David is ook niet mijn favoriete personage en het zou heel wat opschudding geven in het doktershuis als Geert te weten kwam wat er precies gebeurd is die avond.
Maar ik vind dat zowel Ann als Mayra reageren als kleine kinderen - vooral Ann dan.
Ze is blijkbaar allang vergeten dat ze zelf ook voor haar eigen relaties heeft moeten vechten, maar dat ze niet wou opgeven. Waarom niet?
Ze was VERLIEFD en dat kan je nu eenmaal niet tegenhouden.
En ze heeft zelf bij Mayra gedaan wat David bij Marianne deed: aangedrongen... ze heeft zich toen (bijna) vastgebeten als een pitbull om daarna niet meer te lossen - maar dat is onze brave Ann al terug vergeten blijkbaar.
En verliefdheid, daar staat geen leeftijd op - om verliefd te worden ben je nooit te oud, het is geen vetorecht van bakvissen.
En ja, David wil Marianne graag voor zich alleen, niet meer delen met Geert, of zien dat zij bij hem is.
Iedereen die ooit verliefd is geweest, zal dit gevoel wel (her)kennen.
Dit alles wil niet zeggen dat ik pal achter Marianne en David sta, maar ik kan wel begrip voor hen opbrengen, ook voor David, die zoveel jaren geleden heeft onder het overlijden van zijn vrouw en zich eindelijk terug gelukkig voelt.