Lowie Bomans (Mathias Vergels)

Gesloten
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik vind dat Lowie toch wat begint te overdrijven. Hij maakt verdorie meer een probleem van Christine dan Bob zelf. Ik snap dat hij bezorgd is maar het gaat er toch wat over.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik vind dat Lowie in deze overschot van gelijk heeft: andere keren is Bob zo strikt en kan hij gedane afspraken niet wijzigen. En nu,zelfs nadat hij door schade en schande heeft ondervonden hoe Christine echt is, vind hij het OK dat datzelfde schepsel toch aan boord zit... :thumbdown:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ikke schreef: do 05 nov 2020, 06:19is Bob zo strikt
Begrijp ook niet waarom hij zo gekeerd is als de wind. Hij heeft toch tot scha en schande moeten ondervinden hoe dat schepsel kan manipuleren!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: do 05 nov 2020, 08:13 Begrijp ook niet waarom hij zo gekeerd is als de wind. Hij heeft toch tot scha en schande moeten ondervinden hoe dat schepsel kan manipuleren!
En daarnaast zijn gemaakte beloftes voor Bob toch heilig? Die is idd gekeerd als de wind, maar dat kan niet anders want 't moet passen in de stomme verhaallijn... :twisted:
Ik vind het dus niet meer dan normaal dat zijn beste vriend Lowie tegenstribbelt.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: do 05 nov 2020, 06:19 Ik vind dat Lowie in deze overschot van gelijk heeft: andere keren is Bob zo strikt en kan hij gedane afspraken niet wijzigen. En nu,zelfs nadat hij door schade en schande heeft ondervonden hoe Christine echt is, vind hij het OK dat datzelfde schepsel toch aan boord zit...
Nee hij overdrijft serieus. Christine is Bob zijn privé-leven, het is niet aan Lowie om hem daarover de les te spellen. Ik vind het erg nobel dat Bob Adil een kans wil gegeven. Hij wil duidelijk privé en werk gescheiden houden en dat is gewoon het best. Door persoonlijk haat- of zelfs wraakgevoelens gedreven zakelijke beslissingen nemen is het slechtste wat je kan doen. En dat is nu net wat Lowie eigenlijk wil. Uiteindelijk is het vooral Adil die risico's neemt. Als zijn samenwerking met Bowie uiteindelijk wordt stopgezet omwille van Christine is hij diegene die met de gevolgen zit. Hij zou dan zijn belangrijkste klant kwijt zijn. Bowie heeft intussen blijkbaar meer dan genoeg onderaannemers om niet van ACE afhankelijk te zijn.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vind Lowie soms ook nogal onbesuisd uit de hoek komen wat Christine betreft.
Maar ik kan hem geen ongelijk geven: een vos verliest zijn of haar haren, maar niet de streken.

Nadat Adil eerst met zijn hand op zijn hart beloofde dat Christine NIETS met hun samenwerking te maken zou hebben, blijkt nu dat ze toch serieus geïnvesteerd heeft in de zaak en dus ook iets in de pap te brokken heeft.
Voor Bob is dit geen probleem, want hij redeneert:
1. 'wat in het verleden gebeurd is, is voorbij en ik heb dat achter mij gelaten'
2. 'dit is een zakelijke overeenkomst en een woord is een woord'
3. 'iedereen verdient een tweede kans'.

Maar hij vergeet
1. dat dit daarom niet voor iedereen zo is, sommigen doen wel alsof, maar vermits 'het verleden' blijft sluimeren, zinnen ze op wraak.
2. Adil heeft zijn woord al eens gebroken toen hij zei dat Christine niets met de samenwerking zou te maken hebben, wie zegt dat dit de enige en laatste keer is?
3. dat geldt inderdaad voor Adil, maar ook voor Christine?

Vermits Bob een man van de ratio is, ziet hij geen graten in de samenwerking met ACE.
En inderdaad, zij zullen wel andere onderaannemers hebben, zodat zij niet alleen van Adil afhankelijk zijn.
Maar Christine zou op termijn Bob wel heel hard kunnen kwetsen.
Want die vos en die streken...

En daarvoor wil Lowie zijn vriend behoeden.
Want ze zijn niet alleen collega's, maar ook vrienden.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: vr 06 nov 2020, 22:26 Nadat Adil eerst met zijn hand op zijn hart beloofde dat Christine NIETS met hun samenwerking te maken zou hebben, blijkt nu dat ze toch serieus geïnvesteerd heeft in de zaak en dus ook iets in de pap te brokken heeft.
'dit is een zakelijke overeenkomst en een woord is een woord'

Adil heeft zijn woord al eens gebroken toen hij zei dat Christine niets met de samenwerking zou te maken hebben, wie zegt dat dit de enige en laatste keer is?

Vermits Bob een man van de ratio is, ziet hij geen graten in de samenwerking met ACE.

En dat is 't waar het om draait. Gemaakte afspraken moet je nakomen. Lowie ziet het deze keer heel nuchter in en ik hoop uit de grond van mijn hart dat Bob naar zijn vriend en zakenpartner luistert
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

ikke schreef: za 07 nov 2020, 09:07 ik hoop uit de grond van mijn hart dat Bob naar zijn vriend en zakenpartner luistert
idem dito Want anders krijgt hij toch op termijn weer een portie Christine voorgeschoteld. En dat wil Lowie ten alle tijde vermijden!
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: vr 06 nov 2020, 22:26 2. Adil heeft zijn woord al eens gebroken toen hij zei dat Christine niets met de samenwerking zou te maken hebben, wie zegt dat dit de enige en laatste keer is?
Nee niet echt. Adil heeft beloofd dat Christine zich niet direct zou bemoeien met de samenwerking tussen hem en Bowie en dat doet ze ook niet. Hij heeft nooit gesteld dat Christine op geen enkele manier zou betrokken worden bij De Kabouters. Alle communicatie en afspraken met Bowie dienen via Adil te verlopen en dat gebeurt ook nog altijd zo.
satine schreef: vr 06 nov 2020, 22:26 Vermits Bob een man van de ratio is, ziet hij geen graten in de samenwerking met ACE.
En inderdaad, zij zullen wel andere onderaannemers hebben, zodat zij niet alleen van Adil afhankelijk zijn.
Want die vos en die streken...

Bob geeft het een kans en dat is erg nobel. En uiteindelijk liggen de risico's bij Adil. Indien Bowie toch door toedoen van ACE schade lijdt bij een klant zullen die laatste met de gevolgen zitten. ACE zal z'n beste klant kwijt zijn en waarschijnlijk nog een schadevergoeding aan Bowie moeten betalen. Bowie zal gewoon een andere aannemer hanteren. Dat Lowie bezorgd is om zijn vriend is mooi, maar de keuze van je vrienden respecten is ook een belangrijk aspect van vriendschap. Dat constante gesakker over Christine wordt op een duur oervervelend en het is duidelijk dat hij daar niets mee gaat bereiken. Stop er dan gewoon mee en focus je energie op een positieve manier.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef: za 07 nov 2020, 21:51 Alle communicatie en afspraken met Bowie dienen via Adil te verlopen en dat gebeurt ook nog altijd zo.
Tot hiertoe wel, dat is waar.
Maar toen Adil die belofte maakte, had Christine nog niet in ACE geïnvesteerd.
Ik betwijfel sterk of Christine zich ook aan die afspraak gaat houden.
Ook al is er momenteel geen reden om aan te nemen dat ze zich gaat moeien, het gaat wel over Christine.
tvx1 schreef: za 07 nov 2020, 21:51 En uiteindelijk liggen de risico's bij Adil.
Op zakelijk gebied wel. Dat klopt.
Emotioneel gezien ligt dat anders.
Daar kan ze beiden compleet onderuit halen, als ze dat echt wil.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat Lowie zich druk maakt om niks.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Ik dacht dat het Boowie was ipv Bowie :denk:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: zo 08 nov 2020, 09:57 Maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat Lowie zich druk maakt om niks.
Maar 't is toch al duidelijk voor ons, dat Christine niet van plan is om zich niet te bemoeien met de manier van werken van ACE en... de rest zullen wij wel zien. Degenen die Christine vertrouwen zullen voor een onaangename verrassing komen te staan.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Louis is toch echt ver van een zakenman ! Liever roddelen en de mensen tot vervelens toe uitvragen over iets wat hem niet aangaat dan een beetje met zijn hoofd bij zijn job blijven en 't is dan nog zijn eigen zaak !
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Echt flauw van Lowie. Zijn vriendin laten vallen enkel en alleen omdat ze een werk graag doet. Snapt die nu niet dat hij, en niet Christine, diegene is die het grote probleem is met zijn overdreven reacties altijd?!
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Echt professioneel kun je hem niet noemen. Persoonlijke problemen nemen het als maar meer over van z'n creativiteit. Boowie zal daar niet wel bij varen!
0 x
Gesloten