Tom De Decker (Wim Stevens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Kwast
- Poster rang 5
Re: Tom De Decker (Wim Stevens)
Misschien. Al denk ik niet dat hij zijn zus wil dwarsbomen. Helaas heb ik niet alle seizoenen van Thuis gezien dus ik zal wel een enorm groot stuk gemist hebben maar toch.... het blijven wel broer en zus. Waarschijnlijk wil Tom gewoon het onderste uit de kan halen en is hij net als zijn moeder niet vies van de pecunia! 

0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- Poster rang 1
Ik begrijp eigenlijk niet waar iedereen heeft gehoord dat Guy 50/50 wil? Ik heb enkel gehoord dat hij een "eerlijke verdeling" wil. Als hij inderdaad zoveel in dat appartement heeft gestoken, is 70/30 misschien niet zo oneerlijk. Ik ben geen fan van Tom en al helemaal niet van Guy, maar ik vroeg mij af of dat geen misverstand is hier 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Guy heeft wel degelijk zelf gezegd dat hij dacht aan een 50/50 verdeling.Briseis schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waar iedereen heeft gehoord dat Guy 50/50 wil? Ik heb enkel gehoord dat hij een "eerlijke verdeling" wil. Als hij inderdaad zoveel in dat appartement heeft gestoken, is 70/30 misschien niet zo oneerlijk. Ik ben geen fan van Tom en al helemaal niet van Guy, maar ik vroeg mij af of dat geen misverstand is hier
http://thuisonline.be/viewtopic.php?f=80&t=6996
Het gesprek heeft plaats rond de 13de minuut.
0 x
-
- x 435
Guy heeft heel duidelijk gezegd dat hij een 50-50 verdeling wilde, dat is trouwens ook de eerlijkste verdeling, beide partners hebben evenveel geïnvesteerd in de relatie, ook al is het niet allebei op dezelfde manier, dat kan ook niet want dan zou er heel veel werk nooit gedaan geweest zijn,satine schreef:Guy heeft wel degelijk zelf gezegd dat hij dacht aan een 50/50 verdeling.Briseis schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waar iedereen heeft gehoord dat Guy 50/50 wil? Ik heb enkel gehoord dat hij een "eerlijke verdeling" wil. Als hij inderdaad zoveel in dat appartement heeft gestoken, is 70/30 misschien niet zo oneerlijk. Ik ben geen fan van Tom en al helemaal niet van Guy, maar ik vroeg mij af of dat geen misverstand is hier
Tom speelt hier een heel vuil spelletje zoals gewoonlijk

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Het is inderdaad niet heel tactisch wat Tom doet. Ik vind alleen wel dat hem nu wel heel erg de zwarte piet wordt toegespeeld. Betreft de vuile spelletjes is hij echt niet de enige. Zijn moeder kan er anders ook behoorlijk wat van. (It runs in the family) en wat de Zusjes Verbeeck doen verdiend ook geen schoonheidsprijs. Wat Peggy heeft uitgespookt achter de rug van Tom? En wat te bedenken van Guy? Leo zijn geflikvlooi terwijl hij nog samen was met Yvetje verdiend ook geen Oeuvre-Award. Volgens mij is Nancy een van de weinigen die vrij is van vuil spel. O ja en niet te vergeten Luc.....
Maar back to Topic
Marianne zal haar zoon nooit laten vallen, zelfs niet als hij weer samen zou komen met Peggy
Maar back to Topic
Marianne zal haar zoon nooit laten vallen, zelfs niet als hij weer samen zou komen met Peggy

0 x
-
- x 435
het is toch duidelijk dat Tom aanstuurt op een vechtscheiding waaraan hij zelf veel meer geld kan verdienen dan aan een probleemloze scheiding
toch wel laag gevallen, die Tom
en dan als een klein kind weglopen omdat zijn mama hem op de vingers tikt, goed bezig!!

toch wel laag gevallen, die Tom
en dan als een klein kind weglopen omdat zijn mama hem op de vingers tikt, goed bezig!!

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Het was ook niet echt aardig van Marianne om haar zoon zo af te vallen waar iedereen bijzat. Langs de ene kant steekt Marianne veren in de kont van zoon lief en aan de andere kant laat ze hem weer vallen. Ik ben het er mee eens dat het niet netjes is er een vechtscheiding van te maken als je weet dat je client dit liever niet wil. Het is overigens nog maar de vraag of dat ook echt gaat gebeuren. Waarschijnlijk zit Guy al veel eerder in de nor dan dat de rechtszaak er komt.
0 x
-
- x 435
is dat laatste niet net iets te optimistisch?Kwast schreef:Het was ook niet echt aardig van Marianne om haar zoon zo af te vallen waar iedereen bijzat. Langs de ene kant steekt Marianne veren in de kont van zoon lief en aan de andere kant laat ze hem weer vallen. Ik ben het er mee eens dat het niet netjes is er een vechtscheiding van te maken als je weet dat je client dit liever niet wil. Het is overigens nog maar de vraag of dat ook echt gaat gebeuren. Waarschijnlijk zit Guy al veel eerder in de nor dan dat de rechtszaak er komt.

0 x
-
- Poster rang 1
Sorry, dan heb ik het zelf verkeerd gehoord
In dat geval is het inderdaad een vuil spelletje... Bedankt voor de site trouwens, ik wist niet dat de afleveringen online ook te bekijken waren. Goed voor als ik het eens een keertje mis 

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Advocaten spelen wel vaker vuile spelletjes. Per slot van rekening zijn zij geen filantropische instelling. Ik vind het alleen heel dwaas dat hij de zaak van Guy zelf heeft aangenomen. Als hij deze had doorgespeeld naar Peter was het nog tot daar aan toe maar dit is niet echt slim van Tom. De band met zijn zus al niet bepaald fantastisch en dan is dit niet handig. Ik geloof niet dat Tom dit doet om zijn zus te treiteren. Hij heeft daar toch geen reden toe?
Ik geloof trouwens nooit dat hij dit bij de rechter voor elkaar gaat krijgen. Misschien heel stom maar hier in Nederland kan je op twee verschillende manieren trouwen, 1 op huwelijkse voorwaarden en 2 in gemeenschap van goederen. Wanneer er voor optie 2 is gekozen betekent dit simpel gezegd dat beiden recht hebben op even veel van het gezamenlijke vermogen. Bij optie 1 is van te voren vast gelegd wie waar recht op heeft. Geen idee hoe dit in België geregeld is hoor.
Ik geloof trouwens nooit dat hij dit bij de rechter voor elkaar gaat krijgen. Misschien heel stom maar hier in Nederland kan je op twee verschillende manieren trouwen, 1 op huwelijkse voorwaarden en 2 in gemeenschap van goederen. Wanneer er voor optie 2 is gekozen betekent dit simpel gezegd dat beiden recht hebben op even veel van het gezamenlijke vermogen. Bij optie 1 is van te voren vast gelegd wie waar recht op heeft. Geen idee hoe dit in België geregeld is hoor.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
In de praktijk werkt het in Nederland ook niet zo zwart/wit na een behoorlijk aantal jaren huwelijk vrees ik... Het hangt alsnog van zoveel dingen af (van de manier van scheiden, de "fatsoenlijkheidsgraad" van de advocaten en de welwillendheid van beide partijen zelf bijvoorbeeld) of alles wel zo eerlijk verdeeld wordt. Als het allemaal zo simpel zou zijn als deze 2 opties, dan zouden er lang niet zoveel vechtscheidingen zijn.Kwast schreef:Ik geloof trouwens nooit dat hij dit bij de rechter voor elkaar gaat krijgen. Misschien heel stom maar hier in Nederland kan je op twee verschillende manieren trouwen, 1 op huwelijkse voorwaarden en 2 in gemeenschap van goederen. Wanneer er voor optie 2 is gekozen betekent dit simpel gezegd dat beiden recht hebben op even veel van het gezamenlijke vermogen. Bij optie 1 is van te voren vast gelegd wie waar recht op heeft. Geen idee hoe dit in België geregeld is hoor.

En inderdaad, advocaten zijn geen filantropische instelling. Maar die verdienen al meer dan genoeg bij een "normale" scheiding, zonder dat ze zelf ook nog eens vuile spelletjes gaan spelen...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Dat idee van 70-30 was van Tom. Hij heeft Guy overhaalt om toe te stemmen. Ik vind het wel raar dat hij dat even terloops aan de ontbijttafel met Mayra bespreekt.satine schreef:Guy heeft wel degelijk zelf gezegd dat hij dacht aan een 50/50 verdeling.Briseis schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waar iedereen heeft gehoord dat Guy 50/50 wil? Ik heb enkel gehoord dat hij een "eerlijke verdeling" wil. Als hij inderdaad zoveel in dat appartement heeft gestoken, is 70/30 misschien niet zo oneerlijk. Ik ben geen fan van Tom en al helemaal niet van Guy, maar ik vroeg mij af of dat geen misverstand is hier
0 x
-
- x 435
- Crackers
- Poster rang 5
is in België ook zo maar ik dacht dat er nog een derde optie was ook, iets tussen de twee.Kwast schreef:Advocaten spelen wel vaker vuile spelletjes. Per slot van rekening zijn zij geen filantropische instelling. Ik vind het alleen heel dwaas dat hij de zaak van Guy zelf heeft aangenomen. Als hij deze had doorgespeeld naar Peter was het nog tot daar aan toe maar dit is niet echt slim van Tom. De band met zijn zus al niet bepaald fantastisch en dan is dit niet handig. Ik geloof niet dat Tom dit doet om zijn zus te treiteren. Hij heeft daar toch geen reden toe?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Kwast
- Poster rang 5
Dat er om wordt geklaverjast?
Bon, Myra weet het dus, dat Tom erop heeft aangedrongen het spel zo te gaan spelen. Nu eens kijken hoe Ann gaat reageren als ze hoort wat haar lieve broertje nu weer bedacht heeft. Ze is dokter dus kan maar al te goed overweg met spuiten
Hoe typisch is het dat Marianne nu ineens weer voor zoonlief opkomt! Het valt me echt mee dat Tom nog niet terug is gekeerd naar villa nooitgedacht. Ben benieuwd hoe lang dit nog zal gaan duren.
Bon, Myra weet het dus, dat Tom erop heeft aangedrongen het spel zo te gaan spelen. Nu eens kijken hoe Ann gaat reageren als ze hoort wat haar lieve broertje nu weer bedacht heeft. Ze is dokter dus kan maar al te goed overweg met spuiten

Hoe typisch is het dat Marianne nu ineens weer voor zoonlief opkomt! Het valt me echt mee dat Tom nog niet terug is gekeerd naar villa nooitgedacht. Ben benieuwd hoe lang dit nog zal gaan duren.
0 x