Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- x 435
Ook nog een lap voor Leo. Hoe goed hij ook probeerde zijn kleindochter te troosten, wat hij zei sloeg op weinig. Ik weet niet waarom hij er zo op aandringt dat Nina effectief schuld bekent en in de gevangenis gaat zitten, maar ik denk echt niet dat hij de ernst van de situatie inziet en wat dat voor Nina en Yasmine betekent. "Het is maar een jaartje", zei hij. Tenenkrullend gewoon want dat weet hij allemaal niet. Het kan nog altijd de volle tien worden. En zelfs al is het maar een jaar dan nog niet niets. Yasmine is op de leeftijd waarop het de mooiste jaren zijn dat je als ouder met je kind kan beleven. Als Nina er daar een aantal van zou moeten missen, zou dat gewoon verschrikkelijk zijn. En evenzeer voor Yasmine als die net dan haar mama zou moeten missen. Hoe Leo dat dus overdreven minimaliseerde was compleet tactloos.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Wat dat ermee te maken heeft tvx1? Ik dacht dat het toch al langer dan vandaag bewezen was dat mannen en vrouwen een andere mening of interpretatie hebben over hetzelfde onderwerp. En Tiboko stelt het helemaal niet simplistisch voor. Peter heeft tijd en ruimte genoeg gehad om iets te zeggen maar hij liet Femke iedere keer weglopen. Als mijn vriend iets niet wil horen wat ik te zeggen heb en wegloopt dan loop ik hem gewoon achterna hoor tot ik mijn zeg gedaan heb.
3 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Ik vind dat Leo totaal die lap niet heeft verdiend! Hij doet z'n uiterste best en het is misschien wel op een onbehouwen manier, maar hij doet het toch maar op z'n leeftijd! Hij heeft Nina toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en hiermee tegen iedereen, die hem waarschuwde, ingegaan.tvx1 schreef: za 24 apr 2021, 19:04 Hoe Leo dat dus overdreven minimaliseerde was compleet tactloos.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Klopt, ik ben een man en ik deel ook de mening dat Peter kansen genoeg heeft gehad om dit te zeggen.heidiw schreef: za 24 apr 2021, 19:19 Ik dacht dat het toch al langer dan vandaag bewezen was dat mannen en vrouwen een andere mening of interpretatie hebben over hetzelfde onderwerp.
Anderzijds versta ik ook tvx1's visie over Leo, ik vermoed ook dat die niet zo goed beseft wat zijn "drang om de regeltjes te volgen" voor gevolgen kan hebben. Voor Leo is één jaar misschien niet veel (hoewel, op zijn leeftijd?) - maar voor dat kleine meisje van negen is dit een ramp.
Toevallig kijk ik ook naar het verslavende Dertigers (ik weet, ook niet altijd heel geloofwaardig) maar die jonge Lucas (zoon van Pieter) snapt ook niet waarom Saartje ineens uit zijn leven is. Kan me voorstellen dat het voor Yasmine ook een drama zal zijn dat haar mama ineens in de gevangenis vliegt.
Dus ja, ook een dikke lap voor Leo, die voor Nina een beslissing nam en het bovendien ook nog eens zijn mond voorbij praatte tegen de gazet van Thuis, met name Tamara - die anderen altijd de les moet lezen, maar zélf allesbehalve onbesproken is. Dus ook voor haar een lap.
0 x
-
- x 435
Niets, 't was wat gezever tussendoor. 'k Zal er de volgende keer een reeks smileytjes bij zetten, Beloofd!tvx1 schreef: za 24 apr 2021, 18:53 Wat heeft dat er nu mee te maken? Mijn mening zou net dezelfde geweest zijn moest het een man-man of vrouw-vrouw koppel geweest zijn die ruzie had over dit onderwerp.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Inderdaad. Vier woorden waren genoeg geweest.Tiboko schreef: za 24 apr 2021, 22:19 ik deel ook de mening dat Peter kansen genoeg heeft gehad om dit te zeggen.
"Ik heb Yasmine gezien" had de aandacht van Femke wel getrokken, op eender welk moment.
Dan zou Femke waarschijnlijk ook wel boos geweest zijn - ze zit nu eenmaal in een verwerkingsfase die blijkbaar nog niet afgerond is - maar dan was Peter tenminste eerlijk geweest.
En dan zou ze wel bijgedraaid zijn en zijn eerlijkheid geapprecieerd hebben.
Wat Leo betreft: ik begrijp de redenaties ergens wel, maar ik vraag mij af of het alternatief dan beter was.
Blijven rondtrekken met een 9-jarige, met valse paspoorten waarvan we niet weten hoe 'echt' die er uit zien?
Opgepakt en uitgeleverd worden aan Belize, wat zou er dan met Nina gebeuren?
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Er zijn genoeg landen waar je met een vals paspoort rustig kan leven. Las een paar jaar geleden nog over een veroordeelde Belg die 12 jaar "onder de radar" in buurland Nederland verbleef en er zelfs een nieuw gezin had gesticht. Werd pas opgepakt toen een oude kennis hem toevallig tegen kwam.
En Nina had blijkbaar vrienden in Portugal, die haar konden helpen. Bovendien is 'oplichting" niet voor elke politiedienst in élk land een prioriteit hé.
En Nina had blijkbaar vrienden in Portugal, die haar konden helpen. Bovendien is 'oplichting" niet voor elke politiedienst in élk land een prioriteit hé.
0 x
-
- x 435
satine schreef: zo 25 apr 2021, 10:08 Inderdaad. Vier woorden waren genoeg geweest.
"Ik heb Yasmine gezien"

0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Karin omdat ze Robin opstookt en Joren vanwege zijn casanovacapsones..
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Nina.
Ik dacht dat ze zich voorgenomen had om zo weinig mogelijk in de Withoeve te komen om Femke een beetje te ontzien?
En nu staat ze daar bijna dagelijks, alsof ze met Yasmine naar de bib gaat...
Dat ging ze toch aan Leo overlaten?
Ik dacht dat ze zich voorgenomen had om zo weinig mogelijk in de Withoeve te komen om Femke een beetje te ontzien?
En nu staat ze daar bijna dagelijks, alsof ze met Yasmine naar de bib gaat...
Dat ging ze toch aan Leo overlaten?

1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Inderdaad, dat heb ik toch ook gehoord. Ik moet niet hebben van dat vrouwmenssatine schreef: do 27 mei 2021, 09:25 Ik dacht dat ze zich voorgenomen had om zo weinig mogelijk in de Withoeve te komen om Femke een beetje te ontzien?

1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Nina en Peter.
Bij nader inzien passen die 2 eigenlijk wel schitterend bij elkaar. 2 leugenachtige egoïsten...
Bij nader inzien passen die 2 eigenlijk wel schitterend bij elkaar. 2 leugenachtige egoïsten...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Nog geen rang
- x 2
Peter moet juist geen lap krijgen, hij is een goede ziel, wie Thuis kent kent ook Nina en oplichting en bedrog zijn haar eigenschappen. Niet enkel haar moeder die nu de schuld krijgt van alle zonden, Nina zelf. Ze was geen kind meer toen ze Peter oplichtte. Die zwangerschap , dat Peter dat toen zo goed vond daar kan ik best inkomen. 800.000 euro gestolen, zijn praktijk kapot, geld van klanten... weg. Dat hij nu zo vergevingsgezind is siert hem. Ik persoonlijk zou nooit mijn vaderschap opnemen en zou niets met dat kind te maken willen hebben, ik zou destijds niets met Nina geregeld hebben. Ik zou haar vervolgd hebben tot in de hel.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Oké... En waar in dit verhaal is Yasmine schuldig aan iets? Dat is toch een onschuldig kind wat er niet om gevraagd heeft om geboren te worden? Ongeacht de puinhoop die haar beide ouders van het hele gebeuren gemaakt hebben, waren zij er allebei bij toen Yasmine verwekt werd, en zijn dus ook allebei verantwoordelijk.
En waar in dit verhaal is Femke schuldig aan iets? Zij heeft er toch niet om gevraagd om jarenlang bedonderd te worden door haar echtgenoot? Ze had gewoon het recht om de waarheid te horen, en er van op de hoogte te zijn dat haar man een dochter heeft bij een andere vrouw. Dat ze hem nu niet meer vertrouwt, gewoon omdat hij kennelijk prima in staat is om jarenlang zo'n groot geheim voor haar verborgen te houden, vind ik niet verwonderlijk.
Sorry hoor, maar Peter een goede ziel??

En waar in dit verhaal is Femke schuldig aan iets? Zij heeft er toch niet om gevraagd om jarenlang bedonderd te worden door haar echtgenoot? Ze had gewoon het recht om de waarheid te horen, en er van op de hoogte te zijn dat haar man een dochter heeft bij een andere vrouw. Dat ze hem nu niet meer vertrouwt, gewoon omdat hij kennelijk prima in staat is om jarenlang zo'n groot geheim voor haar verborgen te houden, vind ik niet verwonderlijk.
Sorry hoor, maar Peter een goede ziel??

2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Waarom? Hij is indertijd zo stom geweest om Nina toegang te geven tot die derdenrekening - of bedoel je dat hij zichzelf vergeeft dat hij toen zo naïef geweest is?
En verder heeft hij zelf gezegd dat hij elke maand de alimentatie heeft betaald om zijn eigen gemoedsrust af te kopen.
Dan hoefde hij het zich allemaal niet meer aan te trekken.
Als Nina niet naar het Thuisdorp was gekomen, had hij nog elke maand braaf betaald, ook al wist Femke van niks.
900 Euro, elke maand opnieuw...
2 x