Mayra Magiels (Muriel Bats)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)

Bericht door Tiboko »

johan1969 schreef:Ze hebben de bloedgroep ff aangepast in de computer en enkel Mayra weet ervan … Waldek zal t wel nooit te weten komen
Onze Pool niet onderschatten. Alles wat met Zoë te maken heeft is voor hem heilig. Vroeg of laat (net voor seizoensfinale?) vindt hij wel dat nieuwe kaartje met bloedgroep en zal hij haar vragen: "raar, hoe komt het dat Zoë ineens een andere bloedgroep heeft". Mayra zal panikeren (bang als ze is) en dan komt er een confrontatie.

Gaat altijd zo in Thuis.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Die is koelbloedig genoeg om de overigens correcte uitleg van de dokter te herhalen. Als Waldek er had bijgestaan had hij het zelf gehoord en aan een dokter gaat die niet rap twijfelen.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

OEPS ! Bloedgroep effe aanpassen, geen probleem :roll: Dat Mayra met alles wegkomt en niemand ziet dat
duurt me te lang. Thuis heeft een slechte nodig voor mijn part meer, zolang niet eindeloos uitgerokken
is zoals nu weer bij Mayra.
0 x
ILoveDidi
Nog geen rang

Bericht door ILoveDidi »

Waldek gaat dat kaartje vinden en dan gaat die bloedgroep niet kloppen met die van hem
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

ILoveDidi schreef:Waldek gaat dat kaartje vinden en dan gaat die bloedgroep niet kloppen met die van hem
En waarom zou dat moeten kloppen met die van hem? Je bent met 2 hoor om een kind te verwekken. Pas als het kind een bloedgroep heeft die onmogelijk het resultaat kan zijn van de combinatie van beide ouders kan er een lichtje beginnen branden. Het gaat dus niet over 1 bloedgroep maar over de mogelijke uitkomsten van combinatie van de bloedgroepen van beide ouders. Het enige dat zekerheid kan brengen is een DNA test en daar is geen reden voor.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef:
ILoveDidi schreef:Waldek gaat dat kaartje vinden en dan gaat die bloedgroep niet kloppen met die van hem
En waarom zou dat moeten kloppen met die van hem? Je bent met 2 hoor om een kind te verwekken. Pas als het kind een bloedgroep heeft die onmogelijk het resultaat kan zijn van de combinatie van beide ouders kan er een lichtje beginnen branden. Het gaat dus niet over 1 bloedgroep maar over de mogelijke uitkomsten van combinatie van de bloedgroepen van beide ouders. Het enige dat zekerheid kan brengen is een DNA test en daar is geen reden voor.
Nee hoor. De bloedgroep van een kind kan ook al een lichtje doen branden bij één ouder met een bepaalde bloedgroep. Iemand met bloedgroep AB kan bijvoorbeeld onmogelijk een kind hebben met bloedgroep O.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Zolang Waldek op roze wolkjes loopt, kan Mayra op haar 2 oren slapen.
't Zou mij verbazen dat Mayra dat kaartje op haar nachtkastje gelegd heeft. :whistle:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef:
heidiw schreef:
Nee hoor. De bloedgroep van een kind kan ook al een lichtje doen branden bij één ouder met een bepaalde bloedgroep. Iemand met bloedgroep AB kan bijvoorbeeld onmogelijk een kind hebben met bloedgroep O.
Klopt, maar het zal ook niet noodzakelijk AB zijn, daarom dat ik verwijs naar combinaties. ;)
Maar ze gaan trouwen, dus nu zal zijn centje zeker niet meer vallen. De enige die zal vallen is Waldek
Laatst gewijzigd door heidiw op di 05 jun 2018, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Waldek is al gevallen, blijkbaar, en hard! Met zijn kaarsjes en zoetsappig gedrag. :sick: :silent:
Mayra heeft hem precies waar ze hem hebben wil...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Iemand met bloedgroep AB kan inderdaad geen kind met O hebben, maar ik denk niet dat Weldek dat weet. Waarom zou hij? Tenzij Rosa weer in zijn leven verschijnt (onlangs nog, in het ziekenhuis, deden ze 'normaal' tegen elkaar) en dat die dat pas nog geleerd heeft toen ze voor zorgkundige studeerde als "algemene kennis die ooit van pas zou kunnen komen". Maar dan moet Waldek wel echt AB hebben, want alle andere bloedgroepen kunnen tot eender wat leiden, denk ik... Tenzij hij pertinent zeker ook de bloedgroep van Mayra zou kennen... Maar waarom zou hij?

Volgens mij gaat dat niet uitkomen. Het enige wat misschien zal uitkomen, is dat Waldek de vader niet is, maar daarom twijfelt nog niemand aan Mayra als moeder.

En hoe dan ook, voor Waldek maakt het niks uit, hij hééft geen kind. Mayra kan misschien wel haar nep-kind houden, als niemand zich verdere vragen stelt.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Soapseut schreef: En hoe dan ook, voor Waldek maakt het niks uit, hij hééft geen kind.
Dat heeft hij wel, alleen is zijn vlees en bloed onder een andere naam gestorven. Ik zou het toch wel verschrikkelijk cru vinden als dat nooit uit zou komen. Dat dit aan de hand van de bloedgroep zou moeten gebeuren, lijkt mij ook stug.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Waldek daar zo snel zijn bedenkingen bij zou hebben. Veel mensen hebben daar totaal geen verstand van... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Soapseut schreef:Iemand met bloedgroep AB kan inderdaad geen kind met O hebben, maar ik denk niet dat Weldek dat weet. Waarom zou hij? Tenzij Rosa weer in zijn leven verschijnt (onlangs nog, in het ziekenhuis, deden ze 'normaal' tegen elkaar) en dat die dat pas nog geleerd heeft toen ze voor zorgkundige studeerde als "algemene kennis die ooit van pas zou kunnen komen". Maar dan moet Waldek wel echt AB hebben, want alle andere bloedgroepen kunnen tot eender wat leiden, denk ik... Tenzij hij pertinent zeker ook de bloedgroep van Mayra zou kennen... Maar waarom zou hij?

Volgens mij gaat dat niet uitkomen. Het enige wat misschien zal uitkomen, is dat Waldek de vader niet is, maar daarom twijfelt nog niemand aan Mayra als moeder.

En hoe dan ook, voor Waldek maakt het niks uit, hij hééft geen kind. Mayra kan misschien wel haar nep-kind houden, als niemand zich verdere vragen stelt.
Correctie: 't is geen nepkind, wel een kind van andere ouders die treuren om het kind van Waldek en Mayra.
En daar weet Waldke niets van. Nog niet?
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

[quote="ikke]Correctie: 't is geen nepkind, wel een kind van andere ouders die treuren om het kind van Waldek en Mayra.
En daar weet Waldke niets van. Nog niet?[/quote]

Ja het is natuurlijk een echt kind van echte (fictieve) mensen, maar die verhaallijn is intussen toch een eigen leven gaan leiden, dus wat moet een kijker er nog van denken...?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Soapseut schreef:Iemand met bloedgroep AB kan inderdaad geen kind met O hebben, maar ik denk niet dat Weldek dat weet. Waarom zou hij? Tenzij Rosa weer in zijn leven verschijnt (onlangs nog, in het ziekenhuis, deden ze 'normaal' tegen elkaar) en dat die dat pas nog geleerd heeft toen ze voor zorgkundige studeerde als "algemene kennis die ooit van pas zou kunnen komen". Maar dan moet Waldek wel echt AB hebben, want alle andere bloedgroepen kunnen tot eender wat leiden, denk ik... Tenzij hij pertinent zeker ook de bloedgroep van Mayra zou kennen... Maar waarom zou hij?

Nee, niet alle andere bloedgroepen kunnen to eender wat leiden. Iemand met bloedgroep O kan ook geen kind hebben met bloedgroep AB.
0 x
ILoveDidi
Nog geen rang

Bericht door ILoveDidi »

tvx1 schreef:

Nee, niet alle andere bloedgroepen kunnen to eender wat leiden. Iemand met bloedgroep O kan ook geen kind hebben met bloedgroep AB.
Als beide ouders o hebben, moet het kind dat ook hebben. Buiten de bloedgroep is de resusfactor ook belangrijk om in de gaten te houden. Moet Zoë nu O+ hebben gehad, en Waldek en Mayra beide een negatieve resusfactor hebben, dan wisten ze ook dat het niet klopt. Nu is er eigenlijk enkel een probleem als Waldek zelf AB zou hebben.
Trouwens waarom zou Waldek dat niet kunnen weten? Wordt dat tegenwoordig niet als algemene kennis beschouwd? Volgens mij word dat in bijna elke richting op het middelbaar gezien als leerstof.
0 x
Gesloten