Guy De Herdt (Erik Goris)
-
- Poster rang 1
Re: Guy De Herdt (Erik Goris)
Ik vond het nogal opvallend dat Gitta plots vond dat Guy raar reageerde op haar vragen, terwijl hij imo voor het eerst eens volstrekt normaal reageerde 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Dat vond ik ook wel raar. Er was niets vreemds aan Guy zijn reacties.
0 x
- Ganja
- Poster rang 3
Al voor Gitta hem ondervroeg heb ik de idee dat het dit keer sneller dreigt te gaan en dat Guy dus sneller zal gevat worden dan zijn voorgangers. We zijn er nog niet. Ze kunnen het nog wat rekken. Maar de ontknoping lijkt erg dichtbij. Een uniek gegeven in Thuis als het zo blijft voortgaan 

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
Wat ik me aanvraag : wat is de relatie tussen Boons en Guy ? En waarom keek zij zo raar toen Guy wegging ? Ik kan me vergissen doch ik denk dat zij en Guy elkaar beter kennen of kenden dan een werkrelatie (hij : brandweer; zij : politie). Is zij ergens familie van hem of heeft hij vroeger iets met haar gehad ? OK, het klinkt vergezocht maar het is soap
En waarom mag het hondje niet gered worden uit een brandend huis. Ik ben een dierenvriend in hart en nieren
Maar enfin, ik denk ook dat Guy eens iets zal teveel zeggen tegen Luc en wat gaat die dan doen met die informatie ?

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Dat hondje 'mocht niet gered worden' omdat de situatie op dat moment niet veilig was voor Guy zelf.
Dat betekent dat als hij niet meteen terug uit dat brandende huis/appartement zou geraakt zijn, de collega's hém moesten komen halen, met eventueel gevaar voor eigen leven.
Tenminste, dat zei de commandant.
Dat betekent dat als hij niet meteen terug uit dat brandende huis/appartement zou geraakt zijn, de collega's hém moesten komen halen, met eventueel gevaar voor eigen leven.

0 x
-
- x 435
zou nog eens een pikant detail zijn indien Guy en Boons mekaar ooit "beter gekend zouden hebben"
dat zou verklaren waarom Boons zo onvoorwaardelijk gelooft in de heldhaftige brandweerman
dat Guy geschorst wordt omdat hij dat hondje gered heeft vind ik dan weer fameus aan het haar getrokken, hij heeft gezien dat dat madammeke haar hondje doodgraag ziet en heeft daar eigenlijk alleen maar zichzelf in gevaar gebracht
en ja, misschien zal hij wel eens zijn mond voorbijpraten bij Luc ... volgens mij woelen de schuldgevoelens hoe langer hoe meer in zijn koppeke, tenzij hij een echte psychopaat zou zijn maar dat zie ik er nu ook niet echt in (groot lawaai maar ...)

dat Guy geschorst wordt omdat hij dat hondje gered heeft vind ik dan weer fameus aan het haar getrokken, hij heeft gezien dat dat madammeke haar hondje doodgraag ziet en heeft daar eigenlijk alleen maar zichzelf in gevaar gebracht
en ja, misschien zal hij wel eens zijn mond voorbijpraten bij Luc ... volgens mij woelen de schuldgevoelens hoe langer hoe meer in zijn koppeke, tenzij hij een echte psychopaat zou zijn maar dat zie ik er nu ook niet echt in (groot lawaai maar ...)
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Hij maakt zichzelf steeds meer verdacht. Gaan lopen als de inspecteur je ondervraagt is niet bepaald snugger. Hij is naar mijn idee niet meer te volgen en Julia adoreert hem steeds meer. Ze moest eens weten. Ik vraag mij echt af wanneer er bij iemand een belletje gaat rinkelen dat die Guy niet zo brandschoon is als het lijkt. Wel raar dat hij opeens terugkrabbelt naar die 50/50 regeling. Eerst was hij akkoord met het voorstel van Tom en nu krabbelt hij terug?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- x 435
Kwast schreef:Hij maakt zichzelf steeds meer verdacht. Gaan lopen als de inspecteur je ondervraagt is niet bepaald snugger. Hij is naar mijn idee niet meer te volgen en Julia adoreert hem steeds meer. Ze moest eens weten. Ik vraag mij echt af wanneer er bij iemand een belletje gaat rinkelen dat die Guy niet zo brandschoon is als het lijkt. Wel raar dat hij opeens terugkrabbelt naar die 50/50 regeling. Eerst was hij akkoord met het voorstel van Tom en nu krabbelt hij terug?
Kwast schreef:brandschoon

Die Guy denkt niet meer normaal, zoveel is toch duidelijk? Anders was ie een miserabel beroepskiller, hé?
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Dat is zo! Apart kronkels gaan er in het koppie van die man rond. Tjonge! Misschien gaat Guy voor de jackpot, elk niet meewerkend vrouwwezen wordt vakkundig de mond gesmoord! 

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
ik vind zijn schorsing ergens wel terecht. Als de commandant zijn brandweerlui verbiedt terug naar binnen te gaan omdat het te gevaarlijk is, moet je dat order opvolgen. Als Guy dan niet tijdig buiten raakt, moeten zijn collega's hun leven risceren voor hem én voor een hond. Goed voor het vrouwtje en haar lieve hondje en ik ben ook een dierenvriend maar het kon anders uitdraaien en dan komen er ipv één hondenleven verschillende mensenlevens op het spel te staan.satine schreef:Dat hondje 'mocht niet gered worden' omdat de situatie op dat moment niet veilig was voor Guy zelf.
En euhm, een kind vermoorden en een hond redden is geen heldendaad

0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Inderdaad. En ik denk dat wat die schorsing betreft ook de impulsiviteit een grote rol speelde. Guy gaf duidelijk aan dat hij er op dat moment niet bij na heeft gedacht en dat soort gedrag lijkt me in een noodsituatie niet echt aan te raden. Dat, in combinatie met zijn gemoedstoestand rond de scheiding (of moord op Fien eigenlijk, maar dat weet daar geen mens), zal hen hebben doen besluiten dat het beter is dat Guy even tot rust komt. Vind ik ook niet zo vreemd eigenlijk. 

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- x 435
in zijn koppeke zit misschien het idee dat hij zijn misstap wat goedgemaakt heeft door dat madammeke haar hondje te redden, waarmee zit Guy eigenlijk in zijn koppeke, moeilijk in te schatten, nietwaar?Crackers schreef:ik vind zijn schorsing ergens wel terecht. Als de commandant zijn brandweerlui verbiedt terug naar binnen te gaan omdat het te gevaarlijk is, moet je dat order opvolgen. Als Guy dan niet tijdig buiten raakt, moeten zijn collega's hun leven risceren voor hem én voor een hond. Goed voor het vrouwtje en haar lieve hondje en ik ben ook een dierenvriend maar het kon anders uitdraaien en dan komen er ipv één hondenleven verschillende mensenlevens op het spel te staan.satine schreef:Dat hondje 'mocht niet gered worden' omdat de situatie op dat moment niet veilig was voor Guy zelf.
En euhm, een kind vermoorden en een hond redden is geen heldendaad

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Compensatiegedrag? Dat hij zijn schuldgevoel probeert weg te poetsen door dit soort kamikaze helden acties uit te voeren? Geen idee. Ik verwacht alleen niet dat het redden van hotdogs en het troosten van droevige oude dametjes zijn daad minder erg zal maken. Er moet een moment komen dat hij zichzelf verraad! Het is alleen jammer dat niemand weet dat Fien met Guy meeging en dat er ook vrijwel geen getuigen zijn op Frank na die zich niks weet te herinneren. 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Ik vind het heel begrijpelijk dat een taxi-chauffeur zich niet van elke auto die hij inhaalt, onthoudt wie daar in zat, zeker als je de auto niet (her)kent.Kwast schreef:Compensatiegedrag? Dat hij zijn schuldgevoel probeert weg te poetsen door dit soort kamikaze helden acties uit te voeren? Geen idee. Ik verwacht alleen niet dat het redden van hotdogs en het troosten van droevige oude dametjes zijn daad minder erg zal maken. Er moet een moment komen dat hij zichzelf verraad! Het is alleen jammer dat niemand weet dat Fien met Guy meeging en dat er ook vrijwel geen getuigen zijn op Frank na die zich niks weet te herinneren.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
^ Dat vind ik ook. Ik had het eerder vreemd gevonden als Frank het zich nog wél herinnerd had. Wat niet wegneemt dat het jammer is natuurlijk.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..