Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Een heel zwak stormpje dan, want het was een behoorlijk zwakke finale. Alleen de emotionele scenes van Paulien en Joren maakten nog indruk op me.

0 x
- niemand
- Nog geen rang
Ja, inderdaad. De finale had beter meer om Paulien en Joren gedraaid. Die scenes waren ten minste de moeite waard. Hoewel ik Tamara ook wel geweldig vond. Don't mess with a woman in labour!
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ik kan er niet bij waarom ze voor Joren en Paulien niet wat positiever hadden kunnen zijn. Vooral Joren. Heeft hij nog niet genoeg ellende gehad?
Nu, ik weet alles wat er gebeurd is van het nieuws en achteraf word ik daar nog blij van ook.
Nu, ik weet alles wat er gebeurd is van het nieuws en achteraf word ik daar nog blij van ook.
0 x
- jorah69
- Poster rang 1

- x 1
- x 3
Vreemd. Ik dacht echt dat de seizoensfinale vandaag was? 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Mja, ik lig blijkbaar ook overhoop met de kalender. Het leek wel een doorsnee dinsdag of zo...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Tsds
- Nog geen rang
- x 2
Klopt! Mooie aflevering, maar echt niet voor een seizoensfinale... 
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 982
- x 584
Bij deze : ik had er niet veel hoop op gesteld dus ben niet teleurgesteld. Ik heb wel hard moeten lachen
met Olivia toen de ambtenaar vroeg of er iemand een beletstel had tegen het huwelijk en zei luid en krachtig "JA !!!" riep
En dan nog eens tussenkwam juist op het ogenblik dat Bobbie zijn jawoord ging geven
Een een
omdat er eindelijk eens een gewone bevalling was. Ik had nog eerst gedacht dat Simonne op weg naar het ziekenhuis ging verongelukken. Niet dus
En wie zegt dat Bill overleden is ? Voor hetzelfde geld is hij verlamd of in de coma geraakt
En ik denk niet dat Christine zwanger is.
Tja, wat Paulien betreft. Er was al vroeg actie in de aflevering en ik zat met de vraag : springen of niet.
Dus 2 maanden wachten en ondertussen ga ik genieten van de zomer en de vrije tijd.
Een een
Tja, wat Paulien betreft. Er was al vroeg actie in de aflevering en ik zat met de vraag : springen of niet.
Dus 2 maanden wachten en ondertussen ga ik genieten van de zomer en de vrije tijd.
0 x
-
Sandertje
- Poster rang 1

- x 15
Goeie acteerprestaties van Tina Maerevoet (Paulien) en Mathieu Carpentier (Joren) en Monika Van Lierde en Pol Goossens verdienen ook applaus. Zoals zo velen niet echt onder de indruk van de seizoensfinale en had een beetje een "was dat het?" gevoel toen de aftiteling kwam. Daarmee niet gezegd dat het slecht was, maar "spring Paulien of niet" had een betere cliffhanger geweest naar mijn mening. Heb dit seizoen weinig kunnen volgen, maar kijk dus alsnog uit naar het volgende seizoen.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 936
- x 1497
De samenloop van trouw/bevalling kon zelfs een blinde zien aankomen. En neen, ik geloof niet dat Christine zwanger is of dat haar trucje zal werken.
Verder, de wanhoop van Paulien (volledig gecrasht na het vinden van die brief wat natuurlijk ook voorspelbaar was), was heel mooi in beeld gebracht. En daarmee ook hoe sterk je oerinstinct van overlevingsdrang is ook al zit je op je diepste dieptepunt. Als dat volledig is weggevallen bel je niemand meer maar mag de brandweer of civiele bescherming na het onderzoek de menselijke resten opruimen. Ook heel mooi én realistisch was de crash van Ann éénmaal de adrenaline weg was (zelf meegemaakt na het zien van en hulp verlenen bij een zwaar ongeval) en ik kan u verzekeren: ge crasht! Wel jammer dat er weer met geen woord over slachtofferhulp gerept werd want in mijn geval was dat zowat de eerste vraag die de politie stelde. En dan ja, arme Joren... zoveel kletsen in 1 keer, en dan weet hij nog niet van de schadeclaim. En voor september, arme Sam... die zal in een complete chaos terugkeren. En ja, er is al meer drama en sensatie geweest in de finale, en betere cliffhanger... Maar liever een mooie verhaallijn dan sensatie enkel voor de sensatie.
Verder, de wanhoop van Paulien (volledig gecrasht na het vinden van die brief wat natuurlijk ook voorspelbaar was), was heel mooi in beeld gebracht. En daarmee ook hoe sterk je oerinstinct van overlevingsdrang is ook al zit je op je diepste dieptepunt. Als dat volledig is weggevallen bel je niemand meer maar mag de brandweer of civiele bescherming na het onderzoek de menselijke resten opruimen. Ook heel mooi én realistisch was de crash van Ann éénmaal de adrenaline weg was (zelf meegemaakt na het zien van en hulp verlenen bij een zwaar ongeval) en ik kan u verzekeren: ge crasht! Wel jammer dat er weer met geen woord over slachtofferhulp gerept werd want in mijn geval was dat zowat de eerste vraag die de politie stelde. En dan ja, arme Joren... zoveel kletsen in 1 keer, en dan weet hij nog niet van de schadeclaim. En voor september, arme Sam... die zal in een complete chaos terugkeren. En ja, er is al meer drama en sensatie geweest in de finale, en betere cliffhanger... Maar liever een mooie verhaallijn dan sensatie enkel voor de sensatie.
0 x
-
ikke
- x 435
Eerlijk gezegd zou het voor Joren beter zijn dat z'n vader overleden is, beter dan dat Bill zwaar gehandicapt of als "plant" moet verder leven.martha schreef: za 29 jun 2019, 10:56 En wie zegt dat Bill overleden is ? Voor hetzelfde geld is hij verlamd of in de coma geraakt
De pijn is 't zelfde (denk ik) maar ingeval van overlijden kan Joren zich mettertijd troosten met de idee dat zijn vader liever dood zou zijn dan "geen leven meer te hebben". Zelf ervaren, mijn vader overleed na een smartelijk ongeval, heb hem zelfs niet meer mogen zien...ik mag er niet aan denken dat ie nog 20 jaar had moeten leven als gehandicapte of erger...
Laatst gewijzigd door ikke op za 29 jun 2019, 13:34, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
ikke
- x 435
Ewel, moet zeggen dat je hier goed verwoord hebt hoe ik het ervoer. Een sensationele seizoensfinale moet het voor mij niet zijn, maar ze konden dit ook allemaal verteld hebben in een gewone aflevering, denk ik.heidiw schreef: za 29 jun 2019, 11:21 De samenloop van trouw/bevalling kon zelfs een blinde zien aankomen. En neen, ik geloof niet dat Christine zwanger is of dat haar trucje zal werken.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Ik vond het allemaal maar behoorlijk matig voor een seizoensfinale.
Van spanning was er geen sprake, wat toch jammer is. Dat Bob ging weglopen op zijn trouw, kon je al weken geleden zien aankomen. Dat Bill het niet zou redden wisten we al sinds het accident. Dat Olivia wéér een streek ging uithalen, ook. Paulien ging crashen, schreef ik al een week geleden in het spoilers-topic. Uiteraard zou ze die brief pas vinden als EN Kaat EN Lowieke vertrokken waren. Dat de bevalling voor de finale gepland stond (oops, ik dacht dat de natuur besliste wanneer een baby komt - weer iets bijgeleerd, het is de Thuis-regie) was ook allesbehalve spannend.
Dan hebben we nog de nevenplots. Dries en zijn Milfs. Boring. Leo die perse in het ziekenhuis moest zijn. Boring. Waldek & Thilly - leuk als tussendoortje, maar voor een finale? Gelukkig was er nog de lang gerekte love-hate relatie van Joren en Stan. Al wisten we intussen al lang dat Stan géén bal om zijn vriend geeft, die geeft alleen om zichzelf. Nu weet Joren het ook, maar dat was voor de kijker geen nieuws meer.
Verder eigenlijk niks bijzonders meer gezien. Al was het maar dat Simonne het redelijk druk had. Eerst Tamara naar het ziekenhuis voeren, dan tips geven aan de aanstaande moeder en daarna nog snel naar huis om Hannah op te pikken, omdat Tim even bezig was met de zelfmoordpoging van Paulien. Een poging die ook véél te langdradig werd aangepakt. Misschien eens terugkijken naar de zelfmoordpoging van Luc, dat ging snel.
Dus ja, voor een gewone aflevering zou ik zeggen okay, voor een finale was dit een echte ontgoocheling. Bovendien zijn er ook geen cliffhangers (want who cares of Bob nu bij Christine blijft of uiteindelijk kiest voor Tamara). Zo moet je zelfs niet uitkijken naar volgend seizoen. Blij dat het even gedaan is, zou ik zeggen. Enige vraag die ik me stel, welke job gaat Olivia na de vakantie uitvoeren, misschien moet ze ook "kabouter" worden?
Van spanning was er geen sprake, wat toch jammer is. Dat Bob ging weglopen op zijn trouw, kon je al weken geleden zien aankomen. Dat Bill het niet zou redden wisten we al sinds het accident. Dat Olivia wéér een streek ging uithalen, ook. Paulien ging crashen, schreef ik al een week geleden in het spoilers-topic. Uiteraard zou ze die brief pas vinden als EN Kaat EN Lowieke vertrokken waren. Dat de bevalling voor de finale gepland stond (oops, ik dacht dat de natuur besliste wanneer een baby komt - weer iets bijgeleerd, het is de Thuis-regie) was ook allesbehalve spannend.
Dan hebben we nog de nevenplots. Dries en zijn Milfs. Boring. Leo die perse in het ziekenhuis moest zijn. Boring. Waldek & Thilly - leuk als tussendoortje, maar voor een finale? Gelukkig was er nog de lang gerekte love-hate relatie van Joren en Stan. Al wisten we intussen al lang dat Stan géén bal om zijn vriend geeft, die geeft alleen om zichzelf. Nu weet Joren het ook, maar dat was voor de kijker geen nieuws meer.
Verder eigenlijk niks bijzonders meer gezien. Al was het maar dat Simonne het redelijk druk had. Eerst Tamara naar het ziekenhuis voeren, dan tips geven aan de aanstaande moeder en daarna nog snel naar huis om Hannah op te pikken, omdat Tim even bezig was met de zelfmoordpoging van Paulien. Een poging die ook véél te langdradig werd aangepakt. Misschien eens terugkijken naar de zelfmoordpoging van Luc, dat ging snel.
Dus ja, voor een gewone aflevering zou ik zeggen okay, voor een finale was dit een echte ontgoocheling. Bovendien zijn er ook geen cliffhangers (want who cares of Bob nu bij Christine blijft of uiteindelijk kiest voor Tamara). Zo moet je zelfs niet uitkijken naar volgend seizoen. Blij dat het even gedaan is, zou ik zeggen. Enige vraag die ik me stel, welke job gaat Olivia na de vakantie uitvoeren, misschien moet ze ook "kabouter" worden?
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
Olivia een kabouter, daar zal er veel volk naar komen kijken, laat het maar uit.Tiboko schreef: za 29 jun 2019, 19:03 welke job gaat Olivia na de vakantie uitvoeren, misschien moet ze ook "kabouter" worden?
Olivia is Tilly niet.
Het beste wat Olivia kan doen is proberen te solliciteren in een andere school.
0 x
- Tegelprutser
- Nog geen rang
- x 10
- x 3
Inderdaad, want als ik Lowieke nog eenmaal 'zus' hoor zeggen tegen Paulien spring ik uit mijn vel. Paulien en Lowie zijn helemaal geen broer en zus, in tegenstelling wat de scenaristen ons willen doen geloven. Wat hun bindt is dat de frauduleuze en moordende vader van Lowie een relatie heeft gehad met de knettergekke en moordende moeder van Paulien. OK, gal gespuwd, nu twee maanden rust.
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Grappig, dat Lowie en Paulien elkaar nog steeds als broer en zus zien en noemen, is juist een van mijn favoriete dingen in Thuis momenteel.Tegelprutser schreef: zo 30 jun 2019, 13:31 Inderdaad, want als ik Lowieke nog eenmaal 'zus' hoor zeggen tegen Paulien spring ik uit mijn vel.
0 x