Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Sans »

Luc kennende zou je gedacht hebben die gaat wraak nemen op iedereen die hem ooit iets in de weg gelegd heeft.. Ik had niet meteen gedacht aan zelfmoord.. tot ik die dvd zag.. Of hij gered wordt weten we pas later.. maar ik kan moeilijk geloven dat Luc echt verdwijnt uit de reeks.. Ik wil niet dat Lowie hem zomaar alles weer gaat vergeven.. En Julia.. Zou echt te makkelijk zijn. Was vorige keer ook al zo. :eh:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Het is niet toevallig dat Jana en Toon hem daar zagen binnen glippen. Natuurlijk wordt hij gered.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Toon kan door het redden van Luc hem bedanken voor het feit dat die hem een nieuwe kans gaf, nadat hij ontslagen was bij de Kabouters ( na de pesterijen en bijna -elektrocutie van Frank)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

annekeHU schreef:Toon kan door het redden van Luc hem bedanken voor het feit dat die hem een nieuwe kans gaf, nadat hij ontslagen was bij de Kabouters ( na de pesterijen en bijna -elektrocutie van Frank)
Als Luc gereanimeerd zal worden, zal hij er wel belabberd uitkomen. Ik zag zijn laatste stuiptrekkingen en Toon was in geen velden of wegen te zien. Er zal dus zeker veel te veel kostbare tijd verloren zijn gegaan om Luc zonder hersensletsels weer tot leven te kunnen wekken. Laat Luc aub rustig hangen. Ik zit niet te wachten op een levende Luc-plant en nog minder op een miraculeuze redding van die schurk.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Dries07 schreef:R.I.P
Dat zou mij verwonderen : geen "R" en moest het zo zijn, zeker niet " I.P." :razz:
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

annekeHU schreef:Toon kan door het redden van Luc hem bedanken voor het feit dat die hem een nieuwe kans gaf, nadat hij ontslagen was bij de Kabouters ( na de pesterijen en bijna -elektrocutie van Frank)
als je iemands leven kan redden sta je daar niet bij stil wat die persoon voor jou gedaan heeft denk ik, maar wanneer iemand wordt opgehangen door de persoon van een bepaalde hoogte te laten vallen treedt de dood in na 18 seconden, dus veel tijd is er allezinds niet
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

ikke schreef:
Als Luc gereanimeerd zal worden, zal hij er wel belabberd uitkomen. Ik zag zijn laatste stuiptrekkingen en Toon was in geen velden of wegen te zien. Er zal dus zeker veel te veel kostbare tijd verloren zijn gegaan om Luc zonder hersensletsels weer tot leven te kunnen wekken. Laat Luc aub rustig hangen. Ik zit niet te wachten op een levende Luc-plant en nog minder op een miraculeuze redding van die schurk.
De Guy heeft dat ook nog overleeft hé. ;) Blijkbaar hebben ze in Thuis allemaal een sterke nek.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Ik vind het wel heavy dat als ze op tijd komen, uitgerekend Jana bij zijn redding zal zijn. Stel je dat eens voor, het leven redden van de man die de dood van je kind heeft veroorzaakt. Daar staat je verstand bij stil.

En het was juist doordat hij in die video daarover sprak, dat Jana naar buiten liep en hem daardoor zag voorbijglippen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

k de vis schreef:als je iemands leven kan redden sta je daar niet bij stil wat die persoon voor jou gedaan heeft denk ik, maar wanneer iemand wordt opgehangen door de persoon van een bepaalde hoogte te laten vallen treedt de dood in na 18 seconden, dus veel tijd is er allezinds niet
Efkens medisch. Bij ophanging heb je de fameuze "Hangman's fracture" dat is een fractuur tussen de 1ste en de 2de cervikale wervel. Nu heeft die 2de wervel een tand (dens in het latijn) die precies past in het gat van de 1ste wervel, wat ons toelaat ons hoofd te draaien, zoals een scharnier als je wil. (de andere wervels hebben ook wel een rol daarbij). Nu bij ophanging breekt die "tand" van de 2de wervel af (=hangman's fracture) en boort zich vlotjes in het verlengde ruggemerg (medulla oblongata in het latijn) en dat is dodelijk, altijd.
Nu hangt het er vanaf natuurlijk hoelang het duurt vooraleer dat spel afbreekt, want dan is het sowieso gedaan.
En zijn idd mensen die het overleefd hebben (zelf gezien) maar zoals je zegt, hoe sneller je er bij bent hoe beter.
Hangman's fracture is natuurlijk een engelse term van in de tijd toen de engelsen overgeschakeld zijn van de bijl naar het touw...
0 x
Potentia Principatum
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Caligula schreef:
k de vis schreef:als je iemands leven kan redden sta je daar niet bij stil wat die persoon voor jou gedaan heeft denk ik, maar wanneer iemand wordt opgehangen door de persoon van een bepaalde hoogte te laten vallen treedt de dood in na 18 seconden, dus veel tijd is er allezinds niet
Efkens medisch. Bij ophanging heb je de fameuze "Hangman's fracture" dat is een fractuur tussen de 1ste en de 2de cervikale wervel. Nu heeft die 2de wervel een tand (dens in het latijn) die precies past in het gat van de 1ste wervel, wat ons toelaat ons hoofd te draaien, zoals een scharnier als je wil. (de andere wervels hebben ook wel een rol daarbij). Nu bij ophanging breekt die "tand" van de 2de wervel af (=hangman's fracture) en boort zich vlotjes in het verlengde ruggemerg (medulla oblongata in het latijn) en dat is dodelijk, altijd.
Nu hangt het er vanaf natuurlijk hoelang het duurt vooraleer dat spel afbreekt, want dan is het sowieso gedaan.
En zijn idd mensen die het overleefd hebben (zelf gezien) maar zoals je zegt, hoe sneller je er bij bent hoe beter.
Hangman's fracture is natuurlijk een engelse term van in de tijd toen de engelsen overgeschakeld zijn van de bijl naar het touw...
bedankt voor de medische info

bijkomende heb ik dit gevonden :
Bij ophanging in geval van zelfmoord is dood door verstikking (obstructie van halsaders, slagaders en luchtpijp) de meest voorkomende doodsoorzaak. Door de (te) korte valhoogte heeft het lichaam onvoldoende snelheid om de nekwervel te breken.

Dood door verstikking duurt veel langer dan de breuk van de nekwervel, dit kan 8 minuten duren...
Laatst gewijzigd door k de vis op za 27 jun 2015, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Caligula schreef:
Merci voor de duidelijke uitleg, ik heb nog een vraag: als iemand dat dan toch overleeft, zorgt die fractuur dan voor verlamming?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

In Thuis blijkbaar niet. Zie Guy. :)

Nu, als hij het overleeft kan ik me niet inbeelden dat ze hem direct alles gaan vergeven. :) Hij heeft immers wel dat feestje van Frank en Simonne verpest. Hij kon zich evengoed in alle stilte gaan verhangen met een afscheidsbrief ofzo. :whistle:
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat is het hele probleem. De fractuur kan chirurgisch behandeld worden (technische "zever") maar het moet wel zijn dat de geleden schade niet fataal is. Een zo hoge fractuur (C1-C2) laat weinig kans want als daar het ruggemerg is getroffen heb je problemen met de bloeddruk, hartslag,temperatuur,ademhaling en dat is echt niet te schatten.
Klein vb: Herinner je de acteur die Superman speelde? (Reeves, geloof ik) hij had een fractuur opgelopen tussen C3-C4, en heeft nog enkele jaren geleefd maar uiteindelijk gestorven. Je moet weten dat in zijn geval de zenuwwortel C4 het diafragma bezenuwd(dat is de scheiding tussen de borst en buikholte) en zorgt voor de goede ademhaling (als je ademt gaat niet alleen je borst op en neer maar ook je buik) Als je dat niet meer hebt,is er weinig hoop.
Vanaf C5-C6 kun je overleven, volledig verlamd (de 4 ledematen), vanaf C6-C7 iets beter want je kunt nog wel bvb je duim gebruiken. Nu is het zo dat de meeste nektrauma's C5-C6 zijn wan dat is de 2de scharnier (na C1-C2) en dat is dan pech natuurlijk. ( Frank Williams, de baas van het F1 team is daar een goed voorbeeld van)
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Jules schreef:Ik vind het wel heavy dat als ze op tijd komen, uitgerekend Jana bij zijn redding zal zijn. Stel je dat eens voor, het leven redden van de man die de dood van je kind heeft veroorzaakt. Daar staat je verstand bij stil.

En het was juist doordat hij in die video daarover sprak, dat Jana naar buiten liep en hem daardoor zag voorbijglippen.
Daarom dat ik twijfel of zij hem wel zal willen redden. :whistle:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:In Thuis blijkbaar niet. Zie Guy. :)
Tja, daarvoor is het ook Thuis hé! Anders nog een op het kerkhof!
0 x
Potentia Principatum
Gesloten