Hart onder de riem
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 692
- x 532
- martha
- Poster rang 5

- x 976
- x 580
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Hart onder de riem
x2
We zijn er met zijn allen door aangedaan omdat ze eens uitvliegt tegen Emiel - maar dat ze na vijf maand haar zwangerschap heeft zien beëindigen? Die dingen gebeuren hé. Pech gehad.
Kunnen we dat zo snel vergeten? Net zoals dokter Ann gewoon vergeten is dat ze ooit een dochter had ??
We zijn er met zijn allen door aangedaan omdat ze eens uitvliegt tegen Emiel - maar dat ze na vijf maand haar zwangerschap heeft zien beëindigen? Die dingen gebeuren hé. Pech gehad.
Kunnen we dat zo snel vergeten? Net zoals dokter Ann gewoon vergeten is dat ze ooit een dochter had ??
0 x
-
ikke
- x 435
Hart onder de riem
Dat is "een waarheid als een koe". Daar kan ik niets tegen in brengen.satine schreef: vr 29 mar 2019, 14:37 In het geval van Judith en Stan zijn wij buitenstaanders die de situatie vanop afstand nuchter bekijken.
0 x
-
ikke
- x 435
Hart onder de riem
Ik heb nergens gelezen dat we ons niet kunnen inbeelden hoe erg het is voor Paulien en Adil...Tiboko schreef: ma 15 apr 2019, 18:46 We zijn er met zijn allen door aangedaan omdat ze eens uitvliegt tegen Emiel - maar dat ze na vijf maand haar zwangerschap heeft zien beëindigen? Die dingen gebeuren hé. Pech gehad.
0 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Hart onder de riem
Tiboko schreef: ma 15 apr 2019, 18:46 We zijn er met zijn allen door aangedaan omdat ze eens uitvliegt tegen Emiel - maar dat ze na vijf maand haar zwangerschap heeft zien beëindigen? Die dingen gebeuren hé. Pech gehad.
Het is verschrikkelijk wat haar overkomen is, maar het is nog altijd geen excuus om dan maar Emil van zijn melk te brengen en hem zowat verantwoordelijk te stellen voor de val . Niet vergeten dat ze ook al zo naar deed tegen Tamara, niet alleen nu, maar toen ze pas zwanger was. Akkoord, het was wat tactloos nu om zo op te dagen van haar, maar de anderen hebben haar ook niet duidelijk verwittigd over Paulien haar toestand.
Adil daarentegen krijgt van mij wel een hart onder de riem, dat hij zo hard zijn best doet voor Paulien, ondanks dat ze hem buitensluit, en omdat hij evenveel verdriet heeft als haar , maar toch niet hysterisch de hele omgeving begint af te kraken omdat zij dochter het niet gehaald heeft.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Hart onder de riem
Net zoals in het geval van Judith en Stan (we zagen aanvankelijk nooit wie haar slaag gaf) hebben we ook niet kunnen zien hoe dat ongeval met de trap nu precies gebeurd is. Dus er zomaar van uitgaan dat Paulien zelf haar val veroorzaakt heeft, lijkt me voorbarig. Emiel zei trouwens ook meteen daarna "het is mijn schuld dat Paulien haar baby kwijt is".
Natuurlijk is het zijn schuld niet, hij is 9 en heeft dit nooit gewild, het was sowieso een ongeval. Alleen was het (met wat daar eerder in dat huis met zijn vader en zijn vriendinnetje is gebeurd) niet zo verstandig van Jacquemin en haar collega's om Emiel precies daar te laten wonen.
Bovendien is het (mentaal) voor hem niet zo gezond om daar de hele tijd door een stel kippen (ik overdrijf) te worden omringd. Ze hebben allemaal hun problemen (van Kaat tot Bob) en doen niks liever dan daarover palaveren. En daar zit dan zo'n jong ventje tussen, nee dus.
Wat niet wegneemt dat ik Olivia en Lowie wel een hart onder de riem wil steken, ze deden hun uiterste best voor hem en ik vermoed dat Emiel na enkele dagen crisisopvang weer terug naar hen zal verlangen. Ik wens het hen in ieder geval toe.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Hart onder de riem
Arme Olivia.
Ik vermoed dat ze niet alleen afscheid moest nemen Emil, maar ook van al haar kindjes in klas.
Heeft die kreng er nu voor gezorgd dat ze haar job kwijt is?
Ik vermoed dat ze niet alleen afscheid moest nemen Emil, maar ook van al haar kindjes in klas.
Heeft die kreng er nu voor gezorgd dat ze haar job kwijt is?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Hart onder de riem
Daar had ik niet aan zitten denken, maar nu je het zegt... Daarom was ze haar spullen aan het inpakken. Ocharm.
En dan durft Christine daar nog wel met geveinsde tranen afzetten, al is dat eerder voor een ander topic.
En dan durft Christine daar nog wel met geveinsde tranen afzetten, al is dat eerder voor een ander topic.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Hart onder de riem
Ook ik vermoed dat Olivia haar spullen aan het pakken was in de klas...
Van mij een hart onder de riem voor Olivia, Lowie, Adil en Emiel.
En natuurlijk heb ik verschrikkelijk met Paulien te doen dat ze haar kindje kwijt is. Maar haar ge-roep en ge-tier schijnt haar toch wel een uitlaatklep te bieden, terwijl de rest het maar heeft te ondergaan. En zij hebben ook verdriet. Adil is net zo goed zijn dochtertje kwijt, bijvoorbeeld...
Vandaar dus het onderscheid, echt niet omdat ik vind dat een miskraam/vroeggeboorte een peulenschil is.
Allesbehalve zelfs... 
Van mij een hart onder de riem voor Olivia, Lowie, Adil en Emiel.
En natuurlijk heb ik verschrikkelijk met Paulien te doen dat ze haar kindje kwijt is. Maar haar ge-roep en ge-tier schijnt haar toch wel een uitlaatklep te bieden, terwijl de rest het maar heeft te ondergaan. En zij hebben ook verdriet. Adil is net zo goed zijn dochtertje kwijt, bijvoorbeeld...
Vandaar dus het onderscheid, echt niet omdat ik vind dat een miskraam/vroeggeboorte een peulenschil is.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1666
- x 2571
Hart onder de riem
Voor Adil. Het verdriet om het verlies van zijn dochtertje was blijkbaar niet erg genoeg, nu krijgt hij dit er nog bovenop.
Ik heb echt met hem te doen.
En ook voor Paulien. Ook al vind ik haar momenteel onuitstaanbaar, dit moet echt wel een mokerslag zijn.
Ik hoop dat ze mekaar gauw 'terugvinden', anders zou hun relatie wel eens einde rit kunnen zijn.
En ook voor Paulien. Ook al vind ik haar momenteel onuitstaanbaar, dit moet echt wel een mokerslag zijn.
Ik hoop dat ze mekaar gauw 'terugvinden', anders zou hun relatie wel eens einde rit kunnen zijn.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1492
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Hart onder de riem
Helemaal mee eens.satine schreef: vr 19 apr 2019, 00:56 Voor Adil. Het verdriet om het verlies van zijn dochtertje was blijkbaar niet erg genoeg, nu krijgt hij dit er nog bovenop.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Hart onder de riem
Heftige tijden.... De schouderklopjes en de knuffels raken stilletjes aan uitgeput als dit tempo zo verder gaat....
Maar eigenlijk had ik nog het meest compassie met Karin.
Terwijl Rosa & Kobe op een waardige manier afscheid konden nemen van Steven, stond Karin daar helemaal alleen. Niemand om eens op uit te huilen (of misschien tom nog een beetje) of wat steun bij te vinden.
Rosa kan zich later nog troosten aan de mooie woorden van 'hypocriete' Steven. Dat hij haar graag zag etc....
Maar Karin blijft met een enorme leegte achter.
Ziek of niet ziek, dood of niet dood; ik vond Steven helemaal geen mooi karakter hebben(en dat is nog zacht uitgedrukt!)
Maar eigenlijk had ik nog het meest compassie met Karin.
Terwijl Rosa & Kobe op een waardige manier afscheid konden nemen van Steven, stond Karin daar helemaal alleen. Niemand om eens op uit te huilen (of misschien tom nog een beetje) of wat steun bij te vinden.
Rosa kan zich later nog troosten aan de mooie woorden van 'hypocriete' Steven. Dat hij haar graag zag etc....
Maar Karin blijft met een enorme leegte achter.
Ziek of niet ziek, dood of niet dood; ik vond Steven helemaal geen mooi karakter hebben(en dat is nog zacht uitgedrukt!)
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Hart onder de riem
Tot op het allerlaatste bleef hij de manipulator. Ik bedoel maar. Hij is zo blij met zijn zoon, maar "vergeet" even in zijn laatste momenten de vrouw die hem op haar 17de die zoon geschonken heeft. Nochtans kon hij op het "feest" duidelijk zien dat ook zij verdriet had. Maar zij was blijkbaar geen persoonlijk afscheid meer waardhannanaske schreef: za 20 apr 2019, 11:58 Ziek of niet ziek, dood of niet dood; ik vond Steven helemaal geen mooi karakter hebben(en dat is nog zacht uitgedrukt!)
Ik zal hem in ieder geval niet missen.
0 x