Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Ik vind het niet verkeerd dat Britt een nieuwe naam wil, de naam die je ouders je gaven is niet altijd per se ook je eigen smaak.
Ik gebruik mijn officiële voornaam ook zo goed als nooit.
En ik ken ook wel wat mensen die hun voornaam officieel hebben laten veranderen en dan voor een totaal andere naam kozen.
Dus deze afkorting vind ik zeker wel kunnen.
Ik gebruik ook zelden mijn officiële naam, maar dat is niet mijn eigen keuze. Dat komt omdat mijn ouders mijn officiële naam nooit gebruikten, wat ik eigenlijk wel erg vind. Maar ja, 't was toen een andere tijd, je kind moest een naam hebben die op de heiligenkalender voorkwam. Ik laat het zo, geen zin om tijd en centjes te spenderen aan documenten die toch maar weinig invloed hebben op mijn reilen en zeilen.
tvx1 schreef: do 06 mei 2021, 16:27
Bwa. Zo speciaal is dat nu toch ook meer niet. Zowat het zelfde als Thomas De Decker die als Tom door het leven gaat.
Nee inderdaad, het is niet zo speciaal. Thilas werd afgekort omdat het makkelijker is, maar Britt kort het af omdat ze zich schaamt voor haar naam, dat is iets anders.
ikke schreef: vr 07 mei 2021, 12:10
Ik gebruik ook zelden mijn officiële naam, maar dat is niet mijn eigen keuze. Dat komt omdat mijn ouders mijn officiële naam nooit gebruikten, wat ik eigenlijk wel erg vind.
Heel herkenbaar. Bij mijn moeder is het net hetzelfde. Die gebruikt haar officiële naam ook enkel voor officiële documenten. De enige reden waarom haar officiële naam ooit ontstond is omdat de burgerlijke stand de naam die haar ouders haar wilden geven niet wilden aanvaarden. Dus hebben ze haar officieel met een variant ervan ingeschreven die wel werd aanvaard. Maar haar roepnaam is steeds diegene geweest die haar ouders haar echt wilden geven. De ouders van mijn vader hadden trouwens net hetzelfde voor toen zij hun dochter gingen aangeven en kozen voor dezelfde soort oplossing. Mijn vader zelf gebruikt dan weer uit gemak doorgaans een verkorting van zijn officiële naam.
Tiboko schreef: vr 07 mei 2021, 12:35
Niet alleen voor haar naam, maar vooralsnog is de naam het enige dat ze zélf kan veranderen.
Wellicht een signaal voor haar ouders, de biologische dan, want Dieter is best okay
Bwa, het is nu toch ook niet dat ze haar naam echt verandert hé. Ze kort hem gewoon af voor de vrienden. Dat is gewoon zoals Thomas De Decker die zich altijd als Tom heeft laten aanspreken, Mohammed Fawzi die voor iedereen Mo was of Florentine Rousseau die gewoon Florke was voor de vrienden. Aan een naam veranderen denk ik dan eerder aan voorbeelden als Kazàn Adayef die Kasper werd, Hermine die zich Dominique liet noemen, Thelma die als Thilly door het leven of Kim Vandenabeelen die Dries Van Aken werd.
tvx1 schreef: vr 07 mei 2021, 16:06
Nee, dat was gewoon een naam die ze leuk vonden. Er is destijds niet gesproken over Britney Spears.
Niet tijdens het zoeken naar een naam, inderdaad, want daar hebben Eddy en Nancy het sowieso niet echt over gehad. Maar Nancy heeft toch met enige regelmaat "Hit me baby one more time" staan zingen tijdens het poetsen bij Marianne.
Ik vermoed dus wel dat dit op z'n minst een beetje inspiratie is geweest voor Britney's naam, al is dat niet expliciet gezegd...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Britney heeft het zelfs helemaal van niet ver met haar vader Edouard en wijlen haar nonkel Michel Van Notegem die berucht werden in Thuisdorp als de broertjes Eddy en Mike...
tvx1 schreef: vr 07 mei 2021, 19:39
Britney heeft het zelfs helemaal van niet ver met haar vader Edouard en wijlen haar nonkel Michel Van Notegem die berucht werden in Thuisdorp als de broertjes Eddy en Mike...
Oooh echt, ik wist niet dat ze Edouard en Michel heten, weer iets bijgeleerd
Voor mij ook heel realistisch. Hoewel de mijne iets jonger is wordt die ook al heel sterk beïnvloed door vrienden. Studeren is stom (hoewel die anderen dan wel goeie punten halen), muziek en toneel zijn stom en zij mochten stoppen van hun ouders (die blij waren omdat ze dan minder taxi moesten spelen)...Britt ziet het gelukkig al zelf in dat ze zal moeten inzet tonen om er te geraken, hier is wel wat meer onderhandeld en gediscussieerd
Ik vond het een beetje vreemd dat Britt blijkbaar zo gauw mogelijk een verzoening wil tussen Dieter en Nancy.
Haar moeder geeft me alleszins niet de indruk dat ze ongelukkig is.