Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Frazer
Nog geen rang

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Frazer »

Crackers schreef:Het is eender wat hij wou: dood of niet dood. Maar zo'n daad stel je niet met de gedachte: "Als ze mij op tijd redden is het goed en als ze mij níet op tijd redden, tgoh ja dan is het voor mij ook goed..."
Ben nog steeds niet overtuigd, waarom dan net daar, op die moment en op die wijze (video)? Luc kan als geen ander mensen rond zijn vinger winden, toen al, nu nog, altijd en overal...

Ik zie het hem zo zeggen/denken in zijn typische Engelse onliners: 'life is a game, sometimes you win, sometimes you lose".
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Luc als een plant? Komaan,dat geloof je toch zelf niet.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Crackers schreef:Het is eender wat hij wou: dood of niet dood. Maar zo'n daad stel je niet met de gedachte: "Als ze mij op tijd redden is het goed en als ze mij níet op tijd redden, tgoh ja dan is het voor mij ook goed..."
Nee idd, hij wou echt wel dood. De manier waarop is verachtelijk maar ik geloof toch niet dat hij denkt "haha, ze zijn nu die video aan het bekijken dus ze gaan me wel op tijd vinden." :)
Zeker als hij nu niet echt een kwaliteitsvol leven zal leiden.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
Nee idd, hij wou echt wel dood. De manier waarop is verachtelijk maar ik geloof toch niet dat hij denkt "haha, ze zijn nu die video aan het bekijken dus ze gaan me wel op tijd vinden." :)
Nee, hij wilde gewoon een zelfmoordpoging doen die een win-win situatie was voor hem. Als het hem gelukt was, was zijn nog weinig waard zijnde leven voorbij en was iedereen die hij kwaad gedaan had van hem verlost. En nu het hem niet gelukt is hebben er zovelen medelijden met hem. En het werkt perfect. Lowie zit zich al schuldig te voelen naast zijn vader's ziekenbed terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Luc heeft alles alleen aan zichzelf te danken en alles wat Lowie hem naar het hoofd heeft geslingerd had hij dik verdiend.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

tvx1 schreef:
lord F. schreef:
Nee, hij wilde gewoon een zelfmoordpoging doen die een win-win situatie was voor hem. Als het hem gelukt was, was zijn nog weinig waard zijnde leven voorbij en was iedereen die hij kwaad gedaan had van hem verlost. En nu het hem niet gelukt is hebben er zovelen medelijden met hem. En het werkt perfect. Lowie zit zich al schuldig te voelen naast zijn vader's ziekenbed terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Luc heeft alles alleen aan zichzelf te danken en alles wat Lowie hem naar het hoofd heeft geslingerd had hij dik verdiend.
Dat meen je nu toch niet ernstig? Dat het zoiets was als: ik zal eens proberen om zelfmoord plegen en ik zie wel wat het resultaat is. Impossible!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Crackers schreef:
tvx1 schreef:
lord F. schreef:
Dat meen je nu toch niet ernstig? Dat het zoiets was als: ik zal eens proberen om zelfmoord plegen en ik zie wel wat het resultaat is. Impossible!
Tuurlijk niet. Hij wist gewoon wat het resultaat ging zijn. Ofwel dood en iedereen van hem verlost. Ofwel gered en iedereen schuldgevoel. Pure win-win situatie.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Dat gaat er bij mij echt niet in tvx1. Ofwel zoek je aandacht en maak je een videoboodschap en schrijf je een brief en neem je wat pillen of zo op een plaats waar je zeker gered zal worden ofwel doe je hetzelfde maar dan met de zekerheid dat je zelfmoordpoging lukt.

Maar je laat het in elk geval niet afhangen van het "lot" of het lukt of niet lukt alsof je het niet kan schelen wat het resultaat ervan is.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Maar niet iedereen is hetzelfde ;)

Misschien zal Luc het nog wel zelf vertellen, wat er in zijn hoofd omging en wat zijn bedoeling was...
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:Maar niet iedereen is hetzelfde ;)

Misschien zal Luc het nog wel zelf vertellen, wat er in zijn hoofd omging en wat zijn bedoeling was...
Zeg wel: misschien! Met de hersenschade waarvan ze nu nog niet kunnen zeggen hoe erg het zal zijn, is helemaal niet zeker of Luc dat nog wel zul kunnen vertellen. :mrgreen:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik denk dat de hersenschade nogal zal meevallen, het hangt er immers vanaf hoeveel je er hebt hé.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Crackers schreef:Dat gaat er bij mij echt niet in tvx1. Ofwel zoek je aandacht en maak je een videoboodschap en schrijf je een brief en neem je wat pillen of zo op een plaats waar je zeker gered zal worden ofwel doe je hetzelfde maar dan met de zekerheid dat je zelfmoordpoging lukt.

Maar je laat het in elk geval niet afhangen van het "lot" of het lukt of niet lukt alsof je het niet kan schelen wat het resultaat ervan is.
Geloof me, ik heb al in het echt dergelijke gevallen meegemaakt.
0 x
Frazer
Nog geen rang

Bericht door Frazer »

Crackers schreef:Dat gaat er bij mij echt niet in tvx1. Ofwel zoek je aandacht en maak je een videoboodschap en schrijf je een brief en neem je wat pillen of zo op een plaats waar je zeker gered zal worden ofwel doe je hetzelfde maar dan met de zekerheid dat je zelfmoordpoging lukt.

Ik volg je helemaal in real life. echt waar, net daarom vind ik dit een zeer moeilijke discussie. Ik hink op twee gedachten over zelfmoord in het algemeen (waar ik het volste 'begrip' voor heb) en wat er nu is gebeurd in Thuis.
Maar in het geval van Luc nét niet. Niet wanneer je weet wat voor iemand Luc is. Bestaat er eigenlijk wel iemand die zo is, vraag ik me soms af?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Frazer schreef:

Ik volg je helemaal in real life. echt waar, net daarom vind ik dit een zeer moeilijke discussie. Ik hink op twee gedachten over zelfmoord in het algemeen (waar ik het volste 'begrip' voor heb) en wat er nu is gebeurd in Thuis.
Maar in het geval van Luc nét niet. Niet wanneer je weet wat voor iemand Luc is. Bestaat er eigenlijk wel iemand die zo is, vraag ik me soms af?
Let wel dat ik wel stel dat hetgeen hij gedaan heeft verwerpelijk is. :) Hij kon zich ook elders opgehangen hebben waar hij niet gestoord werd.
Maar het gaat hier niet over je polsen niet goed genoeg door te snijden hé. Jezelf ophangen lijkt me wel heel drastisch om dan nog te berekenen dat je nog wel gered zal worden. Hij wou echt wel zelfmoord plegen, denk ik.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Frazer schreef:Bestaat er eigenlijk wel iemand die zo is, vraag ik me soms af?
Ho,jawel. Meer dan je denkt.
@tvx1 Je moet dan wel van erg gevaarlijke spelletjes houden. Ophangen is niet niks, onmogelijk om te voorspellen hoe het gaat aflopen. Zoiets als Russian Roulette.
Ik heb er beroepshalve wel enkele gezien en ze zijn allemaal dood,ofwel direct,ofwel een tijdje daarna. Een vuurwapen lijkt me efficienter.
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

tvx1 schreef: Nee, hij wilde gewoon een zelfmoordpoging doen die een win-win situatie was voor hem. Als het hem gelukt was, was zijn nog weinig waard zijnde leven voorbij en was iedereen die hij kwaad gedaan had van hem verlost. En nu het hem niet gelukt is hebben er zovelen medelijden met hem. En het werkt perfect. Lowie zit zich al schuldig te voelen naast zijn vader's ziekenbed terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Luc heeft alles alleen aan zichzelf te danken en alles wat Lowie hem naar het hoofd heeft geslingerd had hij dik verdiend.
Exactly my thoughts! Dat moet er bij mij niet 'in' gaan, zoals Crackers het zo mooi definieert.
Het gaat hier om LUC, of beter gezegd een psychiatrische geval
(in deze context mag je 'geval' wel gebruiken, denk ik :lol: )
en niet om Jan Modaal.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gesloten