Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door jessie V. »

Ik meng me niet meer in discussies over Marianne. Ik kan weinig goeds aan haar ontdekken. Zoals ze er gisteren weer bij zat. Als zij niet in het middelpunt van de belangstelling staat, begint ze te morren. Ik begrijp trouwens ook niet waarom Marianne en Hélene nou weer op elkaar moeten gaan zitten vitten. :twisted:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: Ik begrijp trouwens ook niet waarom Marianne en Hélene nou weer op elkaar moeten gaan zitten vitten. :twisted:
Omwille van Geert! :whistle:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Als de schrijvers twee willen laten vechten voor Geert tegen de seizoensfinale bijvoorbeeld, zijn ze goed bezig.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Marianne redt zich wel en laat de opmerkingen van Hélène vast niet aan haar hart komen. Zo'n taaie tante is het wel...
Maar de manier waarop Hélène elke keer loopt te pochen over Geert tegenover Marianne, vind ik buiten kortzichtig ook nogal zielig eigenlijk. Ze zou toch moeten beseffen dat er aan elk verhaal 2 kanten zitten, en het siert haar niet dat ze zo openlijk provoceert over iets waar ze eigenlijks niks vanaf weet verder. En dan nog maar eens op een moment dat het totaal niet gepast is; tijdens het afscheid van haar kleindochter.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Caligula schreef:Maar Marianne heeft haar hele leven niks anders gedaan dan vieze steken geven!
Ja dat is waar maar toch niet tegenover Hélène ( of ook niet in haar bijzijn) dacht ik ...of heb ik het mis ?
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

lord F. schreef:
jessie V. schreef:Ik denk dat ze niet voor elkaar onderdoen wat streken uithalen betreft. Erg kinderachtig allemaal. Ik voel voor geen van beiden enig medeleven. :mrgreen:
Ik zou het eerder een strijd noemen om de Vlaamse Maggie Smith te zijn. 8)
Geen enkele actrice, niet Vlaams, niet Engels, niet Amerikaans, niet 'anything' zal ooit kunnen tippen aan Dame Maggie Smith: de vrouw die de ware subtiele steek heeft uitgevonden met de perfekte 'delivery'! Ieder ander verwordt toch tot een karikatuur en zij 'never' - 'always a lady'. :razz:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Amiche schreef:
lord F. schreef:
jessie V. schreef:Ik denk dat ze niet voor elkaar onderdoen wat streken uithalen betreft. Erg kinderachtig allemaal. Ik voel voor geen van beiden enig medeleven. :mrgreen:
Ik zou het eerder een strijd noemen om de Vlaamse Maggie Smith te zijn. 8)
Geen enkele actrice, niet Vlaams, niet Engels, niet Amerikaans, niet 'anything' zal ooit kunnen tippen aan Dame Maggie Smith: de vrouw die de ware subtiele steek heeft uitgevonden met de perfekte 'delivery'! Ieder ander verwordt toch tot een karikatuur en zij 'never' - 'always a lady'. :razz:
Ja, Marianne en Hélène zouden geen partij zijn voor Maggie Smith. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Marianne heeft Hélène inderdaad nooit iets misdaan.
Ik begrijp ook niet wat Marianne en haar karakter hier mee te maken heeft.
Dat Hélène zo'n moment kiest om te stoken en te provoceren, zegt alles over haar en niks over Marianne. Op dat moment moest Emma haar prioriteit zijn en niet Marianne of Geert. Als je het afscheid van uw kleindochter gebruikt om iemand waar je niets mee te maken hebt en eigenlijk zelfs niet echt kent, wat te gaan jennen, ben je maar een triestig mens. Voor hetzelfde geld ontaardt dit in een ferme ruzie en verpest je zo alles voor Emma, maar dat risico wou Hélène blijkbaar graag nemen en daaraan treft Marianne nu eens geen schuld, spijt wie het benijdt!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel,reda,dan ken jij Marianne blijkbaar nog niet goed.
En Marianne heeft met haar onfeilbare intuitie direct gevoeld dat die Helène een gevaar is, en Helène uiteraard ook (2 vrouwen hé) vandaar de directe en onmiskenbare afkeer.
0 x
Potentia Principatum
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Marianne heeft vooral gemerkt dat Hélène een 'gevaar' was nadat ze Marianne wat heeft zitten uitdagen tijdens het etentje bij Tom en Judith. Daar was het overduidelijk Hélène die begon over Geert en wat een geweldig man hij was ed. Marianne heeft zich daar (tegen alle verwachtingen in) nog heel deftig gehouden en daar niet te veel op gereageerd.
Hélène daarentegen liet zien dat ook dan Marianne jennen belangrijker was dan Judith en Tom én het feit dat die mensen na een moeilijke periode een gezellig etentje wilden/nodig hadden/verdienden.
Dat Hélène haar prioriteiten kiest zoals ze doet, lijkt me haar verantwoordelijkheid, daar hoef je Marianne niet eens goed voor te kennen, want dat heeft niks met haar te maken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel,Helène wil Geert en Marianne wil hem niet kwijt. Dat is toch duidelijk niet?
0 x
Potentia Principatum
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

uiteraard, ik denk ook niet dat iemand dat ontkent.
Alleen kan je gerust Geert willen zonder Marianne uit te dagen of zonder dat aan haar kenbaar te maken door hem te gaan zitten ophemelen voor haar neus. Een relatie met iemand willen of uw interesse voor iemand tonen, hoeft toch niet per see door die zijn ex te gaan provoceren? En dat hoeft al zeker niet op familiebijeenkomsten omdat dat nu eenmaal de sfeer al eens zou kunnen verpesten en dat is voor niks nodig...Hélène had er voor kunnen kiezen Geert te 'begeren' zonder zijn naam te laten vallen op etentjes met de familie waar Marianne bij was. Zij heeft besloten dat niet te doen én dat is nu eens haar keuze, niet die van Marianne en ook niet die van Geert, maar helemaal alleen die van Hélène.
Laatst gewijzigd door reda op ma 17 nov 2014, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

dat neemt niet weg dat nu Marianne ondervonden heeft dat Hélène haar oog heeft laten vallen op Geert, zij Hélène weldegelijk als een gevaar ziet en zich daar ook zal tegen verzetten en dan twijfel ik er geen moment aan dat zij het evenmin altijd even netjes zal spelen (en dan zal zij ook het hele forum over haar krijgen), alleen tot nu toe is het toch wel vooral Hélène geweest die Marianne zit te jennen en niet omgekeerd en dan nog op heel ongepaste momenten, namelijk familiebijeenkomsten met mensen die het toch al wel moeilijk genoeg hebben gehad en elk bijkomend conflict best kunnen missen. Jammer dat Hélène daar geen rekening mee hield.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

reda schreef:en dan twijfel ik er geen moment aan dat zij het evenmin altijd even netjes zal spelen (en dan zal zij ook het hele forum over haar krijgen),
Ha, je kent Marianne dus toch wel een beetje. Maar ik heb haar wel graag hoor,eens benieuwd wat haar volgende zet gaat zijn. Ze moet natuurlijk wel eerst uit die vervelende rolstoel geraken. Daar mogen ze in Thuis nu ook wel wat mee opschieten vind ik.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:
reda schreef:en dan twijfel ik er geen moment aan dat zij het evenmin altijd even netjes zal spelen (en dan zal zij ook het hele forum over haar krijgen),
Ha, je kent Marianne dus toch wel een beetje. Maar ik heb haar wel graag hoor,eens benieuwd wat haar volgende zet gaat zijn. Ze moet natuurlijk wel eerst uit die vervelende rolstoel geraken. Daar mogen ze in Thuis nu ook wel wat mee opschieten vind ik.
Maar dan komen we weer in dat straatje terecht van als dat wel zo realistisch is dat die revalidatie zo vlot verloopt. ;)

Over Marianne - Hélène >> Hélène zal eerst wellicht niet op de hoogte geweest zijn van het bestaan van Marianne tot het moment daar wel was en Marianne zag dat Hélène interesse had in Geert. En vanaf dat moment zijn de wederzijdse venijnige opmerkingen wellicht begonnen. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Plaats reactie