paniek denk je niet zo goed na
Maar toch had ze moeten voelen dat bij elke rempoging de pedaal steeds dieper wegzakte en minder effectief werd.
Nu goed,allemaal vijgen na Pasen, het zou alleen de juiste toedracht van het accident scherper stellen.
0 x
Potentia Principatum
-
Lolplayer
- Poster rang 1

- Kwast
- Poster rang 5

Als een brandweerwagenLolplayer schreef:Hoe rood werd die hare kop wel niet
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Caligula
- Poster rang 5

Tja, tussen Eddy en Nancy-Peter-Femke gaat dat helemaal niet makkelijk zijn... Gaat nog wel een hele tijd aanslepen vrees ik.
0 x
Potentia Principatum
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532