Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
heidiw schreef:Geef toe, het zou toch wat extra schwung geven, en dan heb jij nog veel meer om over te schrijven
Geef ik grif toe! Wel jammer natuurlijk dat Sofie niet meer kan terugkeren , dat zou nog veel meer extra schwung geven!. Maar jij staat er intussen wel in hé!
@tvx1: ik heb uit persoonlijke ervaring geleerd dat zakelijke beslissingen en privé niet kunnen gescheiden worden als het over dezelfde personen gaat. Dat is een onnozel cliché dat noch kant noch wal raakt. Zo zitten mensen nu eenmaal niet in mekaar.
En je kunt het hem ook niet echt kwalijk nemen denk ik. Zou jij met die 2 dames in zee gaan?
Ik denk nog altijd dat Peter het in deze bij het rechte eind heeft, veel beter met een schone lei beginnen en het verleden netjes opruimen.
Tja, Dallas heb ik nooit echt gevolgd (veel te druk toen) Maar ander personeel moet toch kunnen? Een mooie dame, een mooie heer? Maar in deze tijd van besparingen vrees ik dat het er echt niet inzit.
heidiw schreef:Geef toe, het zou toch wat extra schwung geven, en dan heb jij nog veel meer om over te schrijven
@tvx1: ik heb uit persoonlijke ervaring geleerd dat zakelijke beslissingen en privé niet kunnen gescheiden worden als het over dezelfde personen gaat. Dat is een onnozel cliché dat noch kant noch wal raakt. Zo zitten mensen nu eenmaal niet in mekaar.
En je kunt het hem ook niet echt kwalijk nemen denk ik. Zou jij met die 2 dames in zee gaan?
Ik denk nog altijd dat Peter het in deze bij het rechte eind heeft, veel beter met een schone lei beginnen en het verleden netjes opruimen.
En ik heb eveneens uit persoonlijk ervaring geleerd dat dat wel perfect mogelijk is. En ja als ik zie hoe Rosa al tot drie keer toe een goed draaiende zaak heeft gemaakt, dan zou ik daar zeker mee willen samen werken. Zolang je geen persoonlijk conflict mee opzoekt maar gewoon op een zakelijke manier mee samenwerkt en je daar allebei beter van wordt is dat perfect mogelijk. In tegenstelling tot met pakweg een Luc.
tvx1 schreef:
En ik heb eveneens uit persoonlijk ervaring geleerd dat dat wel perfect mogelijk is. En ja als ik zie hoe Rosa al tot drie keer toe een goed draaiende zaak heeft gemaakt, dan zou ik daar zeker mee willen samen werken. Zolang je geen persoonlijk conflict mee opzoekt maar gewoon op een zakelijke manier mee samenwerkt en je daar allebei beter van wordt is dat perfect mogelijk. In tegenstelling tot met pakweg een Luc.
Je hebt overschot van gelijk;
Maar ik denk ook dat het in dit geval nooit meer zal werken. Peter wil Rosa en vooral Peggy helemaal uit z'n ogen. En daarom zal het nooit meer lukken tussen die 4.
Zakelijk en privé zijn op zich wel te scheiden (hoewel het lastig kan zijn), maar dan ligt het er wel aan wat er allemaal gebeurd is. In dit geval zou ik het hele clubje (dus zowel Rosa-Peggy als Peter-Femke) aanraden zo ver mogelijk bij elkaar uit de buurt te blijven.
Dat heeft niks met hun zakelijkheid te maken, want zowel Rosa en Peggy als Peter en Femke hebben al bewezen dat ze op zakelijk gebied hun mannetje kunnen staan als het moet, maar dan moet de rest van de situatie wel meewerken en moeten ze er wel met volle overtuiging samen hun schouders onder zetten.
Dat is nu toch niet bepaald het geval. Ze handelen eigenlijk allemaal uit zelfbelang...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1 schreef:En ik heb eveneens uit persoonlijk ervaring geleerd dat dat wel perfect mogelijk is. En ja als ik zie hoe Rosa al tot drie keer toe een goed draaiende zaak heeft gemaakt, dan zou ik daar zeker mee willen samen werken. Zolang je geen persoonlijk conflict mee opzoekt maar gewoon op een zakelijke manier mee samenwerkt en je daar allebei beter van wordt is dat perfect mogelijk. In tegenstelling tot met pakweg een Luc.
Wel,let's agree to disagree. Ik heb enkele personen in mijn boek waar ik nooit, herhaal nooit mee zou kunnen samenwerken. Alles hangt er vanaf hoe diep het conflict zit/zat.
Maar goed, het is zoals Christel zegt: hoe verder die 2 (R/P en F/P) uit mekaar zijn hoe beter het is voor alle 4.
Maar ge ziet van hier dat zoiets niet in Thuis gaat gebeuren natuurlijk. Ze zouden de helft van hun scenari verliezen!
Christel schreef:Zakelijk en privé zijn op zich wel te scheiden (hoewel het lastig kan zijn), maar dan ligt het er wel aan wat er allemaal gebeurd is. In dit geval zou ik het hele clubje (dus zowel Rosa-Peggy als Peter-Femke) aanraden zo ver mogelijk bij elkaar uit de buurt te blijven.
Dat heeft niks met hun zakelijkheid te maken, want zowel Rosa en Peggy als Peter en Femke hebben al bewezen dat ze op zakelijk gebied hun mannetje kunnen staan als het moet, maar dan moet de rest van de situatie wel meewerken en moeten ze er wel met volle overtuiging samen hun schouders onder zetten.
Dat is nu toch niet bepaald het geval. Ze handelen eigenlijk allemaal uit zelfbelang...
Ok, maar is het dan aan Rosa & Peggy om op te hoepelen? Het is wel Rosa die de Zus&Zo samen met haar zus succesvol uit de grond gestampt heeft hé. Peter heeft er zich maar later ingewurmt. Hij heeft er zelf voor gekozen om in die zaak te investeren en zo dus samen te werken met de oprichsters. Niemand heeft hem verplicht. Dan moet hij achteraf niet komen klagen dat er een moeilijke samenwerking is (wat trouwens al lang verleden tijd is). Hoe hypocriet kan een mens zijn.
tvx1 schreef:
Ok, maar is het dan aan Rosa & Peggy om op te hoepelen? Het is wel Rosa die de Zus&Zo samen met haar zus succesvol uit de grond gestampt heeft hé. Peter heeft er zich maar later ingewurmt. Hij heeft er zelf voor gekozen om in die zaak te investeren en zo dus samen te werken met de oprichsters. Niemand heeft hem verplicht. Dan moet hij achteraf niet komen klagen dat er een moeilijke samenwerking is (wat trouwens al lang verleden tijd is). Hoe hypocriet kan een mens zijn.
Peter klaagt toch niet; hij wil de samenwerking stopzetten. Hou toch eens op met op dat been te zitten knagen!
't Is inderdaad aan Rosa en Peggy om op te hoepelen. En in hun plaats zou ik kijken om dat zo rap mogelijk te doen, daarmee zouden zij een kleine genoegdoening kunnen krijgen, want als zij nu zouden maken dat ze weg zijn, dan zou Peter aan den lijve ondervinden hoe moeilijk het is om goede vervangers te vinden.
Zoals ze nu bezig zijn als 't alsof iemand die zijn ontslag kreeg, wanhopig probeert om op een goed blaadje te komen met de (ex-)werkgever. Dat lukt toch nooit? Ik heb het alleszins niet geprobeerd, mijn enige gedachte was: ik wil zo rap mogelijk gedaan hebben met die stomme vooropzegperiode en kijken voor iets anders.
ikke schreef:
't Is inderdaad aan Rosa en Peggy om op te hoepelen. En in hun plaats zou ik kijken om dat zo rap mogelijk te doen, daarmee zouden zij een kleine genoegdoening kunnen krijgen, want als zij nu zouden maken dat ze weg zijn, dan zou Peter aan den lijve ondervinden hoe moeilijk het is om goede vervangers te vinden.
Mja... Dat zou weleens een goede manier zijn om hem een spreekwoordelijke toek op zijn bakkes te geven.
ikke schreef:
Mja... Dat zou weleens een goede manier zijn om hem een spreekwoordelijke toek op zijn bakkes te geven.
haha, een goeie verstaander heeft maar een half woord nodig...
tvx1 schreef:
Peter klaagt toch niet; hij wil de samenwerking stopzetten. Hou toch eens op met op dat been te zitten knagen!
Zoals ze nu bezig zijn als 't alsof iemand die zijn ontslag kreeg, wanhopig probeert om op een goed blaadje te komen met de (ex-)werkgever. Dat lukt toch nooit? Ik heb het alleszins niet geprobeerd, mijn enige gedachte was: ik wil zo rap mogelijk gedaan hebben met die stomme vooropzegperiode en kijken voor iets anders.
De situatie is echter anders bij Rosa en Peggy. Dat zijn geen werknemers die tegen hun zin voor een werknemer werken. Zij zijn bedrijfseigenaars die met lede ogen moeten toezien hoe hun bedrijf hen ontnomen word. Ze hebben er allebei hun kapitaal in geïnvesteerd en zouden dat alles kwijt zijn als ze er uit worden gegooid. Rosa zou zelfs geen dak meer boven haar hoofd hebben en het is op haar leeftijd niet simpel om nog een job te vinden.
Niemand kon weten dat Peter de aandelen van Luc in handen zou krijgen maar ik begrijp Peter wel want ze hebben eerst alles proberen tegen te werken en nu zou hij met hen moeten blijven samenwerken? Ten eerste hebben ze een (slechte) verleden met elkaar en als je dit nu zakelijk zou bekijken dat is het logisch te denken dat het vertrouwen weg is en hoe hard ze nu hun best mogen doen ooit komt er misschien weer een dag dat ze toch weer gaan tegenwerken.
tvx1 schreef:
De situatie is echter anders bij Rosa en Peggy. Dat zijn geen werknemers die tegen hun zin voor een werknemer werken. Zij zijn bedrijfseigenaars die met lede ogen moeten toezien hoe hun bedrijf hen ontnomen word. Ze hebben er allebei hun kapitaal in geïnvesteerd en zouden dat alles kwijt zijn als ze er uit worden gegooid. Rosa zou zelfs geen dak meer boven haar hoofd hebben en het is op haar leeftijd niet simpel om nog een job te vinden.
Rosa en Peggy hebben het aan zichzelf te danken. Hun euro is veel te laat gevallen dat ze beter mee-dan tegengewerkt hadden.
En nee, 't zijn geen werknemers die tegen hun zin voor een werkGEVER werken. 't Zijn zelfstandigen die hun energie verspild hebben met hun vennoot op alle mogelijke en onmogelijke manieren tegen te werken! Of anders gezegd: ze hebben gegokt en verloren.
't Is te laat de put gevuld als de kiekens verdronken zijn.
tvx1 schreef:Ok, maar is het dan aan Rosa & Peggy om op te hoepelen? Het is wel Rosa die de Zus&Zo samen met haar zus succesvol uit de grond gestampt heeft hé. Peter heeft er zich maar later ingewurmt. Hij heeft er zelf voor gekozen om in die zaak te investeren en zo dus samen te werken met de oprichsters. Niemand heeft hem verplicht. Dan moet hij achteraf niet komen klagen dat er een moeilijke samenwerking is (wat trouwens al lang verleden tijd is). Hoe hypocriet kan een mens zijn.
De Z&Zis een bedrijf dat gevestigd is een een hoeve die eigendom is van Peter. Hij raakt niet aan hun bedrijf hé, waar hij trouwens 40% van de aandelen in heeft. Hij zegt gewoon dat ze moeten verhuizen, that's all. En uw "verleden tijd" daar heb ik toch serieuze bedenkingen bij hé. Er zijn nu eenmaal dingen die je niet licht vergeet,zelfs niet tn Thuisjaren.