Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Kwast
- Poster rang 5
Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)
Ik heb wel te doen met Femke. Arm schaapje. Ik vind het wel erg sneu voor haar dat Peter weg is gegaan. Het lijkt erop dat ze erg veel moeite heeft om te moeten kiezen tussen Rafaël en Peter. Ik denk dat ze niet wil kiezen en omdat Peter dat nu gedaan heeft is ze precies van haar melk. Ik vind dat wel sneu voor haar. Ik vraag mij ergens wel af of ze Rafaël stiekem niet een beetje leuk vindt. Wat ook kan zijn is dat ze eigenlijk best veel op haar moeder lijkt en daardoor opkomt voor de familie.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Ganja
- Poster rang 3
Kwast schreef:Ik heb wel te doen met Femke. Arm schaapje. Ik vind het wel erg sneu voor haar dat Peter weg is gegaan.

Ik heb absoluut geen medelijden met Femke. Ze is verantwoordelijk voor haar eigen daden. Ze wist al langer dan gisteren dat Peter niets moet hebben van Rafael. Oké naar Rafael toe is het misschien niet zo slim van Peter om weg te gaan maar ik kan hem maar al te goed begrijpen. Ik zou er ook stapel gek van worden van een lief die over niets anders kan praten dan haar idiote halfbroer die dan misschien nog niet eens haar halfbroer is!! Femke had Rafael gewoon terug naar de kliniek moeten sturen daar hoort hij thuis daar kan hij behandeld worden niet bij haar. Femke doet écht domme dingen momenteel en ik begrijp niet dat ze het niet door heeft dat Rafael haar misbruikt. Ze zou na al wat ze al heeft meegemaakt wel slimmer mogen wezen. Maar ja..... het naieve moeder (Nancy) bloed zal haar parten spelen zekers

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Misschien dat het verstand van Femke wel zei dat Rafaël terug moest naar de kliniek maar zei haar hart iets heel anders en dan wordt het heel erg lastig. Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer je gevoel het ene zegt en je verstand het andere dat knap verwarrend is. Wat ik niet begrijp is waarom Femke niets doet met het gegeven dat Rafaël heeft gelogen over zijn praktijken in Spanje. Misschien weet Femke zelf wel niet goed wat ze echt wil. Het is wel apart hoe intens zij bezig is met haar 1/2 broer waarvan ze niet eens zeker weet dat hij dit is.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ik vraag mij ook waarom Femke niets doet met het gegeven, dat Rafael haar tijdens die brand heeft vast gehouden en dat ze samen met hem verbrand zou zijn als er niemand tussengekomen was.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Dat vind ik ook heel vreemd. Misschien gaat ze er van uit dat dit was omdat hij toen nog niet werd behandeld voor zijn manische depressie??? Ik vind dat wel heel raar. Ook raar dat niemand weet dat die brand is aangestoken. Femke wordt als een magneet aangetrokken tot Rafaël. Langs de ene kant wil ze het niet maar langs de andere kant lijkt ze ook niet weerbaar genoeg om tegen hem in verzet te gaan. Ze laat zich uiteindelijk toch door hem manipuleren. Er moet meer aan de hand zijn dan dat wij tot nu toe weten. Sowieso vind ik het een heel rare situatie tussen die twee. Rafaël lijkt wel geobsedeerd door Femke. Zou ze dat überhaupt wel inzien? Rafaël wilde niets liever dan bij Nancy gaan wonen om zodoende Femke veel te kunnen zien. Femke woont samen met Peter maar toch blijft ze bezig met Rafaël, eerst wist ze van zijn bestaan niet eens af, toch??????
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ze zegt dat hij haar halfbroer is
Of hij zegt dat hij haar halfbroer is (en zij gelooft het). Dat is voor haar de reden om alles te geloven wat hij zegt en niet inzien dat hij liegt. Dat is de kern van dit langdradige verhaal volgens mij. Maar dat wisten we allemaal al.

0 x
- Amiche
- Poster rang 2
Wat er ook uit gaat komen (zal toch zeker wel een keertje?) zullen we allemaal het gevoel hebben dat het nog steeds niets verklaard, onlogisch is e/o zwaar overdreven. Er is geen scenario dat alles echt goed kan verklaren.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Eigenlijk is dat wel zo, inderdaad... Het zal altijd op z'n minst raar of onlogisch blijven. 

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Kwast
- Poster rang 5
Heeft Femke nu NOG niet door dat Rafaël smoorverliefd op haar is en er alles aan doet om haar te manipuleren? Verschrikking is het toch en Femke blijft haar gevoel maar achterna rennen ipv even haar gezonde verstand te gebruiken. Jammer dat ze niet ziet wat er werkelijk gaande is. Ze blijft zich telkens schuldig voelen en Rafaël weet daar perfect misbruik van te maken.
0 x
-
- x 435
Dit verhaal is al even onwerkelijk als het opsporingsverhaal.Kwast schreef:Heeft Femke nu NOG niet door dat Rafaël smoorverliefd op haar is en er alles aan doet om haar te manipuleren? Verschrikking is het toch en Femke blijft haar gevoel maar achterna rennen ipv even haar gezonde verstand te gebruiken. Jammer dat ze niet ziet wat er werkelijk gaande is. Ze blijft zich telkens schuldig voelen en Rafaël weet daar perfect misbruik van te maken.
Akkoord, psychisch zieken kunnen iemand vreselijk manipuleren, maar een verstandig iemand zoals Femke eigenlijk wel is, zal zich niet zo lang voor de gek laten houden. Ze had hem al lang weer in de kliniek moeten manoeuvreren.
Raf is psychotisch en ze helpt hem en zichzelf niet met hem bij haar te houden. Die heeft professionele hulp nodig, en dringend.
Zielig verhaal! Maar mijn complimenten voor de acteur die Raf speelt!
0 x
-
- x 435
inderdaad, heel realistisch is dit allemaal niet
maar die acteur verdient wel een pluim !

maar die acteur verdient wel een pluim !

0 x
- Ganja
- Poster rang 3
Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat Femke verliefd is op Rafael maar dat niet wil toegeven omdat ze weet dat dit niet kan omdat het haar halfbroer is. Neem nu de moment dat Rafael bijna vertrok en zij hem tegen hield en ze elkaar een knuf gaven de manier waarop Femke toen Raf vast nam en haar ogen sloot was alsof ze kei verliefd is op hem. Er zijn nog zo van die momenten geweest. En misschien is dat de reden waarom ze hem niet buiten zet. Want tenslotte hebben ze in Spanje een relatie gehad en is die pas gestopt toen bleek dat Rafael haar halfbroer is, en mij dunkt dat Femke haar gevoelens voor Rafael niet meteen over waren, maar ze wist en weet dat het niet meer kan omdat hij familie is. Ze houdt nog wel van Peter en zal er ook nog wel verliefd op zijn maar denk als Rafael zou zeggen ik ben niet uw halfbroer dat ze er dan na een tijd toch voor zou gaan en Peter zou laten vallen. Misschien moet Rafael eens een lief krijgen dan zien we hoe het verder gaat. Als Femke dan jaloers reageert is het duidelijk dat ze Spanje nog niet vergeten is en nog gevoelens heeft voor hem. Dat was toen blijkbaar een passionele relatie want Rafael zegde ooit eens we hadden het toch goed toen samen.
0 x
-
- x 435
En ik heb hoe langer hoe meer het gevoel dat ik deze uitleg al meerdere keren las.Ganja schreef:Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat Femke verliefd is op Rafael maar dat niet wil toegeven omdat ze weet dat dit niet kan omdat het haar halfbroer is. Neem nu de moment dat Rafael bijna vertrok en zij hem tegen hield en ze elkaar een knuf gaven de manier waarop Femke toen Raf vast nam en haar ogen sloot was alsof ze kei verliefd is op hem. Er zijn nog zo van die momenten geweest. En misschien is dat de reden waarom ze hem niet buiten zet. Want tenslotte hebben ze in Spanje een relatie gehad en is die pas gestopt toen bleek dat Rafael haar halfbroer is, en mij dunkt dat Femke haar gevoelens voor Rafael niet meteen over waren, maar ze wist en weet dat het niet meer kan omdat hij familie is. Ze houdt nog wel van Peter en zal er ook nog wel verliefd op zijn maar denk als Rafael zou zeggen ik ben niet uw halfbroer dat ze er dan na een tijd toch voor zou gaan en Peter zou laten vallen. Misschien moet Rafael eens een lief krijgen dan zien we hoe het verder gaat. Als Femke dan jaloers reageert is het duidelijk dat ze Spanje nog niet vergeten is en nog gevoelens heeft voor hem. Dat was toen blijkbaar een passionele relatie want Rafael zegde ooit eens we hadden het toch goed toen samen.

0 x
-
- Nog geen rang
ja eigenlijk wel
ik begin da wel saai te vinden ze er gebeurt niets
Rafael Peter Rafael Peter ...
ze moet eindelijk kiezen vind ik
ik begin da wel saai te vinden ze er gebeurt niets
Rafael Peter Rafael Peter ...
ze moet eindelijk kiezen vind ik
0 x