Tom De Decker (Wim Stevens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Karin houdt niet van kinderen en kijkt neer op de familie Bomans. Hoe gaat die zich gedragen op dat kerst-/familiefeest. Zij is nu eenmaal niet iemand die van haar hart een moordkuil maakt. Ik zie daar toch wel bonje van komen en dat is toch helemaal niet de bedoeling. Gelukkig maar dat ze niet mee wil. Ben benieuwd hoe Tom dat doet.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Christel schreef: wo 18 dec 2019, 18:56 Kerstmis is zeker een familiefeest, maar waarom dan niet wat mensen bij hem thuis uitnodigen? Gewoon een middag of wat dan ook, zodat Robin in zijn vertrouwde omgeving en op zijn eigen tempo rustig kan wennen aan de mensen waar hij in principe het meeste mee te maken krijgt?
Hmz, ik zie daar Tom, Robin, Marianne, Leo, Frank en Karin al samen gezellig kerst vieren. :mrgreen:

Maar het zou kunnen gezellig zijn als iedereen wat moeite doet.
Het is maar, zo gauw 1 iemand een verkeerd woord zegt, zou dat voor Robin een goede reden kunnen zijn om naar zijn kamer te gaan.
En wie gaat hem dwingen om bij de anderen te blijven zitten als hij zich niet op zijn gemak voelt?
Dan zou ik toch eerder opteren voor een feestje met vlotte Sam, Tim die er altijd even vriendelijk en betrouwbaar uit ziet, Joren die nu eindelijk wat loskomt (en ook graag gamet, dus die heeft alvast iets om met Robin over te praten), Hannah die maakt dat Robin niet het enige (en kleinste) kind is, Simonne die hem beter wil leren kennen en bompa Frank die maar al te graag wat minder formeel doet.
Ik zie toch wel een paar voordelen, eerlijk gezegd.

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 18 dec 2019, 19:27 Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Wij allemaal natuurlijk ;)

Jammer (en grappig dat ik dit moet zeggen) dat Stan in Italië zit, want op die manier hadden ze wél thuis kunnen vieren. Tom, Robin, Stan en Karin - het had wel iets geweest. En "bonding" naar de toekomst toe. Want eerlijk gezegd, met zijn school en binnenkort ook wellicht hobbies zal hij die 27 oma's en opa's ook in de toekomst weinig blijven zien hé. Het is niet dat hij VAAK zal gaan shoppen met Marianne, of voetballen met Frank. Om maar niet te spreken van "ouwe" Leo die nog maar eens een babbel komt doen. Méér heeft hij straks wellicht aan Stan, die ook zijn voordeel kan doen met Robins aanwezigheid (iemand die zijn voorgeschiedenis niet kent en dus géén vooroordelen heeft).
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: wo 18 dec 2019, 20:21 (iemand die zijn voorgeschiedenis niet kent en dus géén vooroordelen heeft).
Een jongen van 9 jaar gaat zich ook niet mee bezig houden met iemands verleden na te pluizen. :|
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Tenzij het natuurlijk een wonderkind is, nemen we aan dat hij rond de twaalf jaar oud is.

Want we wéten dat hij intussen in het eerste middelbaar zit en daar latijn volgt. Gelukkig heeft Tom dat ook gevolgd en kan hij dus af en toe een handje of meer toesteken :lol:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

apestaart schreef: wo 18 dec 2019, 20:35 Een jongen van 9 jaar gaat zich ook niet mee bezig houden met iemands verleden na te pluizen.
0 x
Neen, maar als Tom en Stan eerlijk zijn zal het toch eens aan bod komen in dat Tomhuishouden!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik vind dat Tom dat heel goed doet als "vader" van Stan en "papa" van Robin . Dat manneke heeft zich heel snel aangepast en dat is wel dank zij Tom veronderstel ik . Hij heeft alleszins schijnbaar meer gezond verstand dan zijn oma en bompa
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

nounake schreef: za 21 dec 2019, 18:11 "vader" van Stan en "papa" van Robin
Vader en papa zijn synoniemen, beter zou zou zijn: stiefvader van Stan en (biologische) vader van Robin.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

apestaart schreef: zo 22 dec 2019, 13:51 beter zou zou zijn: stiefvader van Stan en (biologische) vader van Robin.
Een mens zou zou inderdaad beginnen sstssssssssssssstotteren als over zoiets wordt gevit. Ik zie, als ik scène's zie met Tom en Stan of met Tom en Robin, of met beide jongens samen, een Tom die zich tov deze 2 gedraagt als een vader. Niets meer en niets minder. Waarom zouden we dan onderscheid moeten maken als we het over Tom als vader hebben naargelang het over een gebeurtenis met Stan of met Robin gaat????
3 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Wel straf dat Tom voor Robin een betere vader is dan voor Stan (die alles mocht en niks verkeerds kon doen met alle gevolgen).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tot hiertoe valt er op het gedrag van Robin niet veel aan te merken.
Die is ook nog veel jonger dan Stan was toen die onder Toms hoede kwam.
Dus ik vind dat je deze twee (nog) niet kan vergelijken.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef: ma 23 dec 2019, 09:55 Wel straf dat Tom voor Robin een betere vader is dan voor Stan (die alles mocht en niks verkeerds kon doen met alle gevolgen).
0 x
Is niet al echt een puber! En heeft waarschijnlijk ook geen borderline zoals Stan
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: ma 23 dec 2019, 16:56 Is niet al echt een puber! En heeft waarschijnlijk ook geen borderline zoals Stan
En Mo en Bianca kennende zal Robin wel minder rotverwend zijn geweest dan Stanneman. Hij heeft een betere basisopvoeding gekregen dan Stan.... Hopelijk blijft hij een vriendelijke sympathieke gast. Tom doet alvast (beter) zijn best (dan vroeger)
0 x
eviva
Nog geen rang
x 28
x 13

Bericht door eviva »

Dat is nu wel erg hard voor Tom vind ik.
Toen Judith enkele jaren geleden maandenlang met Emma in Australië zat, deed hij het ook geweldig met Stan.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat vind ik ook. Dat Stan zo ontspoord is komt niet zozeer door Tom maar meer door Stan's karakter en de omstandigheden, denk ik. Stan is tegenwoordig ook zo'n beetje het totaal tegenovergestelde van de jongen die hij een paar jaar geleden was. Destijds ging dat inderdaad heel erg goed met Tom en was het maar goed dat hij er voor Stan was, want Judith was wat dat betreft behoorlijk afwezig als moeder...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie