lord F. schreef: Komt omdat bij het plaatsen van die boiler Luc Bram erop wees welke (namaak)boiler hij mocht meenemen uit het magazijn. En Eddy was was daar toen niet voor te vinden.
Die boiler was voor in het hotel, en Luc wist niet eens dat Jana en Bram daar woonden. Het was Waldek die hem de boiler besteld had, en die had nog geen paar afleveringen geleden Roza van hem afgesnaaid, dus toen Eddy zei: we doen dat toch niet met onze vrienden? antwoordde Luc: Waldek is géén vriend van mij! En dat klopte dus. Hoedanook, Luc is de zakenman en Frank en Eddy waren de techniekers. ZIJ konden het 't beste inschatten wat er zou kunnen gebeuren, veel beter dan Luk.
lord F. schreef:Maar ik vind het ook maar een goedkope uitleg, want dat wil zeggen dat Frank en Luc geen gewetensbezwaren hadden bij al die andere namaakboilers die ze geplaatst hebben bij volk die ze niet kennen, waar ook zwangere vrouwen kunnen rondlopen.
Dat klopt helemaal: vóór Luc er nog maar iéts vanaf wist, (je bedoelde zeker "Frank en Eddy", nietwaar?) had zoiets ook honderd keer kunnen gebeuren, en dat het nu toevallig pas gebeurde nàdat Luc er iets van af wist, doet niks af van de schuld van Frank en Eddy. Het was dus feitelijk pure tegenslag dat Luc er nu de schuld van krijgt. Dat men Luc er nu dus de hele (vooral morele) schuld voor in de schoenen heeft geschoven, en Frank en Eddy persé de onnozele niet-half-zo-slechte-dommekrachten moesten blijven, is compleet geforceerd. De scenaristen hadden de algemene rechtvaardigheidszin niet mogen opofferen om hun scenario netjes op zijn pootjes te kunnen doen vallen.
lord F. schreef:Soit, ik ben alleszins ook benieuwd hoe ze het personage van Luc verder gaan laten evolueren.

Tja. Veel zit daar niet meer in, ze hebben alle bruggen verbrand. Hersenschade is hersenschade. Als dat zo blijft, zonder Lourdes-mirakel dan alleszins, kunnen ze niks anders dan meneer Willems voor eeuwig in die rolstoel laten zitten. Daar krijgt een begaafd acteur als Mark Willems vroeg of laat genoeg van, en dan zullen ze hem op één of andere manier moeten laten verdwijnen, als Mark ergens in een andere serie of een theaterstuk gaat spelen. Exit Luc Bomans. Ik zou het jammer vinden, maar zoals hij nu van tijd tot tijd mag komen zielig zitten wezen, is er ook geen lol aan.
Frank en Eddy mogen uitspoken wat ze willen, op één of andere manier wordt die blijkbaar alles vergeven, waarschijnlijk omdat ze "populair" zijn, als personages. Ik durf er wat op verwedden dat ze kans zien om Eddy uit de bak te krijgen... nu is Eddy ontzettend grappig en Daan geweldig, maar rechtvaardigheid... daar is in Thuis niet veel te bekennen.
Enfin. We zien wel.