Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Karin, niet alleen voor haar rol in de vechtscheiding, haar gebrek aan respect (dagboek) tegenover Marianne en haar geflirt met Robrecht & de anonieme "bewonderaar", maar ook voor hoe ze gisteren Silke weer aanpakte. Niet dat die vrij van zonde is (integendeel), maar vanuit je machtspositie tegen een studente (wat ze ook heeft gezegd of gedaan) zeggen "Jouw examen wordt mijn favoriet deel van dit academiejaar" - :nope:

Als je zoiets bedreigend zegt tegen één van je studenten, ben je niet geschikt als docent. Jammer dat Silke die uitspraak niet opgenomen heeft, of Karin mocht haar boeltje pakken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Paniekkikker Nancy
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Angéle, jaloerse tik :boo:
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Lowie omdat hij blijkbaar geen fatsoenlijke afspraken kan maken met andere mensen en om zijn gezeur om de pakjes.
Ook heeft hij blijkbaar nog nooit serieus over het al dan niet hebben van kinderen gesproken met Viv. Ze zal wel bijdraaien als hij dat graag wil, lijkt hij te denken.

En Tom - die maar heel even vroeg aan Peter of hij wel zeker was toen die een tijd geleden in de nieuwe voorwaarden zette dat Femke Vic maar 1 keer per week mocht zien (of was het per 2 weken? Het was in ieder geval bitter weinig), maar nu vindt dat Peter zijn leven kapot is omdat nu diezelfde regeling voor Peter geldt en niet meer voor Femke.
Twee maten, twee gewichten.
Echt een kruiperig mannetje soms. :thumbdown:
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Johnny schreef: ma 27 dec 2021, 08:20 Echt een kruiperig mannetje soms.
Ja, en hoe hij na een scheldpartij de deur achter zich dichtgooit i.p.v. de problemen uit te praten. Dan maar naar de Bar Madam, waar z'n vriendje, Peter, moet getroost worden! Misschien kunnen die 2 gaan samenwonen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Johnny schreef: ma 27 dec 2021, 08:20 Echt een kruiperig mannetje soms.
Dan past hij toch perfect bij Karin, de kampioen in het liegen, bedriegen, privacy schenden (Marianne), virtueel (en in het écht) overspel plegen, mensen financieel pluimen, eigen kinderen in de steek laten (Kobe, die opgroeide bij zijn oma, maar ook toen hij trouwde en zij "paste" voor het feest), valse aangifte van verkrachting, mensen belachelijk maken en - ik vergeet er wellicht nog een paar - stiekem afluisteren van mensen?

Neem de zaak Femke-Peter. Gaf ze advies om Femke te helpen? Gaf ze advies om Vic een goede toekomst te garanderen? Gaf ze advies om Kobe te helpen? Nee, want die rechtszaak ging enkel om Vic. Ze deed het gewoon om de banale reden "wraak nemen op Peter". Anders had ze zich braaf van deze zaak afgehouden. En je mag er zeker van zijn dat Femke zich nog gaat beklagen dat Karin zich inkocht in de Withoeve. Problemen komen er gegarandeerd.

Wellicht zit Silke er toch dichtbij, wanneer ze haar consequent bitch noemt, want dat is ze.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: ma 27 dec 2021, 11:01 Wellicht zit Silke er toch dichtbij, wanneer ze haar consequent bitch noemt, want dat is ze.
En dat is Silke zelf ook, want die is letterlijk over niks of niemand positief en tegen niks of niemand vriendelijk. En wat heeft Silke hier voor reden voor, buiten dat ze gewoon een rotkarakter heeft?

Karin kan inderdaad het kreng uithangen, maar zij heeft in dit geval nog het excuus dat ze Peter terug wil pakken voor de rol die hij gespeeld heeft in het kwijtraken van haar baan. Peter hoefde dat destijds ook niet te doen, trouwens, maar deed dat met veel plezier om Karin terug te pakken omdat ze Eddy terecht verdedigde in de rechtszaak omtrent het ongeval van Femke en Lucas. Een ongeval waar Peter zelf dan nog eens een bedenkelijke rol in gespeeld heeft, omdat hij zelf Eddy's kop helemaal zot gemaakt had met de gekende gevolgen, maar daar hield meneer achteraf netjes zijn mond over natuurlijk...

Kortom; Karin kan een kreng zijn zoveel ze wil, maar zowel Peter als Tom moeten voor haar absoluut niet onderdoen. Integendeel zelfs.

Ik erger me dan ook vooral aan Tom, die dondersgoed weet welke spelletjes zijn kameraadje Peter vroeger allemaal gespeeld heeft en die door Peter als een zak vuilnis gedumpt werd toen Karin destijds de verdediging van Eddy op zich nam, maar die er nu alles aan doet om Peter in zijn achterste te kruipen. Alles om hem toch maar te steunen. :crazy: :sick:
En wat er verder met Femke gebeurt, zal ook Tom een rotzorg zijn, terwijl Femke hem echt helemaal niks misdaan heeft.

Ze hebben het collectief smerig gespeeld, écht met z'n allen, en Femke heeft dat nu gewonnen. Da's gewoon pech hebben voor de heren, die ook niet met hun ogen geknipperd zouden hebben als Peter het gewonnen had en Femke dus maar 1 keer in de week of zo haar zoon had mogen zien. :nope:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hier sluit ik me volledig bij aan !
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Viv! egoïstische Viv! Haar wil is wet en er wordt tussen die 2 niet gesproken, maar enkel door haar bevolen. Ze wil geen kinderen en wat Lowie daarvan denkt of vindt: da's een detail! Fijne relatie met haar! :boo:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Ik vind dan weer dat Viv weinig te verwijten valt. Blijkbaar wist Lowie dit al.
Dus is zijn kinderwens op dit moment eerder egoïstisch te noemen, in mijn ogen.
En ik vind ook dat we niet mogen vergeten dat Viv nog maar 21 is, ze heeft nog alle tijd van de wereld.
Mensen veranderen, dus dat kan bij Viv ook het geval zijn.
Lowie moet niet bij alles wat in hem opkomt, zijn zin krijgen.
Een kind krijgen is een grote verantwoordelijkheid en geen spelletje.
Zijn 'klein Lowieke of klein Vivke' is ook nog maar iets dat recent speelt.
Want nu is niet het juiste moment, daar zijn ze het wel over eens.
5 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Angèle of Angelique zoals Rosa haar noemt is momenteel het meest irritante personage, nog altijd blijven doordrammen over dat lotje. :mad:
Als zij niet oppast dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat zij haar ontslag zal krijgen van Sam. :thumbdown:
Silke is ook zo iemand: gelijk zij tegen haar broer praat over Ilias, goed dat Ilias "per ongeluk" dat glas wijn over haar broek kapt, dat zal haar leren. :clap:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Johnny schreef: do 20 jan 2022, 08:40 Een kind krijgen is een grote verantwoordelijkheid en geen spelletje.
Zijn 'klein Lowieke of klein Vivke' is ook nog maar iets dat recent speelt.
Dat vind ik ook.
Het is natuurlijk niet niks, zo'n beslissing. Maar eens je ervoor kiest dat kindje geboren te laten worden, zitten daar voor het leven consequenties aan. Iets waar je echt wel achter moet staan, eigenlijk, want anders weet je niet waar het schip strandt als dat kindje eenmaal geboren is.
Er zijn zelfs al genoeg mensen die op voorhand heel graag een kind wilden en achteraf niet weten waar ze het moeten gaan zoeken als blijkt dat zo'n kindje maar blijft huilen o.i.d. Hoe vaak hoor je niet dat er van een "roze wolk" helemaal geen sprake was na de geboorte?
Laat staan als het krijgen van een kind dan ook nog eens iets is waar je eigenlijk normaal gesproken niet voor gekozen zou hebben?
Het "maar houden" omdat je partner dat persé wil en anders boos wordt, vind ik iig allesbehalve een goede reden. En dat zou Lowie ook niet moeten willen. Dat is - in mijn ogen toch - het eerste stukje volwassenheid wat je al moet tonen voordat je überhaupt ouder wordt.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik versta Lowie wel een beetje hoor. Al zijn vrienden (Bob, Adil...) hebben intussen een gezinnetje en hij is daar jaloers op. Maar inderdaad. Hij zou daar ook een serieus gesprek over kunen hebben. Maar "dat" is iets wat in Thuis niet bestaat. Niet tussen Peter & Femke, niet tussen Tim & Sam (pas na de feiten), niet tussen Joren & Sam (ze weet niks van zijn geheim), niet tussen Tom & Karin...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

Daartegenover staat dan wel dat de partners van Lowie zijn vrienden toch wel een stukje ouder zijn dan Viv én al redelijk gesetteld terwijl zij nog aan alles moet beginnen. Een groot deel studeert zelfs nog op haar leeftijd en denken helemaal niet aan kinderen.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Angèle :angry-screaming: En dat enkel maar omdat zij destijds niet mee mocht verhuizen naar het chique doktershuis zit die constant af te geven op de chi chi. Afgunstig ordinair vrouwmens :twisted: Blijkbaar is ze vergeten dat zij jaren geleden juwelen stal van de klanten in de fit & fun en al haar ander gestook o.a. in het huwelijk van Frank en Simonne en dat zij een kwalijke rol heeft gespeeld bij de geboorte van Sam. Maar ik vrees ervoor dat het "verdwenen" lotje een opstapje zal zijn tot groter drama m.b.t Joren/Harry/Tim...

En wat Viv betreft : ik geef haar groot gelijk. Enerzijds is ze jong en anderzijds een vrouw is nog altijd baas over haar eigen buik zelfs in 2022 :yup: En eerlijk gezegd : ik zit echt niet te wachten op de zoveelste zwangerschap in thuis met al de problemen er rond en/of de zoveelste krijsende baby.
0 x
Plaats reactie