Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel schreef:Inderdaad... Vooral ook dat hij de deur dicht deed vond ik héél raar. Normaal zorg je dat andere mensen je in elk geval kunnen zien en kunnen helpen als er gevaar dreigt. Je sluit jezelf zeker niet af van de rest, met dat "gevaar" in dezelfde kamer. Dat is in mijn ogen compleet tegennatuurlijk.
Beter kan het niet gezegd want dit kan niet. Je roept en laat de deur open punt.
Maar als hij dat doet kan William hem niet ongestoord aanvallen.
Ik zou toch graag eens weten hoe de scenaristenvergadering eraan toe ging toen ze aan die wending kwamen.
Tomtom zal wel geen groot licht zijn zeker? Lag Marianne niet aan de monitor? Normaliter zou deze af moeten gaan. Ik ben wel benieuwd of het William lukt om Tom naar de eeuwige jachtvelden te sturen of dat er net op tijd een zuster binnen komt. We zullen het meemaken. Ik kan me niet voorstellen ze 3 mensen ineens uit de serie schrijven. Alhoewel, bij Geert was het ook een grote verrassing. In elk geval is het wel een feit dat Tom zich in heel dit verhaal niet van zijn meest snuggere kant liet zien.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
Ooit heb ik Tom eens horen zeggen: Ik heb in mijn loopbaan al heel wat meegemaakt, ik kijk nergens meer van op. Toen dacht ik nog: voor iemand die dan al zoveel ervaring zou hebben ben je toch behoorlijk naïef in bepaalde zaken.
Nu denk ik weer hetzelfde. Hij kon maar niet snappen dat de man van Charité nog leefde, hij had immers het "bewijs"van zijn dood?
Mali, oorlogsgebied in Afrika, eerst een hele tijd spoorloos geweest. Hoe betrouwbaar zijn de register van een oorlogsgebied in Afrika? Hoe betrouwbaar was die doodsverklaring?
Ik heb zelf 2 doodsverklaringen uit Afrika gekend die achteraf onjuist bleken te zijn. Afrika is Europa niet hé.
Dit is natuurlijk wel een probleem voor Tom maar vooral voor Charité en voor Joseph...
Waarom hebben Tom en Peter Karin eigenlijk als compagnons gevraagd. Ik vind dat ze op een vervelende manier over haar spreken. Ze klaagt erover dat Peter zijn werk op hun kantoor versloft, er komen klachten over. Tom spreekt Peter daarop aan en wat zegt hij: ja, ze is een beetje overwerkt.
Dat slaat nergens op. Peter doet zijn werk niet goed en zij is daar de dupe van. Mag ze even klagen?
Zowel Tom als Peter zijn inderdaad niet echt fair tegenover Karin, vind ik ook.
Ik had wel het idee dat Tom het eigenlijk niet zozeer oneens is met Karin, maar dat hij Peter zelf eigenlijk niet zo goed aan durft te spreken op het feit dat hij zijn werk versloft. Dat is natuurlijk ook meteen het risico als je zaken doet met je vrienden.
Hij kon nu bijna niet anders meer dan er wat van zeggen, omdat de klanten inmiddels ook beginnen te klagen, maar dan is het natuurlijk wel lekker makkelijk om met de vinger naar de nieuwe collega te wijzen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Allemaal waar natuurlijk maar Peter en Tom kennen mekaar zeer goed sinds jaren en zijn bovendien vrienden die samen op de univ hebben gezeten. Dat schept natuurlijk een heel andere band dan puur zakelijk. Ze begrijpen elkaar ook met een half woord.
En dat het niet makkelijk is voor Karin om daar tussen te komen begrijp ik ook. Die twee spreken af en toe ook over iets anders dan dossiers of vonnissen. En je kunt nu zeggen dat ze dat dan maar moeten doen in privé maar zo simpel is dat niet. Peter had te kennen gegeven dat hij er eventueel uit zou stappen maar schijnt dat nu weer vergeten te zijn. En als Karin Peter aanvalt is dat helemaal niet makkelijk voor Tom zelfs als hij vindt dat ze gelijk heeft.
Allemaal begrijpelijk, Cailgula, maar wanneer klanten beginnen te klagen over onbeantwoorde e-mails of telefoons enz. kan je dat in geen geval goedpraten en in de schoenen schuiven van de 'overwerkte' collega die niets met die klanten te maken heeft.
Het was inderdaad niet alleen Karin meer die klaagde.
En dat Tom veel pikt van Peter, vind ik door hun vriendschap ook niet zo vreemd. Ook niet dat Karin daar moeilijk tussenkomt of dat ze soms zelfs stuit op een persoonlijk gesprek waar zij niks van mag weten.
Maar echt professioneel komen beide heren zo toch ook niet meer over. Tom moet weten wat hij wil met zijn bedrijf.
Hij heeft Karin natuurlijk niet voor niks aan moeten nemen...
En mochten beide heren samen iets te bespreken hebben wat niet werkgerelateerd is en waar Karin geen zaken mee heeft, dan kunnen ze toch ook gewoon wachten tot ze niet op kantoor is, of nog beter: totdat ze afgewerkt zijn?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tja,Tom heeft het daar echt moeilijk mee hoor. En het is natuurlijk moeilijk voor Karin als beide heren over iets heel anders aan het kletsen zijn maar ja, dat gaat ze moeten aanvaarden denk ik.
Nu denk ik wel dat Peter zich zal herpakken of er gewoon mee ophouden, een van de twee.
Nu mag Tom wel serieus gaan oppassen: Karin heeft wel maar 40% van de aandelen maar zij is in haar eer gekrenkt, dus een gevaarlijke collega/tegenstander
Mits een minimum aan mensenkennis had Tom het moeten weten: de plannen van een erg ambitieuze (en licht nymphomane) advocate dwarsbomen kan de gezondheid ernstig schaden.
Wat heeft Karin's zo gezegde 'nymfonamie' hiermee te maken?
Als ze een vent was geweest, dan was ze wellicht geweldig bevonden.
Maar ze is een vrouw; is single, hoeft tegen niemand verantwoording af te leggen en leeft haar eigen leven, dus is ze nymfomaan?
Dit is totaal buiten de kwestie en heeft niks, maar dan ook niks te maken met de persoon Karin Baert.