Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door lord F. »

Cyper schreef:Maar gek genoeg heeft Jana nooit last met de aanwezigheid van Frank noch Eddy. Ofwel is dat een kieken dat niet kan nadenken, ofwel hebben de schrijvers zich in bespottelijke bochten gewrongen om Luk persé de schurk te laten blijven, tegen beter weten in.
Komt omdat bij het plaatsen van die boiler Luc Bram erop wees welke (namaak)boiler hij mocht meenemen uit het magazijn. En Eddy was was daar toen niet voor te vinden.
Maar ik vind het ook maar een goedkope uitleg, want dat wil zeggen dat Frank en Luc geen gewetensbezwaren hadden bij al die andere namaakboilers die ze geplaatst hebben bij volk die ze niet kennen, waar ook zwangere vrouwen kunnen rondlopen.

Soit, ik ben alleszins ook benieuwd hoe ze het personage van Luc verder gaan laten evolueren. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Cyper
Nog geen rang

Bericht door Cyper »

lord F. schreef: Komt omdat bij het plaatsen van die boiler Luc Bram erop wees welke (namaak)boiler hij mocht meenemen uit het magazijn. En Eddy was was daar toen niet voor te vinden.
Die boiler was voor in het hotel, en Luc wist niet eens dat Jana en Bram daar woonden. Het was Waldek die hem de boiler besteld had, en die had nog geen paar afleveringen geleden Roza van hem afgesnaaid, dus toen Eddy zei: we doen dat toch niet met onze vrienden? antwoordde Luc: Waldek is géén vriend van mij! En dat klopte dus. Hoedanook, Luc is de zakenman en Frank en Eddy waren de techniekers. ZIJ konden het 't beste inschatten wat er zou kunnen gebeuren, veel beter dan Luk.
lord F. schreef:Maar ik vind het ook maar een goedkope uitleg, want dat wil zeggen dat Frank en Luc geen gewetensbezwaren hadden bij al die andere namaakboilers die ze geplaatst hebben bij volk die ze niet kennen, waar ook zwangere vrouwen kunnen rondlopen.
Dat klopt helemaal: vóór Luc er nog maar iéts vanaf wist, (je bedoelde zeker "Frank en Eddy", nietwaar?) had zoiets ook honderd keer kunnen gebeuren, en dat het nu toevallig pas gebeurde nàdat Luc er iets van af wist, doet niks af van de schuld van Frank en Eddy. Het was dus feitelijk pure tegenslag dat Luc er nu de schuld van krijgt. Dat men Luc er nu dus de hele (vooral morele) schuld voor in de schoenen heeft geschoven, en Frank en Eddy persé de onnozele niet-half-zo-slechte-dommekrachten moesten blijven, is compleet geforceerd. De scenaristen hadden de algemene rechtvaardigheidszin niet mogen opofferen om hun scenario netjes op zijn pootjes te kunnen doen vallen.
lord F. schreef:Soit, ik ben alleszins ook benieuwd hoe ze het personage van Luc verder gaan laten evolueren. :)
Tja. Veel zit daar niet meer in, ze hebben alle bruggen verbrand. Hersenschade is hersenschade. Als dat zo blijft, zonder Lourdes-mirakel dan alleszins, kunnen ze niks anders dan meneer Willems voor eeuwig in die rolstoel laten zitten. Daar krijgt een begaafd acteur als Mark Willems vroeg of laat genoeg van, en dan zullen ze hem op één of andere manier moeten laten verdwijnen, als Mark ergens in een andere serie of een theaterstuk gaat spelen. Exit Luc Bomans. Ik zou het jammer vinden, maar zoals hij nu van tijd tot tijd mag komen zielig zitten wezen, is er ook geen lol aan.
Frank en Eddy mogen uitspoken wat ze willen, op één of andere manier wordt die blijkbaar alles vergeven, waarschijnlijk omdat ze "populair" zijn, als personages. Ik durf er wat op verwedden dat ze kans zien om Eddy uit de bak te krijgen... nu is Eddy ontzettend grappig en Daan geweldig, maar rechtvaardigheid... daar is in Thuis niet veel te bekennen.
Enfin. We zien wel.
0 x
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door RWSBfan »

Ik denk dat Luc met redelijk veel al is weggekomen(moord,verkrachting,...)heeft méér strafbare feiten gepleegd in die 20 jaar dan ne gemiddelde mens in heel zyn leven.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Cyper schreef:
lord F. schreef: Komt omdat bij het plaatsen van die boiler Luc Bram erop wees welke (namaak)boiler hij mocht meenemen uit het magazijn. En Eddy was was daar toen niet voor te vinden.
Die boiler was voor in het hotel, en Luc wist niet eens dat Jana en Bram daar woonden. Het was Waldek die hem de boiler besteld had, en die had nog geen paar afleveringen geleden Roza van hem afgesnaaid, dus toen Eddy zei: we doen dat toch niet met onze vrienden? antwoordde Luc: Waldek is géén vriend van mij! En dat klopte dus. Hoedanook, Luc is de zakenman en Frank en Eddy waren de techniekers. ZIJ konden het 't beste inschatten wat er zou kunnen gebeuren, veel beter dan Luk.
Volledig fout. Die boiler was wel degelijk voor het badkamertje van Jana en Bram. Luc wist dat heel goed want Bram vroeg er hem persoonlijk om. Waldek zat daar voor niets tussen. En die "vrienden" waarover Eddy het had waren wel degelijk Bram en Jana. En Luc mag dan misschien wel een zelfverklaarde "zakenman" zijn, hij heeft desondanks enkel een loodgietersopleiding afgelegd. Loodgieter was ook zijn eerste job. In het bedrijf dat hij samen met zijn vader en zijn broer had. Hij heeft dus evenveel verstand van die dingen en had dat net zo goed kunnen inschatten als zijn broer en als Eddy.
0 x
Yvetje
Poster rang 3
Poster rang 3
x 193
x 236

Bericht door Yvetje »

*Algemene moderatoropmerking*

Dit is het topic van Luc Bomans - niet van de acteur Mark Willems.
Ook niet van de boiler-historie, van Lowie zijn oog, of van andere personages of acteurs.
Zowel Mark als de andere personages EN de oude koeien hebben een eigen topic.

(ontopic)
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Luc was geweldig in zijn reactie tegen Frank over Kaat :thumbup:
De manier waarop hij maar bleef zeggen 'Klootzak' en Frank telkens zwijg en hij zweeg niet - geweldig :D

Verder in de situatie waarin Luc zit denk ik inderdaad dat moest zoals Frank stelde Lowie transgender zijn, hij dat zou aanvaarden. Maar of dat ook zo zou zijn als Luc niet in de toestand zat waarin hij nu zit, daar twijfel ik aan.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Bwa, moest Luc nog de Luc zijn van voor zijn zelfmoordpoging, dan zou hij Kaat met open armen ontvangen om toch maar Frank te kunnen treiteren ermee :whistle: want zo reageerde Luc ook toen Franky uit de kast kwam en Frank het niet wou aanvaarden .

En verder heb ik toch moeten :lol: van Lowie / Louise :lol:
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Ai, dat was wel heftig hoe hij in zijn toestand die ruzie tussen Lowie en Olivia moest meemaken.
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Zoals Luc nu is, een heel ander mens, maar best een fijn en beter mens.
Jammer dat er eerst iets moest gebeuren voor hij veranderde (zoals Kaat vandaag aanhaalde)

En verder was zijn reactie,
ik geloof in de aflevering van eergisteren,
toen hij met Lowie op bezoek ging bij Kaat weer geweldig kinderlijk maar eerlijk grappig:
Zo van oei oei iets weg geknipt :-D :-D
Het toont ook aan dat Luc eigenlijk deels weer in een kinderlijke naïeve toestand zit,
waarbij hij net als kinderen uitspraken doet die niet kwetsend bedoeld zijn, maar altijd
wel heel eerlijk en vaak ook grappig.
0 x
karen87
Nog geen rang

Bericht door karen87 »

Luc is hilarisch!!!
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

De thuiswereld op zijn kop. Daar waar Luc voor zijn zelfmoordpoging twee stenen kon doen vechten, probeert hij nu de verzoenende engel te zijn.

En ooit zal hij nog wel met zijn vinger kunnen wijzen :yup:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Hij begint ook al duidelijk weer vlotter te praten. En dat vingertje mag inderdaad gauw terug komen :yup:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

We moeten alvast geen topic openen om Luc zijn uitspraken neer te poten.

Veel verder dan 'stomme kloot" geraken we echter niet. ;)
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

hannanaske schreef:We moeten alvast geen topic openen om Luc zijn uitspraken neer te poten.

Veel verder dan 'stomme kloot" geraken we echter niet. ;)
ja, t wordt tijd dat ze hem eens andere woorden leren. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 7

Bericht door frankbomans »

Het viel me ook al op dat dat zijn nieuwe stopwoord is geworden :lol:
0 x
Gesloten