Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Bericht door Christel »

martha schreef:De zatte fles zorgt ervoor dat het feest volledig verbrod is en denkt er met een simpele "het spijt mij" vanaf te komen en zoals altijd de schuld op een andere te steken : dus Marianne zal en moet het ontgelden bij het papa'kindje :twisted:
Inderdaad, en daar lijkt ze nog mee gedraaid te komen ook. Onvoorstelbaar... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Ann werkt haarfrustraties uit op het trouwfeest van haar broer en collega. Iedereen die kwam om de vreugde
te delen vertrok ontsteld en bedroefd. Had Ann 't eerder gezegd, was de scheefschaats eerder afgelopen.
Judith en Tom kregen de tijd om sereen te verwerken, vergeven en met een schone lei te beginnen. :yup:
Zit die Ann tot verrassing van Judith aan haar bureau met : sorry ik had het eerder moeten zeggen. :eek:
Voilà, 'n akkefietje. 8) Dat komt allemaal in de sacoche :crazy:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ranske schreef:Had Ann 't eerder gezegd, was de scheefschaats eerder afgelopen.
Dat klopt, en dan was er vooral ook geen onnodig huwelijk geweest, dan hadden de kinderen het op een minder confronterende manier gehoord en dan hadden ze allemaal ook veel minder te kijk gestaan. Vooral Judith in haar trouwjurk, onder het oog van iedereen helemaal over haar toeren vanwege de schok.

En dat alles kan Ann blijkbaar opgepoetst krijgen met het excuus dat ze eerder niks gezegd heeft omdat ze Tom het zelf wilde laten opbiechten...
Op de koop toe gooit ze vervolgens nog even een balletje op over het uit huis zetten van haar moeder, wat Judith klakkeloos volgt. Hopelijk is haar wraak zoet nu de chaos compleet is.

Ann kan trots zijn op zichzelf... :crazy:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Billie
Nog geen rang

Bericht door Billie »

Christel schreef:
ranske schreef:Had Ann 't eerder gezegd, was de scheefschaats eerder afgelopen.
Dat klopt, en dan was er vooral ook geen onnodig huwelijk geweest, dan hadden de kinderen het op een minder confronterende manier gehoord en dan hadden ze allemaal ook veel minder te kijk gestaan. Vooral Judith in haar trouwjurk, onder het oog van iedereen helemaal over haar toeren vanwege de schok.

En dat alles kan Ann blijkbaar opgepoetst krijgen met het excuus dat ze eerder niks gezegd heeft omdat ze Tom het zelf wilde laten opbiechten...
Op de koop toe gooit ze vervolgens nog even een balletje op over het uit huis zetten van haar moeder, wat Judith klakkeloos volgt. Hopelijk is haar wraak zoet nu de chaos compleet is.

Ann kan trots zijn op zichzelf... :crazy:
Helemaal mee eens... Ann rijdt eerst haar relatie met Jessica in de vernieling, waar ze niet mee om kan en daarna flapt ze er alles er zomaar uit vlak voor de receptie plaatsvindt, omdat het haar op dat moment goed uitkomt en ze niet kan aanzien dat haar broer gelukkig is en zij ongelukkig. Hypocriet noem ik dat.

En wat ik ook nog even wil aanhalen... Marianne heeft zeker een deel van de ellende die ontstaan is aan zichzelf te danken (door haar speech en het uitsluiten van Jessica), maar dat deed ze enkel maar uit liefde voor haar dochter. Ze heeft het altijd goed voor met haar kinderen en denkt dat ze daarbij altijd de goede beslissingen neemt, maar krijgt daarbij dikwijls het deksel op de neus. Terwijl Ann het eigenlijk absoluut niet goed voorheeft met haar moeder, dat hebben de gebeurtenissen uit het verleden al veelvuldig aangetoond. Als ze haar moeder kan treffen, dan doet ze dat... Toen ze samen was met Mayra en haar moeder uit huis wou zetten, toen Marianne in de gevangenis zat, ... En nu weer door bij Judith op te werpen of ze wel zal blijven samenwonen met Marianne. Gemeen!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat kan wel allemaal waar zijn maar zeg me nu eens een keer klaar en duidelijk waarom de vriendin van Ann niet op het trouwfeest mocht komen van Marianne en Tom?
0 x
Potentia Principatum
Billie
Nog geen rang

Bericht door Billie »

Een gevolg van de opvoeding die Marianne destijds heeft gekregen... Een soort van bekrompenheid die dergelijk leeftijdsverschil niet toelaat in een relatie. Dus Mariannes woorden sproten voort uit bekrompenheid en vormden geen wraakreactie, wat van Anns woorden niet gezegd kan worden. Wat niet wil zeggen dat Marianne daarom juist handelde, maar zij bedoelde het niet slecht...
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Tja,kijk eens, Marianne bedoelt het al 23 jaar in Thuis niet slecht maar toch richt ze keer op keer enorme ravages aan.
Ik zou zelfs zeggen dat moest er geen tweestrijd zijn tussen moeder en dochter Thuis op zijn minst gehalveerd zou worden.
0 x
Potentia Principatum
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Caligula schreef:Dat kan wel allemaal waar zijn maar zeg me nu eens een keer klaar en duidelijk waarom de vriendin van Ann niet op het trouwfeest mocht komen van Marianne en Tom?
Het kan allemaal wel waar zijn dat dat niet correct was van Marianne, alleen en dan? Dan is het ok dat Ann op die manier reageert?

Ann wist dat Jessica niet welkom was, Jessica zelf heeft meermaals aangegeven dat ze eigenlijk niet mee wou, Ann heeft met dit alles 0,0 rekening gehouden. Die snedige opmerking van Marianne was fout, zelfs degoutant en totaal geen excuus voor Ann om op die manier keet te schoppen. Zeg dan gewoon: kijk mens ik kies zelf mijn lief en als zij echt niet welkom is, dan zijn wij weg! Maar Ann kiest er voor zichzelf en Jessica voor schut te zetten, zelf beledigingen naar het hoofd van hun moeder te slingeren en dan nog eens de boel finaal te doen ontploffen.

Als Marianne haar opmerkingen ongepast waren, waren die van Ann dat ook en omdat Marianne het eerst deed, is geen excuus om het dan ook maar te doen. Ann had daar de keuze hoe zij er mee omging en koos om zelf te gaan schelden en natrappen, dat was niet noodzakelijk, dat was een keuze, waar Ann zelf verantwoordelijk voor is.
Dat ze haar moeder uitschold was evenzeer ongepast aangezien het op een trouwfeest was, maar daar zou je nog van kunnen zeggen dat Marianne het aan zichzelf had te danken. Judith heeft haar echter niks misdaan en Stan en Emma ook niet. Judith is hier meer gekwetst geweest dan Marianne en voor wat? Omdat haar lief niet wordt gewaardeerd!! Komaan zeg, zet U daar over.

Als Judith haar zo nauw aan het hart ligt, had ze dit eerder moeten zeggen. Ann heeft de ontrouw van haar broer niet bekend gemaakt aan Judith om Judith te beschermen of omdat ze het bedrog zelf zo fout vond, maar omdat ze zelf haar lief kwijt was (en dat heeft ze echt wel aan haarzelf te danken) en daar niet mee om kon. Ze heeft Jessica als een pop gebruikt, Jessica haar gevoelens volledig genegeerd en ze openlijk voor schut gezet op een feest waar ze niet gewenst was, heel terecht dus dat Jessica met zo iemand niet verder wil, dat is niet Marianne haar fout, dat is niet Tom zijn fout, dat is Ann haar fout. En daarom heeft Ann het verteld, niet omdat ze vond dat Judith het recht had het te weten, niet omdat ze vond dat Judith niet moest trouwen met Tom, want ze vertelt het nadat ze getrouwd zijn. Ann haar gedrag was op alle vlakken volledig fout en degoutant en getuigt van een verregaand egoïsme. Dat Judith hier in mee gaat, vind ik trouwens compleet ongeloofwaardig.

Marianne het kwalijk nemen dat ze zogezegd ‘de bal aan het rollen’ heeft gebracht, maar dan Ann het niet kwalijk nemen dat ze het al maanden wist, niks heeft gezegd en het dan op die manier, op dat moment van de daken roept, kan er bij mij echt niet in. Dan vind ik persoonlijk Ann haar gedrag echt wel erger.

Als Marianne dus niet ‘de bal aan het rollen’ had gebracht en Ann had gezwegen, was de trouw gewoon verder doorgegaan en wist Judith van niks. Ann had dan dus gezwegen, had Judith zonder probleem in het ongewisse gelaten, zoals ze al maanden deed, maar dat is blijkbaar allemaal niet zo erg. Maar dat Marianne een kwetsende opmerking geeft aan haar dochter, dat is een drama.
Ik vraag mij af als Judith dan later op een bepaald moment Tom en Karin betrapt zou hebben en er zou dan gebleken zijn dat Ann het al die tijd wist, had Judith dan ook zo vergevingsgezind geweest?

Als je weet dat de bruid bedrogen wordt door haar verloofde wacht je niet totdat de bruid haar trouwkleed aan heeft en al zeker niet tot na de trouw, om dat bekend te maken, dat heeft niks met Marianne of met Tom of met Karin of met Jessica of zelfs maar met het bedrog zelf te maken. Ann heeft ook kansen genoeg gehad om het Judith eerder te vertellen, maar koos er voor om dat niet te doen, maar omdat haar liefje van een paar weken niet welkom is, wordt alle fatsoen overboord gegooid en moet iedereen maar wijken: Judith, haar kinderen en familie.

Dat Ann het op dat moment heeft gezegd is enkel Ann haar verantwoordelijkheid en heeft er voor gezorgd dat Judith vernederd werd voor de ogen van haar familie. Anders had Judith zich ook vernederd gevoeld, maar was het alleszins niet voor de ogen van haar familie gebeurd, op haar trouwdag waar vrienden en familie op zijn uitgenodigd. Dat was gewoon niet nodig en er zijn geen excuses voor. Ann had het eerder moeten zeggen of had moeten zwijgen, zo simpel is het. Dat doet geen afbreuk aan het feit dat Tom de bedrieger is en met hem heb ik dan ook geen compassie, alleen iemand zich laten opmaken, zelfs effectief laten trouwen en dan op het feest met dat nieuws afkomen, is gewoon nodeloos miserie uitroepen en dat is in deze effectief Ann haar verantwoordelijkheid. En misschien moet ze ene keer in haar leven die ook eens opnemen....
0 x
Arciat
Nog geen rang

Bericht door Arciat »

Ik ben het volledig met je eens, met elk woord dat je hierboven hebt geschreven reda.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Dikke bravo , dit is allemaal waar .
Ik denk dat ik wel de donder en bliksem zal over mij krijgen maar de situatie die in Thuis zich afspeelde ( de stommiteit van Tom bedoel ik ) heb ik lang geleden meegemaakt bij een collega. Een vriendin van die collega wist dat er een uitschuiver was geweest en heeft dat nooit aan de toekomstige bruid gezegd. Pas bij een feestje voor het 20jarig huwelijksjubileum van dat koppel heeft ze het mij vertelt .

Was dat nu zo verkeerd dat ze gezwegen heeft ? Dat koppel was perfect gelukkig en voor zover de vrienden die we zijn, weten, is er nooit nog zoiets gebeurd .
Die man is overleden na een auto ongeluk en wordt herdacht in volle liefde .

Voilà, dus alles steeds openbaar maken of vertellen aan de betrokken persoon is niet altijd goed .En volgens mij is Ann dus echt compleet fout , na !

En nu wacht ik op de berispingen :wave:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

nounake schreef:Dikke bravo , dit is allemaal waar .
Ik denk dat ik wel de donder en bliksem zal over mij krijgen maar de situatie die in Thuis zich afspeelde ( de stommiteit van Tom bedoel ik ) heb ik lang geleden meegemaakt bij een collega. Een vriendin van die collega wist dat er een uitschuiver was geweest en heeft dat nooit aan de toekomstige bruid gezegd. Pas bij een feestje voor het 20jarig huwelijksjubileum van dat koppel heeft ze het mij vertelt .

Was dat nu zo verkeerd dat ze gezwegen heeft ? Dat koppel was perfect gelukkig en voor zover de vrienden die we zijn, weten, is er nooit nog zoiets gebeurd .
Die man is overleden na een auto ongeluk en wordt herdacht in volle liefde .

Voilà, dus alles steeds openbaar maken of vertellen aan de betrokken persoon is niet altijd goed .En volgens mij is Ann dus echt compleet fout , na !

En nu wacht ik op de berispingen :wave:
Van mij krijg je alvast geen berisping.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

reda :clap:
nounake :clap:
Arciat :clap:
Billie :clap:
ikke :clap:

Ann liet de kans liggen om zich zodanig te gedragen dat de feestvierders Jessica aanvaarden.
Niet staan flirten en kussen maar open en vriendelijk gesprekken aangaan met de andere gasten.
Dat kieken :boo:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Toch niet akkoord hoor. Marianne en Tom hebben Ann tot het uiterste gedreven en dan kwam "onschuldige" Karin ook nog even langs. Ann is gewoon ontploft.En daar had Tom WEL rekening mee moeten houden, maar ja,heeft Tom al met iemand rekening gehouden buiten zichzelf? Nogmaals de fout ligt bij Tom,niet bij Ann.
0 x
Potentia Principatum
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Ann wist al een hele tijd dat Jessica niet welkom was, dus compleet onverwacht was het niet dat daar opmerkingen over zouden komen. Het is al meermaals duidelijk geworden hoe laag zij haar moeder inschat, dus moet zij zeker hebben kunnen voorzien dat die haar mond niet zou kunnen houden. Ann zijnde moet dat niet zo maar aanvaarden uiteraard. Er zijn verschillende reacties mogelijk: gewoon al van in het begin niet komen, wel komen en laten zien dat je beter bent dan wat zielige commentaren, reageren met een gevatte opmerking die zowel jezelf als je lief niet voor schut zet maar enkel degene die het niet kon laten triestige commentaar te geven, in deze Marianne, of reageren zoals Ann deed tegenover haar moeder. Ann kiest in deze al een optie die enkel meer schade aanbracht, maar dat is nog steeds niet genoeg, dan gaat ze nog wat verder en betrekt iedereen mee in het ongeluk.

Het is uiteraard niet fijn dat je vriendin niet wordt aanvaard, zeker als daar eigenlijk geen echte redenen voor zijn, itt bij Mayra, maar je hebt weldegelijk de keuze hoe je daarop reageert. Het is nu ook niet dat ze al jaren samen zijn en ze al jaren moeten vechten om aanvaard te worden. Ze zijn ocharm een paar weken samen, ze had ook gewoon kunnen aanvaarden dat de bruidegom het liever niet had en aangezien het meer zijn dag is dan de hare, had ze zich daar bij kunnen neerleggen. En het is ook gewoon niet het allerergste wat een mens kan overkomen, toch zeker niet omdat ze nog zo’n pril koppel zijn. Misschien had ze beter gewoon is wat moeite kunnen doen om Jessica fatsoenlijk voor te stellen aan haar familie en iedereen de kans te geven elkaar wat te leren kennen, vóór ze haar per see moest meenemen naar een trouwfeest waarvan één van de twee hoofdrolspelers uitdrukkelijk vraagt haar niet mee te nemen.

Dus als je weet dat iemand niet welkom is, als je weet dat je moeder zo schaamteloos kan zijn daar opmerkingen over te geven, als je slechts een paar weken samen bent en je je familie voor de rest eigenlijk ook helemaal nog niet betrokken hebt in je relatie, dan vind ik de stelling ‘dat Ann tot het uiterste werd gedreven’ toch ferm overdreven. Ze had het eigenlijk ergens wel kunnen zien aankomen dat er wel eens ‘iets’ zou kunnen gezegd worden. Wat dan uiteraard Marianne haar gedrag niet goedkeurt, laat staan Tom zijn bedrog.
0 x
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Tom is een bedrieger, hij heeft meermaals de kans gehad Judith zelf in te lichten en het is ook niet maar bij één keer gebleven, niet dat dat wel ok zou zijn geweest. Dat is volledig zijn verantwoordelijkheid.

Marianne heeft zich niet te moeien. In haar hoofd zal dat wel zijn om goed te doen, maar ze heeft zich simpelweg niet te moeien met de keuze van haar dochter en kan ook gewoon eens proberen mee te gaan in de situatie ipv altijd haar wil te willen opleggen. Haar opmerkingen waren ongepast, zonder meer. Dat is haar verantwoordelijkheid.

Ann wist dat Jessica niet welkom was en kent haar moeder goed genoeg. Zij had een verantwoordelijkheid tegenover Jessica om die op voorhand voldoende in te lichten dat er wel eens commentaar zou kunnen komen of ze had haar niet kunnen meenemen om haar daar tegen te beschermen. Ann drijft echter haar wil door om te kunnen pronken met haar nieuwe aanwinst die ze speciaal voor deze gelegenheid helemaal had uitgedost. Wanneer dan uiteindelijk er effectief een opmerking komt, begint Ann te lallen en zet zo zichzelf en Jessica voor schut, maar goed, tot daar wil ik nog wel voor een klein deeltje meegaan dat het een impulsieve reactie was, ook al blijft ook hier Ann de eindverantwoordelijke voor haar gedrag, wat haar is 'aangedaan' is gewoon niet erg genoeg om zich daar echt achter te kunnen verschuilen. Maar achteraf, om het allemaal nog wat erger te maken, dropt ze dan een bom van jewelste die voornamelijk Judith en haar kinderen treft, mensen die met heel het Jessica-fiasco niks te maken hadden. Dat is en blijft effectief Ann haar verantwoordelijkheid.

Dat haar relatie met Jessica stukliep is zelfs niet enkel door haar aanstellerij op het trouwfeest, dat was gewoon de druppel. Het was het gedrag van Ann vóór heel dit gedoe waardoor Jessica die relatie eigenlijk al een tijdje niet meer zag zitten. Maar ook daar is ze blind voor en neemt ze geen enkele verantwoordelijkheid in, maar het geeft haar in haar ogen wel een excuus te doen wat ze deed. Ze gedraagt zich als een zielig, verwend, klein kind.

Ann is niet verantwoordelijk voor Tom zijn daden, noch voor die van haar moeder, maar nog altijd wel voor die van haar zelf. En qua rekening houden met een ander, heb ik ook nog niet veel voorbeelden van Ann gezien, daarin trekken broer en zus als twee druppels water op elkaar..

Als Ann dat op elk ander moment tegen Judith had gezegd prima, maar niet dan op dat moment, dat doe je niet, ook niet als je mama je lief niet tof vindt...
0 x
Gesloten