Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
- Nog geen rang
Re: Wat er niet klopt in Thuis
Nee, want hier is her onderwerp wel voor bedoeld: 'Wat klopt er niet in Thuis'...
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het is een dunne lijn tussen iets wat niet klopt en muggenzifterij.
En die lijn wordt hier vaak overschreden.
En die lijn wordt hier vaak overschreden.
0 x
-
- Nog geen rang
Wat fout is, is niet juist en dat heeft met muggenziffterij niets te maken.
Iets is correct of fout, een beetje fout bestaat niet, evenals een beetje zwanger ook niet bestaat.
Ik weet nu wel dat de echt fans zich daar niet aan storen en daar moet alles voor kunnen. Zo moet zelf de heropstanding uit de doden kunnen (Ooit is er een reeks geweest Dallas, waar iemand dood ging en na twee jaar plots zijn intrede opnieuw deed). Moest kunnen en de twee jaren (meer of min) waren, was een nare droom ...
Leer als fan nu ook toch eens die fouten te zien en te erkennen. Op deze wijze blijven we allen nog met beide voeten in de reële wereld en kunnen we fantasmes, fictie nog van correct onderscheiden van onze leefomgeving.
Dat dit gebeurt is helaas maar al te waar. Ben ervan overtuigd dat voor velen de personages bij ontmoeting in de straat wel degelijk als Frank, SImonne, Bram, ... worden aangesproken.
Iets is correct of fout, een beetje fout bestaat niet, evenals een beetje zwanger ook niet bestaat.
Ik weet nu wel dat de echt fans zich daar niet aan storen en daar moet alles voor kunnen. Zo moet zelf de heropstanding uit de doden kunnen (Ooit is er een reeks geweest Dallas, waar iemand dood ging en na twee jaar plots zijn intrede opnieuw deed). Moest kunnen en de twee jaren (meer of min) waren, was een nare droom ...
Leer als fan nu ook toch eens die fouten te zien en te erkennen. Op deze wijze blijven we allen nog met beide voeten in de reële wereld en kunnen we fantasmes, fictie nog van correct onderscheiden van onze leefomgeving.
Dat dit gebeurt is helaas maar al te waar. Ben ervan overtuigd dat voor velen de personages bij ontmoeting in de straat wel degelijk als Frank, SImonne, Bram, ... worden aangesproken.
0 x
- Thuisforum
- Administrator
- x 9
- x 63
En wat wil je met dit bericht nu eigenlijk zeggen?jamesbond schreef:Wat fout is, is niet juist en dat heeft met muggenziffterij niets te maken.
Iedereen is vrij om de fouten in de soap al dan niet te accepteren.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Inderdaad - en hier is het een forum voor en door fans.jamesbond schreef:Ik weet nu wel dat de echt fans zich daar niet aan storen.
Wij beseffen dat Thuis een soap is en dat dit consequenties met zich meebrengt, zoals kleine foutjes.
Of 'alles ook moet kunnen', da's iets anders - iemand die thuis met een rode trui vertrekt om 5 minuten later met een blauwe trui elders aankomt, of als een smsje opeens een andere tekst blijkt te hebben; voor dingen als dit is dit topic bedoelt.
Maar sommigen maken er een sport van om toch maar een eventueel foutje te kunnen vinden om dat hier te kunnen posten.
En sommigen van de FANS beginnen dat een 'heel klein beetje' vervelend te vinden.
Het is niet leuk om steeds opnieuw je soap te zien afgebroken worden.
En waarom moeten wij 'die fouten zien en erkennen' - ik kijk naar Thuis om te ontspannen.
Als ik echt iets waarheidsgetrouw wil zien waar ik ook nog wat van opsteek, dan zet ik National Geographic wel op.
En kunnen we dan nu terug

0 x
- Amiche
- Poster rang 2
Waar staat het vastgelegd dat een aflevering van Thuis slechts 1 dag is? Zijn wij verontwaardigd als een film van 2 uur een jaar, 10 jaar of zelfs meerdere generaties omvat? De zomerstop wordt ook al dan niet meegnomen in het verhaal, net hoe het te pas komt.
Als men de logische 'bijverschijnselen' van een dagelijkse soap (w.b. tijdlijn, verdwenen karakters die weer terugkomen, snel afgehandelde ziekte- en juridische processen enz.) als fouten beschouwd vraag ik me werkelijk af waarom er nog gekeken wordt, want dan zou je echt elke minuut verontwaardigd en gefrustreerd moeten zijn. Elk medium brengt zijn eigen kenmerken en beperkingen, zoals niemand verwacht dat een boek letterlijk verfilmd kan worden of een historische documentaire wordt aangepast om 'gezelliger' te maken.
Ik denk dat het feit dat dit topic bestaat nu een oproep is geworden om zoveel mogelijk onzin bij elkaar te zoeken en misschien is het beter als het gesloten wordt en eventueel vervangen met het topic 'bloopers' hoewel er zullen zijn die dan weer een ruim begrip hebben van wat bloopers zijn.
Dit zegt Wikipedia: "A blooper, also known as an outtake, gag reel, or boner, is a short sequence of a film or video production, usually a deleted scene, containing a mistake made by a member of the cast or crew. It also refers to an error made during a live radio or TV broadcast or news report, usually in terms of misspoken words or technical errors. The term blooper was popularized in the 1950s in a series of record albums entitled Pardon My Blooper, in which the definition of a blooper is thus given by the record series' narrator: "Unintended indiscretions before microphone and camera."
Ik wens iedereen wijsheid en tolerantie toe, zodat we ons allemaal thuis kunnen blijven voelen op het forum.
Als men de logische 'bijverschijnselen' van een dagelijkse soap (w.b. tijdlijn, verdwenen karakters die weer terugkomen, snel afgehandelde ziekte- en juridische processen enz.) als fouten beschouwd vraag ik me werkelijk af waarom er nog gekeken wordt, want dan zou je echt elke minuut verontwaardigd en gefrustreerd moeten zijn. Elk medium brengt zijn eigen kenmerken en beperkingen, zoals niemand verwacht dat een boek letterlijk verfilmd kan worden of een historische documentaire wordt aangepast om 'gezelliger' te maken.
Ik denk dat het feit dat dit topic bestaat nu een oproep is geworden om zoveel mogelijk onzin bij elkaar te zoeken en misschien is het beter als het gesloten wordt en eventueel vervangen met het topic 'bloopers' hoewel er zullen zijn die dan weer een ruim begrip hebben van wat bloopers zijn.
Dit zegt Wikipedia: "A blooper, also known as an outtake, gag reel, or boner, is a short sequence of a film or video production, usually a deleted scene, containing a mistake made by a member of the cast or crew. It also refers to an error made during a live radio or TV broadcast or news report, usually in terms of misspoken words or technical errors. The term blooper was popularized in the 1950s in a series of record albums entitled Pardon My Blooper, in which the definition of a blooper is thus given by the record series' narrator: "Unintended indiscretions before microphone and camera."
Ik wens iedereen wijsheid en tolerantie toe, zodat we ons allemaal thuis kunnen blijven voelen op het forum.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
-
- x 435
Daar kon ik nog mee leven, maar dat iemand als kleine jongen met een oog naar Mexico vertrekt en enkele jaren daarna (en dan nog warp-speed jaren) terugkomt met twee ogen, daar heb ik het echt wel moeilijk mee. Gelukkig dat het manneke toen geen arm of been verloren is hé. Dit gaat gewoon niet.satine schreef:Of 'alles ook moet kunnen', da's iets anders - iemand die thuis met een rode trui vertrekt om 5 minuten later met een blauwe trui elders aankomt, of als een smsje opeens een andere tekst blijkt te hebben; voor dingen als dit is dit topic bedoelt.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
En dat is indertijd dan ook in allerlei topics uitvoerig besproken, gekauwd en herkauwd...exsencon schreef:Daar kon ik nog mee leven, maar dat iemand als kleine jongen met een oog naar Mexico vertrekt en enkele jaren daarna (en dan nog warp-speed jaren) terugkomt met twee ogen, daar heb ik het echt wel moeilijk mee. Gelukkig dat het manneke toen geen arm of been verloren is hé.
Maar zoals reeds aangehaald werd door andere forummers: sommige verhaallijnen uit het verleden worden gewoon uitgegomd omdat ze niet meer in de verhaallijn passen of omdat het dan makkelijker is voor 'nieuwe' kijkers om mee in te stappen in het verhaal.
En kunnen we dan nu met zijn allen terug

0 x
-
- Nog geen rang
Niemand ontkent dat de terugkeer van Lowie, met 2 goede ogen, misschien wat onrealistisch was. Het punt dat velen willen maken is dat sommige kijkers Thuis niet zien als een half uurtje plezier, emotie,... Maar eerder als een soort van weddenschap om om ter meeste fouten te vinden. Wat Lowie betreft is het natuurlijk een ietwat ander verhaal, maar hier geldt, zoals eerder ook al verschillende keren werd aangehaald: We weten het ondertussen. Mathias Vergels speelt nu toch al geruime tijd in Thuis, het heeft echt geen zin om wekelijks terug te komen op het speeltuinincident met Marie. Precies of ze gaan Lowie z'n oog terug afnemen wanneer we hier blijven zaniken.
Tenslotte wil ik Amiche ook nog even bijtreden. Het is geen FOUT wanneer een personage 8 maanden en 3 weken zwanger is in plaats van 9. Het is geen fout wanneer iemand 4 maanden opgesloten wordt en na 3 maanden en 18 dagen reeds buiten komt. Het is ook geen fout wanneer iemand na enkele weken reeds een donor vindt. Een dag in Thuis is niet altijd een dag in het echte leven. Want Thuis is een soap. Een erg goeie soap. Een soap met 1.3 MILJOEN kijker op bepaalde dagen. Wees er trots op en kijk voor je plezier. Schrijf dingen neer die representatief zijn om over te discussiëren. Want als het zo doorgaat beginnen we straks nog over het feit dat er bladeren aan de bomen hangen in Thuis terwijl het putje winter is. En nee, dit is géén hint!
Sorry, maar dit moest me even van het hart.
Een trouwe ThuisFAN.

Sorry, maar dit moest me even van het hart.
Een trouwe ThuisFAN.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
^

Die hint hoefde je niet eens te geven - zo'n dingen ZIJN hier al gepost in het verleden...Jonathan schreef: Want als het zo doorgaat beginnen we straks nog over het feit dat er bladeren aan de bomen hangen in Thuis terwijl het putje winter is. En nee, dit is géén hint!

0 x
-
- Nog geen rang
En wat is er nu mis met mensen die ook naar Thuis kijken en inderdaad fouten zien ?Jonathan schreef:Niemand ontkent dat de terugkeer van Lowie, met 2 goede ogen, misschien wat onrealistisch was. Het punt dat velen willen maken is dat sommige kijkers Thuis niet zien als een half uurtje plezier, emotie,... Maar eerder als een soort van weddenschap om om ter meeste fouten te vinden.
Ook ik kijk regelmatig naar Thuis, ben wel niet verslaafd eraan, en kan ik genieten van de grootste onzin en zin die men er ziet.
Maar, ik geniet er met volle teugen van als ik fouten zie. Zo heb ik als ik klein zitten schatteren als een gek toen ik in de film 'Ben Hur' onze lieve vriend Ben zag rond crossen met een uurwerk ....
Zo stel ik me altijd de vraag hoe het komt dat een kaars schaduwen kan werpen in vier, vijf, zes ... richtingen ? Dat een persoon een schaduw werpt naar een licht toe en niet omgekeerd.
Waarom zou ik dat niet mogen zien, melden en toch nog genieten van de film ? Ik lach me te pletter met Mission impossible want inderdaad, de titel is correct gekozen ... en dan nog meer als er duidelijke fouten zijn tegen alle scheikundige en fyisieke wetten in ...
Dus, ik blijf fouten duiden en herduiden. Wie dit niet wil lezen, die lees dit dan maar niet maar het topic is wel degelijk getiteld 'Wat klopt er niet in Thuis' en daar horen fouten in thuis. Ook soaps moeten toch enig respect hebben met juistheden of anders kijken je naar een fictie maar soap kent die definitie niet.
0 x
-
- Poster rang 4
Volledig eens met exsencon en jamesbond.
Zelf erger ik mij iets minder aan die zaken omdat ik die soms niet opmerk.
Maar beschaafd en goed verwoord zijn mening uiten over wat niet klopt in Thuis moet kunnen.
Anders heeft dit topic geen zin.
Zelf erger ik mij iets minder aan die zaken omdat ik die soms niet opmerk.
Maar beschaafd en goed verwoord zijn mening uiten over wat niet klopt in Thuis moet kunnen.
Anders heeft dit topic geen zin.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 7
- x 6
Waarschijnlijk valt het onder deze categorie, maar het viel ons toch wel op dat het nog donker was toen Ellen gisteren Jana naar school bracht. De zon kwam normaal op om 8.16u (volgens de scheurkalender), dus rond 8u was het al niet meer helemaal donker.satine schreef:^![]()
Die hint hoefde je niet eens te geven - zo'n dingen ZIJN hier al gepost in het verleden...Jonathan schreef: Want als het zo doorgaat beginnen we straks nog over het feit dat er bladeren aan de bomen hangen in Thuis terwijl het putje winter is. En nee, dit is géén hint!
(En dit hadden de makers van Thuis kunnen weten en ook kunnen oplossen door op een ander moment van de dag te filmen of extra lampen te gebruiken...)
Of begint Jana haar school misschien al om half 8?
0 x
Sanne
- Thuisforum
- Administrator
- x 9
- x 63
Je hebt gelijk, dit is NIET wat wij onder "wat er niet klopt in Thuis" verstaan.Sanneke schreef:Waarschijnlijk valt het onder deze categorie, maar het viel ons toch wel op dat het nog donker was toen Ellen gisteren Jana naar school bracht. De zon kwam normaal op om 8.16u (volgens de scheurkalender), dus rond 8u was het al niet meer helemaal donker.satine schreef:^![]()
(En dit hadden de makers van Thuis kunnen weten en ook kunnen oplossen door op een ander moment van de dag te filmen of extra lampen te gebruiken...)
Of begint Jana haar school misschien al om half 8?
0 x
-
- x 435
Ja,sorry hoor maar een scene spelen in putteke winter terwijl er bladeren aan de bomen hangen kan niet. Dat is gewoon geen respect voor de kijker die dan blijkbaar voor een onnozelaar gehouden wordt. Zijn er echt zo weinig middelen om eens een shotje te doen met bomen zonder bladeren, dat de bewaren en als het past tevoorschijn halen? Ze zouden het zelfs meermaals kunnen gebruiken. Voor mij is de essentie van dit alles het groeiend disrespect voor de kijker, zo van "ze zullen het wel slikken" Wel ik slik het niet.Jonathan schreef:Want als het zo doorgaat beginnen we straks nog over het feit dat er bladeren aan de bomen hangen in Thuis terwijl het putje winter is.
0 x